Σε 50 χρόνια, τα εικονικά μωρά θα είναι συνηθισμένα, λένε οι ειδικοί της τεχνητής νοημοσύνης
Σύμφωνα με έναν ειδικό της τεχνητής νοημοσύνης, τα εικονικά παιδιά που μπορούν να παίξουν μαζί σας, ακόμη και να σας αγκαλιάσουν φαίνεται ότι θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση του υπερπληθυσμού.
Στο βιβλίο της, η Catriona Campbell, μια από τις κορυφαίες ειδικές τεχνητής νοημοσύνης του Ηνωμένου Βασιλείου, προέβλεψε ότι τα «μωρά υπολογιστών» θα γίνουν συνηθισμένα σε 50 χρόνια, καθώς οι φόβοι υπερπληθυσμού θα ενθαρρύνουν την κοινωνία να αποκτήσει ψηφιακά μωρά.
Είπε ότι θα υπήρχαν μόνο στον καθηλωτικό ψηφιακό κόσμο που είναι γνωστός ως «μεταverse» και δεν θα κοστίσει σχεδόν τίποτα για να αυξηθούν καθώς θα απαιτούσαν ελάχιστους πόρους. Η πρόσβαση σε αυτά θα γίνεται χρησιμοποιώντας τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας, έτσι ώστε ο χρήστης να αισθάνεται σαν να είναι πρόσωπο με πρόσωπο με ένα παιδί.
«Τα εικονικά παιδιά μπορεί να φαίνονται σαν ένα τεράστιο άλμα στην τεχνολογία», γράφει, «αλλά μέσα σε 50 χρόνια, η τεχνολογία θα προχωρήσει τόσο πολύ που τα παιδιά που υπάρχουν στο μετασύμπαν δεν θα ξεχωρίζουν από τα παιδιά στον πραγματικό κόσμο.
«Καθώς το μετασύμπαν εξελίσσεται, βλέπω τα εικονικά παιδιά να γίνονται ένα πλήρως αποδεκτό μέρος της κοινωνίας σε μεγάλο μέρος του ανεπτυγμένου κόσμου».
Το Metaverse είναι ένας καθηλωτικός ψηφιακός κόσμος. Η Campbell προτείνει ότι τα γάντια υψηλής τεχνολογίας που μπορούν να παρέχουν απτική ανατροφοδότηση μπορούν να αναπαράγουν τις σωματικές αισθήσεις της αγκαλιάς, του ταΐσματος και του παιχνιδιού με τους απογόνους τους.
Η Κάμπελ ανέφερε τη διαδεδομένη ανησυχία για τον περιβαλλοντικό φόρο που σχετίζεται με την αύξηση του παγκόσμιου πληθυσμού που πλησιάζει τα οκτώ δισεκατομμύρια. Μια μελέτη του YouGov του 2020 σχετικά με το γιατί τα ζευγάρια επιλέγουν να μην κάνουν παιδιά διαπίστωσε ότι, σχεδόν το 10 τοις εκατό παραμένουν άτεκνα λόγω προβλημάτων υπερπληθυσμού, ενώ ένα άλλο 10 τοις εκατό επιλέγει να μην κάνει οικογένεια λόγω του κόστους ανατροφής ενός παιδιού.
Πολλοί επιστήμονες πιστεύουν τώρα ότι η μείωση των ποσοστών γεννήσεων θα οδηγήσει σε μείωση του παγκόσμιου πληθυσμού στο δεύτερο μισό του αιώνα. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η τεχνολογική πρόοδος θα έχει μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο για την επόμενη γενιά από τη δική μας.
Ωστόσο, η Campbell υποστηρίζει ότι οι καταναλωτές θα προσελκύονται από φιλικά προς το περιβάλλον ψηφιακά μωρά. Μιλώντας για εικονικά κατοικίδια που δημιουργήθηκαν στην Ιαπωνία και έγιναν τρέλα μεταξύ των παιδιών της Δύσης στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000, είπε:
«Με βάση το γεγονός ότι υπάρχει ζήτηση για αυτό, και νομίζω ότι θα υπάρξει, τα παιδιά με τεχνητή νοημοσύνη θα γίνουν ευρέως διαθέσιμα με σχετικά μικρή μηνιαία χρέωση».
«Μην κάνετε λάθος ότι αυτή η εξέλιξη, εάν συμβεί, θα αλλάξει το παιχνίδι στην τεχνολογία που, εάν τη διαχειριστούμε σωστά, μπορεί να μας βοηθήσει να λύσουμε μερικά από τα πιο πιεστικά προβλήματα του σήμερα, συμπεριλαμβανομένου του υπερπληθυσμού».
Η Campbell είπε επίσης ότι χάρη στα γραφικά υπολογιστών και την προηγμένη μηχανική μάθηση, τα ψηφιακά παιδιά θα έχουν φωτορεαλιστικά πρόσωπα και σώματα και θα μπορούν να αναγνωρίζουν και να ανταποκρίνονται στους γονείς τους με παρακολούθηση προσώπου και φωνητική ανάλυση.
Θα είναι σε θέση να μιλήσουν και να μιμηθούν συναισθηματικές αντιδράσεις, συμπεριλαμβανομένης της φλυαρίας ενός μωρού, τα γέλια ενός μωρού ή της ομιλίας ενός εφήβου. Οι γονείς τους θα μπορούν να αλληλεπιδρούν μαζί τους στα ψηφιακά περιβάλλοντα της επιλογής τους, όπως το σαλόνι, το πάρκο ή η πισίνα. Θα μπορούν επίσης να επιλέξουν πόσο γρήγορα μεγαλώνουν τα ψηφιακά τους παιδιά, αν μεγαλώσουν καθόλου.
[*Τον Νοέμβριο, ο πληθυσμός της Γης θα ξεπεράσει τα 8 δισεκατομμύρια άτομα.
αν και ο ρυθμός ανάπτυξής της μειώνεται εδώ και σχεδόν εξήντα χρόνια — ο πληθυσμός της Γης αναμένεται να ξεπεράσει τα οκτώ δισεκατομμύρια μέχρι τον Νοέμβριο.
Πότε και γιατί αυξήθηκε ο παγκόσμιος πληθυσμός; Και πώς τελειώνει η ραγδαία αύξηση του πληθυσμού; Αυτά είναι τα μεγάλα ερωτήματα που είναι κεντρικά σε αυτό το ερευνητικό άρθρο.
Ο παγκόσμιος πληθυσμός αυξήθηκε από 1 δισεκατομμύριο το 1800 σε 7,9 δισεκατομμύρια σήμερα.
Ο ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου πληθυσμού μειώθηκε από 2,2% ετησίως πριν από 50 χρόνια σε 1,0% ετησίως. https://ourworldindata.org/world-population-growth]
18-7-22 Έρχονται παιδιά Tamagotchi: ένα ανατριχιαστικό όραμα για το μέλλον από έναν ειδικό της τεχνητής νοημοσύνης
Θα φροντίζουμε εικονικά μωρά σε πενήντα χρόνια;
Όσοι έζησαν τη δεκαετία του '90 πρέπει να θυμούνται την σύγχυση ανάμεικτη με απορία που προκάλεσε η εμφάνιση του Tamagotchi. Τα ιαπωνικά εικονικά κατοικίδια, που μοιάζουν με αυγά και μπορούν επίσης να φορεθούν ως μπρελόκ, έπρεπε να ταΐζονται και να τα φροντίζουν. Και αν ο ιδιοκτήτης τους δεν τους αντιμετώπιζε σωστά, τα Tamagotchi θα μπορούσαν να αρρωστήσουν ή ακόμα και να πεθάνουν.
Λύση στον υπερπληθυσμό
Εν μέσω της φτώχειας, των επιδημιών, της κλιματικής αλλαγής και του υπερπληθυσμού, οι ειδικοί φοβούνται ότι τα 11 δισεκατομμύρια άνθρωποι που θα κατοικήσουν τη Γη μέχρι το 2100 δεν θα έχουν πρόσβαση σε τρόφιμα, υγειονομική περίθαλψη και άλλους βασικούς πόρους που χρειάζονται για να επιβιώσουν. Και αυτό είναι μια σοβαρή ανησυχία για τους μελλοντικούς γονείς, σύμφωνα με μια δημοσκόπηση του 2020 της YouGov, σχεδόν το 10% των ενηλίκων αποφάσισε να μείνει χωρίς παιδιά για αυτούς τους λόγους, ενώ ένα άλλο 10% ανέφερε τον οικονομικό αντίκτυπο της απόκτησης παιδιών ως πρόβλημα.Σύμφωνα με την Catriona Campbell, θα ήταν λογικό να υποθέσουμε ότι εκείνα τα ζευγάρια που για τους παραπάνω λόγους δεν έχουν φυσικά παιδιά, θα αποφασίσουν για το εικονικό μωρό. Σύμφωνα με ορισμένους ειδικούς, αυτά τα παιδιά AR - παιδιά που ζουν στην επαυξημένη πραγματικότητα - θα μπορούσαν ήδη να γίνουν κοινά από τις αρχές της δεκαετίας του 2070, δηλαδή σε πενήντα χρόνια από τώρα.
Για την προσομοίωση συναισθηματικών αντιδράσεων.
Συνδυάζοντας εικόνες που δημιουργούνται από υπολογιστή με μηχανές που μπορούν να μάθουν όπως οι άνθρωποι, τα εικονικά παιδιά με πραγματική εμφάνιση θα μπορούν να αναγνωρίζουν τους γονείς τους, να ανταποκρίνονται σε αυτούς και να προσομοιώνουν πραγματικές συναισθηματικές αντιδράσεις. Και με τη βοήθεια εικονικών γυαλιών και γαντιών ευαίσθητων στην αφή, οι γονείς μπορούν να δουν και να αισθανθούν τα παιδιά AR τους.
- Αν και όλα αυτά ακούγονται περίεργα στην αρχή, στην πραγματικότητα η εμφάνιση εικονικών μωρών μπορεί να είναι μια από τις πιο σημαντικές τεχνολογικές ανακαλύψεις της ανθρωπότητας από την Εποχή του Χαλκού λόγω των επιπτώσεών της στον παγκόσμιο πληθυσμό και τις κοινωνικές αλλαγές - είπε η Κατριόνα Κάμπελ.
Αν και υπάρχει λογική στην παραπάνω εξήγηση, αυτό για το οποίο δεν μιλάει η Βρετανίδα ειδικός της τεχνητής νοημοσύνης είναι η επίδραση των εικονικών μωρών στον ανθρώπινο ψυχισμό. Ακριβώς όπως το Tamagotchi δεν θα μπορούσε να αντικαταστήσει ένα πραγματικό μαλακό, γούνινο κατοικίδιο, τα παιδιά AR προφανώς δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα μικρά με καρδιές που χτυπάνε που βιώνουν αληθινά συναισθήματα - όχι απλώς προσομοιώνοντας συναισθηματικές αντιδράσεις. Εάν το σκιαγραφημένο όραμα του μέλλοντος γίνει πραγματικότητα σε πενήντα χρόνια, μόνο τα περιγράμματα των αρνητικών ψυχολογικών συνεπειών του μπορούν να φανούν σήμερα.
Οι γονείς θα βλέπουν και θα αλληλεπιδρούν με τους απογόνους τους μέσω των γυαλιών AR και των απτικών γαντιών επόμενης γενιάς. Αυτές οι συσκευές επιτρέπουν στους χρήστες να βιώνουν μια ρεαλιστική αίσθηση αφής ενώ χειρίζονται εικονικά ή ολογραφικά αντικείμενα.
Δεν θα κοστίσουν τίποτα για να ταΐσουν, δεν θα πιάνουν χώρο και θα παραμείνουν υγιή όσο είναι προγραμματισμένα να «ζουν». Και θα μπορούσαν να είναι προσβάσιμα μέσω μιας συνδρομητικής υπηρεσίας παρόμοιας με το Netflix για μόλις 25 $ (20 £) το μήνα. Αν και η ιδέα μπορεί να ακούγεται «δυσάρεστη», αντιπροσωπεύει μια βιώσιμη μακροπρόθεσμη λύση στον έλεγχο των γεννήσεων
Υπολογίζεται ότι περίπου 350.000 μωρά γεννιούνται σε όλο τον κόσμο κάθε μέρα, ξεπερνώντας κατά πολύ τον αριθμό των θανάτων. Αλλά μέχρι το έτος 2100, εκτιμάται ότι ο συνολικός πληθυσμός του πλανήτη θα μπορούσε να έχει εκραγεί στα 11 δισεκατομμύρια, με υπερπληθυσμένες μεγαλουπόλεις γεμάτες με εγκληματικότητα, ασθένειες και ακραίες ελλείψεις τροφίμων.
πηγές
=========
η απόδειξη της έννοιας των εικονικών παιδιών υπάρχει ήδη με τη μορφή του "BabyX", ενός πειράματος της νεοζηλανδικής εταιρείας Soul Machines
Οι πρώτες προσπάθειες δημιουργίας εικονικών παιδιών βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Για παράδειγμα, η εταιρεία Soul Machines της Νέας Ζηλανδίας ανέπτυξε το έργο BabyX. Ο εγκέφαλος αυτού του εικονικού παιδιού αποτελείται από αλγόριθμους που καθορίζουν τι είναι καλό και τι κακό. Αυτό επιτρέπει στο BabyX να μάθει να ανταποκρίνεται σε ενέργειες σαν πραγματικό μωρό. Σύμφωνα με την Daily Mail, οι κινήσεις του στην οθόνη βασίζονται στις πραγματικές κινήσεις ενός παιδιού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου