Ο Τύπος της ΠΓΔΜ περιγράφει με μελανά χρώματα την κατάσταση στην Macedonian Air Transport που έχει «βάλει στο στόχαστρο» η Olympic Air, καθώς κατοχύρωσε για δική της θυγατρική το όνομα Μακεδονικές Αερογραμμές.
Τις τελευταίες ημέρες, η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με ξένες αεροπορικές εταιρίες, σε μία προσπάθεια αναζήτησης εταίρου ο οποίος θα αναλάβει το ρόλο του εθνικού αερομεταφορέα της ΠΓΔΜ.
Η «MAT-Macedonian Airlines», που θεωρείται «εθνικός αερομεταφορέας» της ΠΓΔΜ, εδώ και μερικούς μήνες είναι καθηλωμένη στο έδαφος τόσο λόγω σοβαρών οικονομικών και τεχνικών προβλημάτων, όσο και εξαιτίας της έντονης διαμάχης με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της ΠΓΔΜ, η οποία αμφισβητεί ευθέως την ικανότητα της MAT να διεξάγει πτήσεις, ασφαλείς, για το επιβατικό κοινό και αρνείται την ανανέωση της σχετικής άδειας πτήσης στην εταιρία.
Ιδιωτική εταιρία με μόλις δύο αεροσκάφη που τους τελευταίους μήνες δεν εκτελούν πτήσεις, η ΜΑΤ τα προηγούμενα χρόνια ελάμβανε από το κράτος χρηματοδότηση για να εκτελεί πτήσεις.
Ετσι, η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ αναζητά σε ξένες εταιρείες όπως η «Turkish Airlines», η «Croatian Airlines» και η σλοβενική «Adria Airlines» τον διάδοχο στο ρόλο του εθνικού αερομεταφορέα.
Παράλληλα, ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2008 παραχώρησε στην τουρκική εταιρία TAV τα δικαιώματα εκμετάλλευσης των δύο αεροδρομίων της ΠΓΔΜ (Σκοπίων και Οχρίδας) για 20 χρόνια.
Ακόμη κι εκεί ωστόσο υπάρχουν προβλήματα, καθώς η δέσμευση της TAV για εκσυγχρονισμό των δύο αναφερόμενων αεροδρομίων και κατασκευή νέου αεροπορικού τερματικού σταθμού μεταφοράς εμπορευμάτων στην πόλη Στιπ, ύψους 200 εκατ. ευρώ, έπρεπε να έχει τεθεί σε ισχύ από τα τέλη του 2008.
Η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ έδωσε αρχικά παράταση στην τουρκική εταιρία μέχρι τις 30 Αυγούστου 2009 εξαιτίας της οικονομικής αδυναμίας της TAV να προχωρήσει το επενδυτικό της πρόγραμμα στην ΠΓΔΜ.
Ωστόσο και πάλι η TAV επικαλέστηκε οικονομικά προβλήματα λόγω της κρίσης, με αποτέλεσμα, η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ,στις 25 Αυγούστου του 2009, να δώσει νέα παράταση στην τουρκική εταιρία, μέχρι την 1η Μαρτίου του 2010.
Η νέα παράταση, μέχρι την 1η Μαρτίου του 2010, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών της ΠΓΔΜ, Μίλε Γιανακίεφσκι, είναι η τελευταία που δίνεται από την κυβέρνηση της ΠΓΔΜ προς την TAV.
Εκπρόσωπος της TAV εμφανίσθηκε βέβαιος ότι η εταιρία θα είναι σε θέση, μέχρι την 1η Μαρτίου του 2010, να ξεκινήσει οριστικά την υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου στην ΠΓΔΜ.
Πηγή
2 σχόλια:
βγενοπουλος αξιος να γινει κυβερνητης,οχι σαβουρια που το μονο τους προσον ειναι το ονομα.
Ζητάμε από τον Βγενόπουλο να είναι υποψήφιος αρχηγός της νδ. H σωτηρία του απερχόμενου κόμματος είναι μόνο αυτός.
Δημοσίευση σχολίου