Δευτέρα 1 Αυγούστου 2022

Οι BRICS ως νέο παγκόσμιο κέντρο ισχύος; – Μέρος 1: Συνεργασία στο μεταβαλλόμενο παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα

Οι BRICS ως νέο παγκόσμιο κέντρο ισχύος; – Μέρος 1: Συνεργασία στο μεταβαλλόμενο παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα

30 Ιουλίου 2022 

Η ένωση BRICS - μέχρι πρόσφατα γνωστή ως «λέσχη συζήτησης» για τις αναδυόμενες οικονομίες της Βραζιλίας, της Ρωσίας, της Ινδίας, της Κίνας και της Νότιας Αφρικής - βρίσκεται στη διαδικασία να εξελιχθεί σε σημαντικό παίκτη στην παγκόσμια πολιτική. Μπορεί η προοδευτική πολιτική και οικονομική τους ολοκλήρωση να αποτελέσει την καρδιά μιας δικαιότερης παγκόσμιας τάξης;

Μια ανάλυση του Alexander Men

Έχουν περάσει περισσότερα από 20 χρόνια από τότε που ο πρώην επικεφαλής οικονομολόγος της Goldman Sachs, Jim O'Neill , ανακοίνωσε τη θέση ότι οι τέσσερις μεγάλες αναδυόμενες αγορές - Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία και Κίνα - θα παίξουν σημαντικό ρόλο στη διεθνή σκηνή στο μέλλον. . Η συντομογραφία «BRIC» που επινοήθηκε από τον ίδιο, η οποία είχε σκοπό να συλλάβει το οικονομικό δυναμικό αυτών των αναδυόμενων οικονομιών, όχι μόνο συμπληρώθηκε με ένα S κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου - μετά την ένταξη της Νότιας Αφρικής στην ομάδα κρατών το 2009 - αλλά έχει επίσης εξελιχθεί σε ένα από τις σημαντικότερες πολυμερείς δομές παγκοσμίως.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ των χωρών BRICS, που μαζί αποτελούν περίπου το 40 τοις εκατό του παγκόσμιου πληθυσμού, περίπου το 24 τοις εκατό του παγκόσμιου ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος και σχεδόν το 20 τοις εκατό του παγκόσμιου εμπορίου, δημιουργήθηκε ένα ξεχωριστό σύστημα δεκάδων ιδρυμάτων που, μεταξύ άλλα πράγματα, προωθεί το διάλογο μεταξύ κυβερνήσεων, κοινοβουλίων, , φορέων ασφαλείας και δικαιοσύνης, εκπροσώπων επιχειρήσεων και πολιτισμού, οργανώσεων νεολαίας και άλλων δομών των μελών.

Θα πρέπει να τονιστεί ιδιαίτερα ότι όλες οι χώρες BRICS έχουν την οικονομική και πολιτική δύναμη να διατηρούν τη δική τους κυριαρχία, να ακολουθούν ανεξάρτητες πολιτικές και να μην επιτρέπουν τον περιορισμό τους από άλλες συμμαχίες ή κράτη.

Πιο δίκαιη παγκόσμια τάξη μέσω της πολυπολικότητας

Ανεξάρτητα από αυτό, η επιτυχία και οι μελλοντικές προοπτικές της μορφής BRICS εξαρτώνται από το πόσο αποτελεσματικά η ομάδα μπορεί να αντιμετωπίσει τις τρέχουσες και μελλοντικές προκλήσεις. Από την άποψη αυτή, η ένωση δηλώνει ότι το σημερινό διεθνές σύστημα δεν είναι μόνο άδικο, αλλά ενόψει προκλήσεων όπως οι πόλεμοι, οι παγκόσμιες συγκρούσεις ή η επικείμενη κατάρρευση της παγκόσμιας οικονομίας, απλώς απέτυχε και πρέπει επομένως να αντικατασταθεί από ένα νέο , πολυπολική εναλλακτική.

Από την άποψη των BRICS, το κύριο πρόβλημα με το σημερινό σύστημα έγκειται στην παγκόσμια κυριαρχία της μοναδικής ηγεμονικής δύναμης στον κόσμο – των Ηνωμένων Πολιτειών. Αυτή η κυριαρχία, η οποία εκτείνεται βασικά σε κάθε σφαίρα της ζωής, βασίζεται στο καθεστώς υπερδύναμης της χώρας, στη συλλογική Δύση, καθώς και σε άλλους συμμάχους και εταίρους, συμπεριλαμβανομένης της στρατιωτικής συμμαχίας υπό την ηγεσία των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και των παγκόσμιων χρηματοπιστωτικών οργανισμών που κυριαρχούνται από τις ΗΠΑ, Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) και την Παγκόσμια Τράπεζα.

Προκειμένου να καταστεί δυνατό ένα πιο δίκαιο, πολυπολικό μέλλον, οι χώρες BRICS θέλουν να αλλάξουν ριζικά την τρέχουσα τάξη πραγμάτων, μεταξύ άλλων, εφαρμόζοντας τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις σε τομείς όπως η διεθνής πολιτική ή τα οικονομικά και η οικονομία παγκοσμίως. Κεντρικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζουν οι προσπάθειες για τη μεταρρύθμιση του οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών και τη δημιουργία εναλλακτικών λύσεων στο χρηματοπιστωτικό σύστημα που βασίζεται στο δολάριο και για την εισαγωγή ενός νέου αποθεματικού νομίσματος.

Ενόψει αυτού και της πρόσφατης ανακοίνωσης για πιθανή επέκταση του συνδέσμου σε άλλα κράτη, τίθεται για άλλη μια φορά το ερώτημα προς ποια κατεύθυνση θα αναπτυχθούν οι BRICS και ποια μορφή θέλουν να χρησιμοποιήσουν στο μέλλον.

Σενάρια ανάπτυξης της συνεργασίας BRICS

Επί του παρόντος, οι BRICS θεωρούνται περισσότερο ως σύλλογος για τη συζήτηση της παγκόσμιας ατζέντας και ως ένα είδος ομολόγου της G7. Μια ομάδα ειδικών από το διάσημο ρωσικό "Skolkovo Institute for Science and Technology" ανέλυσε την ιστορία των BRICS και παρουσίασε τέσσερα πιθανά σενάρια για την περαιτέρω ανάπτυξη της ομάδας :

Διατήρηση της μορφής «Μπλοκ Αναδυόμενων Αγορών», η οποία απλώς συζητά την παγκόσμια ατζέντα που ορίζουν άλλες χώρες και υπερεθνικές ενώσεις.

Επέκταση της επιρροής κάποιου στην παγκόσμια ατζέντα μέσω της πολιτικής ολοκλήρωσης, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης της ομάδας κρατών και της δημιουργίας μιας πολιτικής συμμαχίας.

Η δημιουργία μιας πλήρους οικονομικής ένωσης μέσω της οικονομικής ένταξης των μελών. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να ενισχυθεί η οικονομική ανάπτυξη και το εσωτερικό εμπόριο των ίδιων των BRICS και κατά συνέπεια να δημιουργηθεί μια οικονομική δύναμη, η οποία είναι απαραίτητη ενόψει των προκλήσεων της εποχής.

Η ενίσχυση της οικονομικής ολοκλήρωσης μέσω της πολιτικής και πολιτιστικής ολοκλήρωσης προκειμένου να καταστούν οι εμπλεκόμενες οικονομίες παγκοσμίως ανταγωνιστικές.  

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ένας συνδυασμός οικονομικής και πολιτικής ολοκλήρωσης θα ήταν μια προσέγγιση που θα επέτρεπε όχι μόνο την επίλυση εσωτερικών προβλημάτων των BRICS, αλλά και την αντιμετώπιση ζητημάτων και έργων περιφερειακής ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο. Ένα παράδειγμα σε αυτό το πλαίσιο είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία προωθεί τόσο την πολιτική όσο και την οικονομική ολοκλήρωση και, ως εκ τούτου, είναι σε θέση να ανταποκρίνεται καλύτερα στις εσωτερικές και εξωτερικές προκλήσεις.

Μπορούν οι BRICS να μείνουν πιστοί στις αρχές τους;

Ανεξάρτητα από το αν οι BRICS θέλουν να καθιερωθούν ως εναλλακτική λύση για την G7, την G20 ή οποιαδήποτε άλλη κοινότητα στο μέλλον ,Για την ομάδα των κρατών, πρωταρχικό μέλημα είναι να αναπτύξει περαιτέρω τη μορφή της με τέτοιο τρόπο ώστε, ως αντιδύναμη στη δυτικοκρατούμενη παγκόσμια τάξη πραγμάτων και σε σχέση με τους δικούς της στόχους και τις προκλήσεις που αναφέρονται, να παραμείνει πιστή στην αρχές μιας δίκαιης, πολυπολικής παγκόσμιας τάξης - οι διατάξεις του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και οι αρχές του παγκόσμιου ελεύθερου εμπορίου.

Ως αποτέλεσμα, οι BRICS θα πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο τόσο στην οικονομική όσο και στην πολιτική ολοκλήρωση στο μέλλον. Σε οικονομικό επίπεδο, πιθανότατα θα είναι θέμα ανάπτυξης στρατηγικών όσον αφορά τις οικονομικές προκλήσεις που επηρεάζουν όλα τα μέλη και εξεύρεσης κατάλληλων μέσων. Μεταξύ άλλων, γίνεται λόγος για τρόπους συγχρονισμού των οικονομικών δραστηριοτήτων των επιμέρους μελών, όπως οι εμπορικές και τελωνειακές ρυθμίσεις.

Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό να ενισχυθεί το πολιτικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργεί η ομάδα κρατών. Αυτό κυμαίνεται από μια εσωτερική συναίνεση για πολιτικά και οικονομικά ζητήματα έως τη μετάδοση αυτής της ενιαίας θέσης σε διεθνείς θεσμούς, οργανισμούς και άλλες δομές της διεθνούς κοινότητας.

Η επιτυχία των BRICS θα εξαρτηθεί από το πώς θα αναπτυχθεί η ένωση των κρατών και από το πόσο αποτελεσματική θα είναι αυτή η συνεργασία για την υπέρβαση των προκλήσεων που αναφέρθηκαν.

Τα τρέχοντα γεγονότα δείχνουν ότι οι BRICS τηρούν τις αρχές τους και, υπό αυτή την έννοια, στέκονται ως μονάδα θεμιτού ανταγωνισμού στο διεθνές εμπόριο και την οικονομική συνεργασία, που προωθεί την οικονομική ανάπτυξη των μελών σε διάφορους τομείς και υποστηρίζει το παγκόσμιο ελεύθερο εμπόριο.

Επιπλέον, οι χώρες BRICS κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για να εδραιώσουν και να συντονίσουν τις θέσεις και τις στρατηγικές τους σε διεθνείς οργανισμούς στον τομέα της παγκόσμιας πολιτικής. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η μεταρρύθμιση των Ηνωμένων Εθνών, συμπεριλαμβανομένων της Γενικής Συνέλευσης, του Συμβουλίου Ασφαλείας και του Οικονομικού και Κοινωνικού Συμβουλίου, καθώς και η αλληλεπίδραση με τις οικονομικά ασθενέστερες χώρες. Για το σκοπό αυτό, η ατζέντα του 2030 του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη θα πρέπει να εφαρμοστεί πλήρως, οι άνθρωποι στις αναπτυσσόμενες χώρες να υποστηριχθούν καλύτερα και να προωθηθεί η οικοδόμηση μιας κοινότητας με κοινό μέλλον για την ανθρωπότητα.

Ανάγκη για μετασχηματισμό του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος

Όπως επιβεβαιώνουν πάντα οι πέντε αναδυόμενες χώρες, η αρχή της πολυμέρειας πρέπει να αποτελεί τη βάση για ένα εναλλακτικό κέντρο οικονομικής και πολιτικής εξουσίας. Αυτό απαιτεί αυστηρές αλλαγές, ιδίως στον οικονομικό και χρηματοπιστωτικό τομέα, που ήταν ένα από τα σημαντικότερα μέλημα της εταιρικής σχέσης BRICS από την αρχή. Μια βασική πτυχή που συγκεντρώνει τα αντίστοιχα συμφέροντα των πέντε κρατών είναι η ανάγκη μετασχηματισμού του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος – ένας τομέας στον οποίο η συλλογική Δύση συνεχίζει να κυριαρχεί πλήρως.

Από αυτή την άποψη, οι BRICS επικρίνουν συνεχώς ότι ήταν οι Ηνωμένες Πολιτείες που κατέρριψαν το σύστημα το 2008 και ότι, μεταξύ άλλων λόγων, η ηγεμονία των ΗΠΑ θα έβλαπτε τα γενικά συμφέροντα της παγκόσμιας κοινότητας . Για το λόγο αυτό, όχι μόνο η απομάκρυνση από το νομισματικό σύστημα του δολαρίου, αλλά και ο τερματισμός της οικονομικής κυριαρχίας της Δύσης είναι απαραίτητος τόσο για το συμφέρον της ενοποίησης όσο και για τη συντριπτική πλειοψηφία των κρατών.

Σε ό,τι αφορά την παγκόσμια οικονομία, σίγουρα μπορεί κανείς να δηλώσει έναν αυξανόμενο ρόλο των χωρών BRICS, ο οποίος οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Αυτά περιλαμβάνουν τη συμβολή τους στη μεταρρύθμιση των διεθνών οικονομικών θεσμών, την επιρροή τους στην αλλαγή των διεθνών νομισματικών και χρηματοπιστωτικών δομών και τις οικονομικές τους προοπτικές.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτές οι προοπτικές –οι BRICS αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τέταρτο του παγκόσμιου Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος– εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την οικονομική ισχύ της Κίνας, η οποία θεωρείται ως το ισχυρότερο οικονομικά μέλος των BRICS και έχει πλέον διεκδικήσει ηγετικό ρόλο, στην παγκόσμια οικονομική σκηνή. Το Πεκίνο σαφώς ζητά τον μετασχηματισμό της αρχιτεκτονικής της χρηματοπιστωτικής πολιτικής και επίσης εξετάζει το ενδεχόμενο να απομακρυνθεί από το δολάριο ΗΠΑ ως το βασικό νόμισμα μακροπρόθεσμα. Ταυτόχρονα, οι Κινέζοι προωθούν τη διεθνοποίηση του εθνικού τους νομίσματος, του γιουάν, και ως εκ τούτου δρομολογούν διάφορα αντίστοιχα μέτρα, από διμερείς συναλλαγές έως την πλήρη καθιέρωση του γιουάν ως αποθεματικό νόμισμα.

Ανεξάρτητα από αυτό, οι BRICS έχουν καταλήξει εδώ και καιρό σε μια θεμελιώδη συναίνεση για την «αποδολαριοποίηση» και έκτοτε συμβάλλουν στην ανάκαμψη των παγκόσμιων οικονομικών. Για παράδειγμα, οι εταίροι εργάζονται απεγνωσμένα για να δημιουργήσουν συνθήκες πλαισίου που θα τους επιτρέψουν να πραγματοποιούν τις διμερείς συναλλαγές τους στα εθνικά τους νομίσματα στο μέλλον.

Ωστόσο, η ανάγκη για την εν λόγω αλλαγή γίνεται ξεκάθαρη πάνω απ' όλα στο παράδειγμα της Ρωσίας, για την οποία το αμερικανικό νόμισμα συνδέεται με τεράστια προβλήματα και κινδύνους σε περιόδους κυρώσεων. Πάνω από όλα, πρέπει να αναφερθεί το πάγωμα σχεδόν 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ρωσικό ξένο νόμισμα από τις κεντρικές τράπεζες των ΗΠΑ και της ΕΕ, γεγονός που καθιστά επίσης σαφές ότι μια τέτοια προσέγγιση θα μπορούσε θεωρητικά να απευθύνεται και σε άλλες χώρες (BRICS).

Αλλαγή στο παγκόσμιο νομισματικό σύστημα

Αυτή η ανεύθυνη και παράνομη πρακτική της Δύσης έρχεται σε αντίθεση τόσο με το διεθνές δίκαιο όσο και με την ατζέντα των BRICS και τους οικονομικούς στόχους τους - βελτίωση της παγκόσμιας οικονομίας και μεταρρύθμιση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων - που αποφασίστηκαν κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης στην πρώτη σύνοδο κορυφής BRICS το 2009 . 

Η προοπτική των συναλλαγών σε εθνικά νομίσματα είναι τόσο σημαντική επειδή το εμπόριο βασικών εμπορευμάτων, κυρίως σε δολάρια , παραμένει ο ακρογωνιαίος λίθος της κυριαρχίας των ΗΠΑ στη διεθνή οικονομική και χρηματοπιστωτική αρχιτεκτονική και είναι γνωστό ότι κατέχει τεράστια (γεω)πολιτική ισχύ για την Ουάσιγκτον. Περίπου το 80 τοις εκατό όλων των τραπεζικών συναλλαγών κατά την αγορά και πώληση φυσικού αερίου πραγματοποιούνται σε δολάρια. Και ακόμη κι αν οι συναλλαγές διακανονίζονται σε ευρώ, όπως στην περίπτωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το φυσικό αέριο εξακολουθεί να διαπραγματεύεται σε δολάρια στο χρηματιστήριο.

Έτσι, προκειμένου να εκδιωχθεί το δολάριο ως αποθεματικό νόμισμα, οι εξαγωγείς εμπορευμάτων θα πρέπει να αμφισβητήσουν την κυριαρχία αυτού του νομίσματος χρησιμοποιώντας τα δικά τους νομίσματα για τις συναλλαγές. Η Μόσχα είχε ακολουθήσει ακριβώς αυτόν τον δρόμο σε σχέση με τη δυτική πολιτική κυρώσεων και αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το ρούβλι όταν πουλά φυσικό αέριο σε «μη φιλικές χώρες» . Αυτό είναι – για τους άλλους εταίρους των BRICS, παρεμπιπτόντως, πολύ σαφές και κατανοητό – το τελικό στάδιο της προαναφερθείσας αποδολαριοποίησης σε μια υποπεριοχή της ρωσικής οικονομίας και επομένως επίσης ένα μεγάλο βήμα προς την ανεξαρτησία της Ρωσίας από το δολάριο Σύστημα.

Από αυτή την άποψη, οι εθνικές κεντρικές τράπεζες των μελών των BRICS θα μπορούσαν, σε εύθετο χρόνο, να αρχίσουν να διαφοροποιούν τα αποθέματά τους προς άλλα νομίσματα. Ενδεχομένως οι κεντρικές τράπεζες άλλων χωρών να ακολουθήσουν τελικά το παράδειγμά τους.

Με τη συνεχιζόμενη αποδολαριοποίηση, το ζήτημα ενός εναλλακτικού αποθεματικού νομίσματος είναι τώρα πιο επίκαιρο από ποτέ. Μάλιστα, λίγο πριν την έναρξη της φετινής συνόδου κορυφής των BRICS, η Ρωσία είχε ανακοινώσει ότι οι BRICS θα έπρεπε να αναπτύξουν το δικό τους αποθεματικό νόμισμα με βάση ένα καλάθι με τα νομίσματά τους. Αυτή η ανακοίνωση προκάλεσε σάλο στα μέσα ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο και έδωσε σε πολλούς την ελπίδα ότι ο όμιλος θα δημιουργήσει σύντομα το δικό του νόμισμα, ανεξάρτητο από το δολάριο ΗΠΑ, ως εναλλακτική λύση στο υπάρχον διεθνές σύστημα πληρωμών.

Ωστόσο, η προσέγγιση του «καλαθιού νομίσματος» όσον αφορά την ασφάλεια, τις αποδόσεις και τη ρευστότητα -τα κριτήρια που καθιστούν ένα ισχυρό νόμισμα- εξακολουθεί να είναι επί του παρόντος αρκετά προβληματική. Μέχρι στιγμής, μόνο μερικές λεπτομέρειες είναι γνωστές σε ποια βάση θα μπορούσε να υπάρξει το νέο νόμισμα. Πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι αυτό το έργο θα μπορούσε να μεταμορφώσει ολόκληρο το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα, αλλά θα απαιτήσει τεράστιο ανθρώπινο και οικονομικό κόστος.

αναταραχή στην παγκόσμια χρηματοπιστωτική αρχιτεκτονική

Όπως αναφέρθηκε στην αρχή, οι BRICS επικεντρώθηκαν στον χρηματοπιστωτικό τομέα από την αρχή και μπόρεσαν επίσης να διαδραματίσουν αποφασιστικό ρόλο στις μεταρρυθμίσεις των διεθνών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Η συναίνεση των χωρών BRICS διευκόλυνε τη συμφωνία της G20 στη σύνοδο κορυφής της Σεούλ το 2010 για τη μεταρρύθμιση των ποσοστώσεων και της διοίκησης των δύο χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων υπό την ηγεσία των ΗΠΑ, του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) και της Παγκόσμιας Τράπεζας. Η απόφαση για ανακατανομή των ποσοστώσεων, η οποία είχε σκοπό να δώσει στις αναπτυσσόμενες χώρες μεγαλύτερη εξουσία λήψης αποφάσεων, τέθηκε σε ισχύ, αλλά η αναθεώρηση του τύπου υπολογισμού των ποσοστώσεων έχει αναβληθεί επανειλημμένα και δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί.

Οι BRICS είχαν ασκήσει έντονη κριτική στο ΔΝΤ σε αυτό το πλαίσιο και, ως απάντηση, ίδρυσαν τη « Νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα» (NDB) το 2014. Αυτή η τράπεζα ήταν το πρώτο πολυμερές χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που υποστήριξε την ανάπτυξη υποδομών και βιώσιμης ανάπτυξης στις αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες χώρες. Το FIS ήταν επομένως σε άμεσο ανταγωνισμό με το ΔΝΤ και την Παγκόσμια Τράπεζα και είχε σκοπό να τερματίσει τη δυτική ηγεμονία που ενσωματώνεται σε αυτές τις χρηματοπιστωτικές δομές.

Από τότε, το FIS βαδίζει σε ένα βραχώδες μονοπάτι, αλλά έχει ήδη σημειώσει κάποιες επιτυχίες. Για παράδειγμα, σήμερα η πιστωτική εταιρεία καθιστά δυνατή τη χρηματοδότηση χωρών που προηγουμένως δεν λάμβαναν πίστωση. Επιπλέον, το FIS έχει εισαγάγει διάφορες καινοτομίες, όπως δανεισμό στο σχετικό περιφερειακό νόμισμα, προκειμένου να προστατεύσει τις χώρες που δανείζονται από ένα ισχυρότερο δολάριο.

Παράλληλα με το σχηματισμό της NDB, την ίδια χρονιά οι BRICS θέσπισε τη λεγόμενη «Contingent Reserve Arrangement» (CRA) , η οποία είναι ένα αποθεματικό έκτακτης ανάγκης σύνδεσης 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μεταξύ άλλων, αυτό το αποθεματικό ταμείο παρέχει οικονομική βοήθεια εάν μια χώρα των BRICS αντιμετωπίσει δυσκολίες πληρωμής.

Άλλες αρμοδιότητες του ΟΑΠΙ περιλαμβάνουν την προώθηση της συνεργασίας για τη νομισματική πολιτική, την επέκταση του εμπορίου, τη χορήγηση δανείων και την παροχή τεχνικής βοήθειας μεταξύ των μελών των BRICS. Επιπλέον, η συμφωνία για τις ανταλλαγές νομισμάτων επιτρέπει την παροχή ρευστότητας. Από τα μέσα του 2021, το NDB είχε εγκρίνει περίπου 30 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση για 72 έργα υποδομής . Ο CRA ενέκρινε έργα αξίας 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
πηγή
30-7-22   https://de.rt.com/international/144817-brics-als-neues-globales-machtzentrum-teil-1/

Δεν υπάρχουν σχόλια: