Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2009

ΑΓΩΝΙΑ 200 φιλοζωικών οργανώσεων


Δημοσιεύουμε e-mail από την κ. Αλεξάνδρα Σαλαμανούδη

Σαν υποψήφια στο ψηφοδέλτιο της Δημοκρατικής Αναγέννησης, δέχθηκα την παρακάτω επιστολή από την Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή των Ζωοφιλικών Σωματείων. Παρακαλώ κάθε ευαισθητοποιημένο πολιτικό πρόσωπο να ανταποκριθεί στο παρακάτω ερωτηματολόγιο, ώστε να δεσμευτεί η πολιτική παράταξη που εκπροσωπεί για την επίλυση των προβλημάτων της προστασίας των ζώων στη χώρα μας.

1. Στέλιος Παπαθεμελής ΣΑΛΑΜΑΝΟΥΔΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ (ΑΝΤΑ) ΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΧΑΝΙΩΝ ΜΑΥΡΕΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΤΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΧΙΟΥ ΠΡΩΪΟΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ...papathemelis.blogspot.com/ - Προσωρινά αποθηκευμένη -
Παρόμοιες

Από Organization Protection of Stray Animals [spazth@hotmail.com] Πεμ 17/9/2009 11:05 πμ
Προς Σαλαμανούδη Αλεξάνδρα
Δέκα ερωτήσεις προς τα κόμματα

Εν’ όψει των επερχόμενων εκλογών και με δεδομένη την αγωνία 200 και πλέον φιλοζωικών οργανώσεων στη Ελλάδα, αλλά και το έντονο ενδιαφέρον της μεγάλης πλειοψηφίας των πολιτών της χώρας μας, για την πορεία των ζητημάτων που αφορούν τα μέτρα και τις νομοθετικές ρυθμίσεις σχετικά με την προστασία των ζώων στην Ελλάδα, η Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή των Ζωοφιλικών Σωματείων, ζητά από τα κόμματα να τοποθετηθούν και να δεσμευτούν προεκλογικά για τα μέτρα που προτίθενται να λάβουν για την αποτελεσματική επίλυση των σοβαρών και χρόνιων προβλημάτων της προστασίας των ζώων στη χώρα μας.

Οι απαντήσεις των κομμάτων θα δημοσιευτούν στο διαδίκτυο σε Ελλάδα και εξωτερικό, σε όλα τα ΜΜΕ εθνικής και τοπικής εμβέλειας, καθώς και όπου αλλού κρίνεται αναγκαίο, προς ενημέρωση των Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτών που έχουν ανεπτυγμένη φιλοζωική συνείδηση και ευελπιστούν στην ουσιαστική αλλαγή του σημερινού καθεστώτος της διαχείρισης των ζώων στην χώρα μας.

Οι φιλοζωικές οργανώσεις έχουν καταθέσει εμπεριστατωμένες προτάσεις στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με σκοπό την αναβάθμιση, διόρθωση και συμπλήρωση του Ν. 3170 που αφορά στα ζώα συντροφιάς, αδέσποτα ζώα συντροφιάς αλλά και στη λήψη αποφάσεων και μέτρων σε θέματα που αφορούν στα ζώα σε τσίρκο, το κυνήγι, γουνοφόρα, παραγωγικά, κ.α.

Παρακαλούμε να μας απαντήσετε στα δέκα παρακάτω ερωτήματα.

ΔΕΚΑ ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1. Η Ελληνική πολιτεία δεν έχει προβεί σε κάποια ενημερωτική καμπάνια που να προωθεί την προστασία των ζώων και να προάγει τη φιλοζωία στην χώρα μας. Θεωρείτε απαραίτητη μία μακρά διαφημιστική εκστρατεία από το αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης μέσω όλων των ΜΜΕ, που θα αναφέρεται στη σωστή συμπεριφορά μας απέναντι στα ζώα, σε θέματα ευζωίας των ζώων και στις ποινές και πρόστιμα που ορίζει ο νόμος για περιπτώσεις κακοποίησης;

Ο ΝΑΙ
Ο ΟΧΙ

Παρατηρήσεις:

2. Η ηλεκτρονική σήμανση (microchip) των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς ορίζεται από τον νόμο. Ελάχιστοι όμως κηδεμόνες φροντίζουν για τη σήμανση των ζώων τους με αποτέλεσμα τις αθρόες εγκαταλείψεις και τη διαιώνιση του προβλήματος των αδέσποτων ζώων. Συμφωνείτε με την υποχρεωτική διάταξη που θα αφορά τους ιδιώτες κτηνίατρους ώστε να μην εξυπηρετούν τους πελάτες τους αν δεν έχουν τοποθετήσει την ηλεκτρονική ταυτότητα;

Ο ΝΑΙ
Ο ΟΧΙ

Παρατηρήσεις:

3. Οι δήμοι της χώρας έχουν την ευθύνη εφαρμογής προγραμμάτων περισυλλογής στειρώσεων και ίδρυσης καταφυγίων ζώων συντροφιάς. Οι περισσότεροι όμως δήμοι στην χώρα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, δεν έχουν συμμορφωθεί με το νόμο και τις σχετικές διατάξεις του. Αποτέλεσμα η αδυναμία ελέγχου του πληθυσμού των αδέσποτων ζώων. Συμφωνείτε με την εφαρμογή μεγάλων χρηματικών ποινών σε όσους δήμους δεν συμμορφώνονται;

О ΝΑΙ
О ΟΧΙ

Παρατηρήσεις:

4. Η εγκατάλειψη και κακοποίηση των ζώων στην χώρα μας έχουν πάρει τραγικές διαστάσεις. Οι φιλοζωικές οργανώσεις αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα καθημερινά καθώς καλούνται να διαχειριστούν τις δηλητηριάσεις, δολοφονίες, τραυματισμούς και εγκαταλείψεις σε όλη την επικράτεια. Συμφωνείτε με την αναπροσαρμογή των ποινών και προστίμων, τη μετατροπή της κακοποίησης και θανάτωσης ζώου σε κακούργημα και την έμπρακτη στήριξη και συνεργασία της πολιτείας με τα σωματεία που περιθάλπουν ζώα;

Ο ΝΑΙ
Ο ΟΧΙ

Παρατηρήσεις:

5. Η πώληση ζώων συντροφιάς και εξωτικών ζώων από καταστήματα και λαϊκές αγορές χαρακτηρίζεται από άθλιες συνθήκες διαβίωσης, μαζική εκτροφή, ασθενή ζώα, συμβάλλει στο πρόβλημα των αδέσποτων, στην παράνομη διακίνηση εξωτικών ειδών και προωθεί την ιδέα του ζώου ως αντικείμενο. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ η πώληση ζώων γίνεται μόνο από νόμιμους εκτροφείς και κάτω από αυστηρές προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος. Θεωρείτε ότι η απαγόρευση της πώλησης ζώων μέσω καταστημάτων και λαϊκών αγορών, κάτι που ήδη γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, θα συμβάλλει θετικά στη χώρα μας;

Ο ΝΑΙ
Ο ΟΧΙ

Παρατηρήσεις:

6. Η εκμετάλλευση και η άγρια κακοποίηση των ζώων που χρησιμοποιούνται στα τσίρκο προς διασκέδαση των ανθρώπων θεωρείται απομεινάρι του παρελθόντος. Η χώρα μας όμως συνεχίζει να δέχεται στην επικράτειά της τσίρκο με ζώα. Πρόσφατα προετοιμάστηκε σχέδιο νόμου από το Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης για την άμεση απαγόρευση της εισόδου των τσίρκο με ζώα στην Ελλάδα. Θα προωθήσετε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο προς ψήφιση στη Βουλή;

Ο ΝΑΙ
Ο ΟΧΙ

Παρατηρήσεις:

7. Η βιομηχανία της γουνοποιΐας στη χώρα μας βασίζεται στην εκτροφή και θανάτωση ζώων για την παραγωγή ενός άχρηστου πλέον προϊόντος. Αναγνωρίζοντας τη βία που εμπεριέχεται στη συγκεκριμένη δραστηριότητα, συμφωνείτε με τον τερματισμό των επιδοτήσεων και την προώθηση εναλλακτικών μορφών οικονομικής ανάπτυξης της Δυτικής Μακεδονίας (π.χ. οικοτουρισμό) με απώτερο στόχο την κατάργηση της παραγωγής και εμπορίου γούνας;

Ο ΝΑΙ
Ο ΟΧΙ

Παρατηρήσεις:

8. Η κυνηγετική δραστηριότητα αποτελεί μια βίαιη πράξη που δεν προάγει το σεβασμό μας απέναντι στα άλλα όντα που πλανήτη. Επιπλέον, μεγάλα τμήματα της χώρας μας έχουν καταστραφεί από τις πυρκαγιές, η εκτεταμένη οικιστική ανάπτυξη και η συρρίκνωση των βιοτόπων δρουν εναντίον των ζώων, τα δηλητήρια και φυτοφάρμακα σκοτώνουν την “άγρια ζωή” και πολλές ανθρώπινες δραστηριότητες την επηρεάζουν αρνητικά, επομένως, η ανάγκη προστασίας της πανίδας είναι επιτακτική. Επειδή η πλειοψηφία των πολιτών της χώρας δεν αποδέχεται το κυνήγι, έχει ήδη προταθεί στο Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης η οριστική απαγόρευση του κυνηγιού στην Αττική, τον πολυπληθέστερο νομό της χώρας, η απαγόρευση του κυνηγιού τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της ΕΕ, η δραστική μείωση των αριθμών των ζώων που επιτρέπεται να σκοτωθούν, η αξιολόγηση της διαδικασίας της έκδοσης άδειας οπλοφορίας, κ.α. Θα ψηφίσετε υπέρ αυτών των ρυθμίσεων, με σκοπό τη μελλοντική κατάργηση αυτής της βίαιης δραστηριότητας;

Ο ΝΑΙ
Ο ΟΧΙ

Παρατηρήσεις:

9. Με δεδομένο το γεγονός ότι από ηθικής πλευράς τα πειράματα σε ζώα είναι απαράδεκτα λόγω του βασανισμού των ζώων και επιπλέον από επιστημονικής πλευράς δεν είναι αξιόπιστα, θα ενισχύσετε την προώθηση εναλλακτικών μεθόδων έρευνας στα ερευνητικά, ιατρικά και πανεπιστημιακά κέντρα της χώρας με σκοπό την αντικατάσταση των ζώων;

Ο ΝΑΙ
Ο ΟΧΙ

Παρατηρήσεις:

10. Η εκτροφή παραγωγικών ζώων αποτελεί παράγοντα με σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην κατανάλωση νερού, στην υπερθέρμανση του πλανήτη, στην όξινη βροχή, στην αποψίλωση των δασών, στην καταστροφή των βιοτόπων, στην υποβάθμιση του εδάφους, στη ρύπανση των υδάτινων πόρων, κ.α. Τεράστιος αριθμός ζώων εκτρέφονται, μεταφέρονται και σφάζονται κάτω από φρικτές συνθήκες. Πολλές ανθρώπινες ασθένειες έχουν συσχετιστεί με την κατανάλωση κρέατος. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, καθώς και την ηθική διάσταση του θέματος δεδομένου ότι τα ζώα είναι συναισθανόμενα όντα, θα προωθήσετε την αλλαγή του καταναλωτικού και διατροφικού μοντέλου με σημαντικό περιορισμό της κατανάλωσης ζωικών προϊόντων και προώθηση και άλλων διατροφικών επιλογών, όπως η χορτοφαγία;

Ο ΝΑΙ
Ο ΟΧΙ

Παρατηρήσεις:

Η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΖΩΟΦΙΛΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

Ένας μικρός σχολιασμός για το ερωτηματολόγιο

Σχετικά με την 1η ερώτηση

Η Ελληνική πολιτεία δεν έχει προβεί σε κάποια ενημερωτική καμπάνια που να προωθεί την προστασία των ζώων και να προάγει τη φιλοζωία στην χώρα μας. Θεωρείτε απαραίτητη μία μακρά διαφημιστική εκστρατεία από το αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης μέσω όλων των ΜΜΕ, που θα αναφέρεται στη σωστή συμπεριφορά μας απέναντι στα ζώα, σε θέματα ευζωίας των ζώων και στις ποινές και πρόστιμα που ορίζει ο νόμος για περιπτώσεις κακοποίησης;

----Υπάρχει το έγγραφο με αρ.190/ 31-7-2008 του υπ.αγροτικής ανάπτυξης που αφορά σχέδιο τροποποίησης για το πρόγραμμα αντιμετώπισης αδέσποτων ζώων. Στο έγγραφο αναφέρεται η μέριμνα για δαπάνη για την έκδοση ενημερωτικού υλικού για τη φιλοζωία και ευαισθητοποίηση των πολιτών για την αντιμετώπιση των αδέσποτων,

Η υλοποίηση του προγράμματος αποτελεί όνειρο απατηλό για κάθε ευαισθητοποιημένο πολίτη που χάνει την εμπιστοσύνη του σε επίσημα κρατικά έγγραφα με υπουργικές σφραγίδες και υπογραφές

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα 31-7-2008
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ Αριθμ. Πρωτ. 190
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝ/ΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Προς
ΑΧΑΡΝΩΝ 2, 101 76 Βουλή των Ελλήνων
Τηλ. 2124331 Δ/νση Κοιν/κού Ελέγχου
Fax: 5243522 Τμήμα Ερωτήσεων

ΘΕΜΑ: «Παροχή οικονομικής ενίσχυσης για την υλοποίηση προγραμμάτων για τα αδέσποτα ζώα»
ΣΧΕΤ: Η Ερώτηση 2221/23-07-08 Απαντώντας στην παραπάνω ερώτηση που κατέθεσε Βουλευτής

Κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του προγράμματος αντιμετώπισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, στο πλαίσιο της κτηθείσας εμπειρίας και μετά από αιτήματα των αρμοδίων για τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων, Δημοτικών Αρχών, προέκυψε η αναγκαιότητα λεπτομερέστερου επανακαθορισμού των επιμέρους κατηγοριών των δαπανών η διεύρυνση των κατηγοριών αυτών και η αύξηση, σε ορισμένες περιπτώσεις, του ύψους της οικονομικής ενίσχυσης που θα διατεθεί για την υλοποίησή τους.

Για το σκοπό αυτό προωθείται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, για υπογραφή από τους συναρμόδιους Υπουργούς Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών αντίστοιχα, Σχέδιο Τροποποίησης της αριθμ. πρωτ. 280261/2003 (ΦΕΚ 1843/Β’) Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Οικονομίας & Οικονομικών, Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης και Γεωργίας, «Χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης για την ίδρυση και λειτουργία καταφυγίων αδέσποτων ζώων συντροφιάς».

Ειδικότερα συμπεριλαμβάνονται νέες κατηγορίες επιλέξιμων δαπανών, που αφορούν τη δαπάνη για την κάλυψη του κόστους των καυσίμων που χρησιμοποιούνται για την κίνηση των οχημάτων που χρησιμοποιούνται για την περισυλλογή αδέσποτων σκύλων τραυματισμένων ή μη, τη δαπάνη για την έκδοση ενημερωτικού υλικού για τη φιλοζωία και ευαισθητοποίηση των πολιτών για την αντιμετώπιση των αδέσποτων, τη δαπάνη για την αποθεραπεία του αδέσποτου ζώου από τραυματισμό ή νόσημα, η οποία καλύπτεται σε ποσοστό 90%,

καθώς και τη δαπάνη για τη διατροφή των ζώων αυτών κατά τη διάρκεια του προγράμματος, η οποία καλύπτεται επίσης σε ποσοστό 90%.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ Α. ΚΟΝΤΟΣ
Κοινοποίηση στον κ.Σκουλά, κ.Στρατάκη Ηράκλειο Κρήτης

Σχετικά με την 3η ερώτηση

3. Οι δήμοι της χώρας έχουν την ευθύνη εφαρμογής προγραμμάτων περισυλλογής στειρώσεων και ίδρυσης καταφυγίων ζώων συντροφιάς. Οι περισσότεροι όμως δήμοι στην χώρα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, δεν έχουν συμμορφωθεί με το νόμο και τις σχετικές διατάξεις του. Αποτέλεσμα η αδυναμία ελέγχου του πληθυσμού των αδέσποτων ζώων. Συμφωνείτε με την εφαρμογή μεγάλων χρηματικών ποινών σε όσους δήμους δεν συμμορφώνονται;

---Μεγάλες Χρηματικές ποινές στους δήμους βρίσκουν αντίθετη την ΚΕΔΚΕ που εμπόδισε άλλωστε ακόμα και την υπόδειξη του ΣτΠ για διοικητικές κυρώσεις σε δήμους-- για ζημίες από επίθεση αδέσποτου ζώου-- Οι δήμοι δεν διαθέτουν κονδύλια για τέτοιες κυρώσεις, έτσι προτιμούν τη γνωστή λύση μαζικής εξόντωσης και εξαφάνισης των αδέσποτων.

Αντιμετώπιση του ζητήματος των αδέσποτων ζώων Συνήγορος του Πολίτη

Η παρουσία αδέσποτων ζώων και τα προβλήματα που συνεπάγεται για την ασφάλεια των πολιτών, τη δημόσια υγεία, αλλά και τις συνθήκες διαβίωσης των ίδιων των ζώων, φθάνουν στο ΣτΠ με ποικίλα αιτήματα, άλλοτε γενικής φύσεως (εξάλειψη του φαινόμενου) και άλλοτε ειδικότερης (αίτημα αποζημίωσης για ζημία που προκλήθηκε από επίθεση αδέσποτου).

Από τη διερεύνηση των αναφορών αλλά και τη γενικότερη μελέτη του προβλήματος, διαπιστώθηκε ότι, ενώ το νομοθετικό πλαίσιο είναι επαρκές, οι ελλείψεις εντοπίζονται αφενός στην παράλειψη των Δήμων να εφαρμόσουν τα όσα προβλέπονται από τις σχετικές ρυθμίσεις, και αφετέρου στην παράλειψη της κεντρικής διοίκησης να ασκήσει αποτελεσματικά την εποπτεία της για την εφαρμογή τους.

Στην κατάσταση αυτή συμβάλλει επίσης η απουσία πρόβλεψης, αφενός κυρώσεων σε βάρος των Δήμων όταν δεν εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους, και αφετέρου παροχής αποζημίωσης από τους Δήμους σε πολίτες θύματα επιθέσεων αδέσποτων

το ελληνικό κράτος έχει δεσμευτεί σε διεθνές και κυρίως ευρωπαϊκό επίπεδο να λαμβάνει υπόψη του κατά την εκπόνηση και εφαρμογή πολιτικών τα θέματα διαχείρισης του ζωικού κεφαλαίου σε εθνικό και τοπικό επίπεδο και έχει διαμορφώσει το σχετικό πλαίσιο. Ωστόσο, ελάχιστοι είναι οι δήμοι οι οποίοι έχουν δραστηριοποιηθεί να θέσουν σε εφαρμογή όσα νομοθετικά προβλέπονται.

Η Διεύθυνση Κ.Α.Φ.Ε. {Διεύθυνση Κτηνιατρικής Αντίληψης, Φαρμάκων και Εφαρμογών του ΥΑΑΤ,} αφού μελέτησε το θέμα, διαπίστωσε ότι αποτελεί σημαντική έλλειψη του νομικού πλαισίου το γεγονός ότι, ενώ προβλέπονται σημαντικές διοικητικές και ποινικές κυρώσεις για τους ιδιώτες κατόχους ζώων, εάν αθετήσουν τις υποχρεώσεις τους, καμία κύρωση δεν έχει προβλεφθεί σε επίπεδο Δήμων, όταν αυτοί δεν εκπληρώνουν τις εκ του νόμου προβλεπόμενες υποχρεώσεις τους.

Μπορούμε να προσθέσουμε εδώ ότι εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι, ενώ σύμφωνα με το 924 ΑΚ, ο ιδιώτης κάτοχος ζώου, το οποίο προκαλεί ζημία, φέρει το βάρος της απόδειξης της μη ύπαρξης πταίσματος ως προς την φύλαξη ή την εποπτεία του ζώου, κανένα τέτοιο βάρος δεν φέρεται να έχει ο Δήμος, ο οποίος αφήνει αφύλακτα και χωρίς την υπό του νόμου ρητά προβλεπόμενη εποπτεία, να περιφέρονται στην επικράτειά του.

Προς βελτίωση της κατάστασης αυτής. στις 30.10.2006 η ΚΑΦΕ κατέθεσε σχέδιο τροποποιήσεων του Ν. 3170/2003 στο οποίο πρότεινε μεταξύ άλλων τα εξής:

Στο άρθρο 7 με τίτλο «Περισυλλογή αδεσπότων» στην παρα. 4 του τροποποιούμενου νομοθετήματος να εισαχθεί η διάταξη: «Η εφαρμογή του προγράμματος του παρόντος άρθρου είναι υποχρεωτική για τους Δήμους και τις Κοινότητες που έχουν πρόβλημα αδεσπότων σκύλων. Την ευθύνη για την επίβλεψη, τη φροντίδα και την ευζωία των επανενταχθέντων αδεσπότων ζώων έχουν οι Δήμοι, οι Κοινότητες και τα ζωοφιλικά σωματεία ή ομάδες ζωοφίλων.».

Στο άρθρο 13 με τίτλο «Διοικητικές κυρώσεις» στην παρα. 3 να εισαχθεί η διάταξη: «Στην περίπτωση που οι Δήμοι, οι Κοινότητες ή τα Διαδημοτικά Κέντρα παραβαίνουν τις διατάξεις του άρθρου 7, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο με απόφαση του οικείου Νομάρχη, μετά από εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Κτηνιατρικής της οικείας ΝΑ ή του Τμήματος της Περιφέρειας, ύψους από 5.000 έως 50.000 ευρώ». Ωστόσο, το σχέδιο αυτό δεν έγινε δεκτό, με αποτέλεσμα να διαιωνίζονται τα προβλήματα τα σχετικά με τις περιφερόμενες αγέλες αδέσποτων.

Επιπλέον των ανωτέρω προβλέψεων για κυρώσεις, οι οποίες κρίνονται απολύτως αναγκαίες για να υποχρεωθούν οι ΟΤΑ να υλοποιήσουν τα υπό του Νόμου οριζόμενα, ο ΣτΠ θεωρεί ότι πρέπει να λυθεί νομοθετικά το ζήτημα των ευθυνών των Δήμων προς αποζημίωση των πολιτών που υφίστανται ζημίες από αδέσποτα, με οποιοδήποτε τρόπο (επίθεση και τραυματισμός από το ζώο, τραυματισμός από την επίθεση, ζημιά στην περιουσία κλπ) που θεμελιώνονται στα άρθρα 105 και 106 ΕισΝΑΚ, τα οποία ορίζουν ότι: «Για παράνομες πράξεις ή παραλείψεις των οργάνων του δημοσίου κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας που τους έχει ανατεθεί, το δημόσιο ενέχεται σε αποζημίωση εκτός αν η πράξη ή παράλειψη έγινε κατά παράβαση διάταξης που υπάρχει για χάρη του γενικού συμφέροντος …» και «οι διατάξεις … εφαρμόζονται και για την ευθύνη των δήμων και κοινοτήτων ή των άλλων προσώπων δημοσίου δικαίου από πράξεις ή παραλείψεις των οργάνων που βρίσκονται στην υπηρεσία τους».

Η παράνομη παράλειψη έγκειται στην παράβαση της διοικητικής υποχρέωσης επιμέλειας. Εκείνος που επιτρέπει να υπάρξει μια εστία διακινδύνευσης, στο πεδίο για το οποίο είναι υπεύθυνος, πρέπει να χρησιμοποιήσει όλα τα διαθέσιμα μέσα ώστε να αποτρέψει τον κίνδυνο που μπορεί να επαπειλήσει τρίτους. Εάν δεν αποσοβήσει τον κίνδυνο, υποχρεούται να καλύψει τη ζημία που αυτοί υπέστησαν, και η υποχρέωση αυτή θα έπρεπε να προκύπτει από το σχετικό περί αδέσποτων νομοθέτημα.

Ένα ζήτημα το οποίο επίσης θα πρέπει να εξεταστεί νομοθετικά είναι και η πρόβλεψη ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών των αρμοδίων εκάστου Δήμου, στις περιπτώσεις πρόκλησης ζημίας από επιθέσεις αδεσπότων.
Δείτε επίσης: Συμμόρφωση Δήμου προς τις διατάξεις ν. 3170/2003 «περί αδέσποτων ζώων»

Δεν υπάρχουν σχόλια: