[Ο
διάσημος αυστραλιανός φράχτης, γνωστός και ως ο φράχτης του ντίνγκο, είναι ένα
από τα πιο εντυπωσιακά και μεγαλεπήβολα έργα της Αυστραλίας. Κατασκευάστηκε
κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1880 και εκτείνεται σε μήκος 5.610
χιλιομέτρων, διασχίζοντας την έρημο της νοτιοανατολικής Αυστραλίας. Σκοπός του
ήταν η αναχαίτιση των αγριόσκυλων ντίνγκο από τα κοπάδια των προβάτων στο νότιο
Κουίνσλαντ, προστατεύοντας έτσι την πανίδα και την κτηνοτροφία της περιοχής. Ο
φράχτης αυτός θεωρείται ένα από τα «θαύματα» του 19ου αιώνα και είναι ορατός
ακόμα και από το διάστημα. Σήμερα, ο φράχτης του ντίνγκο αποτελεί ένα σημαντικό
μνημείο που ευνοεί τη βιοποικιλότητα, καθώς έχει αποδειχθεί ότι τα ντίνγκο
ευνοούν έμμεσα τη βλάστηση, μειώνοντας την υπερβόσκηση από καγκουρό, κουνέλια
και άλλα φυτοφάγα ζώα. Η σημασία του φράχτη αυτού δεν περιορίζεται μόνο στην
ιστορική του αξία αλλά και στην επίδραση που έχει στο οικοσύστημα και στην
περιβαλλοντική διαχείριση της Αυστραλίας. Επιπλέον, ο φράχτης αποτελεί ένα
ενδιαφέρον σημείο αναφοράς για την ανθρώπινη προσπάθεια να διαμορφώσει και να
ελέγξει το φυσικό περιβάλλον. Η συνεχιζόμενη συντήρηση και η διαχείριση του
φράχτη αποτελεί μια πρόκληση, καθώς οι επιστήμονες εξετάζουν τις επιπτώσεις του
στην τοπική βιοποικιλότητα και το περιβάλλον. Το έργο αυτό αντικατοπτρίζει την
πολυπλοκότητα της ανθρώπινης επέμβασης στη φύση και τις πολλαπλές διαστάσεις
που μπορεί να έχει μια τέτοια πράξη, τόσο στο άμεσο όσο και στο μακροπρόθεσμο
μέλλον.]
[Ο
φράχτης του ντίνγκο, παρά την αρχική του χρησιμότητα στην προστασία των
κοπαδιών προβάτων, έχει προκαλέσει σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Η
παρουσία του φράχτη έχει επηρεάσει την κατανομή των ζώων, με τα ντίνγκο να
περιορίζονται σε συγκεκριμένες περιοχές, ενώ οι πληθυσμοί των καγκουρό έχουν
αυξηθεί σε άλλες, προκαλώντας υπερβόσκηση και διάβρωση του εδάφους. Αυτό έχει
ως αποτέλεσμα την αλλαγή της φυσικής βλάστησης και την επιδείνωση της ποιότητας
του εδάφους, επηρεάζοντας την οικολογική ισορροπία της περιοχής. Επιπλέον, η
ύπαρξη του φράχτη έχει θέσει ερωτηματικά για την επίδρασή του στην ευρύτερη
βιοποικιλότητα και στη διαμόρφωση της πανίδας της Αυστραλίας, καθώς οι
δορυφορικές εικόνες έχουν τεκμηριώσει τις αλλαγές στο περιβάλλον στις δύο
πλευρές του φράχτη. Η συνεχιζόμενη συζήτηση και έρευνα για τις επιπτώσεις του
φράχτη αντανακλούν την ανάγκη για μια ισορροπημένη προσέγγιση στη διαχείριση
του φυσικού περιβάλλοντος και την ανθρώπινη παρέμβαση.]
Σε αυτήν την κατάσταση, η ανταλλαγή πληροφοριών έχει γίνει διεθνής. Σήμερα, οι πληροφορίες είναι πολύ πιο εύκολο να μοιραστούν, αφού το Διαδίκτυο έχει συνδέσει όλες τις ηπείρους και σχεδόν όλες τις γωνιές του πλανήτη. Καθισμένοι στο σπίτι στον υπολογιστή σας, ενεργοποιείτε το πρόγραμμα περιήγησής σας, συνδέεστε στο Διαδίκτυο και ανοίγετε τους Χάρτες Google. Όλος ο κόσμος ανοίγεται μπροστά σας: τοπία, θάλασσες, ωκεανοί, ποτάμια, νησιά, πόλεις και σύνορα χωρών. Όλα δείχνουν να είναι στο χέρι. Ωστόσο, δυστυχώς, αυτό δεν είναι απολύτως αληθές. Πρόσφατα έγινε γνωστό για την ύπαρξη πολλών χωρών που δεν σημειώνονται στους χάρτες.
Αυτές είναι, για παράδειγμα, η Σομαλιλάνδη στη βορειοανατολική Αφρική και η Αμπαζονία, που βρίσκεται μεταξύ του Καμερούν και της Νιγηρίας. Αυτές οι χώρες υπάρχουν, η ζωή συνεχίζεται πλήρως εκεί, αλλά για τον υπόλοιπο κόσμο δεν φαίνεται να υπάρχουν. Οι λόγοι μπορεί να είναι διαφορετικοί, αλλά αυτό είναι άλλο ερώτημα. Είναι ενδιαφέρον ότι ακόμη και στην εποχή του Διαδικτύου και της διαστημικής τεχνολογίας, εξακολουθούμε να μην γνωρίζουμε πολλά για τον κόσμο γύρω μας.
Υπάρχουν περιορισμένες πληροφορίες βίντεο που είναι διαθέσιμες στο Διαδίκτυο σχετικά με ζώνες χωρίς παγετώνες στην Ανταρκτική. Οι αρχαίοι χάρτες δείχνουν επίσης αυτές τις περιοχές χωρίς στρώματα πάγου. Ωστόσο, για κάποιο λόγο, είναι δύσκολο να βρεθούν πλήρεις πληροφορίες σχετικά με αυτό στον δημόσιο τομέα. Αυτό μάλλον είναι σύμπτωση.
Το λεγόμενο Zero Island, το οποίο μάλιστα είχε τη δική του ιστοσελίδα και σημαία, ανακαλύφθηκε τυχαία χάρη στις υπηρεσίες παρακολούθησης των διαδρομών των δρομέων. Οι ηλεκτρονικοί χάρτες δείχνουν έναν ασυνήθιστα υψηλό αριθμό δρομέων σε αυτήν την τοποθεσία.
[Στον κόσμο των ψηφιακών χαρτών, υπάρχουν πολλά παραδείγματα παρόμοιων φαινομένων με το Zero Island. Από τα πιο γνωστά είναι οι "φανταστικές" πόλεις, που εμφανίζονται λόγω λαθών στην καταχώρηση δεδομένων ή σφαλμάτων στο GPS. Επίσης, υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι χάρτες δείχνουν λάθος τοποθεσίες για γνωστά αξιοθέατα ή ακόμα και ολόκληρες περιοχές που έχουν μετακινηθεί. Αυτά τα λάθη μπορούν να οδηγήσουν σε σύγχυση και να υπογραμμίσουν την ανάγκη για ακρίβεια στην ψηφιακή καταγραφή του κόσμου μας.]
Το αποτέλεσμα ήταν αρκετά πειστικό. Για κάποιο διάστημα, οι άνθρωποι πίστευαν σοβαρά στην ύπαρξη αυτού του νησιού. Οι πιο ενδιαφερόμενοι χρήστες του Διαδικτύου αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν μια πιο εις βάθος μελέτη και ανακάλυψαν ότι υπάρχουν πολλές παρόμοιες γεωγραφικές ανωμαλίες φαντάσματα στον πλανήτη. Ρίξτε μια ματιά σε αυτόν τον χάρτη για όλα αυτά τα μέρη. Τίθεται το ερώτημα: τι γίνεται αν κάνουμε το αντίθετο; Εάν ένας τυχαίος θαλάσσιος φάρος μπορεί να γίνει σημείο αναφοράς για μια μυθική περιοχή σε ένα γεωγραφικό σύστημα συντεταγμένων, τότε γιατί δεν μπορεί να ξεκινήσει σκόπιμα μια παρόμοια διαδικασία; Φανταστείτε αν κάποιος αποφασίσει να κρύψει μια ολόκληρη ήπειρο, το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να αλλάξει τη θέση της στους ηλεκτρονικούς χάρτες, ας πούμε, στον ωκεανό και να πείσει τους χρήστες του Διαδικτύου ότι υπάρχουν πλοία εκεί. Ένα άλλο ερώτημα τίθεται: πώς μπορεί να εφαρμοστεί αυτό; Ας υποθέσουμε, για λίγο, ότι αυτό είναι εφικτό, για παράδειγμα, με τη βοήθεια ενός μετεωρολογικού μπαλονιού. Αέριες μάζες κινούνται πάνω από την επικράτεια που πρέπει να κρυφτεί και όπου απαγορεύεται η πρόσβαση. Το μετεωρολογικό μπαλόνι ανυψώνεται σε χαμηλό υψόμετρο και είναι εξοπλισμένο με ραδιοφάρο για την παρακολούθηση των θαλάσσιων σκαφών.
Τα ηλεκτρονικά δεδομένα μπορεί να το ερμηνεύσουν ως ένα συγκεκριμένο θαλάσσιο σκάφος, όπως ένα γιοτ ή ένα φορτηγό πλοίο. Ένας χρήστης μιας διαδικτυακής υπηρεσίας για την παρακολούθηση της θαλάσσιας κυκλοφορίας βλέπει στο διαδίκτυο την κίνηση αυτού του σκάφους σε έναν χάρτη. Ίσως η διαδικασία να είναι ακόμα πιο απλή. Ένας ραδιοφάρος μπορεί να εγκατασταθεί σε ένα όχημα που περιπολεί τακτικά μια μυστική περιοχή. Σε αυτήν την περίπτωση, ένας χρήστης που εμπιστεύεται γεωγραφικούς χάρτες παρακολουθεί την κίνηση του ίδιου σκάφους στην προκαθορισμένη περιοχή.
Άρα τα περιπολικά είναι ασταμάτητα, σωστά; Θα βρεθούν τα απαραίτητα κεφάλαια, δεδομένου ότι περίπου επτά εκατομμύρια δολάρια διατίθενται ετησίως για τη συντήρηση του μεγάλου αυστραλιανού φράχτη. Επιπλέον, με τη βοήθεια διαδραστικών χαρτών μπορείτε να οπτικοποιήσετε την κίνηση των θαλάσσιων ρευμάτων εκεί που στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν. Τα γραφικά υπολογιστών μπορούν να κάνουν θαύματα, ξέρετε. Θα μπορεί ο χρήστης να το ελέγξει αυτό; Μετά βίας. Γιατί να αφιερώνετε πολλές ώρες στον υπολογιστή για ποιο πράγμα; Ακολουθείτε πλήρως τη διαδρομή ενός θαλάσσιου σκάφους; Ο ραδιοφάρος στο μπαλόνι μπορεί να απενεργοποιηθεί την κατάλληλη στιγμή και το ψηφιακό ανάλογό του ενεργοποιείται έγκαιρα σε μία από τις θύρες στον ιστότοπο Marine Traffic. Το περιπολικό μπορεί να σταματήσει και, ας πούμε, να παρασύρει το σκάφος. Συμβαίνει επίσης να εξαφανίζονται αντικείμενα από τους χάρτες των ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης για πλοία και αεροσκάφη.
Απλώς εξαφανίζονται. Λάβετε υπόψη ότι στην περιοχή όπου η Αυστραλία υποτίθεται ότι συνδέεται με την Ανταρκτική, υπάρχουν μόνο λίγα πλοία στον ωκεανό ανά πάσα στιγμή. Για να το ελέγξει αυτό, θα έπρεπε κάποιος να πηδήξει πάνω από έναν φράχτη και να ταξιδέψει εκατοντάδες χιλιόμετρα μέσα από μια καλά ελεγχόμενη και φυλασσόμενη περιοχή. Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί για τον Νοτιοδυτικό Ειρηνικό. Δεν υπάρχει σχεδόν καμία αποστολή εκεί, και τα αεροπλάνα είναι επίσης εξαιρετικά σπάνια. Οι χάρτες δείχνουν μόνο νησιά και τεράστιες εκτάσεις νερού γύρω τους. Τι είναι πραγματικά εκεί; Έχουμε πληροφορίες μόνο από τα ΜΜΕ, που κατά καιρούς δημοσιεύουν φωτογραφίες και βίντεο από αυτήν την περιοχή, και αυτό είναι το μόνο που έχουμε.
Όλα τα πραγματικά γυρίσματα των λεγόμενων νησιών μπορούν να πραγματοποιηθούν στην ακτή αυτή είναι μια από τις πιθανές επιλογές. Δεν υπάρχει τρόπος να το ελέγξετε ούτε αυτό. Μπορείτε να μεταφερθείτε στα Φίτζι, τη Σαμόα ή την Τόνγκα, αλλά όχι στην ίδια την ήπειρο. Φυσικά, δεν θα σας το δείξουν, αφού επίσημα δεν υπάρχει. Επιπλέον, δεν θα σας δοθεί πρόσβαση σε πολλά από τα χαρτογραφημένα νησιά. Ίσως αυτός είναι ο λόγος που εξακολουθούμε να χρησιμοποιούμε παραμορφωμένους χάρτες κατώτερης προβολής, ώστε να μην μπορούμε να εντοπίσουμε, να μετρήσουμε και να υπολογίσουμε με ακρίβεια. Είναι πολύ πιθανό οι επίσημα αναφερόμενες διαστάσεις και αποστάσεις να είναι πλασματικές και ανακριβείς. Είναι άγνωστο πότε και πώς θα μπορέσουμε πραγματικά να επαληθεύσουμε τα γεωγραφικά δεδομένα και να μάθουμε την αλήθεια. Τι νομίζετε;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου