Σάββατο 19 Μαΐου 2012

Καινοτόμα οχήματα από Ελληνες φοιτητές - Μηδενική κατανάλωση καυσίμου – Ένα λίτρο ανά 3500 χιλιόμετρα

Το ΕΜΠ, το Πολυτεχνείο Κρήτης και το ΤΕΙ Πειραιά συμμετέχουν στον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας στο Ρότερνταμ
 

Της Ιφιγενειας Διαμαντη

Καινοτομίες και σχήματα αεροδυναμικά και άκρως φουτουριστικά χαρακτηρίζουν τις συμμετοχές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Πολυτεχνείου Κρήτης και του ΤΕΙ Πειραιά στον ετήσιο Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell που ολοκληρώνεται αύριο στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας. Για πρώτη φορά φέτος, διεξάγεται στους δρόμους της πόλης και όχι σε πίστα, αλλαγή που «μεταφράζεται» σε περισσότερες και πιο απότομες στροφές, καθώς και σε διαφορετικό επίπεδο κλίσης του δρόμου. Στόχος του διαγωνισμού είναι να δοκιμάσουν ομάδες μαθητών και φοιτητών τις επιδόσεις οχημάτων που σχεδίασαν και κατασκεύασαν μόνοι τους. Νικήτρια αναδεικνύεται η ομάδα που διανύει τη μεγαλύτερη απόσταση καταναλώνοντας τη μικρότερη δυνατή ενέργεια. Φέτος συμμετέχουν 23 χώρες, 217 ομάδες και περισσότεροι από 3.000 φοιτητές, έχοντας να επιλέξουν για πηγές ενέργειας πετρέλαιο, ντίζελ, αιθανόλη, υδρογόνο, τον ήλιο, ηλεκτρικό ρεύμα και το GTL (υγροποιημένοι υδρογονάνθρακες). Λόγω οικονομικών δυσχερειών, φέτος δεν μπόρεσε να λάβει μέρος η «βετεράνος» των συμμετοχών ομάδα του 2ου ΕΠΑΛ - ΣΕΚ Αιγάλεω.

Με το μοντέλο ER12 συμμετέχει για πέμπτη χρονιά η ομάδα Eco Racer του Πολυτεχνείου Κρήτης, TUCER (Technical University of Crete Eco Racer). Φέτος το όχημα σχεδιάστηκε εκ νέου, ώστε να διαθέτει καλύτερη αεροδυναμική, μειωμένο βάρος, νέο ηλεκτρικό κινητήρα και νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Η συνεργασία του Διατμηματικού Εργαστηρίου Εργαλειομηχανών και του Εργαστηρίου Ευφυών Συστημάτων και Ρομποτικής μετρά δύο σημαντικές διακρίσεις: την α΄ θέση στον Διαγωνισμό Ασφάλειας Οχημάτων του εν λόγω Μαραθωνίου το 2011 και το 2010. Το όχημα πόλης που σχεδίασαν διαθέτει κυψέλες καύσιμου υδρογόνου και κινείται με ηλεκτρικό κινητήρα. Φέτος την ομάδα αποτελούν οι Ν. Τσουρβελούδης, Π. Σπανουδάκης, Σ. Πιπερίδης, Γ. Τσινάρης, Δ. Ευσταθίου, Γ. Στρατηγός, Θ. Τζανάκης, Π. Μπάζιος, Αργυρώ Λάσκαρη, Γ. Χατζηδάκης, Τ. Πέτρου.

Σύστημα cruise control ώστε να διατηρείται σταθερή η ταχύτητα χωρίς να χρειάζεται ρύθμιση από τον οδηγό, ελαφρύτερους τροχούς, βελτιωμένο σασί διαθέτει φέτος ο «Πυρφόρος» του ΕΜΠ. Η ομάδα «Προμηθέας» του Εργαστηρίου Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών συμμετέχει στην κατηγορία ηλεκτρικών πρωτότυπων οχημάτων. «Το όχημα κινείται με μπαταρίες LiFePO4 τεχνολογίας nanophosphate. Η εκκίνηση γίνεται αυτόματα, χωρίς παρέμβαση του οδηγού με το γκάζι, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι απώλειες», εξηγούν τα μέλη της ομάδας σε ένα διάλειμμα από τις δοκιμές στο Ρότερνταμ. Τον «Πυρφόρο» οδηγούν η Κωνσταντίνα Νικολάου και η Κατερίνα Παπαδοπούλου. Στον περσινό διαγωνισμό στο Λάουζιτς της Γερμανίας, ο «Προμηθέας» κατέκτησε την 7η θέση στην κατηγορία. Υπό την επίβλεψη του καθηγητή Αντώνη Κλαδά και με επικεφαλής της ομάδας τον Β. Ταμπούρη, τον «Προμηθέα» αποτελούν οι Κ. Λάσκαρης, Αναστασία Σκολαρίκη, Αν. Δούκας, Π. Παπαμανώλης, Γ. Κανδηλώρος, Αχ. Τσιτσιμελής, Χ. Πάτσιος, Ν. Αποστολόπουλος, Δ. Λουρεντζάτος, Μαρία Παπαμιχάλη, Γ. Σφακιανάκης, Κ. Μπούρχας, Κ. Παπαζαχαρόπουλος, Αγγελική Γκόγκα, Π. Ζακάκης, Ν. Κουφόπουλος, Σ. Γιαγιάννος, Αναστασία Σαμπάνη, Νικολέτα Κολέρη.

Για πρώτη φορά συμμετέχει το ΤΕΙ Πειραιά, με το Dominator που κατασκεύασαν σε 35 ημέρες οι Quattro Eco Mechanics (Θ. Πιρπιρής, Κ. Στεργίου, Β. Γαβαλάς, Α. Οικονομίδης). Το πλαίσιο αποτελείται από αλουμίνιο, το πάτωμα από PVC, ενώ όλο το κέλυφος είναι από lexan (είδος πλαστικού). «Τα υλικά έχουν επιλεγεί με βάση τη μέγιστη αντοχή σε σχέση με το ελάχιστο δυνατό βάρος. Το ηλεκτροκίνητο μοντέλο καταναλώνει ενέργεια από μπαταρίες 12v τύπου LifePo4, που ήρθαν από τις ΗΠΑ και έχουν οκταπλάσια ικανότητα από μία τυπική μπαταρία αυτοκινήτου», εξηγεί ο υπεύθυνος επικοινωνίας της ομάδας, Π. Κλουτσινιώτης.

Το Dominator παρουσιάζει καλά επίπεδα ασφαλείας, με αντοχή μετωπικής πρόσκρουσης δύο τόνων χωρίς να παραμορφώνεται ο χώρος οδήγησης, αγωνιστικούς τροχούς και φρένα δανεισμένα από τα αγωνιστικά ποδήλατα κατάβασης. «Η φιλοσοφία μας θέλει ένα ηλεκτρικό όχημα υπερελαφρύ, αλλά συνάμα ασφαλές και συναρπαστικό στην οδήγηση», καταλήγει.

kathimerini

Δεν υπάρχουν σχόλια: