Ενώ η ελληνική Κυβέρνηση, μέσω συνέντευξης του Υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Παπακωνσταντίνου στους Financial Times, αλλά και των οργάνων της ΕΕ επιμένουν να διαψεύδουν σε όλους τους τόνους την πιθανότητα αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους, οι αγορές φαίνεται πως δεν πείθονται από την ικανότητα των ελληνικών αρχών να ανταπεξέλθουν στην εφαρμογή των σκληρών μέτρων προσαρμογής που απαιτούνται για να βγεί η χώρα από την κρίση.
Τα σενάρια περί αναδιάρθρωσης συνεχίζουν να τροφοδοτούνται και από τις δηλώσεις του Γερμανού Υπουργού Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόϊμπλε, που σε συνέντευξή του στον γερμανικό Τύπο ανέφερε πως η βιωσιμότητα ή όχι του ελληνικού χρέους θα φανεί ύστερα από τα αποτελέσματα έκθεσης που θα παρουσιαστεί τον Ιούνιο.
Η συνεχιζόμενη φημολογία και οι αμφιβολίες για την ικανότητα της Ελλάδος να διαχειριστεί την κατάσταση επηρέασαν τα ελληνικά δεκαετή ομόλογα, που σήμερα εκτοξεύθηκαν σε ύψη ρεκόρ 13%, ενώ τα ασφάλιστρα κινδύνου της χώρας έφτασαν το 60% για το ενδεχόμενο χρεοκοπίας μέσα στην επόμενη πενταετία. Όπως ήταν φυσικό η ψαλίδα του spread μεταξύ γερμανικών και ελληνικών ομολόγων ανέβηκε κατά 15 μονάδες βάσης.
Κάτοχοι ελληνικών ομολόγων εκτιμούν πως σε περίπτωση που η Ελλάδα καταφύγει σε αναδιάρθρωση θα απωλέσουν 50-70% της αξίας των επενδύσεών τους. Όπως σημείωσε ο Γκρεγκ Βενιζέλος, στρατηγικός αναλυτής της BNP Paribas, στο Λονδίνο, «Το γεγονός ότι η Ελλάδα μπορεί να μην έχει άλλη επιλογή από το να αναδιαρθρώσει το χρέος της, αν θέλει να ξαναμπεί σε τροχιά βιώσιμου χρέους, είναι κάτι που το γνωρίζουν οι πάντες».
Σε μια νέα προσπάθεια να καθησυχάσει τις αγορές, αλλά και να πείσει την τρόϊκα ότι είναι αποφασισμένη να πετύχει τους στόχους του Μνημονίου, η Κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει ένα ενδιάμεσο πακέτο μέτρων την Παρασκευή.
Μέσα σε αυτό το δυσμενές κλίμα και με τη δημοσίευση στοιχείων από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία για έκρηξη της ανεργίας στο 15%, αναμένεται με πολύ ενδιαφέρον η αντίδραση της κοινωνίας, αλλά και των αγορών, στην παρουσίαση των νέων μέτρων. Όπως και να έχει, είναι σαν να βλέπουμε το καράβι της ελληνικής οικονομίας να δέρνεται μεταξύ της Σκύλλας και της Χάρυβδης. Με τη διαφορά ότι δεν φαίνεται στον ορίζοντα κάποιος Οδυσσέας για να μας οδηγήσει στο ασφαλές λιμάνι της Ιθάκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου