ΧΟΝΤΡΕΣ ΚΟΝΟΜΕΣ ΣΤΗΝ “ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ Α.Ε.”!
ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΛΗΣΤΑΡΧΩΝ ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ Ο ΠΡΩΗΝ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΟΥΡΛΑΣ!
Όργιο νοθείας στα καύσιμα του ελληνικού στρατού, ο οποίος προμηθεύει,
μάλιστα, εδώ και τόσα χρόνια τις υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας,
Πυροσβεστικού Σώματος, για την κίνηση των οχημάτων, καταγγέλλει ο πρώην
αντιπρόεδρος της Βουλής, Γιώργος Σούρλας.
Από αναλύσεις δειγμάτων του πετρελαίου κίνησης, που προμηθεύονται από
τις Ε.Δ, προέκυψε ότι το πετρέλαιο βρέθηκε μη κανονικό – νοθευμένο
σύμφωνα με την ανάλυση του Γενικoύ Χημείου του Κράτους. Το σκάνδαλο που
αποκαλύφθηκε λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις, αν αναλογιστούμε την ένοχη (;)
σιωπή των υπευθύνων και τα τεράστια κέρδη που αποφέρει το λαθρεμπόριο
και η νοθεία καυσίμων.
Από τις αναλύσεις προέκυψε ότι το πετρέλαιο βρέθηκε μη κανονικό –
νοθευμένο καθώς περιείχε νερό που ανέρχεται μέχρι και στα 67.000 mg/kg
ενώ το ανώτερο επιτρεπτό όριο είναι τα 200 mg/kg, θείο μέχρι και 2356
mg/kg όταν το ανώτερο προβλεπόμενο όριο είναι τα 50 mg/kg.
Σε άλλα σημεία του φακέλου αναδεικνύει τις τεράστιες επιπτώσεις από
την κυκλοφορία του νοθευμένου πετρελαίου τόσο στο περιβάλλον όσο κυρίως
στην οικονομία.
Όπως αναφέρει, πάντως, σε ενημερωτικό σημείωμά του, τα πρώτα στοιχεία
περιήλθαν σε γνώση του το 2004. Προχώρησε σε μία σειρά κοινοβουλευτικών
παρεμβάσεων και συγκεκριμένα 14 ερωτήσεις, προκειμένου να πληροφορηθεί
τα περί προδιαγραφών και γενικώς την διαδικασία προμήθειας πετρελαίου
από τις ένοπλες δυνάμεις.
Στη συνέχεια, τον Ιανουάριο του 2007, καθ’ υπόδειξη του τότε Υπουργού
Άμυνας, Ευάγγελου Μεϊμαράκη, κατατέθηκε σχετικός φάκελος στον
εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και στη στρατιωτική Δικαιοσύνη, χωρίς ωστόσο
να δοθούν απαντήσεις, πόσο μάλιστα, όταν πρόκειται για υπόθεση των Ε.Δ
που έπρεπε να υπάρχει πλήρης διαλεύκανση της υπόθεσης και να μην
πλανώνται «σκιές» ως προς την διαχείριση των οικονομικών.
Ο βουλευτής της ΝΔ όμως, έχοντας στα χέρια του νεώτερα στοιχεία,
βάσει των οποίων το όργιο νοθείας, επιβεβαιωμένα, συνεχιζόταν, θεώρησε
επιβεβλημένο να προσφύγει και πάλι στον εισαγγελέα του Άρειου Πάγου
(στις 7/6/2010) ο οποίος έδωσε παραγγελία στις αρμόδιες εισαγγελίες για
τη διερεύνηση του θέματος.
Πλέον, ο κ. Σούρλας με επιστολή του στην Επιτροπή Θεσμών και
Διαφάνειας της Βουλής φέρει προ των ευθυνών την κυβέρνηση, τα κόμματα,
τις στρατιωτικές, δικαστικές αρχές, προκειμένου να ανοίξει ο «φάκελος»
λαθρεμπορίου-νοθευμένων καυσίμων και να δοθεί τέρμα στην αθλιότητα.
Aναλυτικά το ενημερωτικό σημείωμα του κ. Σούρλα
Γεώργιος Σούρλας
Αθήνα, 21 Μαρτίου 2011
πρ. Αντιπρόεδρος Βουλής
πρ. Υπουργός
πρ. Αντιπρόεδρος Βουλής
πρ. Υπουργός
Προς
Την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας
της Βουλής των Ελλήνων
Την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας
της Βουλής των Ελλήνων
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
ΓΙΑ ΤΑ ΝΟΘΕΥΜΕΝΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ
«Από αναλύσεις δειγμάτων πετρελαίου κίνησης, που προμηθεύονται από
τις ένοπλες δυνάμεις οι υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας και του
Πυροσβεστικού Σώματος για την κίνηση των οχημάτων τους, προέκυψε ότι το
πετρέλαιο βρέθηκε μη κανονικό – νοθευμένο.
Διαπιστώθηκε συγκεκριμένα ότι:
• Περιέχει νερό που ανέρχεται μέχρι και στα 67.000 mg/kg ενώ το ανώτερο επιτρεπτό όριο είναι τα 200 mg/kg.
• Περιέχει θείο μέχρι και 2356 mg/kg όταν το ανώτερο προβλεπόμενο όριο είναι τα 50 mg/kg.
• Είναι νοθευμένο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανάλυση, «με πετρέλαιο λαθραίας εισαγωγής ή πετρέλαιο που έχει υποστεί κατεργασία καταστροφής του χρώματος και του ιχνηθέτη» και τέτοιο πετρέλαιο είναι το ναυτιλιακό.
• Περιέχει θείο μέχρι και 2356 mg/kg όταν το ανώτερο προβλεπόμενο όριο είναι τα 50 mg/kg.
• Είναι νοθευμένο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανάλυση, «με πετρέλαιο λαθραίας εισαγωγής ή πετρέλαιο που έχει υποστεί κατεργασία καταστροφής του χρώματος και του ιχνηθέτη» και τέτοιο πετρέλαιο είναι το ναυτιλιακό.
Από όλα τα δείγματα που περιήλθαν σε γνώση μου διαπιστώθηκε ότι, όπως
αναγράφονται στις γνωματεύσεις, «τέτοιο πετρέλαιο κίνησης δεν
επιτρέπεται να κυκλοφορεί στη εσωτερική αγορά». Και όμως, συνεχίζει να
κυκλοφορεί προκλητικά και απρόσκοπτα και μάλιστα όπως προκύπτει από
πρόσφατη χημική ανάλυση (του 2011), με οχταπλάσια περιεκτικότητα σε θείο
από το επιτρεπόμενο όριο.
Επιπτώσεις από νοθευμένο πετρέλαιο: Βάση επιστημονικών εκτιμήσεων το πετρέλαιο με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο
• Βλάπτει τα δάση, τις λίμνες, τα κτίρια και τα μνημεία.
• Προκαλεί βλάβες στους κινητήρες και στα συστήματα μετεπεξεργασίας των καυσαερίων.
• Προκαλεί αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις και αυξάνει την θνησιμότητα.
• Προκαλεί βλάβες στους κινητήρες και στα συστήματα μετεπεξεργασίας των καυσαερίων.
• Προκαλεί αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις και αυξάνει την θνησιμότητα.
Επιπτώσεις στην οικονομία: Αν ληφθούν υπ’ όψιν, η δράση των
κυκλωμάτων επί δεκαετίες, η τιμή του ναυτιλιακού πετρελαίου που είναι το
ένα τρίτο εκείνης του κανονικού και οι ποσότητες που είναι τεράστιες
(65 εκατομμύρια λίτρα στο ΓΕΣ και 35 στο ΓΕΝ), γίνεται εύκολα αντιληπτό
ότι πρόκειται για τεράστια ποσά.
Όταν περιήλθαν σε γνώση μου τα πρώτα στοιχεία το 2004, προχώρησα σε μία σειρά κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων (14 ερωτήσεις) για να πληροφορηθώ τα περί προδιαγραφών και γενικώς την διαδικασία προμήθειας πετρελαίου από τις ένοπλες δυνάμεις.
Όταν περιήλθαν σε γνώση μου τα πρώτα στοιχεία το 2004, προχώρησα σε μία σειρά κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων (14 ερωτήσεις) για να πληροφορηθώ τα περί προδιαγραφών και γενικώς την διαδικασία προμήθειας πετρελαίου από τις ένοπλες δυνάμεις.
Από τις απαντήσεις πρόεκυψαν μεταξύ άλλων ότι:
• ΥΠΕΧΩΔΕ: Δεν υπάρχουν ξεχωριστές προδιαγραφές για κρατικά και ιδιωτικά οχήματα.
• Υπουργείο Ανάπτυξης: Υπάρχουν διαφορετικές προδιαγραφές.
• ΥΕΘΑ: Πρόκειται για ειδικές προδιαγραφές για τα καύσιμα των ενόπλων δυνάμεων.
• Η διαδικασία προμήθειας καυσίμων από τις ένοπλες δυνάμεις γίνεται βάση απόφασης που εξέδωσε το Φεβρουάριο του 1969 ο δικτάτορας Γ. Παπαδόπουλος ως υπουργός Άμυνας, ο Ν. Μακαρέζος του συντονισμού και Αλέξανδρος Α. Ανδριτσόπουλος Οικονομικών.
• Υπουργείο Ανάπτυξης: Υπάρχουν διαφορετικές προδιαγραφές.
• ΥΕΘΑ: Πρόκειται για ειδικές προδιαγραφές για τα καύσιμα των ενόπλων δυνάμεων.
• Η διαδικασία προμήθειας καυσίμων από τις ένοπλες δυνάμεις γίνεται βάση απόφασης που εξέδωσε το Φεβρουάριο του 1969 ο δικτάτορας Γ. Παπαδόπουλος ως υπουργός Άμυνας, ο Ν. Μακαρέζος του συντονισμού και Αλέξανδρος Α. Ανδριτσόπουλος Οικονομικών.
Στη συνέχεια, καθ’ υπόδειξη του Υπουργού Άμυνας τον οποίο ενημέρωσα
τον Ιανουάριο του 2007, κατέθεσα σχετικό φάκελο στον εισαγγελέα του
Αρείου Πάγου και στη στρατιωτική Δικαιοσύνη.
Δεν δόθηκαν απαντήσεις:
1) Ποια είναι τα αποτελέσματα της δικαστικής διερεύνησης;
2) Αν προέκυψε ότι τα νοθευμένα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα οχήματα της αστυνομίας και της πυροσβεστικής δεν προέρχονταν από δεξαμενές των ενόπλων δυνάμεων από πού τα προμηθεύονταν;
3) Σε ποιες ενέργειες προέβησαν οι αρμόδιες υπηρεσίες μετά τη διαπίστωση νοθείας και ποιες κυρώσεις επιβλήθηκαν δεδομένου ότι η νοθεία ήταν γεγονός αναμφισβήτητο;
2) Αν προέκυψε ότι τα νοθευμένα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα οχήματα της αστυνομίας και της πυροσβεστικής δεν προέρχονταν από δεξαμενές των ενόπλων δυνάμεων από πού τα προμηθεύονταν;
3) Σε ποιες ενέργειες προέβησαν οι αρμόδιες υπηρεσίες μετά τη διαπίστωση νοθείας και ποιες κυρώσεις επιβλήθηκαν δεδομένου ότι η νοθεία ήταν γεγονός αναμφισβήτητο;
Πόσο μάλιστα, επειδή πρόκειται για υπόθεση των ενόπλων δυνάμεων που
έπρεπε να υπάρχει πλήρης διαλεύκανση της υπόθεσης και να μην πλανώνται
σκιές ως προς την διαχείριση των οικονομικών.
Επειδή κατά τρόπο προκλητικό, από νεώτερα στοιχεία προέκυψε ότι συνεχίζεται η νοθεία και παραμένουν αναπάντητα τα παραπάνω ερωτήματα, θεώρησα επιβεβλημένο να προσφύγω και πάλι στον εισαγγελέα του Άρειου Πάγου (στις 7/6/2010) ο οποίος έδωσε παραγγελία στις αρμόδιες εισαγγελίες για τη διερεύνηση του θέματος. Σας επισυνάπτω το φάκελο που κατέθεσα.
Επειδή κατά τρόπο προκλητικό, από νεώτερα στοιχεία προέκυψε ότι συνεχίζεται η νοθεία και παραμένουν αναπάντητα τα παραπάνω ερωτήματα, θεώρησα επιβεβλημένο να προσφύγω και πάλι στον εισαγγελέα του Άρειου Πάγου (στις 7/6/2010) ο οποίος έδωσε παραγγελία στις αρμόδιες εισαγγελίες για τη διερεύνηση του θέματος. Σας επισυνάπτω το φάκελο που κατέθεσα.
Τα νοθευμένα καύσιμα που χρησιμοποιεί η Ελληνική Αστυνομία και η
Πυροσβεστική Υπηρεσία που τα προμηθεύονται από τις ένοπλες δυνάμεις,
έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά άλλων λαθρεμπορικών πράξεων
ενεργειακών προϊόντων που έχουν καταγραφεί σε πόρισμα του Υπουργείου
Οικονομίας το 1999 και το 2007 που προκλητικά αγνοήθηκαν.
Το πόρισμα αναφέρει ότι η παράνομη διακίνηση των ενεργειακών
παραγόντων, όπως έχει διαπιστωθεί από τους μέχρι σήμερα ελέγχους,
οφείλεται κυρίως:
• Στη μη παράδοση της παραγγελθείσας ποσότητας καυσίμου λόγω εικονικής εμφάνισης του εφοδιαζόμενου πλοίου.
• Στην παράδοση από τα μεταφορικά μέσα (βυτιοφόρα – σλέπια) μικρότερης ποσότητας από την εμφανιζόμενη ως παραληφθείσα από το εφοδιαζόμενο πλοίο και την διάθεση της υπόλοιπης ποσότητας παράνομα στην εσωτερική κατανάλωση (ελλειμματική παράδοση).
• Στις εικονικές εξαγωγές με διάθεση του καυσίμου στην εσωτερική κατανάλωση και αντικατάστασή του με νερό ή με την αντίστοιχη ποσότητα άλλων παραγώγων πετρελαίου (τολουόλη, βενζόλιο, white spirit)
• Στην παράνομη επαναεισαγωγή καυσίμου στην χώρα.
• Στην χρησιμοποίηση τολουολίου ή βενζολίου, από μη δικαιούχα πρόσωπα ή με ανάμειξή τους για λόγους διαφοράς Ε.Φ.Κ. Στην ανάμειξη των βενζινών super plus με προσθήκη σε αυτές απλής βενζίνης ή άλλων παραγώγων πετρελαίου (white spirit κ.λπ.) με σκοπό οι ενδιαφερόμενοι να κερδίσουν την σημαντική διαφορά τιμής μεταξύ των συγκεκριμένων προϊόντων.Τα κυκλώματα λαθρεμπορίας και νοθείας των καυσίμων ενθαρρύνονται από πράξεις και παραλείψεις πολιτικών, στρατιωτικών, δικαστικών και υπηρεσιακών παραγόντων όπως:
• Στην παράδοση από τα μεταφορικά μέσα (βυτιοφόρα – σλέπια) μικρότερης ποσότητας από την εμφανιζόμενη ως παραληφθείσα από το εφοδιαζόμενο πλοίο και την διάθεση της υπόλοιπης ποσότητας παράνομα στην εσωτερική κατανάλωση (ελλειμματική παράδοση).
• Στις εικονικές εξαγωγές με διάθεση του καυσίμου στην εσωτερική κατανάλωση και αντικατάστασή του με νερό ή με την αντίστοιχη ποσότητα άλλων παραγώγων πετρελαίου (τολουόλη, βενζόλιο, white spirit)
• Στην παράνομη επαναεισαγωγή καυσίμου στην χώρα.
• Στην χρησιμοποίηση τολουολίου ή βενζολίου, από μη δικαιούχα πρόσωπα ή με ανάμειξή τους για λόγους διαφοράς Ε.Φ.Κ. Στην ανάμειξη των βενζινών super plus με προσθήκη σε αυτές απλής βενζίνης ή άλλων παραγώγων πετρελαίου (white spirit κ.λπ.) με σκοπό οι ενδιαφερόμενοι να κερδίσουν την σημαντική διαφορά τιμής μεταξύ των συγκεκριμένων προϊόντων.Τα κυκλώματα λαθρεμπορίας και νοθείας των καυσίμων ενθαρρύνονται από πράξεις και παραλείψεις πολιτικών, στρατιωτικών, δικαστικών και υπηρεσιακών παραγόντων όπως:
1) Με την απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας με αριθμό
1940/4-2003 με την οποία καταργήθηκε το δελτίο παραγγελίας για προμήθεια
πλοίων με πετρέλαιο που σημειωτέο είναι αδασμολόγητο πράγμα που
σημαίνει όταν διατίθεται στην εσωτερική αγορά οι διακινητές έχουν κέρδος
που ανέρχεται στα 245 ευρώ ανά 1000 λίτρα. Με την κατάργηση του δελτίου
παραγγελίας δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου ποιες πραγματικά ποσότητες
προμηθεύονται τα πλοία. Αν διατίθενται στις Ένοπλες Δυνάμεις πρόκειται
για μείζον θέμα εθνικής ασφάλειας.
2) Οι εταιρείες που διαπιστώθηκε ότι διαθέτουν λαθραία καύσιμα (όπως στην περίπτωση όπου 600 φορτία με 4δις. δραχμές διαφυγόντες φόρους) όχι μόνο δεν προσήχθησαν στα ποινικά δικαστήρια, αλλά το 2004 απαλλάχθηκαν από τα πολλαπλά τέλη με νομοθετική ρύθμιση.
3) Με την εμπλοκή στα κυκλώματα υπαλλήλων των τελωνείων του ΣΔΟΕ και τη «χειραγώγηση» της συνθέσεως των δικαστηρίων, όπως αποκάλυψε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κος Σανιδάς όπου μία εφέτης είχε κληρωθεί σε τρεις διαδοχικές δίκες εξ αναβολής των ιδίων διαδίκων.
4) Ακόμη, λαθρέμποροι καυσίμων ενώ τιμωρήθηκαν σε πρώτο βαθμό με βαρύτατες ποινές, στη συνέχεια απαλλάχθηκαν.
5) Το Υπουργείο Οικονομίας το Μάιο του 2009 παρέλαβε δύο σκάφη αντιλαθρεμπορικά («Ποσειδών» και «Ερμής») αξίας 2 περίπου εκατομμυρίων ευρώ για τις τελωνειακές υπηρεσίες όχι μόνο δεν χρησιμοποιήθηκαν μέχρι σήμερα αλλά δαπανώνται και χρήματα για τον λιμενισμό τους. Ούτε βέβαια προωθήθηκαν οι διαδικασίες για την προμήθεια άλλων τριών που είχαν αποφασιστεί.
6) Μελέτες και προτάσεις ελέγχου της φοροδιαφυγής στα καύσιμα που συντάχθηκαν και που εκτιμήθηκε ότι θα είχαν αποτελέσματα παραμένουν ακόμα στα συρτάρια του Υπουργείου Οικονομίας.
2) Οι εταιρείες που διαπιστώθηκε ότι διαθέτουν λαθραία καύσιμα (όπως στην περίπτωση όπου 600 φορτία με 4δις. δραχμές διαφυγόντες φόρους) όχι μόνο δεν προσήχθησαν στα ποινικά δικαστήρια, αλλά το 2004 απαλλάχθηκαν από τα πολλαπλά τέλη με νομοθετική ρύθμιση.
3) Με την εμπλοκή στα κυκλώματα υπαλλήλων των τελωνείων του ΣΔΟΕ και τη «χειραγώγηση» της συνθέσεως των δικαστηρίων, όπως αποκάλυψε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κος Σανιδάς όπου μία εφέτης είχε κληρωθεί σε τρεις διαδοχικές δίκες εξ αναβολής των ιδίων διαδίκων.
4) Ακόμη, λαθρέμποροι καυσίμων ενώ τιμωρήθηκαν σε πρώτο βαθμό με βαρύτατες ποινές, στη συνέχεια απαλλάχθηκαν.
5) Το Υπουργείο Οικονομίας το Μάιο του 2009 παρέλαβε δύο σκάφη αντιλαθρεμπορικά («Ποσειδών» και «Ερμής») αξίας 2 περίπου εκατομμυρίων ευρώ για τις τελωνειακές υπηρεσίες όχι μόνο δεν χρησιμοποιήθηκαν μέχρι σήμερα αλλά δαπανώνται και χρήματα για τον λιμενισμό τους. Ούτε βέβαια προωθήθηκαν οι διαδικασίες για την προμήθεια άλλων τριών που είχαν αποφασιστεί.
6) Μελέτες και προτάσεις ελέγχου της φοροδιαφυγής στα καύσιμα που συντάχθηκαν και που εκτιμήθηκε ότι θα είχαν αποτελέσματα παραμένουν ακόμα στα συρτάρια του Υπουργείου Οικονομίας.
Πρέπει επιτέλους να ανοίξει ο φάκελος λαθρεμπορίου και νοθευμένων
καυσίμων και να τεθεί τέρμα στην αθλιότητα, την ασυδοσία και την
τρομοκρατία από κάποιους μεγιστάνες του πλούτου που με τους μηχανισμούς
που διαθέτουν και το άφθονο κλεμμένο χρήμα πιστεύουν ότι μπορούν όλους
να τους καθυποτάξουν στα άνομα συμφέροντα τους.
Πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από όσους με πράξεις και παραλείψεις
ζημίωσαν το δημόσιο. Το λαθρεμπόριο των καύσιμων, η νοθεία στα καύσιμα
ιδιαίτερα στην εποχή της μεγάλης κρίσης που διέρχεται η χώρα θέτει όλους
ενώπιων ευθυνών, την κυβέρνηση, τα κόμματα, τη Βουλή και τις δικαστικές
αρχές.
Πρόκειται για ποσά που αν τα εισέπραττε το κράτος δεν θα χρειαζόταν
περικοπή συντάξεων και μισθών και θα είχε αντιμετωπιστεί και ένα μέρος
του χρέους, αφού η απώλεια δημοσίων εσόδων από τη φοροδιαφυγή ξεπερνάει
τα 3 δις το χρόνο και άγνωστο πόσες δεκάδες δις μέχρι σήμερα από τη
νοθεία».
Πηγή: Zougla.gr
Μία ακόμη περίεργη υπόθεση με διαχείριση τεραστίων ποσών φέρνει στο φως της δημοσιότητας η ίδια ηλεκτρονική εφημερίδα:
Την ώρα που οι κρίσεις των Αντιστρατήγων και των Υποστρατήγων των
ελληνικών ενόπλων δυνάμεων έχουν ήδη ολοκληρωθεί, η zougla.gr, φέρνει
στο φώς της δημοσιότητας μια καταγγελία που αφορά τον χειρισμό αμυντικών
κονδυλίων από ανώτατους αξιωματικούς.
Συγκεκριμένα, ο Αντισυνταγματάρχης (ΜΧ) Ξενοφώντας Τζουράς, στις
1-12-2010, καταθέτει μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Στρατοδικείου
Ξάνθης, σύμφωνα με την οποία δαπάνη του ΓΕΣ, ύψους 1,4 εκατ. ευρώ για
την κατασκευή απόρρητων έργων οχύρωσης δεν διαχειρίστηκε με το νόμιμο
τρόπο, αφού όπως αναφέρεται διασπάστηκε σε μικρότερα ποσά προκειμένου να
μην γίνει Δημόσιος Διαγωνισμός.
Τι καταγγέλλεται στη μηνυτήρια αναφορά του Αν/χη
Όπως φαίνεται από τη μηνυτήρια αναφορά, η οποία βρίσκεται εδώ και
τρεις μήνες στα χέρια του εισαγγελέα, στο πλαίσιο της διάθεσης πιστώσεων
των ενόπλων δυνάμεων και συγκεκριμένα του Στρατού Ξηράς, διατέθηκε το
Σεπτέμβριο του 2010, ποσό 1.400.000 ευρώ στο Δ΄ Σώμα Στρατού στην Ξάνθη,
για την κατασκευή ομοειδών έργων οχύρωσης που χαρακτηρίστηκαν απόρρητα.
Η διαδικασία που μεθοδευμένα ακολουθήθηκε, τόσο από το Γενικό
Επιτελείο και συγκεκριμένα από τον υπογράφοντα αρμόδιο Β΄ Υπαρχηγό ΓΕΣ,
όσο και από τον Διοικητή του Δ΄ Σώματος Στρατού, δεν ήταν η καθοριζόμενη
από την ισχύουσα νομοθεσία.
Συγκεκριμένα, δεν προκηρύχθηκε Δημόσιος Διαγωνισμός αλλά το
διατιθέμενο ποσό, κατακερματίστηκε και εκτελέστηκε το έργο με επιμέρους
εργολαβίες που η κάθε μία δεν υπερέβαινε τα 45.000 ευρώ, ώστε
διενεργήθηκαν μόνο πρόχειροι μειοδοτικοί διαγωνισμοί.
Αξίζει να αναφερθεί ότι για να στηριχθεί η όλη μεθόδευση ανασύρθηκε
από τα παλιά, και έγινε χρήση ενός Νομοθετικού Διατάγματος (ΝΔ 901/1971)
που έχει καταργηθεί με νόμο από το 1984 (Ν 1418/1984).
Ενήμερος και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας
Στις 21 Ιανουαρίου του 2011, αλλά και στις 8 Φεβρουαρίου του ίδιου
έτους, ο Αν/χης Τζουράς, αποφασίζει να ενημερώσει μέσω ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου και τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελο Βενιζέλο.
Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται από το έγγραφο, με την ένδειξη «ΠΡΟΣΟΧΗ
ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ», ο υπουργός ενημερώνεται για την μηνυτήρια αναφορά αλλά
και την καταγγελία, ενώ στο email έχουν επισυναφθεί και τα ανάλογα
έγγραφα.
Αναβαθμίστηκαν οι «εμπλεκόμενοι» ανώτατοι αξιωματικοί
Μετά από τις τελευταίες κρίσεις των Αντιστρατήγων που έγιναν στις 9
Μαρτίου, τόσο ο Β’ Υπαρχηγός ΓΕΣ και Γενικός Επιθεωρητής Στρατού,
Αντιστράτηγος Λυμπέρης Δημήτριος, όσο και ο Διοικητής του Δ Σώματος
Στρατού, αντιστράτηγος Αγγελούδης Δημήτριος έμειναν «αλώβητοι» παρά τη
συμμετοχή τους στις μεθοδευμένες διαδικασίες, που όπως φαίνεται από τη
μηνυτήρια αναφορά ακολουθήθηκαν.
Ο Αντιστράτηγος Αγγελούδης, τοποθετήθηκε Αρχηγός της 1ης Στρατιάς στη
Λάρισα, ενώ ο Αντιστράτηγος Λυμπέρης παρέμεινε στη θέση του με
προοπτική να είναι αυτός ο επόμενος για την ανάληψη της αρχηγίας του
ΓΕΣ, εφόσον γίνουν έκτακτες κρίσεις το καλοκαίρι για αρχηγούς των
επιτελείων.
Σύμφωνα λοιπόν με τη συγκεκριμένη μηνυτήρια αναφορά διατυπώνονται τα ερωτήματα:
• Υπήρξε όφελος ή ζημία από αυτές τις μεθοδεύσεις που αναφέρονται στην αναφορά για το δημόσιο συμφέρον;
• Υπήρξε όφελος για τους διατάζοντες;
• Υπήρξαν συνέπειες για τον αξιωματικό που δεν «συμμορφώθηκε» ώστε να συναινέσει στη διαδικασία και την κατήγγειλε;
• Με ποια κριτήρια και με ποια εχέγγυα αποφάσισε το Ανώτατο
Στρατιωτικό Συμβούλιο(συμμετέχουν οι δύο εμπλεκόμενοι Αντιστράτηγοι),
για την προαγωγή η αποστρατεία των αξιωματικών;
• Ποιες οι ενέργειες του Ευάγγελου Βενιζέλου από τη στιγμή που ενημερώθηκε για το θέμα;
Πηγή: Zougla.gr
http://rodopinews.gr/?p=16941
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου