Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024

Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ πρόκειται να κατασκευάσει ένα υπερηχητικό υποβρύχιο

το σχετικό μας βίντεο στο Rumble
https://rumble.com/v4fc8u2-267630266.html

Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ πρόκειται να κατασκευάσει ένα υπερηχητικό υποβρύχιο
22.02.2024
Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ πρόκειται να κατασκευάσει ένα υποβρύχιο σκάφος ικανό να φτάσει σε υπερηχητικές ταχύτητες, δηλαδή να ξεπεράσει ακόμη και την ταχύτητα ενός αεροσκάφους τζετ. [ αεριωθούμενο] Είναι αυτό δυνατό; Ας το ανακαλύψουμε.

Το 2016, μια ομάδα ερευνητών από το Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Έρευνας του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια, με την υποστήριξη του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, άρχισε να αναπτύσσει ένα υποβρύχιο ικανό να φτάσει σε υπερηχητικές ταχύτητες.
Προφανώς, το μεγαλύτερο πρόβλημα για τα πλοία είναι η τεράστια αντίσταση που δημιουργείται από το νερό όταν κινούνται. Αλλά υπάρχει μια σχετικά απλή λύση για να ξεπεραστεί η υποβρύχια αντίσταση: μια φούσκα. Οι επιστήμονες χρησιμοποιούν τεχνολογία supercavitation, [υπερσπηλαίωσης] η οποία επιτρέπει στο σκάφος να κινείται υποβρύχια περιτριγυρισμένο από μια φυσαλίδα αέρα, μειώνοντας την αντίσταση.
Ωστόσο, αυτή η τεχνολογία δεν είναι νέα. Η ΕΣΣΔ το ανέπτυξε κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου για μια τορπίλη που ονομάζεται Shakval. Η σοβιετική τορπίλη έφτασε ταχύτητες 370 χλμ/ώρα, καθιστώντας την πολύ ταχύτερη από οποιαδήποτε άλλη συμβατική τορπίλη.
Είναι ενδιαφέρον ότι επιστήμονες από την Κίνα έχουν επίσης αρχίσει να αναπτύσσουν ένα υπερηχητικό υποβρύχιο χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνολογία. Σύμφωνα με αυτούς, ένα τέτοιο σκάφος θα είναι σε θέση να φτάσει σε ταχύτητα περίπου 5.800 χλμ/ώρα, γεγονός που θα ανατρέψει [θα αλλάξει] την ιδέα της υποβρύχιας ναυσιπλοΐας. Το ταξίδι από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο θα διαρκέσει μόνο 50 λεπτά και η απόσταση μεταξύ Σαν Φρανσίσκο και Τόκιο θα καλυφθεί σε 90 λεπτά.
Ωστόσο, υπάρχουν σοβαρά εμπόδια στην εφαρμογή αυτής της φανταστικής ιδέας. Απαιτεί την ανάπτυξη ενός ισχυρού υποβρύχιου πυραυλοκινητήρα ικανού να επιταχύνει το σκάφος σε τέτοιες ταχύτητες, καθώς και νέα συστήματα διεύθυνσης ικανά να λειτουργούν σε υπερηχητικές ταχύτητες. Η επίλυση αυτών των προβλημάτων μπορεί να απαιτήσει σημαντικό χρόνο και προσπάθεια.
--------
Πώς θα μοιάζει το υποβρύχιο αεροπλανοφόρο του μέλλοντος για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ;
Σεπτέμβριος 30, 2023

Από τη στιγμή που εμφανίστηκαν τα αεροπλανοφόρα και τα υποβρύχια και αφού κατέστη σαφές ότι αυτά τα πλοία ήταν τα κύρια πολεμικά πλοία, υπήρχε η ιδέα να τα συνδυάσουν σε ένα υπερόπλο.
Παρεμπιπτόντως, οι Ιάπωνες πλησίασαν πιο κοντά στην εφαρμογή του κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου .
Αρχικά, οι τεχνικές δυνατότητες εμπόδιζαν την εφαρμογή του. Και αφού εμφανίστηκαν τέτοιες ευκαιρίες, η ανάπτυξη της τεχνολογίας απλώς αφαίρεσε το νόημα της ύπαρξης τέτοιων πλοίων και η ιδέα απορρίφθηκε. Ή μάλλον, την εγκατέλειψαν εντελώς.
Ωστόσο, ο δυτικός συνάδελφός μας και 3D μοντελιστής, που κρύβεται κάτω από το περίπλοκο ψευδώνυμο Forever Blowing Bubbles, πιστεύει ότι στο εγγύς μέλλον η έννοια της ύπαρξης τέτοιων πλοίων θα εξακολουθεί να εμφανίζεται και θα δημιουργηθούν. Τουλάχιστον στις ΗΠΑ
Παρεμπιπτόντως, ένα από τα έργα του συγγραφέα έχει ήδη αναρτηθεί στον ιστότοπό μας νωρίτερα. Έκανε μόντελινγκ το φουτουριστικό αεροπλανοφόρο του μέλλοντος "Barack Obama".

Οι επιστήμονες προβλέπουν ότι μέχρι το 2036, ο Αρκτικός Ωκεανός θα είναι σχεδόν εντελώς απαλλαγμένος από πάγο το καλοκαίρι, λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Και μέχρι το 2050, θα είναι σχεδόν εντελώς απαλλαγμένος από πάγο καθ 'όλη τη διάρκεια του έτους, ανοίγοντας νέες θαλάσσιες οδούς, πλούσιες αλιευτικές περιοχές και πρόσβαση σε κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου που είναι επί του παρόντος απρόσιτα.
Η Ρωσία είναι ήδη η κυρίαρχη δύναμη στην Αρκτική. Διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο παγοθραυστικών πλοίων που μπορούν να πλεύσουν στις θάλασσες στις χειρότερες καιρικές συνθήκες. Επιπλέον, έχει δεκάδες στρατιωτικές βάσεις πάνω από τον Αρκτικό Κύκλο. Συγκριτικά, οι ΗΠΑ έχουν μόνο μία αεροπορική βάση στην Αρκτική, στη βόρεια Γροιλανδία.
Τα τελευταία χρόνια, η Ρωσία έχει επίσης συγκεντρώσει μια σημαντική στρατιωτική δύναμη στο βορρά, αναπτύσσοντας χιλιάδες στρατεύματα, υποβρύχια και πολεμικά αεροσκάφη στην Αρκτική.
Η Ρωσία είναι αυτή που πιστεύει ότι η Αρκτική έχει μεγάλη στρατηγική σημασία για το μέλλον της. Επιπλέον, οι Κινέζοι επενδυτές έχουν ρίξει δισεκατομμύρια σε ρωσικά έργα πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Αρκτική και η Κίνα επεκτείνει επίσης τις δυνατότητές της να λειτουργεί στον μακρινό βορρά στο μέλλον.

Όσο για τη Δύση, μόνο η Νορβηγία έχει λάβει μέτρα για να προστατεύσει τα συμφέροντά της στον μελλοντικό χωρίς πάγο Αρκτικό Ωκεανό. Και μόνο πιο πρόσφατα, η προσοχή της Ρωσίας και της Κίνας στην Αρκτική προειδοποίησε τις Ηνωμένες Πολιτείες, ωθώντας τον πρόεδρο των ΗΠΑ Donald Trump να κάνει μια ασυνήθιστη «προσφορά» στη Δανία να παραδώσει τη Γροιλανδία στην Αμερική σε μια προσπάθεια να υπερφαλαγγίσει [να παρακάμψει] τους Ρώσους σε αυτό το τμήμα των βόρειων περιοχών.
Δυστυχώς για τους Αμερικανούς, η Δανία αρνήθηκε ευγενικά την προσφορά των ΗΠΑ.

Ως εκ τούτου, για να αντιμετωπιστεί η ταχεία επέκταση της Ρωσίας και της Κίνας στο βορρά, το Κογκρέσο ενέκρινε την ανάπτυξη και κατασκευή του πρώτου υποβρύχιου αεροπλανοφόρου στον κόσμο, του USS Capelin, τα δύο πρώτα από τα οποία θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικά μέχρι το 2038. Ο σχεδιασμός τους είναι εμπνευσμένος από τα Project 941 Akula SSBN της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, τα οποία ήταν τα μεγαλύτερα υποβρύχια της εποχής τους.

Υποβρύχιο Project 941 Akula

Ωστόσο, ακόμη και ένα υποβρύχιο τόσο μεγάλο όσο το Akula μας είναι πολύ μικρό για ένα υποβρύχιο αεροπλανοφόρο. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με το έργο, τα αμερικανικά υποβρύχια θα είναι σχεδόν διπλάσια. Έχει μήκος 302 μέτρα και εκτόπισμα 92.000 τόνων, με πλήρωμα περίπου 700 ατόμων. Παράλληλα, θα φιλοξενήσουν έως και 12 επανδρωμένα αεροσκάφη STOVL (F35B) και 60+ VTOL UAVs και (μη επανδρωμένα) ελικόπτερα, που θα εκτοξεύονται από ενιαίο σωλήνα εκτόξευσης μήκους 158 μέτρων που βρίσκεται στην κορυφή του κύριου κύτους του υποβρυχίου, το οποίο κλείνει με βαριά πόρτα στην έξοδο του σωλήνα εκτόξευσης, κάθε φορά που το υποβρύχιο καταδύεται. Τα αεροπλάνα μπορούν να προσγειωθούν σε ανασυρόμενες πλατφόρμες προσγείωσης στις πλευρές του υποβρυχίου.

Όπως αρμόζει στα σύγχρονα υποβρύχια, τα νέα υποβρύχια των ΗΠΑ έχουν αρκετά ανθεκτικά κύτη [ στιβαρά σκαριά]. Αυτό έγινε για λόγους απλοποίησης της εσωτερικής διάταξης, καθιστώντας το σκάφος πολύ ευρύτερο από ένα συμβατικό υποβρύχιο.

Στο κύριο κύτος του πυρηνικού υποβρυχίου, υπάρχουν δύο μακρά ισχυρά κύτη [μακριές ισχυρές γάστρες] με 6 καταστρώματα το καθένα, πάνω από τα οποία υπάρχει ένα τρίτο, μικρότερο ισχυρό κύτος με υπόστεγο και διαμερίσματα απογείωσης και προσγείωσης, καθώς και δύο άλλα μικρά ισχυρά κύτη για οπλισμό τορπιλών, συστήματα αεράμυνας και μηχανισμό διεύθυνσης. Ένας τέτοιος σχεδιασμός πολλαπλών κύτων έγινε για να αυξήσει την επιβίωση των υποβρυχίων, αφού ακόμη και αν παραβιαζόταν ένα ισχυρό κύτος,[πίεσης] τα μέλη του πληρώματος στο άλλο θα ήταν σχετικά ασφαλή.

Για το υποβρύχιο USS Capelin, επιλέχθηκε ένα σύστημα πυρηνικής πρόωσης, το οποίο κατέστησε δυνατή την υποβρύχια μετακίνηση με ταχύτητες έως και 28 κόμβων.

Μεταξύ των όπλων των υποβρυχίων, εκτός από τα αεροσκάφη, υπάρχουν επίσης συστήματα αεράμυνας, αντιπλοϊκοί πύραυλοι, υπερηχητικοί πύραυλοι κρουζ και ηλεκτρομαγνητικά, σιδηροδρομικά όπλα. Για την καταπολέμηση των εχθρικών UAV, το σκάφος διαθέτει όπλα λέιζερ, τέσσερα συμβατικά πυροβόλα Oerlikon Millennium 35 χιλιοστών και μια συστοιχία πυραύλων μικρού βεληνεκούς Iron Dome για αυτοάμυνα.

φωτο--Βάση πυροβολικού Oerlikon Millennium 35 mm

Το μεγαλύτερο μέρος του υποβρυχίου είναι αυτοματοποιημένο, με το UAV να ελέγχεται από απομακρυσμένους σταθμούς στην ηπειρωτική χώρα των ΗΠΑ. Τα υποβρύχια εδρεύουν στο Norfolk και μπορούν να αναπτυχθούν στην Αρκτική μέσω της Γροιλανδίας, όπου θα μπορούν να περιπολούν τόσο περιοχές χωρίς πάγο του Αρκτικού Ωκεανού όσο και τμήματα του Αρκτικού Ωκεανού που εξακολουθούν να καλύπτονται από πάγο, με στόχο την εξασφάλιση των συμφερόντων των ΗΠΑ στον Αρκτικό Ωκεανό.
Ωστόσο, ενώ τα υποβρύχια αεροπλανοφόρα κατασκευάστηκαν ειδικά για να λειτουργούν στην Αρκτική, θα μπορούσαν εξίσου καλά να επιχειρούν οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Ταυτόχρονα, η σύνθεση της αεροπορικής ομάδας μπορεί να ποικίλει ανάλογα με τα καθήκοντα που έχουν ανατεθεί στα πλοία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: