Ακόμα και η πιο πλούσια όσο και προικισμένα «ευφάνταστη»… οργουελική φαντασία δεν κατάφερε να συλλάβει το μέγεθος και την έκταση του Μεγάλου - Μεγάλου Αδελφού που επιχειρείται να εγκαθιδρυθεί στην επικράτεια, και μάλιστα με τη συνήθη επίκληση των Βρυξελλών.
Άλλο που δεν ήθελαν βέβαια οι εγχώριοι κλειστοφοβικοί «ηδονοβλεψίες», που διεκδικούν να περνούν τη χώρα και τους πολίτες ανά πάσα ώρα και στιγμή από ένα διαρκές σκανάρισμα.
Στο πλαίσιο αυτό, αποφασίστηκε πριν από λίγους μήνες η συγκρότηση ενός εθνικού συστήματος διαχείρισης κρίσεων που θ’ αποτελεί ουσιαστικά την ανασύσταση, αλλά ελαφρώς παραλλαγμένου, του Συντονιστικού Συμβουλίου Ολυμπιακής Ασφάλειας (ΣΥΣΟΑ) που λειτούργησε στο στάδιο της Ολυμπιακής προετοιμασίας και κατά τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών και των Παραολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το σωτήριον έτος 2004.
Όπως Ολυμπιάδα
Το νέο Συμβούλιο θα λέγεται Εσωτερικής Ασφάλειας (ΣΥΣΕΑ) και προορίζεται να συγκαλείται σε περίοδο εκτεταμένων καταστροφών ή κρίσιμων καταστάσεων που εκφεύγουν της διαχειριστικής αρμοδιότητας περισσότερων των δύο από τα 8 συμμετέχοντα στο ανώτατο όργανο υπουργεία.
Σε ανεξάρτητο επίπεδο τοποθετείται η αναγκαιότητα συγκρότησης ενός άλλου εθνικού κέντρου, που θα μεριμνά για την προστασία των κρίσιμων υποδομών, ύστερα από την υπ’ αριθμόν 114 (σ.σ.: αυτή κι αν είναι τραγική ειρωνεία) ντιρεκτίβα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα πρέπει να είναι έτοιμο τον Ιανουάριο του 2011.
Στη συντεχνιακή γλώσσα των αγοραφοβικών εγχώριων και Ευρωπαίων αξιωματούχων, κρίσιμες υποδομές, για την ασφάλεια των οποίων εντέλλονται όλες οι εμπλεκόμενες αρχές, νοούνται οι μεταφορές, οι ενεργειακοί πόροι, η τεχνολογία πληροφορικής κι επικοινωνιών, η υγεία και το χρηματοπιστωτικό σύστημα, ενώ για πιο προηγμένες χώρες λογίζονται ακόμα οι διαστημικές και οι πυρηνικές υποδομές, τα μεγάλα ερευνητικά κέντρα κ.ά.
Στα καθ’ ημάς και στο πεδίο της πρακτικής εφαρμογής, αυτό σημαίνει διασύνδεση και δια-λειτουργικότητα των κέντρων επιχειρήσεων της αστυνομίας, της πυροσβεστικής, της ΕΥΠ, του Λιμενικού Σώματος και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας σε ό,τι αφορά το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Παράλληλα με τα δικά τους κέντρα, στο εθνικό αυτό όργανο συμμετέχουν εκπρόσωποι του ΕΚΑΒ και του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας (ΕΚΕΠΥ) για λογαριασμό του υπουργείου Υγείας, και εκτός των υπηρεσιακών παραγόντων των υπουργείων Εσωτερικών, Εξωτερικών, Εθνικής Άμυνας, Υποδομών, Ανάπτυξης και Τροφίμων, όλοι οι πάροχοι σταθερής και κινητής τηλεφωνίας καθώς και Ίντερνετ, αλλά και θάλαμοι επιτήρησης και ελέγχου νευραλγικών τμημάτων του οδικού δικτύου, της ΔΕΗ, της ΕΥΔΑΠ, των αερομεταφορών, του ΟΣΕ, όπως και άλλων κρίσιμων φορέων που αποτελούν εν δυνάμει στόχους προσβολής.
Ως κεντρικά ζητούμενα παρουσιάζονται η διαχείριση ενός κρίσιμου περιστατικού υπό την κεντρική ευθύνη πάντοτε του καθ’ ύλην και εξ αντικειμένου αρμόδιου φορέα, με αυτοματοποιημένο όμως συντονισμό, και η εκδήλωση αρωγής στον συντομότερο δυνατό χρόνο από όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες.
Από τη στιγμή ωστόσο που κριθεί ότι η πρώτη υπηρεσία που εξ αντικειμένου αναλαμβάνει τη διαχείριση ενός εξαιρετικά επικίνδυνου περιστατικού αφενός αδυνατεί να ανταποκριθεί λόγω έκτασης, έντασης και μεγέθους, αφετέρου ξεφεύγει της αποκλειστικής ευθύνης, μέσω του εθνικού κέντρου και των συνδέσμων, ενεργοποιούνται οι δυνάμεις και άλλων υπηρεσιών είτε επικουρικά είτε ως συνδιαχειριστές της κρίσης.
Όταν το μέγεθος της απειλής λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις, η διαχείριση φεύγει από το υπηρεσιακό επίπεδο και περνά σε αυτό των πολιτικών αποφάσεων, αρχικά σε επίπεδο υπουργών υπό την προεδρία C Λ του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, και στην περίπτωση κορύφωσής της υπό την προεδρία του πρωθυπουργού. Κάτι σχετικό παραλίγο να συμβεί την παραμονή του Δεκαπενταύγουστου του 2005, πριν από τη μοιραία πτώση στο Γραμματικό του αεροπλάνου των κυπριακών αερογραμμών της εταιρείας Ήλιος, όταν τέθηκε θέμα έγκρισης από τον τότε πρωθυπουργό εντολής στους πιλότους των μαχητικών για κατάρριψη του αεροπλάνου με τους 115 επιβάτες και το εξαμελές πλήρωμα, μπροστά στον ορατό κίνδυνο της πτώσης μέσα σε κατοικημένη περιοχή.
Τεχνολογικός μπαξές
Το σημερινό πρόταγμα ωστόσο στις… άρρητες, πλην όμως δεδομένες, επιθυμίες των κυβερνώντων είναι να συγκροτηθεί παράλληλα μια ευμεγέθης βάση καταχώρισης πληροφοριών, όπως επίσης δεδομένων εικόνας και ήχου, ώστε μέσω του δι-αδραστικού συστήματος I-2 να τέμνονται, να ανατέμνονται και ν’ αναλύονται, σε μια ιδιότυπη διαλεκτική σχέση τεχνολογίας κι έρευνας, προκειμένου να προκύπτουν οι συναρτήσεις σχετικές με επικείμενες απειλές, το modus vivendi και το modus operandi της νέας κοινωνίας του εγκλήματος, της παράνομης μετανάστευσης και φυσικά της νεοτρομοκρατίας.
Μέσα σε όλο αυτόν τον ηδονοβλεπτικό συρφετό δεν πρόκειται φυσικά να μείνουν άπραγοι και αδρανείς οι δύο σούπερ κοριοί της ΕΥΠ και της αντιτρομοκρατικής, που θα έλθουν να επισφραγίσουν έναν μπιγκμπραδερίστικο κυκεώνα περίπου 10.000 ταυτόχρονων παρακολουθήσεων και καταγραφών συνομιλιών σε κινητά τηλέφωνα, SMS, e-mail και άλλα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας.
Συνδετικός και συνεκτικός κρίκος στη συναδέλφωση των υπηρεσιών θ’ αποτελέσει το αμαρτωλό σύστημα C4Ι, στο οποίο ήδη η αστυνομία έχει προσαρμόσει σε ελικόπτερα (όταν πετούν) και σε κινητά κέντρα διοίκησης κάμερες προηγμένης τεχνολογίας με δυνατότητες δορυφορικής μεταφοράς δεδομένων μέσω του Hellas Sat, με απευθείας και απ’ οπουδήποτε συνδέσεις.
Μέσω δορυφόρου, εκτιμάται ότι θα αξιοποιηθούν και θα αναδειχθούν οι τεχνολογικές υποδομές που είναι εγκατεστημένες σε πολλά σκάφη που διαπλέουν την ελληνοτουρκική ακτογραμμή, όπως και στις εγκαταστάσεις αρκετών λιμενικών σταθμών της παραμεθόριας νησιωτικής χώρας, ώστε να δημιουργηθεί δίχτυ ηλεκτρονικής επιτήρησης των διαύλων από τους οποίους διέρχονται καθημερινά τα θαλάσσια καραβάνια των μεταναστευτικών ροών.
Να μην ξεχάσουμε να προσθέσουμε σ’ αυτόν τον τεχνολογικό μπαξέ το νέο σούπερ όπλο που διαθέτουν οι δίδυμες πρέσβειρες της… αρετής (ΕΥΠ και Αντιτρομοκρατική) που λέγεται XP και, όπως αποκάλυψε σε περασμένο φύλλο το «Π», διαθέτει δυνατότητες σπασίματος της ανωνυμίας των καρτοκινητών.
Ο «αναγνώστης» καρτοκινητών αποτελεί επίσημο τεχνολογικό υπερ-όπλο των ελληνικών διωκτικών αρχών, όταν έγινε ημιεπίσημη προμήθεια δύο συσκευών.
Η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών το ενέταξε στον σύγχρονο εξοπλισμό της τον περασμένο Ιούλιο, ενώ η αντιτρομοκρατική κατάφερε να αρχίσει ν’ απολαμβάνει τα… ευεργετήματα χρήσης στα τέλη του 2009. Βασική, ικανή και αναγκαία προϋπόθεση για να σπάσει η ανωνυμία ενός καρτοκινητού, είναι να υπάρχει ο… ύποπτος. Χαράς ευαγγέλια δηλαδή
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου