Tης Βασιλικής Παπαδάκη
Ένα από τα πιο σημαντικά πολιτιστικά γεγονότα της γαλλικής πρωτεύουσας, ήταν τα εγκαίνια στις αρχές Ιουλίου των νέων αιθουσών ελληνικής τέχνης στο Μουσείο του Λούβρου, και η επιστροφή στον εκθεσιακό χώρο του Μουσείου, της Αφροδίτης της Μήλου μετά από ένα εντυπωσιακό... “λίφτινγκ”.
Το Μουσείο του Λούβρου αφιέρωσε τα παλαιά βασιλικά διαμερίσματα της νοτιοδυτικής του πτέρυγας στην ελληνική τέχνη, εγκαταλείποντας την παραδοσιακή χρονολογική παρουσίαση των έργων, για μια νέα θεματική προσέγγιση.
Ένα από τα πιο σημαντικά πολιτιστικά γεγονότα της γαλλικής πρωτεύουσας, ήταν τα εγκαίνια στις αρχές Ιουλίου των νέων αιθουσών ελληνικής τέχνης στο Μουσείο του Λούβρου, και η επιστροφή στον εκθεσιακό χώρο του Μουσείου, της Αφροδίτης της Μήλου μετά από ένα εντυπωσιακό... “λίφτινγκ”.
Το Μουσείο του Λούβρου αφιέρωσε τα παλαιά βασιλικά διαμερίσματα της νοτιοδυτικής του πτέρυγας στην ελληνική τέχνη, εγκαταλείποντας την παραδοσιακή χρονολογική παρουσίαση των έργων, για μια νέα θεματική προσέγγιση.
Η πρώτη θεματική ενότητα προτείνει ένα ταξίδι στον ελληνικό κόσμο από την εποχή του Παρθενώνα μέχρι την ρωμαϊκή κατάκτηση της Ελλάδας, με αντιπροσωπευτικά έργα της Αθήνας, της Κεντρικής Ελλάδας, της Μακεδονίας, της Νότιας Ιταλίας, της Μικράς Ασίας προβάλλοντας επίσης την επίδραση του ελληνικού κόσμου στη τέχνη της Αιγύπτου και της Κυρηναϊκής.
Η δεύτερη θεματική ενότητα προτείνει στους επισκέπτες ένα ταξίδι στο κόσμο των θεών και των ηρώων. Η Αφροδίτη της Μήλου κλείνει το ταξίδι σε μια ιδιαίτερη αίθουσα, ειδικά προσαρμοσμένη στις ανάγκες που επιβάλλουν τα έξι εκατομμύρια θαυμαστών που την επισκέπτονται κάθε χρόνο.
Εννέα μήνες χρειάστηκαν στο Μουσείο του Λούβρου για την αποκατάσταση του αγάλματος, που είχε παρουσιάσει ανησυχητικές ρηγματώσεις και χρωματική αλλοίωση με την εναπόθεση σκόνης και επικαθίσεων λαδιού και σαπουνιού που είχαν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν για την συντήρησή της.
Ένα εντυπωσιακά πολυποίκιλο επιτελείο διεύθυνε τις εργασίες που είχαν στόχο την ανάκτηση συνοχής του υλικού του αγάλματος και την αισθητική αποκατάσταση του έργου.
Μετά από μια ανιχνευτική παρατήρηση του γλυπτού με την βοήθεια ακτινών γάμα και την χρήση νερού για τον καθαρισμό, οι συντηρητές προέβησαν στην αισθητική αποκατάσταση των γύψινων συμπληρώσεων.
Στα πλαίσια της αισθητικής αποκατάστασης, τέθηκε το ερώτημα αν έπρεπε να διατηρηθούν το αριστερό γύψινο πόδι και η γύψινη μύτη της Αφροδίτης, που είχαν προσθέσει οι υπεύθυνοι της αποκατάστασης του 19ου αιώνα. Το επιτελείο συντήρησης αποφάσισε την απομάκρυνση του γύψινου ποδιού, άφησε όμως την γύψινη μύτη, γιατί η μαρμάρινη βάση της είχε υποστεί σοβαρή βλάβη από τον αδέξιο γλύπτη που φρόντισε την αποκατάστασή της όταν η Αφροδίτη έφτασε στο γαλλικό έδαφος.
Ο οικονομικός χορηγός των εργασιών ήταν ένας πλούσιος Ιάπωνας δημοσιογράφος που έχει για καλλιτεχνικό σύμβουλο τον διάσημο δημιουργό ταινιών κινουμένων σχεδίων Χαγιάο Μιγιαζάκι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου