Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024

Κινέζοι επιστήμονες δημιουργούν αεροπλάνα stealth χρησιμοποιώντας πλάσμα

το σχετικό μας βίντεο στο Rumble
https://rumble.com/v4fbvk5--stealth-.html

Η Κίνα δημιούργησε μια αόρατη [stealth] συσκευή πλάσματος που θα επιτρέπει στα αεροσκάφη και τους πυραύλους να εξαφανίζονται από τα εχθρικά ραντάρ

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της South China Morning Post (SCMP), Κινέζοι επιστήμονες και μηχανικοί ισχυρίζονται ότι έχουν αναπτύξει μια συσκευή stealth πλάσματος για στρατιωτικά αεροσκάφη που είναι ικανή να κάνει σχεδόν οποιοδήποτε αεροσκάφος μη ανιχνεύσιμο από το ραντάρ. Σε αντίθεση με τις παλαιότερες εκδόσεις που δημιουργούσαν μια κουβέρτα πλάσματος που κάλυπτε ολόκληρο το αεροσκάφος, η νέα τεχνολογία μπορεί να στοχεύσει συγκεκριμένες περιοχές, όπως ο θόλος του ραντάρ ή το πιλοτήριο, για να τις εξαφανίσει από τις οθόνες ραντάρ.

Η τεχνολογία ονομάζεται "closed electron beam plasma stealth device"" κλειστή συσκευή ηλεκτρονικής δέσμης πλάσματος stealth ,"[πλάσμα κλειστής δέσμης ηλεκτρονίων] και μπορεί να ενεργοποιηθεί γρήγορα για να ξεγελάσει τους χειριστές ραντάρ. Η τεχνολογία Stealth είναι μια έννοια που στοχεύει στη μείωση της ανιχνευσιμότητας ή της διατομής ραντάρ (RCS) ενός αεροσκάφους που χρησιμοποιεί ιονισμένο αέριο ή πλάσμα.
Τα υπερηχητικά οχήματα ή όπλα κινούνται απίστευτα γρήγορα, προκαλώντας ένα σύννεφο πλάσματος να σχηματιστεί στον αέρα μπροστά τους. Αυτό το σύννεφο απορροφά ή διακόπτει τα κύματα ραντάρ, κρύβοντας αποτελεσματικά το αντικείμενο από τα συστήματα ραντάρ. Η ιδέα είναι να δημιουργηθεί ένα στρώμα πλάσματος γύρω από το αεροσκάφος που θα απορροφά ή θα εκτρέπει τα κύματα ραντάρ, καθιστώντας το αεροσκάφος λιγότερο αισθητό [ορατό] στα συστήματα ανίχνευσης ραντάρ. Αν και η έννοια της τεχνολογίας stealth πλάσματος έχει μελετηθεί και ερευνηθεί για αρκετές δεκαετίες, η πρακτική εφαρμογή και η αποτελεσματικότητά της παραμένουν αντικείμενο συνεχούς συζήτησης και έρευνας στην αμυντική κοινότητα. Μεταξύ των προκλήσεων είναι η ανάγκη για ενέργεια για τη διατήρηση του πλάσματος, ο έλεγχος της πυκνότητας και της κατανομής του και η διασφάλιση της συμβατότητας με το συνολικό σχεδιασμό και τη λειτουργικότητα του αεροσκάφους.
Τα παραδοσιακά αεροσκάφη stealth, όπως το F-22 Raptor ή το B-2 Spirit, χρησιμοποιούν υλικά απορρόφησης ραντάρ και ειδικό σχήμα για την ελαχιστοποίηση της αντανάκλασης του ραντάρ. Ωστόσο, η τεχνολογία stealth πλάσματος ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση, εφαρμόζοντας [χρησιμοποιώντας] ένα νέφος ιονισμένου αερίου για να επιτύχει παρόμοια χαρακτηριστικά stealth.
Ο επιστήμονας Tang Chang, ο οποίος εργάζεται στο έργο, τόνισε σε ένα έγγραφο που δημοσιεύθηκε στο SCMP ότι η νέα τεχνολογία έχει πολλά πλεονεκτήματα, όπως απλό σχεδιασμό, ρυθμιζόμενο εύρος ισχύος και υψηλή πυκνότητα πλάσματος. Ο Tang και οι συνάδελφοί του στο Κέντρο Τεχνολογίας Πλάσματος στο Ινστιτούτο Αεροδιαστημικής Πρόωσης Xi'an προτείνουν ότι η λύση θα μπορούσε σύντομα να εφαρμοστεί σε μια ποικιλία στρατιωτικών αεροσκαφών για να καλύψει την αυξανόμενη ανάγκη της Κίνας για προηγμένες στρατιωτικές δυνατότητες.

Η ομάδα του Tan δοκίμασε δύο τύπους συσκευών stealth πλάσματος. Ένας από αυτούς καλύπτει περιοχές που εκτίθενται σε ραντάρ με ραδιενεργό ισότοπο, εκπέμποντας δέσμες που ιονίζουν τον αέρα και δημιουργούν ένα πυκνό στρώμα πλάσματος που διασκορπίζει τα σήματα του ραντάρ. Ένας άλλος χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια υψηλής συχνότητας για να ιονίσει το αέριο στο εξωτερικό του αεροσκάφους, σχηματίζοντας μια περιοχή πλάσματος. Από τον Φεβρουάριο του 2024, και οι δύο μέθοδοι έχουν δοκιμαστεί και αποδειχθεί αποτελεσματικές, σύμφωνα με Κινέζους μηχανικούς.

Η ομάδα του Tan έχει αναπτύξει μια συσκευή που χρησιμοποιεί εκκένωση δέσμης ηλεκτρονίων για τη δημιουργία μεγάλων περιοχών περιορισμένου πλάσματος, μια τεχνική που εισήχθη [παρουσιάζεται] για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό, δήλωσε η SCMP. Σε αντίθεση με άλλες μεθόδους, όπως οι κλειστές συσκευές εκκένωσης πλάσματος RF, ραδιοσυχνοτήτων, αυτή η προσέγγιση διαχωρίζει το πλάσμα από τη γεννήτρια, επιτρέποντας πιο ευέλικτο σχεδιασμό κοιλοτήτων για διαφορετικά σχέδια αεροσκαφών. Η ομάδα σημείωσε ότι το πλάσμα που παράγεται από δέσμες ηλεκτρονίων έχει καλύτερη προσαρμοστικότητα, ενεργειακή απόδοση, χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και χαμηλό βάρος, καθιστώντας το κατάλληλο για πρακτική χρήση. Οι δοκιμές εδάφους των πρωτοτύπων έδειξαν τη σκοπιμότητα της ανάπτυξής τους.
==============
Κινέζοι επιστήμονες δημιουργούν αεροπλάνα stealth χρησιμοποιώντας πλάσμα
21.02.2024

Για τη στρατιωτική αεροπορία, η αορατότητα [το stealth] ήταν πάντα μια βασική πτυχή. Η επιθυμία για ελαχιστοποίηση του ραδιοσήματος και ανίχνευση ραντάρ οδήγησε στην ανάπτυξη της τεχνολογίας stealth. Ωστόσο, οι Κινέζοι επιστήμονες προτείνουν τη χρήση πλάσματος για τη δημιουργία αόρατων αεροσκαφών.
Φωτο / Νέα τεχνολογία κάνει τα αεροπλάνα σχεδόν αόρατα στα εχθρικά ραντάρ / Weibo

Το πλάσμα (η τέταρτη κατάσταση της ύλης) παίζει βασικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη. Είναι μια κατάσταση της ύλης όπου μερικά από τα ηλεκτρόνια απογυμνώνονται από τα άτομα, δημιουργώντας ένα μέσο [περιβάλλον] μη δεσμευμένων [αδέσμευτων] σωματιδίων. Αυτός ο μερικός ιονισμός καθιστά δυνατή την απορρόφηση ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων, καθιστώντας το αντικείμενο αόρατο στο ραντάρ.

Κινέζοι επιστήμονες, συμπεριλαμβανομένου του Tang Chang, αναφέρουν μια σημαντική ανακάλυψη σε αυτόν τον τομέα. Έχουν δοκιμάσει με επιτυχία δύο προσεγγίσεις για τη δημιουργία αόρατου πλάσματος. Η μία περιλαμβάνει τη χρήση ραδιενεργών υλικών για τον ιονισμό του αέρα γύρω από το αεροσκάφος, δημιουργώντας πλάσμα. Μια άλλη μέθοδος χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια για το ίδιο αποτέλεσμα, αλλά μόνο σε ορισμένες περιοχές του αεροσκάφους.

Οι νέες προσεγγίσεις δεν απαιτούν τους συγκεκριμένους συμβιβασμούς που χαρακτηρίζουν τα παραδοσιακά αεροσκάφη stealth. Είναι πλέον δυνατή η προσαρμογή της τεχνολογίας σε διαφορετικά σχέδια αεροσκαφών, παρέχοντάς τους αόρατο [χαρακτήρα] χωρίς σημαντικές αεροδυναμικές ατέλειες.
[αεροδυναμικά μειονεκτήματα]
Η αορατότητα [το stealth] πλάσματος χρησιμοποιείται ήδη σε ορισμένους ρωσικούς πυραύλους και τώρα οι Κινέζοι επιστήμονες είναι έτοιμοι να εφαρμόσουν την τεχνολογία στη στρατιωτική αεροπορία.
[σε στρατιωτικά αεροσκάφη].
------------------------
Φαντάσματα στον ουρανό: Κινέζοι επιστήμονες αναπτύσσουν έναν «μανδύα αορατότητας» πλάσματος για στρατιωτικά αεροσκάφη
20-2-24
Η νέα τεχνολογία καθιστά τα ραντάρ άχρηστα.
Επιστήμονες και μηχανικοί από τη δυτική Κίνα έχουν αναπτύξει μια απλή τεχνολογία stealth πλάσματος ικανή να κάνει σχεδόν οποιοδήποτε στρατιωτικό αεροσκάφος αόρατο στα ραντάρ. Σε αντίθεση με προηγούμενες εξελίξεις που δημιούργησαν ένα σύννεφο πλάσματος γύρω από το αεροσκάφος, αυτή η καινοτομία μπορεί να προσαρμοστεί για την προστασία ευαίσθητων περιοχών ενός στρατιωτικού αεροσκάφους, όπως ο εξοπλισμός ραντάρ, τα πιλοτήρια και άλλες περιοχές που ανιχνεύονται συχνότερα από εχθρικά ραντάρ.
Αναφέρεται ότι το σύστημα μπορεί να ενεργοποιηθεί ανά πάσα στιγμή για να παραπλανήσει τους χειριστές ραντάρ. Επιπλέον, το πλάσμα μπορεί να αλλάξει τη συχνότητα των ανακλώμενων σημάτων, προκαλώντας το εχθρικό ραντάρ να καταγράφει εσφαλμένα δεδομένα σχετικά με τη θέση και την ταχύτητα του αεροσκάφους και να λαμβάνει ψευδή σήματα. Μπορεί επίσης να χρησιμεύσει ως αόρατη «ασπίδα» ενάντια σε ισχυρά όπλα μικροκυμάτων.
Ο επιστήμονας Tang Chang, ο οποίος εργάζεται στο έργο, τόνισε σε ένα έγγραφο που δημοσιεύθηκε στο SCMP ότι η νέα τεχνολογία έχει πολλά πλεονεκτήματα, όπως απλό σχεδιασμό, ρυθμιζόμενο εύρος ισχύος και υψηλή πυκνότητα πλάσματος. Ο Tang και οι συνάδελφοί του στο Κέντρο Τεχνολογίας Πλάσματος στο Ινστιτούτο Αεροδιαστημικής Πρόωσης Xi'an προτείνουν ότι η λύση θα μπορούσε σύντομα να εφαρμοστεί σε μια ποικιλία στρατιωτικών αεροσκαφών για να καλύψει την αυξανόμενη ανάγκη της Κίνας για προηγμένες στρατιωτικές δυνατότητες.
Το πλάσμα, το οποίο αποτελείται από ηλεκτρικά φορτισμένα σωματίδια, αλληλεπιδρά με ηλεκτρομαγνητικά κύματα, όπως η ακτινοβολία ραντάρ, και προκαλεί ιονισμένα σωματίδια να κινούνται ταχύτερα και να συγκρούονται μεταξύ τους. Εξαιτίας αυτού, η ενέργεια των κυμάτων διαχέεται και η ισχύς του ανακλώμενου σήματος πέφτει.
Τα σημερινά αεροσκάφη stealth, όπως το F-22 και το F-35, βασίζονται σε επιστρώσεις απορρόφησης ραντάρ και ειδική γεωμετρία, αλλά αυτό συχνά μειώνει την αεροδυναμική τους απόδοση και αυξάνει το κόστος. Το F-22, για παράδειγμα, αγωνίζεται σε στενή μάχη, ενώ το F-35 δεν μπορεί να διατηρήσει υπερηχητικές ταχύτητες πλεύσης.
Η ομάδα του Tan δοκίμασε δύο τύπους συσκευών. Ένας από αυτούς δημιουργεί ένα στρώμα πλάσματος με τη βοήθεια ενός ραδιενεργού ισοτόπου που εκπέμπει ακτίνες υψηλής ενέργειας που ιονίζουν τον περιβάλλοντα αέρα. Αυτό δημιουργεί ένα στρώμα πλάσματος παχύ και αρκετά πυκνό ώστε να καλύπτει την επιφάνεια και να διασκορπίζει τα σήματα ραντάρ. Μια άλλη συσκευή χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια υψηλής συχνότητας και υψηλής τάσης για να ενεργοποιήσει και να ιονίσει το περιβάλλον αερίου έξω από το αεροσκάφος, δημιουργώντας μια περιοχή πλάσματος. Και οι δύο μέθοδοι έχουν περάσει επιτυχώς τις δοκιμές πτήσης.
Ωστόσο, η υπάρχουσα τεχνολογία stealth πλάσματος έχει κάποια μειονεκτήματα. Όταν το πλάσμα εκτίθεται σε ανοιχτό περιβάλλον, είναι δύσκολο να διαμορφωθεί με ακρίβεια και η διατήρηση μιας σταθερά υψηλής πυκνότητας είναι επίσης μια πρόκληση. Τα κενά στο πλάσμα μπορούν να επιτρέψουν στα ηλεκτρομαγνητικά κύματα να περάσουν και να δώσουν μακριά τη θέση του αεροσκάφους.
Η Πολεμική Αεροπορία προσπαθεί τώρα να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες προόδους και να αναπτύξει συγκεκαλυμμένη τεχνολογία κλειστού πλάσματος. Αυτό θα περιορίσει το πλάσμα μέσα στη σφραγισμένη κοιλότητα, διευκολύνοντας τη δημιουργία πλάσματος υψηλής πυκνότητας και την αλλαγή των χαρακτηριστικών παραμέτρων του για την απορρόφηση ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων πολλαπλών ζωνών. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, αυτό θα παρέχει πρόσθετη προστασία σε ζωτικές περιοχές του αεροσκάφους, συμπεριλαμβανομένου του θόλου ραντάρ και του πιλοτηρίου.
Η ομάδα του Tan έχει αναπτύξει μια τέτοια συσκευή που χρησιμοποιεί την εκκένωση μιας δέσμης ηλεκτρονίων για τη δημιουργία μεγάλων, περιορισμένων περιοχών πλάσματος. Σε σύγκριση με άλλες γνωστές τεχνολογίες, όπως οι κλειστές συσκευές εκκένωσης πλάσματος RF, αυτή η προσέγγιση διαχωρίζει το πλάσμα από τη γεννήτρια, επιτρέποντας μεγαλύτερη ευελιξία στο σχεδιασμό κοιλοτήτων για να ταιριάζει σε διαφορετικά σχέδια αεροσκαφών.
Οι ερευνητές ανέφεραν ότι το πλάσμα που παράγεται από τις δέσμες ηλεκτρονίων παρέχει καλή ρύθμιση των φυσικών ιδιοτήτων, υψηλότερη ενεργειακή απόδοση, μειωμένη κατανάλωση ενέργειας του αεροσκάφους και ελαφρύτερο βάρος, καθιστώντας το ιδανικό για πρακτικές εφαρμογές.
Οι δοκιμές των πρωτοτύπων που πραγματοποιήθηκαν στο έδαφος έδειξαν τη λειτουργικότητα του σχεδιασμού τους. Ωστόσο, δεν θα είναι όλοι σε θέση να κατασκευάσουν αυτό το μηχάνημα, καθώς ο φαινομενικά απλός σχεδιασμός του κρύβει πολλές τεχνικές προκλήσεις. Για παράδειγμα, σύμφωνα με Κινέζους ερευνητές, η ακριβής μέτρηση του πλάσματος μέσα σε μια κοιλότητα αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στις υπάρχουσες μεθόδους.
«Αναμένουμε ότι αυτή η τεχνολογία θα εφαρμοστεί σύντομα στην πραγματική ζωή στην Κίνα», πρόσθεσε ο Tang και οι συνάδελφοί του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: