Την Παρασκευή, τέθηκε σε ισχύ ο νέος νόμος λογοκρισίας της ΕΕ, ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), ενισχύοντας μαζικά τη λογοκρισία στα κοινωνικά δίκτυα. Από τώρα και στο εξής, η ΕΕ θα καθορίσει επίσημα τι είναι αλήθεια και τι είναι «παραπληροφόρηση» ή «φιλορωσική προπαγάνδα» και ως εκ τούτου πρέπει να λογοκριθεί.
από Anti-Mirror
Αύγουστος 25, 2023
Η ΕΕ έχει εγκαινιάσει μια νέα εποχή λογοκρισίας, καθώς ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) τέθηκε σε ισχύ σήμερα, αναγκάζοντας τα μεγάλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να διαγράψουν την «παραπληροφόρηση» ή τη «φιλορωσική προπαγάνδα» το συντομότερο δυνατό. Το Facebook και το YouTube ήταν σε προληπτική [προκαταρκτική ] υπακοή σε αυτόν τον τομέα στο παρελθόν, και τώρα πρόκειται ακόμη και να αναγκαστούν να το κάνουν. Ποια είναι η υποτιθέμενη αλήθεια είναι αδιαπραγμάτευτο και καθορίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με άλλα λόγια, ο νόμος δίνει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το δικαίωμα να διαγράψει οποιαδήποτε πολιτικά ανεπιθύμητη γνώμη.
Θα αποφύγω να κάνω περαιτέρω σχόλια μέχρι να δούμε τις πρώτες «επιτυχίες» της λογοκρισίας, η οποία απαιτείται πλέον από το νόμο στην ΕΕ. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο παραθέτω μια έκθεση (δημοσίευμα) από το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS, η οποία συνοψίζει τι είναι ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA). --Στην ΕΕ θα τεθεί σε ισχύ ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες, ο οποίος θα ενισχύσει τους ελέγχους στα κοινωνικά δίκτυα
Ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν δήλωσε ότι οι προτεραιότητες θα είναι η αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και η προστασία των παιδιών
Ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), ο οποίος ενισχύει σημαντικά τον έλεγχο 19 μεγάλων πλατφορμών, συμπεριλαμβανομένων των TikTok, X (πρώην Twitter), Instagram, YouTube, Google και Amazon Store, τίθεται σε ισχύ στην ΕΕ την Παρασκευή. Σύμφωνα με τον Τιερί Μπρετόν, Ευρωπαίο Επίτροπο για την Εσωτερική Αγορά, οι προτεραιότητες του νέου νόμου θα είναι η προστασία των παιδιών και η καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, συμπεριλαμβανομένης της «φιλορωσικής προπαγάνδας».
«Η DSA τίθεται σε ισχύ. Η πραγματική δοκιμασία ξεκινά τώρα», εξήγησε ο Μπρετόν.
Είπε ότι από τις 25 Αυγούστου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επανεξετάσει όλες αυτές τις πλατφόρμες για να διασφαλίσει ότι συμμορφώνονται με τους ευρωπαϊκούς κανόνες του νέου νόμου και θα τους επιβάλει κυρώσεις εάν εντοπιστούν παραβιάσεις. «Εγώ και οι υπηρεσίες μου θα επιβάλουμε διεξοδικά τη συμμόρφωση με την DSA και θα αξιοποιήσουμε πλήρως τις νέες εξουσίες μας για τη διερεύνηση και, εάν είναι απαραίτητο, την επιβολή κυρώσεων σε πλατφόρμες. Η συμμόρφωση με τον νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες δεν αποτελεί τιμωρία, αλλά ευκαιρία για τις πλατφόρμες να βελτιώσουν την αξιοπιστία τους», πρόσθεσε ο Επίτροπος της ΕΕ.
Οι προτεραιότητες του νόμου
Ο νέος νόμος θα ενισχύσει σημαντικά τους ελέγχους 19 πλατφορμών. Αυτά είναι τα AliExpress, Amazon Store, AppStore, Bing, Booking, Facebook, Instagram, Google Maps, Google Play, Google Search, Google Shopping, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, X, Wikipedia, YouTube και Zalando.
Ο Μπρετόν δήλωσε ότι οι προτεραιότητες του νέου νόμου είναι ιδιαίτερα σημαντικές ενόψει των κοινοβουλευτικών εκλογών της ΕΕ το 2024.
Ωστόσο, σημείωσε ότι «ο έλεγχος περιεχομένου δεν σημαίνει λογοκρισία». «Δεν θα υπάρχει Υπουργείο Αλήθειας στην Ευρώπη. Θα υπάρχει διαφάνεια: αλγοριθμικές διαδικασίες, bots, στοχευμένη διαφήμιση που ενισχύει το περιεχόμενο», εξήγησε ο Επίτροπος.
Σύμφωνα με τον Μπρετόν, ο νέος νόμος χρησιμεύει για την προστασία της ευρωπαϊκής δημοκρατίας. «Η DSA έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει την ελευθερία της έκφρασης από την αυθαίρετη λήψη αποφάσεων, προστατεύοντας παράλληλα τους πολίτες και τις δημοκρατίες μας. Ήρθε η ώρα να βεβαιωθούμε ότι καμία διαδικτυακή πλατφόρμα δεν συμπεριφέρεται σαν να είναι "πολύ μεγάλη για να νοιάζεται"», είπε.
Οι νέοι κανόνες
Και οι 19 εταιρείες θα πρέπει να συμμορφωθούν με ένα εντελώς νέο σύνολο υποχρεώσεων βάσει του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες, με στόχο την ενίσχυση και την προστασία των δικαιωμάτων και των ευκαιριών των χρηστών του διαδικτύου, συμπεριλαμβανομένων των ανηλίκων», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι νέοι κανόνες απαιτούν από τις εταιρείες να αξιολογούν και να μετριάζουν τους συστημικούς κινδύνους και να παρέχουν αξιόπιστα εργαλεία ελέγχου περιεχομένου.
Ο νόμος θα ενισχύσει τους ελέγχους σε τέσσερις τομείς. Ο πρώτος τομέας θα παρέχει «πρόσθετες ευκαιρίες» για τους χρήστες των πλατφορμών. «Στους χρήστες παρέχονται σαφείς πληροφορίες σχετικά με το γιατί τους συνιστώνται ορισμένες πληροφορίες και έχουν το δικαίωμα να εξαιρεθούν από τα συστήματα συστάσεων βάσει προφίλ. Οι χρήστες θα μπορούν εύκολα να αναφέρουν παράνομο περιεχόμενο και οι πλατφόρμες πρέπει να χειρίζονται προσεκτικά τέτοιες αναφορές», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε δήλωσή της. «Η διαφήμιση δεν πρέπει να εμφανίζεται με βάση ευαίσθητα δεδομένα χρηστών (όπως εθνοτική καταγωγή, πολιτικές απόψεις ή σεξουαλικός προσανατολισμός) και οι πλατφόρμες πρέπει να επισημαίνουν όλες τις διαφημίσεις και να ενημερώνουν τους χρήστες για το ποιος τις προβάλλει».
Ο δεύτερος τομέας αφορά την «ισχυρή προστασία των ανηλίκων». «Οι πλατφόρμες πρέπει να μετασχηματίσουν τα συστήματά τους για να διασφαλίσουν υψηλό επίπεδο ιδιωτικότητας και ασφάλειας για τους ανηλίκους. Η στοχευμένη διαφήμιση που βασίζεται στη δημιουργία προφίλ παιδιών δεν επιτρέπεται πλέον», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι εκτιμήσεις κινδύνου, συμπεριλαμβανομένων των αρνητικών επιπτώσεων στην ψυχική υγεία, πρέπει να υποβληθούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντός τεσσάρων μηνών και να δημοσιευθούν το αργότερο ένα έτος αργότερα.
Ο νέος νόμος θα προβλέπει επίσης «αυστηρότερο έλεγχο του περιεχομένου και λιγότερη παραπληροφόρηση». «Οι πλατφόρμες και οι μηχανές αναζήτησης πρέπει να λάβουν μέτρα για την αντιμετώπιση των κινδύνων που συνδέονται με τη διάδοση παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο και των αρνητικών επιπτώσεων στην ελευθερία έκφρασης και πληροφόρησης· οι πλατφόρμες πρέπει να έχουν σαφείς όρους και προϋποθέσεις και να διασφαλίζουν ότι εφαρμόζονται πλήρως και όχι αυθαίρετα· οι πλατφόρμες πρέπει να διαθέτουν μηχανισμό ώστε οι χρήστες να επισημαίνουν παράνομο περιεχόμενο και να ανταποκρίνονται άμεσα στις καταγγελίες·
Οι πλατφόρμες πρέπει να αναλύσουν τους συγκεκριμένους κινδύνους τους και να λάβουν μέτρα για τον μετριασμό τους, για παράδειγμα για την καταπολέμηση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης και της κατάχρησης των υπηρεσιών τους», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Εξάλλου, ο νέος νόμος σημαίνει «περισσότερη διαφάνεια και λογοδοσία». «Οι πλατφόρμες πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι εκτιμήσεις κινδύνου και η συμμόρφωσή τους με όλες τις υποχρεώσεις βάσει της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες ελέγχονται εξωτερικά και ανεξάρτητα. Πρέπει να δώσουν στους ερευνητές πρόσβαση σε δημόσια διαθέσιμα δεδομένα, με έναν ειδικό μηχανισμό για τους ελεγμένους ερευνητές που θα δημιουργηθεί στο μέλλον», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι πλατφόρμες υποχρεούνται επίσης να δημοσιεύουν εκθέσεις διαφάνειας σχετικά με τις αποφάσεις ελέγχου περιεχομένου και διαχείρισης κινδύνου.
Το κόστος του υπερβολικού ελέγχου
Σύμφωνα με τον Romain Badouard, εμπειρογνώμονα στην τεχνολογία των πληροφοριών και την επικοινωνία και καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Paris II, είναι αδύνατο να προβλεφθεί πόσο αποτελεσματικός θα είναι αυτός ο νόμος, αλλά είναι σαφές ότι οι ευρωπαϊκές αρχές δεν θα είναι σε θέση να ελέγξουν τις ενέργειες των μεγαλύτερων κοινωνικών δικτύων και ιστότοπων όπως θα ήθελαν.
Απαντώντας σε ερωτήσεις της πύλης 20minutes, απάντησε ότι «η αυξημένη μετριοπάθεια στο Διαδίκτυο θα μπορούσε πραγματικά να θέσει σε κίνδυνο την ελευθερία της έκφρασης». «Ωστόσο, αυτή η απειλή είναι κυρίως έμμεση: οι πλατφόρμες που βρίσκονται υπό μεγαλύτερη πίεση θα καταφύγουν σε υπερβολική μετριοπάθεια και θα αφαιρέσουν περιεχόμενο από φόβο προστίμων», δήλωσε ο Badouard.
Επιπλέον, μία από τις φιλόδοξες διατάξεις του νόμου είναι η εναρμόνιση της νομοθεσίας που ρυθμίζει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την ανταλλαγή [κοινή χρήση] αρχείων σε ολόκληρη την ΕΕ. «Δεδομένων των μεγάλων διαφορών μεταξύ των χωρών της ΕΕ, θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοστεί αυτό στην πράξη. Οι πλατφόρμες θα παίξουν παντού το ίδιο παιχνίδι, παρόλο που γνωρίζουν ότι οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του νόμου δεν θα είναι παντού οι ίδιες; Αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες υποχρεώσεις που αποδυναμώνουν το νόμο», λέει ο εμπειρογνώμονας.
Ένα άλλο σημαντικό σημείο είναι η πρόσβαση στα δεδομένα των πλατφορμών.
Ο νόμος ορίζει ότι ο νομοθέτης έχει πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα προκειμένου να τα εξετάσει. «Ένας έλεγχος έχει προγραμματιστεί, αλλά δεν γνωρίζουμε πώς θα λειτουργήσει και σε ποια δεδομένα θα έχουν πρόσβαση οι ρυθμιστικές αρχές. Όλα αυτά είναι αρκετά ασαφή. Ο κίνδυνος είναι ότι τα κοινωνικά δίκτυα θα δώσουν μόνο την εντύπωση της διαφάνειας», λέει ο Badouard.
Σύμφωνα με τον Florian Philippot, Γάλλο πολιτικό και ηγέτη του κόμματος Patriots, η DSA είναι ένα εξαιρετικά επικίνδυνο εργαλείο που θα οδηγήσει σε λογοκρισία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε ολόκληρη την ΕΕ. «Ο Τιερί Μπρετόν και ο ευρωπαϊκός κανονισμός DSA κλειδώνουν αποτελεσματικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», είπε, προσθέτοντας ότι θα οδηγήσει σε «ελέγχους και ένα είδος καταστολής σε πλατφόρμες που δεν λογοκρίνουν επαρκώς το περιεχόμενο».
Η εφημερίδα France Soir περιγράφει τη DSA ως μια ευρωπαϊκή προσπάθεια επιβολής αυτολογοκρισίας στα κοινωνικά δίκτυα. Σύμφωνα με τους συντάκτες της εφημερίδας, ο νόμος θα μπορούσε να παραβιάσει μία από τις σημαντικότερες διατάξεις του γαλλικού νόμου, σύμφωνα με την οποία η ελευθερία της έκφρασης είναι ο κανόνας και η παραβίασή της είναι η εξαίρεση, «αλλά αυτή την Παρασκευή τα πράγματα θα μπορούσαν να αλλάξουν ριζικά».
-----------------------
Νέα νομοθεσία της ΕΕ Ποιοι κανόνες ισχύουν πλέον για το Facebook & Co
25/08/2023
Το Facebook, το X, το TikTok, η Google και πολλές άλλες εταιρείες τεχνολογίας έχουν πολλή δουλειά να κάνουν στην ΕΕ. Στο μέλλον θα πρέπει να ελέγχουν τι ακριβώς συμβαίνει στις πλατφόρμες τους, διαφορετικά θα υπάρξουν υψηλά πρόστιμα. Μια επισκόπηση.
Από σήμερα, ένας νέος νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) απαιτεί από τα κοινωνικά δίκτυα να καταπολεμούν το παράνομο περιεχόμενο στις πλατφόρμες τους. Διαφορετικά, το Facebook, ο διάδοχος X του Twitter ή η Google αντιμετωπίζουν υψηλά πρόστιμα. Αυτό προβλέπεται στον λεγόμενο νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), οι κανόνες του οποίου είναι νομικά εφαρμοστέοι στην ΕΕ από σήμερα.
Ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), ο οποίος ενισχύει σημαντικά τον έλεγχο 19 μεγάλων πλατφορμών, συμπεριλαμβανομένων των TikTok, X (πρώην Twitter), Instagram, YouTube, Google και Amazon Store, τίθεται σε ισχύ στην ΕΕ την Παρασκευή. Σύμφωνα με τον Τιερί Μπρετόν, Ευρωπαίο Επίτροπο για την Εσωτερική Αγορά, οι προτεραιότητες του νέου νόμου θα είναι η προστασία των παιδιών και η καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, συμπεριλαμβανομένης της «φιλορωσικής προπαγάνδας».
«Η DSA τίθεται σε ισχύ. Η πραγματική δοκιμασία ξεκινά τώρα», εξήγησε ο Μπρετόν.
Είπε ότι από τις 25 Αυγούστου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επανεξετάσει όλες αυτές τις πλατφόρμες για να διασφαλίσει ότι συμμορφώνονται με τους ευρωπαϊκούς κανόνες του νέου νόμου και θα τους επιβάλει κυρώσεις εάν εντοπιστούν παραβιάσεις. «Εγώ και οι υπηρεσίες μου θα επιβάλουμε διεξοδικά τη συμμόρφωση με την DSA και θα αξιοποιήσουμε πλήρως τις νέες εξουσίες μας για τη διερεύνηση και, εάν είναι απαραίτητο, την επιβολή κυρώσεων σε πλατφόρμες. Η συμμόρφωση με τον νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες δεν αποτελεί τιμωρία, αλλά ευκαιρία για τις πλατφόρμες να βελτιώσουν την αξιοπιστία τους», πρόσθεσε ο Επίτροπος της ΕΕ.
Οι προτεραιότητες του νόμου
Ο νέος νόμος θα ενισχύσει σημαντικά τους ελέγχους 19 πλατφορμών. Αυτά είναι τα AliExpress, Amazon Store, AppStore, Bing, Booking, Facebook, Instagram, Google Maps, Google Play, Google Search, Google Shopping, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, X, Wikipedia, YouTube και Zalando.
Ο Μπρετόν δήλωσε ότι οι προτεραιότητες του νέου νόμου είναι ιδιαίτερα σημαντικές ενόψει των κοινοβουλευτικών εκλογών της ΕΕ το 2024.
Ωστόσο, σημείωσε ότι «ο έλεγχος περιεχομένου δεν σημαίνει λογοκρισία». «Δεν θα υπάρχει Υπουργείο Αλήθειας στην Ευρώπη. Θα υπάρχει διαφάνεια: αλγοριθμικές διαδικασίες, bots, στοχευμένη διαφήμιση που ενισχύει το περιεχόμενο», εξήγησε ο Επίτροπος.
Σύμφωνα με τον Μπρετόν, ο νέος νόμος χρησιμεύει για την προστασία της ευρωπαϊκής δημοκρατίας. «Η DSA έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει την ελευθερία της έκφρασης από την αυθαίρετη λήψη αποφάσεων, προστατεύοντας παράλληλα τους πολίτες και τις δημοκρατίες μας. Ήρθε η ώρα να βεβαιωθούμε ότι καμία διαδικτυακή πλατφόρμα δεν συμπεριφέρεται σαν να είναι "πολύ μεγάλη για να νοιάζεται"», είπε.
Οι νέοι κανόνες
Και οι 19 εταιρείες θα πρέπει να συμμορφωθούν με ένα εντελώς νέο σύνολο υποχρεώσεων βάσει του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες, με στόχο την ενίσχυση και την προστασία των δικαιωμάτων και των ευκαιριών των χρηστών του διαδικτύου, συμπεριλαμβανομένων των ανηλίκων», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι νέοι κανόνες απαιτούν από τις εταιρείες να αξιολογούν και να μετριάζουν τους συστημικούς κινδύνους και να παρέχουν αξιόπιστα εργαλεία ελέγχου περιεχομένου.
Ο νόμος θα ενισχύσει τους ελέγχους σε τέσσερις τομείς. Ο πρώτος τομέας θα παρέχει «πρόσθετες ευκαιρίες» για τους χρήστες των πλατφορμών. «Στους χρήστες παρέχονται σαφείς πληροφορίες σχετικά με το γιατί τους συνιστώνται ορισμένες πληροφορίες και έχουν το δικαίωμα να εξαιρεθούν από τα συστήματα συστάσεων βάσει προφίλ. Οι χρήστες θα μπορούν εύκολα να αναφέρουν παράνομο περιεχόμενο και οι πλατφόρμες πρέπει να χειρίζονται προσεκτικά τέτοιες αναφορές», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε δήλωσή της. «Η διαφήμιση δεν πρέπει να εμφανίζεται με βάση ευαίσθητα δεδομένα χρηστών (όπως εθνοτική καταγωγή, πολιτικές απόψεις ή σεξουαλικός προσανατολισμός) και οι πλατφόρμες πρέπει να επισημαίνουν όλες τις διαφημίσεις και να ενημερώνουν τους χρήστες για το ποιος τις προβάλλει».
Ο δεύτερος τομέας αφορά την «ισχυρή προστασία των ανηλίκων». «Οι πλατφόρμες πρέπει να μετασχηματίσουν τα συστήματά τους για να διασφαλίσουν υψηλό επίπεδο ιδιωτικότητας και ασφάλειας για τους ανηλίκους. Η στοχευμένη διαφήμιση που βασίζεται στη δημιουργία προφίλ παιδιών δεν επιτρέπεται πλέον», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι εκτιμήσεις κινδύνου, συμπεριλαμβανομένων των αρνητικών επιπτώσεων στην ψυχική υγεία, πρέπει να υποβληθούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντός τεσσάρων μηνών και να δημοσιευθούν το αργότερο ένα έτος αργότερα.
Ο νέος νόμος θα προβλέπει επίσης «αυστηρότερο έλεγχο του περιεχομένου και λιγότερη παραπληροφόρηση». «Οι πλατφόρμες και οι μηχανές αναζήτησης πρέπει να λάβουν μέτρα για την αντιμετώπιση των κινδύνων που συνδέονται με τη διάδοση παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο και των αρνητικών επιπτώσεων στην ελευθερία έκφρασης και πληροφόρησης· οι πλατφόρμες πρέπει να έχουν σαφείς όρους και προϋποθέσεις και να διασφαλίζουν ότι εφαρμόζονται πλήρως και όχι αυθαίρετα· οι πλατφόρμες πρέπει να διαθέτουν μηχανισμό ώστε οι χρήστες να επισημαίνουν παράνομο περιεχόμενο και να ανταποκρίνονται άμεσα στις καταγγελίες·
Οι πλατφόρμες πρέπει να αναλύσουν τους συγκεκριμένους κινδύνους τους και να λάβουν μέτρα για τον μετριασμό τους, για παράδειγμα για την καταπολέμηση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης και της κατάχρησης των υπηρεσιών τους», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Εξάλλου, ο νέος νόμος σημαίνει «περισσότερη διαφάνεια και λογοδοσία». «Οι πλατφόρμες πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι εκτιμήσεις κινδύνου και η συμμόρφωσή τους με όλες τις υποχρεώσεις βάσει της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες ελέγχονται εξωτερικά και ανεξάρτητα. Πρέπει να δώσουν στους ερευνητές πρόσβαση σε δημόσια διαθέσιμα δεδομένα, με έναν ειδικό μηχανισμό για τους ελεγμένους ερευνητές που θα δημιουργηθεί στο μέλλον», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι πλατφόρμες υποχρεούνται επίσης να δημοσιεύουν εκθέσεις διαφάνειας σχετικά με τις αποφάσεις ελέγχου περιεχομένου και διαχείρισης κινδύνου.
Το κόστος του υπερβολικού ελέγχου
Σύμφωνα με τον Romain Badouard, εμπειρογνώμονα στην τεχνολογία των πληροφοριών και την επικοινωνία και καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Paris II, είναι αδύνατο να προβλεφθεί πόσο αποτελεσματικός θα είναι αυτός ο νόμος, αλλά είναι σαφές ότι οι ευρωπαϊκές αρχές δεν θα είναι σε θέση να ελέγξουν τις ενέργειες των μεγαλύτερων κοινωνικών δικτύων και ιστότοπων όπως θα ήθελαν.
Απαντώντας σε ερωτήσεις της πύλης 20minutes, απάντησε ότι «η αυξημένη μετριοπάθεια στο Διαδίκτυο θα μπορούσε πραγματικά να θέσει σε κίνδυνο την ελευθερία της έκφρασης». «Ωστόσο, αυτή η απειλή είναι κυρίως έμμεση: οι πλατφόρμες που βρίσκονται υπό μεγαλύτερη πίεση θα καταφύγουν σε υπερβολική μετριοπάθεια και θα αφαιρέσουν περιεχόμενο από φόβο προστίμων», δήλωσε ο Badouard.
Επιπλέον, μία από τις φιλόδοξες διατάξεις του νόμου είναι η εναρμόνιση της νομοθεσίας που ρυθμίζει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την ανταλλαγή [κοινή χρήση] αρχείων σε ολόκληρη την ΕΕ. «Δεδομένων των μεγάλων διαφορών μεταξύ των χωρών της ΕΕ, θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοστεί αυτό στην πράξη. Οι πλατφόρμες θα παίξουν παντού το ίδιο παιχνίδι, παρόλο που γνωρίζουν ότι οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του νόμου δεν θα είναι παντού οι ίδιες; Αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες υποχρεώσεις που αποδυναμώνουν το νόμο», λέει ο εμπειρογνώμονας.
Ένα άλλο σημαντικό σημείο είναι η πρόσβαση στα δεδομένα των πλατφορμών.
Ο νόμος ορίζει ότι ο νομοθέτης έχει πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα προκειμένου να τα εξετάσει. «Ένας έλεγχος έχει προγραμματιστεί, αλλά δεν γνωρίζουμε πώς θα λειτουργήσει και σε ποια δεδομένα θα έχουν πρόσβαση οι ρυθμιστικές αρχές. Όλα αυτά είναι αρκετά ασαφή. Ο κίνδυνος είναι ότι τα κοινωνικά δίκτυα θα δώσουν μόνο την εντύπωση της διαφάνειας», λέει ο Badouard.
Σύμφωνα με τον Florian Philippot, Γάλλο πολιτικό και ηγέτη του κόμματος Patriots, η DSA είναι ένα εξαιρετικά επικίνδυνο εργαλείο που θα οδηγήσει σε λογοκρισία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε ολόκληρη την ΕΕ. «Ο Τιερί Μπρετόν και ο ευρωπαϊκός κανονισμός DSA κλειδώνουν αποτελεσματικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», είπε, προσθέτοντας ότι θα οδηγήσει σε «ελέγχους και ένα είδος καταστολής σε πλατφόρμες που δεν λογοκρίνουν επαρκώς το περιεχόμενο».
Η εφημερίδα France Soir περιγράφει τη DSA ως μια ευρωπαϊκή προσπάθεια επιβολής αυτολογοκρισίας στα κοινωνικά δίκτυα. Σύμφωνα με τους συντάκτες της εφημερίδας, ο νόμος θα μπορούσε να παραβιάσει μία από τις σημαντικότερες διατάξεις του γαλλικού νόμου, σύμφωνα με την οποία η ελευθερία της έκφρασης είναι ο κανόνας και η παραβίασή της είναι η εξαίρεση, «αλλά αυτή την Παρασκευή τα πράγματα θα μπορούσαν να αλλάξουν ριζικά».
-----------------------
Νέα νομοθεσία της ΕΕ Ποιοι κανόνες ισχύουν πλέον για το Facebook & Co
25/08/2023
Το Facebook, το X, το TikTok, η Google και πολλές άλλες εταιρείες τεχνολογίας έχουν πολλή δουλειά να κάνουν στην ΕΕ. Στο μέλλον θα πρέπει να ελέγχουν τι ακριβώς συμβαίνει στις πλατφόρμες τους, διαφορετικά θα υπάρξουν υψηλά πρόστιμα. Μια επισκόπηση.
Από σήμερα, ένας νέος νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) απαιτεί από τα κοινωνικά δίκτυα να καταπολεμούν το παράνομο περιεχόμενο στις πλατφόρμες τους. Διαφορετικά, το Facebook, ο διάδοχος X του Twitter ή η Google αντιμετωπίζουν υψηλά πρόστιμα. Αυτό προβλέπεται στον λεγόμενο νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), οι κανόνες του οποίου είναι νομικά εφαρμοστέοι στην ΕΕ από σήμερα.
Η ΕΕ ψήφισε νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες πέρυσι
πέρυσι . Αυτό έχει ως στόχο να διασφαλίσει ότι οι πλατφόρμες και οι μηχανές αναζήτησης αφαιρούν παράνομο περιεχόμενο από τους ιστότοπούς τους πιο γρήγορα από πριν. Με τη σειρά του, θα είναι ευκολότερο για τους χρήστες να αναφέρουν τέτοιο περιεχόμενο.[25/08/2023
Νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίεςΌ,τι είναι παράνομο πρέπει να αφαιρεθεί από το Διαδίκτυο
Ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες τίθεται σε ισχύ στην ΕΕ, ώστε τα παράνομα πράγματα να μπορούν να διαγραφούν πιο γρήγορα.]
Πρώτα απ 'όλα, επηρεάζονται πολύ μεγάλες πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης με περισσότερους από 45 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες το μήνα. Για αυτές ισχύουν αυστηρότερες απαιτήσεις από ό,τι για μικρότερες εταιρείες. Διότι από την πλευρά της ΕΕ αποτελούν ιδιαίτερα μεγάλο κίνδυνο για την κοινωνία.
Τον Απρίλιο, η Ευρωπαϊκή Ένωση ταξινόμησε 19 εταιρείες ως "πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες" και "πολύ μεγάλες διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης" - συμπεριλαμβανομένων των X, του Facebook, του Instagram, του TikTok και πολλών υπηρεσιών Google. Αυτό περιλαμβάνει επίσης το Zalando, τη Wikipedia, την Booking.com, το Amazon Marketplace και το Apple App Store.
Νέοι κανόνες παιχνιδιού: Η ΕΕ θέλει να σπάσει την ισχύ της Google & Co στην αγορά
[Η Επιτροπή της ΕΕ θέλει να περιορίσει την ισχύ των τεχνολογικών κολοσσών στην αγορά με ένα νομοθετικό πακέτο. περισσότερο]
Τι ακριβώς αλλάζει;
Οι εταιρείες είχαν στη διάθεσή τους τέσσερις μήνες για να εφαρμόσουν τις απαιτήσεις της ΕΕ και να προσαρμοστούν στους νέους κανόνες. Συγκεκριμένα, μοιάζει με αυτό: Στο μέλλον, οι όροι και οι προϋποθέσεις πρέπει να διατυπώνονται με τέτοιο τρόπο ώστε κάθε παιδί να μπορεί να τους κατανοεί, εξηγεί αξιωματούχος της Ε.Ε. Οι διαδικτυακές αγορές όπως η Amazon ή η Alibaba AliExpress θα πρέπει, για παράδειγμα, να αφαιρούν όσο το δυνατόν περισσότερο τις προσφορές πλαστών ρούχων ή επικίνδυνων παιχνιδιών και να προειδοποιούν τους αγοραστές αναλόγως.
Οι πλατφόρμες και οι μηχανές αναζήτησης όχι μόνο πρέπει να διαγράφουν παράνομες δημοσιεύσεις πιο γρήγορα από πριν. Στο μέλλον θα αναφέρουν αναλυτικά και στην Επιτροπή της ΕΕ για τους κινδύνους που υπάρχουν για τους πολίτες της Ευρώπης. Το Snapchat ή το YouTube, για παράδειγμα, πρέπει να ελέγξουν εάν η προσφορά τους προωθεί τη βία στον κυβερνοχώρο, υπονομεύει την ελευθερία της έκφρασης ή εάν ο αλγόριθμός τους έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ανθρώπινη ψυχή. Οι εταιρείες πρέπει στη συνέχεια να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα.
[σχετικό δημοσίευμα
Όποιος επιτίθεται επανειλημμένα σε άλλους προσωπικά στο Διαδίκτυο πρέπει να περιμένει σοβαρές συνέπειες. Τα δικαστήρια θα πρέπει να μπορούν να μπλοκάρουν λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης - αυτό σχεδιάζει το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Δικαιοσύνης.
Θανατικές απειλές στο Twitter, αναρτήσεις μίσους στο Facebook & Co., λογαριασμοί που συχνά ανώνυμα ταράζουν εναντίον ανθρώπων, τους προσβάλλουν - θλιβερή καθημερινότητα στα κοινωνικά δίκτυα. Σύμφωνα με τον νόμο για την επιβολή του δικτύου (NetzDG), το παράνομο περιεχόμενο πρέπει να διαγραφεί ή να αποκλειστεί από τις πλατφόρμες. Ωστόσο, όταν πρόκειται για τη διαγραφή τέτοιων λογαριασμών εκτός σύνδεσης, εκείνοι που επηρεάζονται αφήνονται στη διακριτική ευχέρεια των εταιρειών τεχνολογίας, οι οποίες μπορεί ή όχι να αποκλείσουν έναν επιθετικό χρήστη.]
-------------------
Τι γίνεται με τη διαφήμιση;
Οι στοχευμένες διαφημίσεις απαγορεύονται επίσης εάν βασίζονται σε ευαίσθητα δεδομένα, όπως η θρησκεία ή οι πολιτικές πεποιθήσεις. Δεν επιτρέπεται πλέον να συλλέγονται προσωπικά δεδομένα από παιδιά και νέους για διαφημιστικούς σκοπούς. Επιπλέον, το απόρρητο των πλατφορμών θα πρέπει να περιοριστεί: Στο μέλλον, θα πρέπει να αποκαλύπτουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας τους.
Πώς αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές τα μέτρα;
Σύμφωνα με αξιωματούχο της ΕΕ, πολλές από τις αλλαγές δεν θα είναι άμεσα ορατές στους καταναλωτές, αλλά θα πραγματοποιηθούν στο παρασκήνιο. Ωστόσο, η μακροπρόθεσμη επίδραση δεν πρέπει να υποτιμάται.
Τι λένε οι εταιρείες;
Η Meta, με τις ναυαρχίδες της το Facebook και το Instagram, συγκέντρωσε μια ομάδα 1.000 εργαζομένων μόνο για να δουλέψει στον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA). Η Google υποσχέθηκε περισσότερη διαφάνεια - συμπεριλαμβανομένων των οδηγιών και με πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με την αντιμετώπιση μεμονωμένων ομάδων-στόχων στις διαφημίσεις. Θα πρέπει επίσης να υπάρχουν νέα εργαλεία για τους ερευνητές να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα.
Η TikTok ανακοίνωσε πριν από λίγες εβδομάδες ότι θα εισαγάγει έναν εναλλακτικό, λιγότερο εξατομικευμένο αλγόριθμο για τους χρήστες στην ΕΕ και θα παρέχει μεγαλύτερη διαφάνεια όσον αφορά τις διαφημίσεις στην πλατφόρμα.
Αλλά δεν είναι όλοι οι τεχνολογικοί γίγαντες πρόθυμοι να αποδεχθούν απλώς τους κανόνες. Η Amazon και η Zalando έχουν ήδη καταθέσει μηνύσεις. Θεωρούν τους εαυτούς τους εσφαλμένα ταξινομημένους ως «πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες» και υποστηρίζουν ότι οι κανόνες δεν πρέπει να ισχύουν για αυτούς ως εμπόρους. Θα μπορούσαν να ακολουθήσουν και άλλες αγωγές.
Πώς πάει από εδώ;
Εάν οι εταιρείες δεν συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις, αντιμετωπίζουν πρόστιμο έως και έξι τοις εκατό των παγκόσμιων ετήσιων πωλήσεων. Ο αρμόδιος Επίτροπος της ΕΕ Τιερί Μπρετόν τόνισε: «Η συμμόρφωση με το DSA δεν αποτελεί ποινή - είναι ένας τρόπος για τις πλατφόρμες να ενισχύσουν την αξιοπιστία τους». Από τον Φεβρουάριο του 2024, οι κανόνες θα ισχύουν και για μικρότερες ψηφιακές εταιρείες.
Τι ακριβώς αλλάζει;
Οι εταιρείες είχαν στη διάθεσή τους τέσσερις μήνες για να εφαρμόσουν τις απαιτήσεις της ΕΕ και να προσαρμοστούν στους νέους κανόνες. Συγκεκριμένα, μοιάζει με αυτό: Στο μέλλον, οι όροι και οι προϋποθέσεις πρέπει να διατυπώνονται με τέτοιο τρόπο ώστε κάθε παιδί να μπορεί να τους κατανοεί, εξηγεί αξιωματούχος της Ε.Ε. Οι διαδικτυακές αγορές όπως η Amazon ή η Alibaba AliExpress θα πρέπει, για παράδειγμα, να αφαιρούν όσο το δυνατόν περισσότερο τις προσφορές πλαστών ρούχων ή επικίνδυνων παιχνιδιών και να προειδοποιούν τους αγοραστές αναλόγως.
Οι πλατφόρμες και οι μηχανές αναζήτησης όχι μόνο πρέπει να διαγράφουν παράνομες δημοσιεύσεις πιο γρήγορα από πριν. Στο μέλλον θα αναφέρουν αναλυτικά και στην Επιτροπή της ΕΕ για τους κινδύνους που υπάρχουν για τους πολίτες της Ευρώπης. Το Snapchat ή το YouTube, για παράδειγμα, πρέπει να ελέγξουν εάν η προσφορά τους προωθεί τη βία στον κυβερνοχώρο, υπονομεύει την ελευθερία της έκφρασης ή εάν ο αλγόριθμός τους έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ανθρώπινη ψυχή. Οι εταιρείες πρέπει στη συνέχεια να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα.
[σχετικό δημοσίευμα
Όποιος επιτίθεται επανειλημμένα σε άλλους προσωπικά στο Διαδίκτυο πρέπει να περιμένει σοβαρές συνέπειες. Τα δικαστήρια θα πρέπει να μπορούν να μπλοκάρουν λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης - αυτό σχεδιάζει το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Δικαιοσύνης.
Θανατικές απειλές στο Twitter, αναρτήσεις μίσους στο Facebook & Co., λογαριασμοί που συχνά ανώνυμα ταράζουν εναντίον ανθρώπων, τους προσβάλλουν - θλιβερή καθημερινότητα στα κοινωνικά δίκτυα. Σύμφωνα με τον νόμο για την επιβολή του δικτύου (NetzDG), το παράνομο περιεχόμενο πρέπει να διαγραφεί ή να αποκλειστεί από τις πλατφόρμες. Ωστόσο, όταν πρόκειται για τη διαγραφή τέτοιων λογαριασμών εκτός σύνδεσης, εκείνοι που επηρεάζονται αφήνονται στη διακριτική ευχέρεια των εταιρειών τεχνολογίας, οι οποίες μπορεί ή όχι να αποκλείσουν έναν επιθετικό χρήστη.]
-------------------
Τι γίνεται με τη διαφήμιση;
Οι στοχευμένες διαφημίσεις απαγορεύονται επίσης εάν βασίζονται σε ευαίσθητα δεδομένα, όπως η θρησκεία ή οι πολιτικές πεποιθήσεις. Δεν επιτρέπεται πλέον να συλλέγονται προσωπικά δεδομένα από παιδιά και νέους για διαφημιστικούς σκοπούς. Επιπλέον, το απόρρητο των πλατφορμών θα πρέπει να περιοριστεί: Στο μέλλον, θα πρέπει να αποκαλύπτουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας τους.
Πώς αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές τα μέτρα;
Σύμφωνα με αξιωματούχο της ΕΕ, πολλές από τις αλλαγές δεν θα είναι άμεσα ορατές στους καταναλωτές, αλλά θα πραγματοποιηθούν στο παρασκήνιο. Ωστόσο, η μακροπρόθεσμη επίδραση δεν πρέπει να υποτιμάται.
Τι λένε οι εταιρείες;
Η Meta, με τις ναυαρχίδες της το Facebook και το Instagram, συγκέντρωσε μια ομάδα 1.000 εργαζομένων μόνο για να δουλέψει στον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA). Η Google υποσχέθηκε περισσότερη διαφάνεια - συμπεριλαμβανομένων των οδηγιών και με πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με την αντιμετώπιση μεμονωμένων ομάδων-στόχων στις διαφημίσεις. Θα πρέπει επίσης να υπάρχουν νέα εργαλεία για τους ερευνητές να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα.
Η TikTok ανακοίνωσε πριν από λίγες εβδομάδες ότι θα εισαγάγει έναν εναλλακτικό, λιγότερο εξατομικευμένο αλγόριθμο για τους χρήστες στην ΕΕ και θα παρέχει μεγαλύτερη διαφάνεια όσον αφορά τις διαφημίσεις στην πλατφόρμα.
Αλλά δεν είναι όλοι οι τεχνολογικοί γίγαντες πρόθυμοι να αποδεχθούν απλώς τους κανόνες. Η Amazon και η Zalando έχουν ήδη καταθέσει μηνύσεις. Θεωρούν τους εαυτούς τους εσφαλμένα ταξινομημένους ως «πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες» και υποστηρίζουν ότι οι κανόνες δεν πρέπει να ισχύουν για αυτούς ως εμπόρους. Θα μπορούσαν να ακολουθήσουν και άλλες αγωγές.
Πώς πάει από εδώ;
Εάν οι εταιρείες δεν συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις, αντιμετωπίζουν πρόστιμο έως και έξι τοις εκατό των παγκόσμιων ετήσιων πωλήσεων. Ο αρμόδιος Επίτροπος της ΕΕ Τιερί Μπρετόν τόνισε: «Η συμμόρφωση με το DSA δεν αποτελεί ποινή - είναι ένας τρόπος για τις πλατφόρμες να ενισχύσουν την αξιοπιστία τους». Από τον Φεβρουάριο του 2024, οι κανόνες θα ισχύουν και για μικρότερες ψηφιακές εταιρείες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου