Ένα ακόμα πλήγμα για τον ελληνισμό της Κωνσταντινούπολης. Μπορεί στα ελληνικά σχολεία να λείπουν βιβλία, στην Πόλη όμως λείπουν μαθητές.
Σύμφωνα με την "Ελευθεροτυπία", δύο ελληνόφωνα σχολεία κλείνουν τις πόρτες τους, ενώ ο αριθμός των μαθητών ακολουθεί κάθε χρόνο και φθίνουσα πορεία.
Τα δημοτικά σχολεία της Μαρασλείου στο Φανάρι και της Χαλκηδόνας ανήκουν πια στην ιστορία, με το πρώτο να κλείνει λόγω έλλειψης μαθητών και το δεύτερο λόγω του ότι υπήρχε μόλις ένας μαθητής.
Ο "βασιλιάς" της Χαλκηδόνας
Ο Χρυσοβαλάντης Μιχαηλίδης, που φέτος παρακολουθεί την πέμπτη τάξη, πήρε μεταγραφή σε ένα άλλο δημοτικό, εκείνο του Ζαπείου.
Σύμφωνα με την "Ελευθεροτυπία", το παιδί πέρσι ήταν μόνο του στην αίθουσα διδασκαλίας και είχε όλο το προαύλιο για τον εαυτό του. Αυτό τον ενοχλούσε, αλλά παράλληλα δήλωσε σε ελληνικά μέσα, πως τον έκανε να νιώθει σαν "βασιλιάς".
Φέτος θα παρακολουθεί μαθήματα στο δημοτικό του Ζαππείου μαζί με άλλα 64 παιδάκια, από τα οποία τα 19 είναι αραβόφωνα και 20 προέρχονται από μεικτούς γάμους. Ένα σωστό πολιτισμικό σοκ για τον μικρό.
Λιγοστεύουν διαρκώς οι Έλληνες μαθητές
Ο συνολικός αριθμός των μαθητών στα τρία δημοτικά σχολεία στην Πόλη δεν υπερβαίνει εκείνον τον 78 ατόμων
Το Ζάπειο έχει 65 μαθητές, το δημοτικό της Πριγκήπου 3, ενώ εκείνο της Βλάγκας 10 μαθητές.
Από το σύνολο των μαθητών, 32 είναι αραβόφωνοι, αφού προέρχονται από τους εξ Αντιοχείας αραβόφωνους ορθόδοξους, ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει σοβαρά την ελληνική εκπαίδευση στην Κωνσταντινούπολη.
Η κατάσταση δεν είναι διαφορετική, όσον αφορά και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η Μεγάλη του Γένους Σχολή υποδέχτηκε το 2011, 51 μαθητές, Το Ζωγράφειο, 40 μαθητές και το λύκειο του Ζαππείου, 21.
Με ένα σύνολο 112 μαθητών λυκείου, οι 60 είναι αραβόφωνοι, οι 38 Έλληνες και οι 8 προέρχονται από μεικτούς γάμους.
Έτσι, οι μαθητές που φοιτούν στα δημοτικά και Λύκεια της Πόλης μόλις αγγίζουν τους 190,ίδιοι δηλαδή με τους περσινούς. Με την διαφορά όμως, ότι ο αριθμός αυτός το σχολικό έτος 2001-2002 ήταν 257 και το 1991-1992,391,όπως διαβάζουμε στην εφημερίδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου