Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

ΤΟΛΜΗΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΔΗΛΩΣΟΥΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΕΡΝΤΟΓΑΝ….

¨Βασανιστήκαμε στην αστυνομία¨

Οι δώδεκα φοιτητές που θέλησαν να διαμαρτυρηθούνε την ώρα που ήταν ο πρωθυπουργός Ερντογάν στο πανεπιστήμιο Κωνσταντινούπολης ζητώντας δωρεάν παιδεία και συνελήφθησαν σηκωτοί ισχυρίζονται πως αντιμετώπισαν βασανιστήρια στην αστυνομία. Οι φοιτητές υποστηρίζουν ότι λιποθύμησαν από τον υποκόπανο όπλου και ότι έβαλαν το κεφάλι τους στο νερό.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ – Με βάση το άρθρο του Τσαγντάς Ουλούς της εφημερίδας Βατάν από τους 12 φοιτητές που συνελήφθησαν καθώς θέλησαν να διαδηλώσουν την ώρα που ερχόταν ο Εντογάν στο πανεπιστήμιο, οι 6 αφέθηκαν ελεύθεροι από την εισαγγελία, ενώ για τους άλλους 6 αποφασίστηκε να διεξαχτεί δικαστική έρευνα. Το δικαστήριο αποφάσισε οι φοιτητές να πηγαίνουν κάθε Σάββατο να υπογράφουν στον αστυνομικό τμήμα.

Οι 12 φοιτητές της ¨Ομοσπονδίας Νέων ¨υποστηρίζουν πως αφού συνελήφθησαν και μετά τους αναισθητοποίησαν μέσα στο λεωφορείο των ΜΑΤ με την χρήση υποκόπανου όπλου, πως στην αντιτρομοκρατική τους ξεγύμνωσαν και τους βασάνισαν βάζοντας τα κεφάλια τους μέσα σε νερό.

Η φοιτήτρια του πανεπιστημίου Μαρμαρά Τζεμράϊ Μπάς αναφέρει πως μετά την ανακοίνωση τύπου τους, σταματήθηκαν από αστυνομικούς στον δρόμο όπου επιτρέπεται σε όλους και λέει : Εμείς εκεί προσπαθώντας να περάσουμε υπήρξε ταραχή και τα ΜΑΤ άρχισαν να μας δέρνουν και να μας σπρώχνουν. Όταν εγώ αντανακλαστικά ανταπέδωσα τα χτυπήματα, όρμηξαν όλοι πάνω μου. Και καθώς ήμασταν σε μέρος που δεν υπήρχαν κάμερες φάγαμε αρκετό ξύλο. Άλλοι αστυνομικοί τραβούσαν τα μαλλιά μου, άλλοι με βαρούσαν συνέχεια γροθιές στην πλάτη ενώ άλλοι ασφαλίτες με έδερναν. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι το Τμήμα Ασφάλειας της Αστυνομίας Κωνσταντινούπολης. Παρά το ότι οι δικηγόροι μας ανέφεραν ότι δεν είναι νόμιμο να μας φοράνε χειροπέδες και ζήτησαν να μας τις βγάλουν, μας μετέφεραν έτσι για ιατρικό έλεγχο στο νοσοκομείο Χασεκί. Μετά τον ιατρικό έλεγχο στο νοσοκομείο, μας ανέβασαν στο λεωφορείο και άρχισαν πάλι να μας δέρνουν. Ένας αστυνομικός μας χτύπησε με τον υποκόπανο του όπλου. Λιποθύμησα και όταν συνήλθα ήμουν στο νοσοκομείο. Μάρτυρας μου για αυτό και οι δικηγόροι μας¨.

¨Μας ξεγύμνωσαν εντελώς¨

Η Τζεμράι Μπας περιγράφει ως εξής την συμπεριφορά που αντιμετώπισε στην ασφάλεια : ¨Με την πρόφαση πως θα με έψαχναν, γυναίκες αστυνομικοί με μετέφεραν σε ένα υγρό δωμάτιο. Μου ζήτησαν να ξεγυμνωθώ εντελώς αλλά αρνήθηκα. Τότε με πέταξαν χάμω και μου τα έβγαλαν με το ζόρι. Με κλώτσησαν κάτω. Αργότερα με την πρόφαση πως θα μου έπαιρναν δακτυλικά αποτυπώματα ήρθαν ξανά δίπλα μου και άρχισαν να με δέρνουν. Στο δωμάτιο υπήρχε κουβάς γεμάτος με νερό. Έβαζαν και έβγαζαν το κεφάλι μου στο νερό. Αυτό κράτησε για λεπτά. Καθώς όμως έχω άσθμα κόντεψα να λιποθυμήσω και όταν το κατάλαβαν δεν μου έβαλαν ξανά το κεφάλι στον κουβά.

……………….

Εφ. Ραντικάλ 16-10-2-011

tourkikanea

Δεν υπάρχουν σχόλια: