Κυριακή 28 Αυγούστου 2022

"Εμβολιασμός: ηθικές πτυχές υπό το πρίσμα του ορθόδοξου δόγματος" ψευδείς οι διδασκαλίες που εξισώνουν τον εμβολιασμό με την "αποδοχή της σφραγίδας του Αντιχρίστου" και το μυστικό τσιπάρισμα της ανθρωπότητας

Τελικό έγγραφο της στρογγυλής τραπέζης "Εμβολιασμός: ηθικές πτυχές υπό το πρίσμα του ορθόδοξου δόγματος"έντυπη έκδοση

20 Μαΐου 2021 

Στις 20 Μαΐου 2021, πραγματοποιήθηκε στρογγυλή τράπεζα «Εμβολιασμός: Ηθικά ζητήματα υπό το φως της Ορθόδοξης Πίστεως» στη Θεολογική Ακαδημία Sretensky . Στο τέλος της εκδήλωσης, οι συμμετέχοντες ενέκριναν το τελικό έγγραφο.

Οι συμμετέχοντες της στρογγυλής τραπέζης «Εμβολιασμός: Ηθικές πτυχές υπό το φως της Ορθόδοξης πίστης» — μέλη της Διασυμβουλιακής Παρουσίας της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, ειδικοί στον τομέα της ιατρικής και της βιολογίας, εκπρόσωποι της ορθόδοξης κοινότητας — συζήτησαν για τα αναδυόμενα ζητήματα, μεταξύ των οποίων και μεταξύ των παιδιών της Ορθόδοξης Εκκλησίας, σχετικά με τον εμβολιασμό κατά της μόλυνσης από τον κορωνοϊό COVID-19.

Οι επιστήμονες και οι γιατροί που καταβάλλουν σημαντικές προσπάθειες για να ξεπεράσουν τις συνέπειες και να αποτρέψουν την περαιτέρω εξάπλωση της λοίμωξης από τον κορωνοϊό COVID-19, που έχει στοιχίσει τη ζωή πολλών ανθρώπων και έχει προκαλέσει σημαντική αναστάτωση στη ζωή των ανθρώπων, αξίζουν βαθιάς ευγνωμοσύνης και σεβασμού. Σήμερα, όπως και στο παρελθόν, χάρη στα επιτεύγματα της ιατρικής επιστήμης, συμπεριλαμβανομένου του τομέα της πρόληψης των εμβολίων, κατέστη δυνατή η πρόληψη και η μείωση της εξάπλωσης πολλών ασθενειών, η ανακούφιση του πόνου που επιφέρουν στους ανθρώπους, η μείωση της θνησιμότητας και η αύξηση της ζωής προσδοκία. Πολλές επιδημίες γνωστές στο παρελθόν έχουν εξαφανιστεί, μεταξύ άλλων μετά τη χρήση εμβολίων κατά των αντίστοιχων ασθενειών.

Η ιστορική εμπειρία της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας γνωρίζει παραδείγματα ενεργού συμμετοχής των κληρικών στη διάδοση της πρακτικής του εμβολιασμού ως ιατρικής διαδικασίας που στοχεύει στη διατήρηση της ζωής και της υγείας των ανθρώπων. Ειδικότερα, με διάταγμα της Υπεραγίας Κυβερνητικής Συνόδου το 1804, προτάθηκε σε επισκόπους και ιερείς να εξηγήσουν στον λαό τα οφέλη του εμβολιασμού κατά της ευλογιάς. Ταυτόχρονα, τα βασικά στοιχεία του εμβολιασμού κατά της νόσου αυτής συμπεριλήφθηκαν στον αριθμό των γενικών εκπαιδευτικών κλάδων στο πρόγραμμα εκπαίδευσης των μελλοντικών κληρικών. Η εξάπλωση του εμβολιασμού κατά της ευλογιάς υποστηρίχθηκε, για παράδειγμα, από τον Άγιο Ιννοκέντιο της Μόσχας[1].

Είναι λανθασμένο να φανταστούμε ότι η θεμελιώδης άρνηση του εμβολιασμού καθαυτή μπορεί να οφείλεται στο ορθόδοξο δόγμα. Η επιλογή υπέρ του εμβολιασμού ή άρνησης εμβολιασμού είναι μια ατομική απόφαση κάθε ατόμου (σε σχέση με το παιδί - τους γονείς ή τους νόμιμους εκπροσώπους του), που λαμβάνεται με βάση προσωπικές πεποιθήσεις, γνώσεις, εμπειρία ζωής, καθώς και λαμβάνοντας υπόψη πληροφορίες που λαμβάνονται από επαγγελματίες του ιατρικού τομέα, την επιστημονική κοινότητα και τους κατασκευαστές εμβολίων.

Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία τηρεί με συνέπεια τις αρχές της προστασίας της ελευθερίας επιλογής ενός ατόμου στη χρήση ή μη νέων και ταχέως αναπτυσσόμενων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένου του τομέα της ιατρικής. Ειδικότερα, οι Βασικές αρχές της Κοινωνικής Έννοιας της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας τονίζουν: «Η σχέση μεταξύ ενός γιατρού και ενός ασθενούς θα πρέπει να οικοδομείται στον σεβασμό της ακεραιότητας, της ελεύθερης επιλογής και της αξιοπρέπειας του ατόμου. Είναι απαράδεκτο να χειραγωγείς έναν άνθρωπο ακόμη και για τους πιο καλούς σκοπούς» (XI.3). Ακολουθώντας την παραπάνω αρχή και αναγνωρίζοντας τη σημασία της υποστήριξης πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της πανδημίας, μεταξύ άλλων μέσω της ευρείας κάλυψης του πληθυσμού με εμβολιασμό, οι συμμετέχοντες στη στρογγυλή τράπεζα θεωρούν απαραίτητο να διασφαλιστεί η ελευθερία επιλογής των ατόμων σχετικά με τον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού COVID-19 μόλυνση και τον αποκλεισμό κάθε μορφής ανοιχτού ή κρυφού διαχωρισμού ανθρώπων, αρνήθηκε τον εμβολιασμό για οποιονδήποτε λόγο. Σημειωτέον ότι οι αποκαλυφθείσες περιπτώσεις χειριστικού εξαναγκασμού για εμβολιασμό και άλλες ενέργειες που στρέφονται κατά της ελευθερίας της επιλογής που προαναφέρθηκαν προκαλούν αρνητική αντίδραση στην κοινωνία και αυξάνουν μόνο τις φήμες και τις ανησυχητικές διαθέσεις σχετικά με μέτρα που λαμβάνονται στον τομέα της υγείας.

Η ανησυχία μέρους της κοινωνίας σχετικά με τη χρήση εμβολίων, συμπεριλαμβανομένων των εμβολίων κατά της λοίμωξης από κορωνοϊό COVID-19, οφείλεται, μεταξύ άλλων, σε ανησυχίες σχετικά με τους κινδύνους επιπλοκών μετά τον εμβολιασμό και σε μια επίσημη προσέγγιση για την ανοσοπροφύλαξη που δεν λαμβάνει υπόψη ατομικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων. Οι συμμετέχοντες της στρογγυλής τραπέζης, σημειώνοντας ότι η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας και του κινδύνου παρενεργειών των ιατρικών φαρμάκων δεν εμπίπτει στα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες της Εκκλησίας, τονίζουν τη σημασία μιας ευρείας και δημόσιας συζήτησης των προβλημάτων αυτών και της σωστής επαλήθευσης των τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται για παρενέργειες, συμπεριλαμβανομένων των καθυστερημένων, καθώς και την πιστοποίηση αυτών των φαρμάκων. Εξίσου σημαντική είναι η πλήρης και προσβάσιμη ενημέρωση των ατόμων που λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με τον εμβολιασμό, για τον βαθμό αναγκαιότητάς του και τις πιθανές συνέπειες.

Ταυτόχρονα, οι συμμετέχοντες στο στρογγυλό τραπέζι θεωρούν απαράδεκτη και αμαρτωλή τη διάδοση ψευδών διδασκαλιών που εξισώνουν τον εμβολιασμό με την "αποδοχή της σφραγίδας του Αντιχρίστου" και θεωριών συνωμοσίας για το μυστικό τσιπάρισμα της ανθρωπότητας μέσω του εμβολιασμού.

Στην εκκλησιαστική κοινότητα, είναι ενοχλητικό το γεγονός ότι ορισμένα εμβόλια, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων από τα εμβόλια για τον COVID-19, έχουν χρησιμοποιήσει κυτταροκαλλιέργειες που έχουν αναπτυχθεί από εμβρυϊκά ανθρώπινα κύτταρα που ελήφθησαν ως αποτέλεσμα άμβλωσης, ακόμα κι αν αυτό έγινε πριν από μισό αιώνα ή περισσότερο. 

Όπως σημειώνεται στις Βασικές αρχές της Κοινωνικής Αντίληψης, η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία θεωρεί απαράδεκτη «την αφαίρεση και τη χρήση ιστών και οργάνων ανθρώπινων εμβρύων που έχουν αποβληθεί σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης για απόπειρες θεραπείας διαφόρων ασθενειών» (XII.7). Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τους προγραμματιστές, τα ίδια τα εμβόλια δεν περιέχουν κύτταρα εμβρυϊκής προέλευσης και οι κυτταροκαλλιέργειες που αναφέρονται παραπάνω χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια για τη δημιουργία εμβολίων. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την παρατήρηση των εκπροσώπων του επιστημονικού κόσμου - των συμμετεχόντων στη στρογγυλή τράπεζα - κατά τη δοκιμή στο στάδιο ανάπτυξης άλλων εμβολίων και πολλών άλλων φαρμάκων, χρησιμοποιούνται επίσης παρόμοιες καλλιέργειες εμβρυϊκών ανθρώπινων κυττάρων. Οι συμμετέχοντες στη στρογγυλή τράπεζα, δηλώνοντας αυτή την κατάσταση, πιστεύουν ότι είναι απαραίτητο οι φαρμακευτικές εταιρείες να αναζητήσουν τη δυνατότητα χρήσης τεχνολογιών που αποκλείουν τη χρήση των αναφερόμενων κυτταροκαλλιεργειών.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, οι συμμετέχοντες στη στρογγυλή τράπεζα πιστεύουν ότι επί του παρόντος, ελλείψει διαθέσιμης εναλλακτικής λύσης, λαμβάνοντας υπόψη την απειλή για την υγεία και τη ζωή των ανθρώπων από τη μόλυνση από κορωνοϊό COVID-19, ένα Ορθόδοξο άτομο που χρησιμοποιεί ένα εμβόλιο κατά αυτής της ασθένειας, που δημιουργήθηκε ή δοκιμάστηκε με τη χρήση εμβρυϊκής καλλιέργειας ανθρώπινων κυττάρων, δεν συμμερίζεται το αμάρτημα της άμβλωσης που δημιούργησε αυτήν την κυτταρική καλλιέργεια. Δεδομένης της επιλογής μεταξύ ενός τέτοιου εμβολίου και ενός εμβολίου που αναπτύχθηκε χωρίς τη χρήση καλλιεργειών ανθρώπινων εμβρυϊκών κυττάρων, οι συμμετέχοντες στρογγυλής τραπέζης προτιμούν τη χρήση των πιο πρόσφατων εμβολίων ως ηθικά πιο αποδεκτή.

Οι συμμετέχοντες της στρογγυλής τραπέζης ζητούν σεβασμό απέναντι στη θέση τόσο των ανθρώπων που θεωρούν δυνατή τη χρήση εμβολίων που παρασκευάζονται με καλλιέργεια ανθρώπινων εμβρυϊκών κυττάρων για τους ίδιους ή τα παιδιά τους, όσο και εκείνων που αρνούνται τη χρήση αυτή.

Οι συμμετέχοντες στη στρογγυλή τράπεζα θεωρούν απαραίτητο να συνεχιστεί η συζήτηση σχετικά με τις ηθικές πτυχές της ευρείας χρήσης στην ιατρική κυτταροκαλλιεργειών που αναπτύσσονται από εμβρυϊκά ανθρώπινα κύτταρα.

[1] - Βλέπε Barsukov I.P. Innokenty, Μητροπολίτης Μόσχας και Κολόμνας, σύμφωνα με τα γραπτά, τις επιστολές και τις ιστορίες των συγχρόνων του / [Συντ.] Ιβάν Μπαρσούκοφ. - Μ .: στη Σύνοδο. τύπος., 1883. Σελ. 82-83.

Patriarchy.ru

πηγή  20-5-21    http://www.patriarchia.ru/db/text/5811676.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: