28/06/2024
Η αποστολή των 843 εκατομμυρίων δολαρίων θα είναι το τελευταίο κεφάλαιο για τον ISS, ο οποίος εκτοξεύτηκε στο διάστημα πριν από 25 χρόνια. Ο διευθυντής Διαστημικών Επιχειρήσεων της NASA, Ken Bowersox, τόνισε τη σημασία της κίνησης για να διασφαλιστεί μια «ασφαλής και υπεύθυνη μετάβαση στη χαμηλή τροχιά της Γης».
Οι μηχανικοί λένε ότι το εργαστήριο παραμένει δομικά υγιές, αλλά τώρα πρέπει να γίνουν σχέδια για την τελική απόρριψή του. Χωρίς εξωτερική βοήθεια τελικά θα έπεφτε πίσω στη Γη μόνη της, ωστόσο αυτό αποτελεί σημαντικό κίνδυνο για τον πληθυσμό στη γη.
«Η επιλογή ενός αμερικανικού οχήματος που θα απομακρυνθεί από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) θα βοηθήσει τη NASA και τους διεθνείς εταίρους της να εξασφαλίσουν μια ασφαλή και υπεύθυνη μετάβαση σε τροχιά χαμηλής Γης όταν ο σταθμός τερματίσει τη λειτουργία του. Αυτή η απόφαση υποστηρίζει επίσης τα σχέδια της NASA για μελλοντικούς εμπορικούς προορισμούς και επιτρέπει τη συνεχή χρήση του διαστήματος κοντά στη Γη», δήλωσε ο Ken Bowersox.
Το προσαρμοσμένο όχημα της SpaceX θα είναι βασικό στοιχείο στη διαδικασία αποσυναρμολόγησης του ISS, που έχει προγραμματιστεί για το 2030. Αυτό το γεγονός θα σηματοδοτήσει το τέλος μιας εποχής και την αρχή ενός νέου κεφαλαίου στην ιστορία της εξερεύνησης του διαστήματος.
Καθώς ο ISS σβήνει στην ιστορία, οι ιδιωτικές εταιρείες πιθανότατα θα ξεκινήσουν τους δικούς τους εμπορικούς σταθμούς στην τροχιά της Γης. Η NASA και οι διεθνείς εταίροι της σχεδιάζουν επίσης έναν νέο σταθμό σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη, το επόμενο βήμα στην εξερεύνηση του διαστήματος.
Μιχαήλ Σάλλα --Η προγραμματισμένη καταστροφή του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού και η αντικατάστασή του από εμπορικούς διαστημικούς σταθμούς έχει μερικά μεγάλα μειονεκτήματα. Ενώ το ISS δεν ήταν πολύ πρόθυμο όσον αφορά το να πει την αλήθεια για τα UFO που ανίχνευαν τα επιστημονικά του όργανα ή τα διαστημικά πειράματα που διεξάγονται, τουλάχιστον το κοινό είχε πρόσβαση σε ζωντανές ροές ως θέμα δημόσιας πολιτικής, και τα επιστημονικά έργα ήταν σε μεγάλο βαθμό γνωστά. Θα είναι τόσο διαφανείς οι εταιρικοί διαστημικοί σταθμοί όσον αφορά το τι αποτυπώνουν οι ζωντανές ροές τους και ποια επιστημονικά έργα διεξάγονται; Αμφιβάλλω. «Δίνεται άδεια στην SpaceX να καταστρέψει τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό»
Η SpaceX έδωσε την άδεια να καταστρέψει τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό
Το SpaceX
του Έλον Μασκ θα κατασκευάσει ένα όχημα για να ρυμουλκήσει τον Διεθνή
Διαστημικό Σταθμό πίσω στην ατμόσφαιρα και να τον συντρίψει στον ωκεανό. Η NASA
λέει ότι μεταβαίνει σε «εμπορικούς διαστημικούς προορισμούς πιο κοντά στο
σπίτι».
Το ISS θα φύγει από την τροχιά
30 Ιουνίου 2024
Το SpaceX θα βυθίσει τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Η εταιρεία του Έλον Μασκ έλαβε το συμβόλαιο από τη NASA. Το ποσό είναι 843 εκατομμύρια δολάρια, με αυτά τα χρήματα η SpaceX θα μπορέσει να κατασκευάσει ένα διαστημόπλοιο που θα πρέπει να βγάλει τον ISS από τη χαμηλή τροχιά της Γης. Η εκκαθάριση του σταθμού έχει προγραμματιστεί για το 2030.
Πώς θα συμβεί; Και γιατί η NASA επέλεξε την εταιρεία του Μασκ για να καταστρέψει τον ISS; Το "Kommersant FM" συζήτησε αυτές τις ερωτήσεις με τον εκλαϊκευτή της κοσμοναυτικής Vitaly Egorov: "Το SpaceX μπορεί απλά να πάρει ένα διαστημόπλοιο κλάσης Dragon, Cargo Dragon ή Crew Dragon και αντί για ολόκληρο τον εσωτερικό όγκο για το ωφέλιμο φορτίο, να τοποθετήσει μια μεγάλη δεξαμενή καυσίμου. Γεμίστε το με δύο ή τρεις τόνους καυσίμου ή ακόμη περισσότερο, και θα συνδεθεί σε κάποιο είδος σταθμού σύνδεσης που περνά από το κέντρο μάζας του διαστημικού σταθμού, αυτό το καύσιμο θα απελευθερωθεί μέσω των κινητήρων για να δώσει μια ώθηση πέδησης σε το ISS.
Θα χρειαστεί να επιβραδυνθεί κατά περίπου 0,5 km/s, και αυτό θα είναι αρκετό για να αρχίσει να μειώνεται με σιγουριά. Στο μέλλον, θα χρειαστεί μόνο η προσαρμογή της τροχιάς του έτσι ώστε η κάθοδος και η είσοδος στα πυκνά στρώματα της ατμόσφαιρας να γίνονται σε μια έρημη περιοχή, πιθανότατα πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό, όπως βυθίστηκε κάποτε ο σταθμός Mir. Ίσως όμως ο Μασκ να προτείνει κάτι πιο πρωτότυπο, για παράδειγμα, να φέρει το Starship εκεί, να ελλιμενίσει και να ελέγξει την τροχιά του ISS. Αλλά μπορούμε μόνο να μαντέψουμε για αυτό προς το παρόν».
Σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο, ο Roscosmos έπρεπε να βυθίσει τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Το ρωσικό τμήμα του ISS, το οποίο είναι πλέον υπεύθυνο για τους ελιγμούς του, περιλαμβάνει, ειδικότερα, τη μονάδα Zarya, η οποία ανήκει στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ταυτόχρονα, υπάρχει πιθανότητα η Roscosmos να πρέπει να αποσυνδέσει όλες τις μονάδες της από τον σταθμό πριν ο σταθμός ρευστοποιηθεί. Ο επικεφαλής της κρατικής εταιρείας, Γιούρι Μπορίσοφ, δήλωσε ότι η χώρα θα σταματήσει να συμμετέχει στο έργο του ISS το 2028, δηλαδή δύο χρόνια πριν από τη βύθισή του.
Τα σχέδια της Roscosmos για έξοδο από το έργο ενδέχεται να αλλάξουν, πιστεύει ο Alexander Khokhlov, μέλος της Ρωσικής Ομοσπονδίας Κοσμοναυτικής της Αγίας Πετρούπολης: «Η ίδια η θέση των ρωσικών πλοίων και μονάδων είναι η πλέον κατάλληλη για διόρθωση τροχιάς, για αλλαγή προσανατολισμού. Έτσι σχεδιάστηκε αρχικά το ρωσικό τμήμα είχε τον ρόλο να ρυθμίζει την τροχιά και να εκτελεί ενεργούς ελιγμούς χρησιμοποιώντας τους κινητήρες του.
Δεν καταλαβαίνω πώς θα επιλυθεί το πρόβλημα με το τμήμα μας. Δεν ξέρω αν μπορεί να αποσυνδεθεί. Αυτό θα πρέπει να συζητηθεί σε ένα αρκετά βαθύ επίπεδο μηχανικής. Και μπορεί το τμήμα μας να παραμείνει ως έρμα εάν, για παράδειγμα, η Ρωσία ολοκληρώσει το έργο της και οι μονάδες είναι σε κατάσταση ναφθαλίνης.
Έχει ήδη ανακοινωθεί σε επίπεδο Roscosmos ότι είναι δυνατή η παράταση της συμμετοχής στο έργο μέχρι το τέλος της ύπαρξης του σταθμού. Και δεν γνωρίζουμε ακόμη πόσο γρήγορα θα τεθεί σε λειτουργία ο ρωσικός τροχιακός σταθμός, που θα είναι το επόμενο βήμα για το επανδρωμένο πρόγραμμα της Ρωσικής Ομοσπονδίας.
Εάν σταματήσετε να πετάτε στο διάστημα, η απώλεια της τεχνολογίας θα συμβεί μέσα σε δύο έως τρία χρόνια, απλώς και μόνο επειδή σε οργανισμούς όπου οι άνθρωποι εργάζονται στο επανδρωμένο πρόγραμμα, αυτά τα τμήματα μπορεί να εκκαθαριστούν και η Ρωσία δεν θα μπορέσει να εκτοξεύσει ανθρώπους στο διάστημα. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο ο ρωσικός τροχιακός σταθμός να ξεκινήσει τις εργασίες του πριν το ολοκληρώσει ο ISS».
Το σχέδιο για τη δημιουργία του Ρωσικού Τροχιακού Σταθμού (ROS) προϋποθέτει ότι θα κατασκευαστεί πριν από το 2032. Και το πρώτο στάδιο των εργασιών για το σχηματισμό του θα ξεκινήσει όχι νωρίτερα από το 2027. Ο σταθμός, όπως δήλωσε η εταιρεία RSC Energia, θα σχεδιαστεί, μεταξύ άλλων, για να προετοιμαστεί για μακροχρόνιες διαπλανητικές πτήσεις.
https://dzen.ru/a/ZoEigke3egJ_pBFT
===============
Η αγάπη στο ISS θα μπορούσε να οδηγήσει σε δολιοφθορά: το άλυτο ζήτημα μιας τρύπας που ανοίχτηκε το 2018 και η αποσυμπίεση
25 Μαΐου 2024
https://dzen.ru/a/ZlGHlaUM9QEP25bd
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου