Η τέχνη που δημιουργείται από AI [τεχνητή νοημοσύνη] δεν μπορεί να προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα - δικαστής των ΗΠΑ
20 Αυγ, 2023 RT
Ο επιχειρηματίας τεχνητής νοημοσύνης Stephen Thaler μήνυσε το Γραφείο Πνευματικών Δικαιωμάτων των ΗΠΑ αφού απέρριψε μια αίτηση από τη μηχανή δημιουργικότητάς του [ Creativity Machine ]
Τα έργα τέχνης που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι επιλέξιμα για προστασία πνευματικών δικαιωμάτων, επιβεβαίωσε ομοσπονδιακός δικαστής των ΗΠΑ την Παρασκευή, απορρίπτοντας αγωγή του επιχειρηματία τεχνητής νοημοσύνης Stephen Thaler κατά του Γραφείου Πνευματικών Δικαιωμάτων των ΗΠΑ.
«Η ανθρώπινη πατρότητα [συγγραφή] είναι μια βασική απαίτηση» για προστασία βάσει του νόμου, «στον πυρήνα της ικανότητας πνευματικών δικαιωμάτων, ακόμη και όταν αυτή η ανθρώπινη δημιουργικότητα διοχετεύεται μέσω νέων εργαλείων ή σε νέα μέσα», έγραψε η περιφερειακή δικαστής των ΗΠΑ Beryl Howell στην απόφασή της απορρίπτοντας την αίτηση δικαστικής επανεξέτασης του Thaler.
Ενώ ο νόμος περί πνευματικών δικαιωμάτων «σχεδιάστηκε για να προσαρμοστεί με την εποχή», «ποτέ δεν είχε επεκταθεί τόσο πολύ» για να «προστατεύσει τα έργα που παράγονται από νέες μορφές τεχνολογίας που λειτουργούν χωρίς κανένα καθοδηγητικό ανθρώπινο χέρι», συνέχισε.
Ο Thaler, ο οποίος διευθύνει την εταιρεία νευρωνικών δικτύων Imagination Engines, μήνυσε ως απάντηση στην απόρριψη από το Γραφείο Πνευματικών Δικαιωμάτων της αίτησής του το 2018 για την προστασία έργων τέχνης που «δημιουργήθηκαν» από το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης του, το Creativity Machine. Η «Πρόσφατη Είσοδος στον Παράδεισο» " A Recent Entrance to Paradise " περιγράφηκε στην υποβολή ως «αυτόνομη δημιουργία από έναν αλγόριθμο υπολογιστή που εκτελείται σε μια μηχανή».
Ενώ είχε δηλώσει τον εαυτό του ως κάτοχο των πνευματικών δικαιωμάτων στην εφαρμογή σαν να είχε παραχθεί ως έργο προς ενοικίαση, το γραφείο απέρριψε την αίτησή του, υποστηρίζοντας ότι «ο δεσμός μεταξύ του ανθρώπινου μυαλού και της δημιουργικής έκφρασης» ήταν κρίσιμος για την ιδέα της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων.
Ο Thaler είχε αντιδράσει, υποστηρίζοντας ότι η AI θα πρέπει να είναι επιλέξιμη ως συγγραφέας "όπου κατά τα άλλα πληροί τα κριτήρια πατρότητας", με τον ιδιοκτήτη του συστήματος να είναι ο πραγματικός κάτοχος των πνευματικών δικαιωμάτων. Η άρνηση του γραφείου ήταν «αυθαίρετη, ιδιότροπη, κατάχρηση διακριτικής ευχέρειας και μη σύμφωνη με το νόμο», συνιστώντας παραβίαση του νόμου περί διοικητικής διαδικασίας, ισχυρίστηκε.
Το Γραφείο Πνευματικών Δικαιωμάτων έχει δηλώσει προηγουμένως ότι τα έργα που παράγονται από AI δεν προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, αλλά τον Μάρτιο διευκρίνισε αυτήν την πολιτική για να σημειώσει ότι το περιεχόμενο που δημιουργήθηκε με τη βοήθεια AI θα μπορούσε να προστατευθεί εάν ένας άνθρωπος το είχε «επιλέξει ή τακτοποιήσει» με «επαρκώς δημιουργικό τρόπο ώστε το έργο που προκύπτει να αποτελεί πρωτότυπο έργο πατρότητας».
Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στα έργα τέχνης βρίσκεται στο επίκεντρο μιας πολύμηνης απεργίας των συγγραφέων του Χόλιγουντ. Πάνω από 160.000 εργαζόμενοι στον κινηματογράφο, το ραδιόφωνο και την τηλεόραση έχουν αποχωρήσει από τις δουλειές τους, αναγκάζοντας τις μεγάλες παραγωγές να σταματήσουν καθώς οι ηγέτες των συνδικάτων διαπραγματεύονται με τους παραγωγούς για να εγγυηθούν ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μειώσει τους μισθούς τους ή να τους αντικαταστήσει εξ ολοκλήρου.
Τον Ιανουάριο, μια ομάδα καλλιτεχνών μήνυσε τους κατασκευαστές των γεννητριών τέχνης AI Midjourney, Stable Diffusion και DreamUp, περιγράφοντας την τεχνητή νοημοσύνη που παράγει τέχνη ως «παράσιτο που, αν επιτραπεί να πολλαπλασιαστεί, θα προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη στους καλλιτέχνες». Η ομαδική αγωγή τους ισχυρίστηκε ότι τα εργαλεία παραβίασαν εκατομμύρια δικαιώματα καλλιτεχνών με το να μπερδεύουν το περιεχόμενό τους για σκοπούς «κατάρτισης» χωρίς συγκατάθεση ή αποζημίωση, και στη συνέχεια να βγάζουν παχυλό κέρδος από τα αποτελέσματα.
==========
σχετικό δημοσίευμα
Οι εικόνες AI χάνουν την προστασία πνευματικών δικαιωμάτων
Ο επιχειρηματίας τεχνητής νοημοσύνης Stephen Thaler μήνυσε το Γραφείο Πνευματικών Δικαιωμάτων των ΗΠΑ αφού απέρριψε μια αίτηση από τη μηχανή δημιουργικότητάς του [ Creativity Machine ]
Τα έργα τέχνης που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι επιλέξιμα για προστασία πνευματικών δικαιωμάτων, επιβεβαίωσε ομοσπονδιακός δικαστής των ΗΠΑ την Παρασκευή, απορρίπτοντας αγωγή του επιχειρηματία τεχνητής νοημοσύνης Stephen Thaler κατά του Γραφείου Πνευματικών Δικαιωμάτων των ΗΠΑ.
«Η ανθρώπινη πατρότητα [συγγραφή] είναι μια βασική απαίτηση» για προστασία βάσει του νόμου, «στον πυρήνα της ικανότητας πνευματικών δικαιωμάτων, ακόμη και όταν αυτή η ανθρώπινη δημιουργικότητα διοχετεύεται μέσω νέων εργαλείων ή σε νέα μέσα», έγραψε η περιφερειακή δικαστής των ΗΠΑ Beryl Howell στην απόφασή της απορρίπτοντας την αίτηση δικαστικής επανεξέτασης του Thaler.
Ενώ ο νόμος περί πνευματικών δικαιωμάτων «σχεδιάστηκε για να προσαρμοστεί με την εποχή», «ποτέ δεν είχε επεκταθεί τόσο πολύ» για να «προστατεύσει τα έργα που παράγονται από νέες μορφές τεχνολογίας που λειτουργούν χωρίς κανένα καθοδηγητικό ανθρώπινο χέρι», συνέχισε.
Ο Thaler, ο οποίος διευθύνει την εταιρεία νευρωνικών δικτύων Imagination Engines, μήνυσε ως απάντηση στην απόρριψη από το Γραφείο Πνευματικών Δικαιωμάτων της αίτησής του το 2018 για την προστασία έργων τέχνης που «δημιουργήθηκαν» από το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης του, το Creativity Machine. Η «Πρόσφατη Είσοδος στον Παράδεισο» " A Recent Entrance to Paradise " περιγράφηκε στην υποβολή ως «αυτόνομη δημιουργία από έναν αλγόριθμο υπολογιστή που εκτελείται σε μια μηχανή».
Ενώ είχε δηλώσει τον εαυτό του ως κάτοχο των πνευματικών δικαιωμάτων στην εφαρμογή σαν να είχε παραχθεί ως έργο προς ενοικίαση, το γραφείο απέρριψε την αίτησή του, υποστηρίζοντας ότι «ο δεσμός μεταξύ του ανθρώπινου μυαλού και της δημιουργικής έκφρασης» ήταν κρίσιμος για την ιδέα της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων.
Ο Thaler είχε αντιδράσει, υποστηρίζοντας ότι η AI θα πρέπει να είναι επιλέξιμη ως συγγραφέας "όπου κατά τα άλλα πληροί τα κριτήρια πατρότητας", με τον ιδιοκτήτη του συστήματος να είναι ο πραγματικός κάτοχος των πνευματικών δικαιωμάτων. Η άρνηση του γραφείου ήταν «αυθαίρετη, ιδιότροπη, κατάχρηση διακριτικής ευχέρειας και μη σύμφωνη με το νόμο», συνιστώντας παραβίαση του νόμου περί διοικητικής διαδικασίας, ισχυρίστηκε.
Το Γραφείο Πνευματικών Δικαιωμάτων έχει δηλώσει προηγουμένως ότι τα έργα που παράγονται από AI δεν προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, αλλά τον Μάρτιο διευκρίνισε αυτήν την πολιτική για να σημειώσει ότι το περιεχόμενο που δημιουργήθηκε με τη βοήθεια AI θα μπορούσε να προστατευθεί εάν ένας άνθρωπος το είχε «επιλέξει ή τακτοποιήσει» με «επαρκώς δημιουργικό τρόπο ώστε το έργο που προκύπτει να αποτελεί πρωτότυπο έργο πατρότητας».
Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στα έργα τέχνης βρίσκεται στο επίκεντρο μιας πολύμηνης απεργίας των συγγραφέων του Χόλιγουντ. Πάνω από 160.000 εργαζόμενοι στον κινηματογράφο, το ραδιόφωνο και την τηλεόραση έχουν αποχωρήσει από τις δουλειές τους, αναγκάζοντας τις μεγάλες παραγωγές να σταματήσουν καθώς οι ηγέτες των συνδικάτων διαπραγματεύονται με τους παραγωγούς για να εγγυηθούν ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μειώσει τους μισθούς τους ή να τους αντικαταστήσει εξ ολοκλήρου.
Τον Ιανουάριο, μια ομάδα καλλιτεχνών μήνυσε τους κατασκευαστές των γεννητριών τέχνης AI Midjourney, Stable Diffusion και DreamUp, περιγράφοντας την τεχνητή νοημοσύνη που παράγει τέχνη ως «παράσιτο που, αν επιτραπεί να πολλαπλασιαστεί, θα προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη στους καλλιτέχνες». Η ομαδική αγωγή τους ισχυρίστηκε ότι τα εργαλεία παραβίασαν εκατομμύρια δικαιώματα καλλιτεχνών με το να μπερδεύουν το περιεχόμενό τους για σκοπούς «κατάρτισης» χωρίς συγκατάθεση ή αποζημίωση, και στη συνέχεια να βγάζουν παχυλό κέρδος από τα αποτελέσματα.
==========
σχετικό δημοσίευμα
Οι εικόνες AI χάνουν την προστασία πνευματικών δικαιωμάτων
23 Φεβ, 2023
Η απόφαση του Γραφείου Πνευματικών Δικαιωμάτων των ΗΠΑ είναι από τις πρώτες που ασχολούνται με τα έργα τέχνης και την πνευματική ιδιοκτησία που παράγονται από AI
Φωτο--Η αρχική σελίδα για το πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης Midjourney.
Μια ομοσπονδιακή υπηρεσία των ΗΠΑ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα έργα τέχνης που κατασκευάζονται με τεχνητή νοημοσύνη δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για προστασία πνευματικών δικαιωμάτων, λέγοντας ότι τέτοιες εικόνες δεν δημιουργήθηκαν από άνθρωπο και δεν μπορούν να καταχωρηθούν ως νόμιμη IP.
Το Γραφείο Πνευματικών Δικαιωμάτων των ΗΠΑ περιέγραψε τη στάση του σε μια πρόσφατη επιστολή προς τον graphic novelist [συγγραφέα γραφικών μυθιστοριογράφων] Kris Kashtanova, ο οποίος προσπάθησε να καταχωρήσει ένα έργο που περιέχει εικόνες που δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια του λογισμικού AI «Midjourney». Το γραφείο θα συμφωνούσε μόνο με στοιχεία πνευματικών δικαιωμάτων γραμμένα και διευθετημένα από έναν ανθρώπινο συγγραφέα."
Το γεγονός ότι η συγκεκριμένη παραγωγή του Midjourney δεν μπορεί να προβλεφθεί από τους χρήστες καθιστά το Midjourney διαφορετικό για σκοπούς πνευματικών δικαιωμάτων από άλλα εργαλεία που χρησιμοποιούνται από καλλιτέχνες", ανέφερε η επιστολή, προσθέτοντας "Η διαδικασία με την οποία ένας χρήστης του Midjourney αποκτά μια απόλυτη ικανοποιητική εικόνα μέσω του εργαλείου δεν είναι η ίδια με αυτή ενός ανθρώπινου καλλιτέχνη, συγγραφέα ή φωτογράφου".
Το σύστημα Midjourney χρησιμοποιεί μηνύματα κειμένου που εισάγονται από τους χρήστες για τη δημιουργία μοναδικών εικόνων, αντικατοπτρίζοντας παρόμοια προγράμματα που βασίζονται σε AI και έχουν αυξηθεί ραγδαία σε δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια, όπως το μοντέλο βαθιάς μάθησης DALL-E. Η χρήση της τέχνης που παράγεται από υπολογιστή έχει προκαλέσει διαμάχη μεταξύ δημιουργών και καταναλωτών, με τους επικριτές να προειδοποιούν ότι τα αυτοματοποιημένα συστήματα θα μπορούσαν κάποια μέρα να αντικαταστήσουν την ανθρώπινη δημιουργικότητα και να στερήσουν από τους καλλιτέχνες την εργασία.
Με την τεχνητή νοημοσύνη να προχωρά με καταιγιστικό ρυθμό, τα δικαστήρια δεν έχουν ακόμη επιλύσει ορισμένα ζητήματα σχετικά με την πνευματική ιδιοκτησία και την τέχνη της τεχνητής νοημοσύνης, αφήνοντας τους δημιουργούς σε κατάσταση νομικού κενού.
Στην επιστολή του, το Γραφείο Πνευματικών Δικαιωμάτων εξήγησε ότι ορισμένες καθιερωμένες κατευθυντήριες γραμμές θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στις εικόνες AI, σημειώνοντας ότι τα έργα πρέπει να «δημιουργούνται ανεξάρτητα από τον συγγραφέα» και να έχουν «επαρκή δημιουργικότητα».
«Σε περιπτώσεις όπου διεκδικείται μη ανθρώπινη πατρότητα, τα εφετεία έχουν διαπιστώσει ότι τα πνευματικά δικαιώματα δεν προστατεύουν τις υποτιθέμενες δημιουργίες», ανέφερε, επικαλούμενη αρκετές προηγούμενες δικαστικές αποφάσεις.
Ένας δικηγόρος της Kashtanova δήλωσε ότι το graphic novel της θα πρέπει να καταχωρηθεί για πνευματικά δικαιώματα επειδή «έγραψε κάθε πτυχή του έργου», υποστηρίζοντας ότι το λογισμικό Midjourney ήταν απλώς ένα «βοηθητικό εργαλείο». Ωστόσο, το γραφείο δεν δέχτηκε αυτό το επιχείρημα, αρνούμενο τελικά να καταχωρίσει οποιοδήποτε μέρος του βιβλίου της που δημιουργήθηκε με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης.
Ωστόσο, η Kashtanova χαιρέτισε την απόφαση ως «σπουδαία νέα», σημειώνοντας ότι το γραφείο επέτρεψε τα πνευματικά δικαιώματα για την ιστορία του μυθιστορήματός της και «τον τρόπο με τον οποίο τακτοποιήθηκαν [ήταν διατεταγμένες] οι εικόνες». Πρόσθεσε ότι οι κατευθυντήριες γραμμές που τέθηκαν θα προστατεύσουν «πολλές χρήσεις για τους ανθρώπους στην καλλιτεχνική κοινότητα της τεχνητής νοημοσύνης».
----------------
το μέλλον της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.
Michael Salla -- Μια νομική μάχη βρίσκεται σε εξέλιξη σχετικά με τη νομοθεσία περί τεχνητής νοημοσύνης και πνευματικών δικαιωμάτων που απαιτεί επί του παρόντος ανθρώπινο στοιχείο. Είναι αναπόφευκτη η νομοθεσία που δίνει στην τεχνητή νοημοσύνη παρόμοια δικαιώματα με τους ανθρώπους; Υποστηρίξτε ή αντιταχθείτε καθώς πλησιάζει η μοναδικότητα; "Δικαστής αποφαίνεται υπέρ του Γραφείου Πνευματικών Δικαιωμάτων των ΗΠΑ σε υπόθεση τέχνης που παράγεται από AI:
Η απόφαση του Γραφείου Πνευματικών Δικαιωμάτων των ΗΠΑ είναι από τις πρώτες που ασχολούνται με τα έργα τέχνης και την πνευματική ιδιοκτησία που παράγονται από AI
Φωτο--Η αρχική σελίδα για το πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης Midjourney.
Μια ομοσπονδιακή υπηρεσία των ΗΠΑ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα έργα τέχνης που κατασκευάζονται με τεχνητή νοημοσύνη δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για προστασία πνευματικών δικαιωμάτων, λέγοντας ότι τέτοιες εικόνες δεν δημιουργήθηκαν από άνθρωπο και δεν μπορούν να καταχωρηθούν ως νόμιμη IP.
Το Γραφείο Πνευματικών Δικαιωμάτων των ΗΠΑ περιέγραψε τη στάση του σε μια πρόσφατη επιστολή προς τον graphic novelist [συγγραφέα γραφικών μυθιστοριογράφων] Kris Kashtanova, ο οποίος προσπάθησε να καταχωρήσει ένα έργο που περιέχει εικόνες που δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια του λογισμικού AI «Midjourney». Το γραφείο θα συμφωνούσε μόνο με στοιχεία πνευματικών δικαιωμάτων γραμμένα και διευθετημένα από έναν ανθρώπινο συγγραφέα."
Το γεγονός ότι η συγκεκριμένη παραγωγή του Midjourney δεν μπορεί να προβλεφθεί από τους χρήστες καθιστά το Midjourney διαφορετικό για σκοπούς πνευματικών δικαιωμάτων από άλλα εργαλεία που χρησιμοποιούνται από καλλιτέχνες", ανέφερε η επιστολή, προσθέτοντας "Η διαδικασία με την οποία ένας χρήστης του Midjourney αποκτά μια απόλυτη ικανοποιητική εικόνα μέσω του εργαλείου δεν είναι η ίδια με αυτή ενός ανθρώπινου καλλιτέχνη, συγγραφέα ή φωτογράφου".
Το σύστημα Midjourney χρησιμοποιεί μηνύματα κειμένου που εισάγονται από τους χρήστες για τη δημιουργία μοναδικών εικόνων, αντικατοπτρίζοντας παρόμοια προγράμματα που βασίζονται σε AI και έχουν αυξηθεί ραγδαία σε δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια, όπως το μοντέλο βαθιάς μάθησης DALL-E. Η χρήση της τέχνης που παράγεται από υπολογιστή έχει προκαλέσει διαμάχη μεταξύ δημιουργών και καταναλωτών, με τους επικριτές να προειδοποιούν ότι τα αυτοματοποιημένα συστήματα θα μπορούσαν κάποια μέρα να αντικαταστήσουν την ανθρώπινη δημιουργικότητα και να στερήσουν από τους καλλιτέχνες την εργασία.
Με την τεχνητή νοημοσύνη να προχωρά με καταιγιστικό ρυθμό, τα δικαστήρια δεν έχουν ακόμη επιλύσει ορισμένα ζητήματα σχετικά με την πνευματική ιδιοκτησία και την τέχνη της τεχνητής νοημοσύνης, αφήνοντας τους δημιουργούς σε κατάσταση νομικού κενού.
Στην επιστολή του, το Γραφείο Πνευματικών Δικαιωμάτων εξήγησε ότι ορισμένες καθιερωμένες κατευθυντήριες γραμμές θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στις εικόνες AI, σημειώνοντας ότι τα έργα πρέπει να «δημιουργούνται ανεξάρτητα από τον συγγραφέα» και να έχουν «επαρκή δημιουργικότητα».
«Σε περιπτώσεις όπου διεκδικείται μη ανθρώπινη πατρότητα, τα εφετεία έχουν διαπιστώσει ότι τα πνευματικά δικαιώματα δεν προστατεύουν τις υποτιθέμενες δημιουργίες», ανέφερε, επικαλούμενη αρκετές προηγούμενες δικαστικές αποφάσεις.
Ένας δικηγόρος της Kashtanova δήλωσε ότι το graphic novel της θα πρέπει να καταχωρηθεί για πνευματικά δικαιώματα επειδή «έγραψε κάθε πτυχή του έργου», υποστηρίζοντας ότι το λογισμικό Midjourney ήταν απλώς ένα «βοηθητικό εργαλείο». Ωστόσο, το γραφείο δεν δέχτηκε αυτό το επιχείρημα, αρνούμενο τελικά να καταχωρίσει οποιοδήποτε μέρος του βιβλίου της που δημιουργήθηκε με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης.
Ωστόσο, η Kashtanova χαιρέτισε την απόφαση ως «σπουδαία νέα», σημειώνοντας ότι το γραφείο επέτρεψε τα πνευματικά δικαιώματα για την ιστορία του μυθιστορήματός της και «τον τρόπο με τον οποίο τακτοποιήθηκαν [ήταν διατεταγμένες] οι εικόνες». Πρόσθεσε ότι οι κατευθυντήριες γραμμές που τέθηκαν θα προστατεύσουν «πολλές χρήσεις για τους ανθρώπους στην καλλιτεχνική κοινότητα της τεχνητής νοημοσύνης».
----------------
το μέλλον της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.
Michael Salla -- Μια νομική μάχη βρίσκεται σε εξέλιξη σχετικά με τη νομοθεσία περί τεχνητής νοημοσύνης και πνευματικών δικαιωμάτων που απαιτεί επί του παρόντος ανθρώπινο στοιχείο. Είναι αναπόφευκτη η νομοθεσία που δίνει στην τεχνητή νοημοσύνη παρόμοια δικαιώματα με τους ανθρώπους; Υποστηρίξτε ή αντιταχθείτε καθώς πλησιάζει η μοναδικότητα; "Δικαστής αποφαίνεται υπέρ του Γραφείου Πνευματικών Δικαιωμάτων των ΗΠΑ σε υπόθεση τέχνης που παράγεται από AI:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου