Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008

Από τη Λέσβο στη Βόρεια Ελλάδα μέσω Τουρκίας


«Πάω συχνά στην Καβάλα, για να δω την κόρη μου που σπουδάζει στα ΤΕΙ, μέσω Τουρκίας. Παίρνω το καραβάκι και από τη Μυτιλήνη βρίσκομαι στο Αϊβαλί και από εκεί με το αυτοκίνητό μου περνάω τα σύνορα και φτάνω στον προορισμό μου μέσα σε 8 ώρες. Αν χρησιμοποιούσα το σαπιοκάραβο της γραμμής, θα έφτανα στη Βόρεια Ελλάδα σε διπλάσιο χρόνο και θα πλήρωνα περισσότερα».

Η Μαρία Πρωτοψάλτη είναι μια από τους εκατοντάδες επιβάτες που αναγκάζονται να ταξιδέψουν από τη Λέσβο προς τη Θράκη και τη Μακεδονία χρησιμοποιώντας το έδαφος της γειτονικής χώρας.

Οι λόγοι είναι η ελλιπής και προβληματική ακτοπλοϊκή σύνδεση, αλλά και το κέρδος σε χρόνο και σε χρήμα που προσφέρει η εναλλακτική λύση της Τουρκίας.

«Αίτημα όλων των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου είναι η τακτική επικοινωνία με τη Βόρεια Ελλάδα. Ομως επικρατεί ένα αλαλούμ. Η γραμμή θεωρείται άγονη, δεν υπάρχουν προσφορές και ενδιαφέρον από τις ναυτιλιακές εταιρίες με αποτέλεσμα να έχουμε ένα δρομολόγιο προς τη Θεσσαλονίκη και δύο προς την Καβάλα κάθε εβδομάδα, με πλοία που δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές. Εκτός από τη μη εξυπηρέτηση των επιβατών, υπάρχει και πρόβλημα με τη διακίνηση αγαθών. Η αγορά της Μακεδονίας για εμάς είναι πολύ σημαντική για την προώθηση του λαδιού», επισημαίνει στον ΕΤ ο δήμαρχος Μυτιλήνης, κ. Νάσος Γιακαλής.

Ο ίδιος προσθέτει: «Δεν πρέπει να μας προξενεί εντύπωση που όλο και περισσότεροι κάτοικοι και επισκέπτες του νησιού προτιμούν να πηγαίνουν στη Βόρεια Ελλάδα μέσω Τουρκίας, καθώς έχουν την επιλογή να πάνε και να γυρίσουν όποτε το θέλουν και όχι να περιμένουν το πλοίο, αν και όταν έρθει».

Οπως λένε παράγοντες της Λέσβου, «τα πλοία που εξυπηρετούν για τη Βόρεια Ελλάδα είναι απαρχαιωμένα, συχνά δεν μπορούν να δέσουν λόγω θαλασσοταραχής, ενώ υπάρχουν διαστήματα που δεν εκτελούν καν τα καθορισμένα δρομολόγια, αφού οι ιδιοκτήτες τους ισχυρίζονται ότι έχουν υποστεί βλάβες και επισκευάζονται».

Μάλιστα, κάνουν την κριτική τους για τη συγχώνευση του υπουργείου Αιγαίου με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τη μετονομασία του σε υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.


«Υποτίθεται ότι η συγχώνευση αυτή έγινε και για τη βελτίωση των ακτοπλοϊκών γραμμών στο Αιγαίο, αλλά όλα έμειναν στα λόγια. Τίποτα δεν διορθώθηκε. Εχουν εντάξει το δρομολόγιο στις άγονες γραμμές, όπου έχει ξεσπάσει πόλεμος μεταξύ εφοπλιστών για το ποιος θα πάρει τις επιδοτήσεις από το κράτος, χρησιμοποιώντας παλιά πλοία, που δεν θα χρησιμοποιούσαν ποτέ για τα δρομολόγια του Πειραιά».

Σήμερα τα τρία δρομολόγια εκτελεί η εταιρία ΣΑΟΣ, του κ. Φώτη Μανούση, ενώ οι φορείς της Λέσβου υποστηρίζουν ότι είναι επιτακτική η ανάγκη αντικατάστασης των συγκεκριμένων πλοίων (ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ, ΣΑΟΣ-1 και ΣΑΟΣ-2), προκειμένου να γίνει ελκυστική στο κοινό η μεταφορά των κατοίκων του Βορειοανατολικού Αιγαίου προς τη Βόρεια Ελλάδα και να αυξηθεί ο αριθμός των επιβατών.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Πάνος Καμμένος, με δήλωσή του στον ΕΤ τόνισε ότι «τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανοίξει ο διαγωνισμός που έχουμε κάνει για τη συγκεκριμένη γραμμή και τα δρομολόγια προς Βόρεια Ελλάδα θα γίνουν πέντε. Δύο για Θεσσαλονίκη, ένα για Αλεξανδρούπολη και ένα για Καβάλα». Ο κ. Καμμένος πρόσθεσε ότι δεν μπορεί να απαγορεύσει σε όποιον επιθυμεί να ταξιδέψει στη Βόρεια Ελλάδα μέσω Τουρκίας, «καθώς αυτό έγκειται στη συνείδηση του καθενός».

Ο Τούρκος καπετάνιος δρομολογεί και λεωφορεία

Ο 54χρονος Φατίχ Ζαλέ είναι ο Τούρκος καπετάνιος που έχει αναλάβει το δρομολόγιο Μυτιλήνη - Αϊβαλί, από το 1982. Κάθε εβδομάδα διακινεί περί τους 700 επιβάτες. Από αυτούς πολλοί είναι εκείνοι που δεν γυρίζουν πίσω στο νησί την ίδια μέρα. Κατευθύνονται προς Αλεξανδρούπολη και Θεσσαλονίκη με τα αυτοκίνητά τους, αφού περάσουν τους ελέγχους στις δυο χώρες, με την επίδειξη της αστυνομικής τους ταυτότητας.

Ο κ. Ζαλέ διακρίνεται για το επιχειρηματικό του δαιμόνιο. Μόλις αντιλήφθηκε ότι η γραμμή Μυτιλήνη - Αϊβαλί εξυπηρετεί τους ταξιδιώτες προς τη Βόρεια Ελλάδα, σκέφτηκε να δρομολογήσει πούλμαν που θα παραλαμβάνει τους Ελληνες επιβάτες και θα τους οδηγεί στον Εβρο.

«Είναι ένα σχέδιο, που βρίσκεται στα σκαριά. Κάνουμε αιτήσεις για έγκρισή του από το τουρκικό αρμόδιο υπουργείο και αν όλα πάνε καλά, θα ξεκινήσουμε αρχές καλοκαιριού», εξηγεί ο ίδιος στον ΕΤ. Μάλιστα υπόσχεται ότι το κόστος του εισιτηρίου δεν θα είναι μεγαλύτερο από εκείνο που καταβάλλει ο επιβάτης του ελληνικού πλοίου για κατάστρωμα, τη στιγμή που η διαδρομή θα είναι ακριβώς η μισή σε σχέση με το καράβι. «Προτεραιότητά μου είναι να εξυπηρετώ τους Ελληνες επιβάτες. Αλλωστε τη μία ημέρα μένω στο Αϊβαλί και την άλλη στη Μυτιλήνη. Στην ουσία είμαι 50% Τούρκος και 50% Ελληνας», λέει γελώντας ο κ. Ζαλέ.

ΜΠΟΓΑΤΣΟΣ ΚΩΣΤΑΣ

Πηγή:Ελεύθερος Τύπος

1 σχόλιο:

Lucky Archer - Λάκης Βελώτρης είπε...

Περσο-Ρωσσικών Ρίζων Αποπείρων Μακεδονίας

330 πχ Ο Μεγας Αλέξανδρος περίφραξεν τους πρότους Ρώσσους, τους
Μαγώγ του Περσικού Γώγ, με την Κάσπιαν πύλυν της Καυκάσιας Δερβεντίας.
Οι Σκύθοι, Τούρκοι, και Ρώσσοι είναι ακριτές, βάρβαβρα αποσπάσματα των
Πέρσων, ατμομπανιαρισταί ελαφοβοσκοί, και συνολικός αποτελούν το αιώνιον
πλήγμα όχι μόνον του Ελλινισμού αλλά και του πολιτισμού.

866 Ο Πατριάρχης Φώτιος εναρξεί σχίσμα κατα Πάπα Ρώμης Νικάλαον εξ
αιτίας Βουλγαρικών επιπολαιοτήτων υπερ της Ρώμης. Τουτο σπιούνευσαν οι
ανατολήται Πλατωνικοί Χρυστωμισταί μαύροι εκκλησιαστικοί οι οποιοί
νίκησαν τους Αριστοτελιανούς Καπαδωκιαστάς λευκούς μετα πτώση ικονοκλασμού.

1235 Οι Βούλγαροι αυτοκερύχθησαν Τρίτη Ρώμη εις Τούρνοβον,
θέλοντας να πάρουν Ελλάς και Κωνσταντινούπολιν. Τουτο
μετα υιοθετούν το 1589 οι Ρώσσοι. Προκηρούν τον προτόπορον
κουμουνισμόν της πρότυπης οβσύηνας δια την σλαυοποίησην του κόσμου.
Η αστική νοοτροπία είναι η ρίζα του ελλινικού πολιτισμού. Τιουτοτρόποως
διεκδικώντες του συγγενοκεντρικού χοριάτικου φυσιολατρισμού είναι
σλαβόσποροι οποίοι πρέπει να υπαστούν διωγμό δια την σωτηρία του ελλινισμού.

1342 Οι κουμουνισταί Ζηλοταί ανέλαβαν εξουσίαν εν Θεσσαλονίκην
σφάζωντας την αριστοκρατείαν επι διάταγμαν του Ρωσσικού πράκτοραν
Γρηγωριού Παλαμάν. Ο Παλαμάς έφερε Σλαύους και Τούρκους να
υποστήριξουν τον Καντακουζινόν να διαρρήξη τον αυτοκράτοραν το 1345.
Ετσι οι Τούρκοι απέκτησαν γνώσην Ελληνικής αμύνης. Εσπειραν την
ανατολήτηκην δαιμονίαν του ησυχασμού μετατρέπτοντας τους μοναχούς εις
πράκτορες κουμουνισμού. Ο ησθχαζμός είναι παραίσθηση ταχυπνοήας. Τα
σοσιαλιστικά μέτρα που επίβαλαν εις την κυβέρνιση κατέστρεψαν από μεσα
το Βυζάντιο. Το 1584 Ανατολόφρονοι σφάζουν Πατριάρχη Λούκαρη και
διώκουν Καλβινιστάς Μελανκθόν Βιτεμβούργης οποίοι ήθελαν να μας σώσουν
από τούρκους.

1824 Η Ρωσσια αντιτίθεται είς την δημιουργίαν μοναδικου Ελληνικού
κράτους και δ'υπομνήματος της του Υπουργού Εξωτερικών Νεσσελρόδη
(Γερμανός, οποίος ενικήσεν την θέσην του εναντίον τον Καποδίστριαν),
προτείνει εις τας λοιπάς δυνάμεις την ίδρυσιν τριων κεχωρισμένον
Ελληνικών κρατιδίων, υποτελών ταυτόχρονα εις Τουρκίαν και
Ρωσσίαν, κατα παράδειγμαν Μολδοβλαχίας.

1843 Επι εντολήν του Νεσσελρόδη αποστέλλεται ο πανσλαυιστής
Αρχιμανδρίτης Ουσπένσκης δια να εξεγείρη το Αραβοκατοχημένων Χριστιανικόν
ποίμνιον κατα των Ελληνόφωνων, δηλ Πατρ Ιεροσολύμων και Αντιοχείας και
τελικώς επιτυγχάνει το 1847 την απόσπασιν της Αντιοχείας οποιοι
τωρα διεκδικούν αφελληνοποίησιν διασποράς. Στρέφων πρως ταις
Περσοζορωαστριανών των ρίζων, οι Ρωσσοι ασπάζων τους μονοφυσιταίς ως
παρεξηγημένα θύματα των Ελλήνων, και μηχανεύουν ταχα Αραμαήστα ευαγγέλια
να διαψεύσουν τα Ελληνιστά. Τουτες προσπαθείες επιτυγχάναν αιώνα
αργότερα με το Μιχαήλ Αφλάκη, οποιος ίδρυσεν το κομμαν Βάαθ του
Σαδδάμη και Ασσάδη.

1870 Οι Πανσλαυισταί κατήνεγκον νέον δεινόν πλήγμα κατά του
Οικοθμενικού Πατριαρχείου διά της εκδόσεως Τουρκικού φιρμανίου
δια την ίδρυσιν Αυτοκεφάλων Βουλγαρικών φυλετικών παρασυναγωγών,
ταχα Εξαρχία, κατα διαταγμαν του Ρωσσου πρέσβεως Ιγνάτιευ,
κατάγωγος οποιου τωρα διεκδικεί Καναδική προθυπουργεία. Τωρα
διασρέφουν το συνοδικό ανάθεμα κατα φυλετισμό εναντίον δισποράν.
Διαθεσαν πεντομύρια ρουβλίων το 1872 προς εκσλαυισμόν Αγίου Ορως και
εκδίωξιν Ελλήνων Μοναχών οσων ουδέν ασπάζων τον δαιμονικών περσογεννής
ησυχασμόν.

1878 Η Ρωσσια αναγκάζει την Τουρκίαν να υπογράψη Συνθήκην Αγίου
Στεφάνου (προκύπτρων σημερινών Σλαβο Σκοπιανών) δι ης δημιουργείται
Μεγάλη Βουλγαρία (συμπεριλάμβων Θεσσαλονίκην) έργον εξ ολοκλήρου του
Ιγνάτιευ οστις κατα την υπογραφήν ανεφώνησεν ¨και τώρα εάν οι Ελληνες
το επιθυμούν δύνανται να μεταβούν εις Κωνσταντινούπολιν κολυμβώντες¨.

1923 Ο Πλαστίρας έσφαξεν τους Μακεδονονίκας και επέτρεψεν τους
ανατολίτας Βαφιάδην και Ζαχαριάδην ενάρξουν ενφύλιον πόλεμον. Ο
Μελέτιος Μεταξάκης θέλει να μεταφέρη το Πατριαρχίον εις Μόσχαν κατα
πρόσκλυσην Λένινως και οργανόνουν Σύνδεσμον ταχα πανορθοδόξεως
νεολέας. Το 1937 ο Στάλινας εκτοπίζει 285 χιλ ελληνορώσσους εις
Αρχάγγελον και Σιβηρίαν και τους σφάζει. Οι μαύροι τράγοι αναγκάζουν
ακόμι Μεταξά και χούνταν να ασπασθούν σοσιαλιστικάν μέτραν.