Ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων σε όλο τον κόσμο αποφεύγουν σκόπιμα τα μέσα ενημέρωσης.
Σχεδόν δύο στους πέντε ανθρώπους που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters ανέφεραν ότι μερικές φορές ή συχνά αποφεύγουν να καταναλώνουν ειδήσεις, σύμφωνα με την έρευνα, η οποία διεξήχθη από το μεγαθήριο των μέσων ενημέρωσης σε 46 χώρες νωρίτερα φέτος και δημοσιεύτηκε την Τρίτη.
Το 38% των ερωτηθέντων είπε ότι απέφευγε την κάλυψη ειδήσεων για ορισμένα θέματα, όπως στην προκειμένη περίπτωση η πανδημία Covid-19, επειδή η κάλυψη είχε γίνει « επαναλαμβανόμενη » και « καταθλιπτική », μια αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων από τα στοιχεία που αναφέρθηκαν το 2017 Από αυτούς που ομολόγησαν ότι απέφευγαν τις ειδήσεις, το 43% παραπονέθηκε ότι υπήρχε υπερβολική κάλυψη της πολιτικής και της πανδημίας, ενώ το 36% κατηγόρησε τις ειδήσεις για την κακή διάθεσή τους και το 29% παραπονέθηκε ότι απλώς υπήρχαν πάρα πολλά νέα για επεξεργασία.
[σχετικό δημοσίευμα: Έγγραφα που διέρρευσαν αποκαλύπτουν το «Υπουργείο Αλήθειας» των ΗΠΑ]
Η αποφυγή ειδήσεων μεταξύ των Βρετανών ερωτηθέντων έχει εκτοξευθεί περισσότερο, με το 46% να ισχυρίζεται ότι αποφεύγει τις ειδήσεις « μερικές φορές » ή « συχνά » – σχεδόν διπλάσιο από το 2016. Το BBC υπέστη τη χειρότερη πτώση μεταξύ όλων των εμπορικών σημάτων δημοσίων μέσων που καλύπτονται στην έκθεση. χάνοντας 20 ποσοστιαίες μονάδες από το 2018. Μεταξύ των λόγων που αναφέρθηκαν από τους κατοίκους του Ηνωμένου Βασιλείου για τη δυσπιστία των μέσων ενημέρωσης τους ήταν η ανησυχία ότι οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί έθεσαν τα δικά τους εμπορικά και πολιτικά συμφέροντα πάνω από αυτά της κοινωνίας.
Σχεδόν τρεις στους δέκα (29%) των ερωτηθέντων παγκοσμίως παραπονέθηκαν ότι οι ειδήσεις που είδαν ήταν αναξιόπιστες ή προκατειλημμένες, ενώ μια σημαντική μερίδα παραπονέθηκε ότι οδήγησε σε επιχειρήματα που θα προτιμούσαν να αποφύγουν. Ένα άλλο 16% απλώς βρήκε τις ειδήσεις άχρηστες, αναφέροντας « δεν μπορώ να κάνω τίποτα με τις πληροφορίες. ”
Η παγκόσμια προοπτική για τη φήμη των μέσων ενημέρωσης είναι ζοφερή, με μόλις το 42% των ερωτηθέντων να λέει ότι εμπιστεύεται τους δημοσιογράφους « τις περισσότερες φορές ». Οι ΗΠΑ προηγούνται του πακέτου στην καθοδική πορεία, με μόλις το 26% των ερωτηθέντων να αναφέρει ότι εμπιστεύεται τα μέσα ενημέρωσης, μια πτώση τριών μονάδων από πέρυσι.
Η πανδημία έδωσε μια σύντομη ώθηση στην αξιοπιστία για τις περισσότερες χώρες, αλλά εκτός από τη Φινλανδία, όπου το 69% αναφέρει εμπιστοσύνη στα μέσα ενημέρωσης του, αυτή η νεοαποκαλυφθείσα πίστη ήταν βραχύβια. Σχεδόν οι μισές από τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα είδαν την εμπιστοσύνη στα μέσα ενημέρωσης να πέφτει πέρυσι, ενώ μόνο επτά σημείωσαν άνοδο.
Ο συγγραφέας της μελέτης Nic Newman κατηγόρησε τον υψηλό βαθμό πολιτικής αναταραχής για τη γενική δυσαρέσκεια με την κάλυψη των ειδήσεων, τονίζοντας τις υψηλές θέσεις της Βραζιλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ μεταξύ των αποφευγόντων ειδήσεων. « Τα θέματα που οι δημοσιογράφοι θεωρούν πιο σημαντικά, όπως οι πολιτικές κρίσεις, οι διεθνείς συγκρούσεις και οι παγκόσμιες πανδημίες, φαίνεται να είναι ακριβώς αυτά που απομακρύνουν ορισμένους ανθρώπους », παρατήρησε.
Οι δημοσιογράφοι πρέπει να βρουν μια ισορροπία μεταξύ της αντιμετώπισης ζητημάτων εμπιστοσύνης και της αντιμετώπισης των αναγνωστών σαν ενήλικες, είπε, καλώντας τους συγγραφείς να χαρακτηρίζουν ξεκάθαρα τις απόψεις ως τέτοιες και να αποφεύγουν να προσπαθούν να περάσουν το κλικ και τον εντυπωσιασμό ως «πραγματική» δημοσιογραφία. Οι συγγραφείς θα πρέπει επίσης να προσπαθήσουν να κάνουν τις ειδήσεις « πιο προσιτές/εύκολες στην κατανόηση », είπε ο Νιούμαν, υποστηρίζοντας ότι η ορολογία και η « oμιλία εκ των έσω » απομακρύνουν τους αναγνώστες.
Ειδικότερα, οι νεότεροι ερωτηθέντες ανέφεραν ότι ήταν πιο αποστασιοποιημένοι από δημοφιλείς ειδησεογραφικές μάρκες όπως οι New York Times ή η Washington Post, αντί να καταναλώνουν ειδήσεις μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των μηχανών αναζήτησης. Δύο στα πέντε άτομα στην ηλικιακή ομάδα 18-24 ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν το TikTok εβδομαδιαία, με το 15% να αναφέρει ότι χρησιμοποιεί την πλατφόρμα micro-vlogging για να βρει, να συζητήσει και να μοιραστεί ειδήσεις. Τα smartphone κυριαρχούν στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τις εφημερίδες στις περισσότερες χώρες ως η κύρια οδός κατανάλωσης ειδήσεων.
Αλλά η μετάβαση στην ψηφιακή μπορεί να καταδικάσει την κατανάλωση ειδήσεων όσο και να την ενθαρρύνει, σύμφωνα με τον Newman, ο οποίος είπε στην Poynter ότι « οι άνθρωποι αισθάνονται ότι βομβαρδίζονται/υπερφορτώνονται συχνά όταν δεν το έχουν ζητήσει », σημειώνοντας ότι το τεράστιο Μια σειρά επιλογών που είναι διαθέσιμες στους καταναλωτές διαδικτυακών ειδήσεων σημαίνει ότι κανείς δεν χρειάζεται να διαβάσει καμία « καταθλιπτική » ιστορία που δεν θέλει.
18-6-22 RT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου