Η πολιτική της Τουρκίας για τη Θράκη έχει στόχο την περιχαράκωση της μειονότητας σε όλα τα επίπεδα, περιλαμβανομένης της εκπαιδευτικής περιχαράκωσης. Από τη σκοπιά αυτής της κλασικά εθνικιστικής τουρκικής πολιτικής, η οποία στη Θράκη υπηρετείται μέσω του τουρκικού προξενείου και της Συμβουλευτικής Επιτροπής, στην οποία πρωτοστατούν οι ψευτομουφτήδες, όσο λιγότερη είναι η επαφή ανάμεσα στη μουσουλμανική και στη χριστιανική ομάδα των νέων τόσο το καλύτερο.
Απώτερος στόχος είναι η εγκαθίδρυση ενός παράλληλου εκπαιδευτικού συστήματος μόνο για μειονοτικούς μαθητές, από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο, με κυρίαρχη γλώσσα την τουρκική, ενώ η ελληνική θα αρκεστεί στο status της ξένης γλώσσας.
Απώτερος στόχος είναι η εγκαθίδρυση ενός παράλληλου εκπαιδευτικού συστήματος μόνο για μειονοτικούς μαθητές, από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο, με κυρίαρχη γλώσσα την τουρκική, ενώ η ελληνική θα αρκεστεί στο status της ξένης γλώσσας.
Ως έναν βαθμό ο στόχος αυτός της εκπαιδευτικής αυτονομίας που προωθεί η Άγκυρα έχει επιτευχθεί χάρη στην καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική που ακολούθησε το ελληνικό κράτος από το 1968 και μετά, και ιδιαίτερα τα τελευταία δέκα χρόνια με το Πρόγραμμα Δραγώνα - Φραγκουδάκη, το οποίο στήριξε και νομιμοποίησε τις παράλληλες δομές στη Θράκη και ευθυγραμμίστηκε με τις τουρκικές απαιτήσεις ως προς την αναγνώριση της τουρκικής παρουσίας ως της μόνης παρουσίας μέσα στη μειονότητα.
Παράλληλα έδωσε και συνεχίζει να δίνει επιστημονική κάλυψη στα τουρκικά αιτήματα στο όνομα της καταπολέμησης του ελληνικού... εθνικισμού! Η πολιτική αυτή έγινε τόσο με κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ όσο και με κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας.
Η περίπτωση της Θράκης δεν είναι η μόνη όπου η Τουρκία εμφανίζεται να έχει επιθετική εκπαιδευτική ατζέντα. Ήδη προωθεί αντίστοιχα αιτήματα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες (π.χ. τη Γερμανία), όπου ζητά επίσης η εκπαίδευση των τουρκικής καταγωγής πολιτών να γίνεται σε τουρκικά σχολεία – μέχρι και... πανεπιστήμια.
Η περίπτωση της Θράκης δεν είναι η μόνη όπου η Τουρκία εμφανίζεται να έχει επιθετική εκπαιδευτική ατζέντα. Ήδη προωθεί αντίστοιχα αιτήματα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες (π.χ. τη Γερμανία), όπου ζητά επίσης η εκπαίδευση των τουρκικής καταγωγής πολιτών να γίνεται σε τουρκικά σχολεία – μέχρι και... πανεπιστήμια.
Είναι αυτονόητο ότι στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες καμία κυβέρνηση δεν συζητά σοβαρά τέτοια αιτήματα.
Όχι όμως και στην Ελλάδα, όπου υπεύθυνοι για την εκπαιδευτική πολιτική στη Θράκη έχουν επιλεγεί άνθρωποι που έχουν παρόμοιες απόψεις με εκείνες του τουρκικού προξενείου για εγκαθίδρυση παράλληλων δομών και επέκταση της μειονοτικής εκπαίδευσης στην προσχολική και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως αποκαλύφθηκε με το non paper που επέδωσε η Άγκυρα στο υπουργείο Εξωτερικών.
Η Ελλάδα είναι ευρωπαϊκή χώρα και στα προβλήματα που σχετίζονται με τη διαφορετικότητα δεν μπορεί παρά να δίνει λύσεις παρόμοιες με εκείνες που δίνουν οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Οι λύσεις αυτές σημαίνουν:
Η Ελλάδα είναι ευρωπαϊκή χώρα και στα προβλήματα που σχετίζονται με τη διαφορετικότητα δεν μπορεί παρά να δίνει λύσεις παρόμοιες με εκείνες που δίνουν οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Οι λύσεις αυτές σημαίνουν:
α) κοινό και ενιαίο δημόσιο σχολείο και κοινές αξίες για όλους τους Έλληνες, ανεξάρτητα από την καταγωγή (πομακική, τσιγγάνικη, τουρκική) ή τον αυτοπροσδιορισμό τους,
β) σεβασμό της διαφορετικής ταυτότητας μέσα στην εκπαίδευση,
γ) διασφάλιση της ομαλής εκπαιδευτική πορείας των μαθητών κάτω από συνθήκες ισότητας και αξιοκρατίας, και
δ) προσήλωση στις επιταγές του Συντάγματος για τη διαμόρφωση του έλληνα πολίτη και των αξιών του.
Το ζήτημα είναι σε ποιους ανθρώπους και σε ποιες διοικητικές δομές εμπιστεύεται η Πολιτεία την υλοποίηση αυτών των στόχων.
Στη Βουλή το τουρκικό «non paper»
Το θέμα έφερε στη Βουλή ο βουλευτής της ΝΔ Ευριπίδης Στυλιανίδης, ο οποίος σε ερώτησή του προς τους υπουργούς Παιδείας και Εξωτερικών, αναφέρει:
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ημερήσιου Τύπου το τουρκικό ΥΠΕΞ, πριν από την πρόσφατη επίσκεψη του τούρκου πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν, επέδωσε απόρρητο non paper στο ελληνικό ΥΠΕΞ, το οποίο θίγει ζητήματα μειονοτικής εκπαίδευσης στη Θράκη. Το έγγραφο μάλιστα φέρεται να επιδόθηκε από τον γενικό γραμματέα του τουρκικού ΥΠΕΞ Φεριντούν Σινιρλίογλου.
Δεδομένου ότι τα ζητήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης στη Θράκη έχουν ρυθμιστεί με τη Συνθήκη της Λωζάννης, την ελληνοτουρκική μορφωτική συμφωνία του 1951 και το πρωτόκολλο του 1968, γεγονός που αποτελεί πάγια και αδιαπραγμάτευτη θέση όλων των ελληνικών κυβερνήσεων, ερωτώνται οι κύριοι υπουργοί:
• Το ελληνικό ΥΠΕΞ επιβεβαιώνει την ύπαρξη του non paper με τις απαιτήσεις της Άγκυρας;
• Ποια είναι η θέση της ελληνικής κυβέρνησης σε σχέση με τα θέματα που θίγονται (μειονοτική εκπαίδευση, βακούφια κ.λπ.);
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΝ
*Η Φωτογραφία είναι απο τις εκδηλώσεις προς τιμήν της κατάκτησης της Θράκης από τους Οθωμανούς που Φίλοι διοργανώνει κάθε χρόνο ο Σύλλογος αλληλεγγύης Τούρκων Δ. Θράκης-παράρτημα Προύσας.Απο το tourkikanea
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου