Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

Τιτλοποιούνται τα έσοδα απ' τα διόδια - Η ΚΑΤΟΧΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΑΝΕΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ

Τα διόδια στο κράτος, ξεκινούν πάλι τα έργα

Το Δημόσιο εξοφλεί τους κατασκευαστές
Τα διόδια στο κράτος, ξεκινούν πάλι τα έργα
Λύση για τη χρηματοδότηση των οδικών αξόνων με τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων

Σε λύση του «γόρδιου δεσμού» της χρηματοδότησης των μεγάλων έργων, των οδικών αξόνων, που η κατασκευή τους σταμάτησε λόγω της διακοπής της δανειοδότησής τους από τις τράπεζες, φαίνεται να καταλήγει η κυβέρνηση η οποία σε συνεργασία με τις κοινοπραξίες προωθεί διπλή παρέμβαση:

1. Την άμεση εξόφληση των οφειλών προς τις κατασκευαστικές εταιρείες που ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ με εγγυήσεις που θα δώσει το υπουργείο Οικονομικών στα τραπεζικά ιδρύματα προκειμένου να τις χρηματοδοτήσουν και

2. Την προείσπραξη μελλοντικών εσόδων από τα διόδια και ένα μέρος των ειδικών φόρων κατανάλωσης καυσίμων μέσω της μεθόδου της τιτλοποίησης, ώστε να καλυφθούν στο σύνολό τους οι χρηματοδοτικές ανάγκες των έργων ως τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης. Σύμφωνα με τις πληροφορίες το σύνθετο αυτό εγχείρημα που απαιτεί συνεννόηση με όλα τα μέρη, αλλά και ενδεχομένως αλλαγή ορισμένων εκ των όρων των συμβάσεων παραχώρησης των έργων, αφού πλέον οι εισπράξεις από τα διόδια θα είναι δημόσιο έσοδο, προωθούν από κοινού ο υπουργός Μεταφορών και Δημοσίων κ. Δ. Ρέππας και ο υφυπουργός επί των Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδης.

Για να προχωρήσει η λύση απαιτείται να συσταθεί εταιρεία ειδικού σκοπού, την οποία θα ιδρύσει το υπουργείο Οικονομικών. Μέσω της εταιρείας το Δημόσιο θα δανεισθεί τα ποσά από τις εμπορικές τράπεζες με εγγύηση τα μελλοντικά έσοδα του κράτους από τα διόδια.

http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=394399&h1=true

Τι σημαίνει αυτό;
Ότι το κράτος θα δανειστεί όχι για να δώσει γιγαντιαίες αυξήσεις σε μισθούς, όχι για να προχωρήσει σε εκατομμύρια διορισμούς, αλλά για να τα δώσει με τη μία στις κατασκευαστικές που έχουν αναλάβει τους δρομους.

Στη συνέχεια θα χρησιμοποιεί τα έσοδα απ' τα διόδια (που θα είναι πλεον "κρατικά" και άρα όποιος περνάει τις μπάρες θα μπορεί να έχει πρόστιμο ή και να διώκεται) όχι για να βελτιώνει τη ζωή των ανθρώπων, το οδικό δίκτυο, αλλά για να αποπληρώσει τα δάνεια που πήρε.

Τυφλά κινήματα σκέτα δεν αρκούν γιατί τη λύση θα τη βρουν.
Αυτό που χρειάζεται είναι δρόμοι και κατασκευαστικές να γίνουν κοινωνική ιδιοκτησία.

Δ.Α.

Δεν υπάρχουν σχόλια: