Τα…. μαζεύει τώρα το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Ύστερα από την αποκάλυψη της εφημερίδας (13 Σεπτεμβρίου δείτε εδώ) όπου παρουσιάζονται τα ιστορικά λάθη και οι σημαντικές παραλείψεις σχετικά με φλέγοντα θέματα του Ελληνισμού , το συμβούλιο των καθηγητών που συνήλθε πριν από λίγες μέρες αποφάσισε να κάνει πίσω και να διορθώσει τα…κακώς κείμενα.
Το δημοσίευμα είχε παρουσιάσει τις ανακρίβειες του βιβλίου της Γεωγραφίας της Ε’ Δημοτικού σχετικά με την εισβολή του Αττίλα στην Κύπρο το 1974, την επιδερμική αντιμετώπιση της προσφυγιάς από το κατεχόμενο τμήμα της Μεγαλονήσου, αλλά και επισήμανε τη χρήση του όρου «Μακεδονία», παροράματα τα οποία διορθώνει τώρα το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, στο νέο βιβλίο που θα τυπωθεί.
Η Γενοκτονία των Ποντίων από τους Τούρκους, η οποία εξακολουθεί να παραλείπεται από τις σελίδες του βιβλίου, πρέπει κάποια στιγμή να κεντρίσει το ενδιαφέρον των καθηγητών του ινστιτούτου και να τη συμπεριλάβουν στο μάθημα..
Η Γενοκτονία των Ποντίων από τους Τούρκους, η οποία εξακολουθεί να παραλείπεται από τις σελίδες του βιβλίου, πρέπει κάποια στιγμή να κεντρίσει το ενδιαφέρον των καθηγητών του ινστιτούτου και να τη συμπεριλάβουν στο μάθημα..
Και αυτή όπως και την προσφυγιά των Κυπρίων μέσα στην ίδια τους την χώρα, η οποία αποδίδεται έπειτα και από τις τελευταίες διορθώσεις στην…αστυφιλία!
Και μπορεί τα περισσότερα από τα 762 σφάλματα όλων των βιβλίων του Δημοτικού να αφορούν σημεία στίξης,ορθογραφικά λάθη και παρεμφερείς παραλείψεις, φαίνεται ωστόσο ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο αποφάσισε να διορθώσει τα ιστορικά σφάλματα και να θέσει τη διαπαιδαγώγηση της Ε’ Δημοτικού σε διαφορετική βάση. Αν και η εκπαιδευτική κοινότητα δεν είναι σε θέση να γνωρίζει πότε ακριβώς θα τυπωθούν τα βιβλία, αφού ο όγκος των υπαρχόντων θεμάτων καθιστά προς το παρόν ασύμφορη μια τέτοια κίνηση, οι δάσκαλοι καλούνται να παροτρύνουν τους μαθητές να διορθώνουν με στιλό τις ανακρίβειες την ώρα της παράδοσης του μαθήματος.
Η Γενοκτονία των Ποντίων από τους Τούρκους εξακολουθεί να αγνοείται!
Τα λάθη που υπέδειξε η Prestime
Συγκεκριμένα το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο διορθώνει τις εξής ανακρίβειες που επεσήμανε η εφημερίδα:
Στο βιβλίο Γεωγραφίας της Ε’ Δημοτικού, στη σελίδα 108, το ένθετο κείμενο για τη Βεργίνα την αναφέρει ως αρχαία πόλη (Αιγές) στην οποία άκμασε ο πολιτισμός της αρχαίας Ελλάδας, πρωτεύουσα του Βασιλείου της «Κάτω Μακεδονίας» όπως χαρακτηριστικά λέει φράση η οποία αντικαθίσταται πλέον με τον όρο «Μακεδονία», αποφεύγοντας τον γεωγραφικό προσδιορισμό που προκαλεί σύγχυση.
Στις σελίδες 145 και 147, η διαχωριστική γραμμή της Κύπρου που χωρίζει το ψευδοκράτος από το υπόλοιπο νησί θα αντικατασταθεί με διακεκομμένη γραμμή, ενώ στην υποσημείωση της σελίδας 145 η λέξη «τουρκοκρατούμενη» δίνει τη θέση της στη λέξη «κατεχόμενη» περιοχή σε παρένθεση (γραμμή Αττίλα), κάνοντας σαφές στους μαθητές ότι το βορειοανατολικό τμήμα της Κύπρου καταπατήθηκε.
Στη σελίδα 148 δε, στη δεύτερη αράδα της τέταρτης παραγράφου, οι μαθητές-αναγνώστες του βιβλίου διαβάζουν: «Η τουρκοκυπριακή μειονότητα μετά την εισβολή του 1974 αυξήθηκε σημαντικά, καθώς εγκαταστάθηκαν στο νησί οι έποικοι, οι οποίοι είναι Τούρκοι φερμένοι από το εσωτερικό της Τουρκίας».
Η Γενοκτονία των Ποντίων από τους Τούρκους εξακολουθεί να αγνοείται!
Τα λάθη που υπέδειξε η Prestime
Συγκεκριμένα το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο διορθώνει τις εξής ανακρίβειες που επεσήμανε η εφημερίδα:
Στο βιβλίο Γεωγραφίας της Ε’ Δημοτικού, στη σελίδα 108, το ένθετο κείμενο για τη Βεργίνα την αναφέρει ως αρχαία πόλη (Αιγές) στην οποία άκμασε ο πολιτισμός της αρχαίας Ελλάδας, πρωτεύουσα του Βασιλείου της «Κάτω Μακεδονίας» όπως χαρακτηριστικά λέει φράση η οποία αντικαθίσταται πλέον με τον όρο «Μακεδονία», αποφεύγοντας τον γεωγραφικό προσδιορισμό που προκαλεί σύγχυση.
Στις σελίδες 145 και 147, η διαχωριστική γραμμή της Κύπρου που χωρίζει το ψευδοκράτος από το υπόλοιπο νησί θα αντικατασταθεί με διακεκομμένη γραμμή, ενώ στην υποσημείωση της σελίδας 145 η λέξη «τουρκοκρατούμενη» δίνει τη θέση της στη λέξη «κατεχόμενη» περιοχή σε παρένθεση (γραμμή Αττίλα), κάνοντας σαφές στους μαθητές ότι το βορειοανατολικό τμήμα της Κύπρου καταπατήθηκε.
Στη σελίδα 148 δε, στη δεύτερη αράδα της τέταρτης παραγράφου, οι μαθητές-αναγνώστες του βιβλίου διαβάζουν: «Η τουρκοκυπριακή μειονότητα μετά την εισβολή του 1974 αυξήθηκε σημαντικά, καθώς εγκαταστάθηκαν στο νησί οι έποικοι, οι οποίοι είναι Τούρκοι φερμένοι από το εσωτερικό της Τουρκίας».
Αυτή η φράση αλλάζει και γίνεται:
« Μετά την εισβολή των Τούρκων το 1974, στην τουρκοκυπριακή μειονότητα προστέθηκαν και οι έποικοι. Αυτοί είναι Τούρκοι που μεταφέρθηκαν από το εσωτερικό της Τουρκίας και εγκαταστάθηκαν στο νησί».
Παράλληλα, πρόκειται για μια φράση η οποία αφήνει στη διακριτική ευχέρεια των 11χρονων – στο βαθμό που αυτό είναι βέβαια δυνατό- να δημιουργήσουν προσωπική γνώμη για την εισβολή του Αττίλα, περιγράφοντας τα γεγονότα συνοπτικά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συνέχεια του κειμένου μέσα σε δύο-τρείς γραμμές οι συγγραφείς σημειώνουν την κατάσταση με τους διακόσιους χιλιάδες Ελληνοκύπριους που έγιναν πρόσφυγες στην ίδια τους την χώρα, αλλά και τους νεκρούς και τους αγνοούμενους.
Στη σελίδα 149, η άσκηση στο μέσον της σελίδας (ομαδική προαιρετική δραστηριότητα) ζητά από τους μαθητές να διαμορφώσουν προτάσεις για μια ενδεχόμενη ειρηνική συμβίωση Ελληνοκύπριων και Τουρκοκύπριων, που όπως λέει «όλοι μαζί είναι Ευρωπαίοι πολίτες», κάτι το οποίο φυσικά δεν ισχύει για το ψευδοκράτος του Μεχμέτ Αλί Ταλάτ, μία πρόταση που απλώς διαγράφεται από το νέο βιβλίο της Ε’ Δημοτικού.
Πηγή:Presstime
Αρ.φυλ. 125
Σελ.26
Στη σελίδα 149, η άσκηση στο μέσον της σελίδας (ομαδική προαιρετική δραστηριότητα) ζητά από τους μαθητές να διαμορφώσουν προτάσεις για μια ενδεχόμενη ειρηνική συμβίωση Ελληνοκύπριων και Τουρκοκύπριων, που όπως λέει «όλοι μαζί είναι Ευρωπαίοι πολίτες», κάτι το οποίο φυσικά δεν ισχύει για το ψευδοκράτος του Μεχμέτ Αλί Ταλάτ, μία πρόταση που απλώς διαγράφεται από το νέο βιβλίο της Ε’ Δημοτικού.
Πηγή:Presstime
Αρ.φυλ. 125
Σελ.26
1 σχόλιο:
Giati lete kai provalete ta idia komata kai "politikous" kai den kanete oute mia anafora stin enosi kentroon me ton vasili levedi;;;;;;;; me to na vgazete stin fora gia to ti kanoun kai den kanoun den vgeni tipota alla mono tous idious anaparagete kai diafimizete emesos plin safos!!!!!!!!
dite tis ekpobes meso tis istoselidas giati ton levedi ton fimonoune dolios giati lei tin alithia
http://www.enosikentroon.gr/
http://www.enosikentroon.gr/
http://www.enosikentroon.gr/
Δημοσίευση σχολίου