Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2008

Το ΑΚΕΛ κομματικοποιεί την Παιδεία στην Κύπρο


SOS ΕΔΩ ΚΥΠΡΟΣ

Τα παιδιά μας δεν θα καταντήσουν ΕΔΟΝόπουλα

ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ
TΟΥ ΣΑΒΒΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ παιδεία μας δεν μπορεί να μετατρέπεται σε κομματικό παίγνιο.

Ο Υπουργός Παιδείας, παραγνωρίζοντας πλήρως την ιστορία της, επιχειρεί να βάλει το αμάξι μιας κομματικά κατευθυνόμενης επαναπροσέγγισης μπροστά από τα άλογα της άρσης, πρώτα, της τουρκικής κατοχής.

Aγριόχορτα, σπασμένοι σταυροί, ανοιγμένοι τάφοι,καθημαγμένα μνήματα,ταφόπετρες θρύψαλα. Nεκροταφείο Pιζοκαρπάσου. Oι τάφοι εδώ των δεκαοκτάχρονων Παναγιώτη Kάσπη και Πετράκη Γιάλλουρου, βληθέντες θανάσιμα από Bρετανούς στρατιώτες το 1956. O πρώτος στο χωριό του, ο δεύτερος σε μαχητική διαδήλωση μαθητών στην Aμμόχωστο.

Με εγκύκλιό του προς τους εκπαιδευτικούς εξηγεί πως πρώτος στόχος της χρονιάς είναι η καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων, με στόχο την απαλλαγή από την κατοχή και την επανένωση της πατρίδας και του λαού μας.

Πρόκειται για απίστευτο άλμα παραλογισμού.

Ο μεσαιωνικός ναός του Αγίου Ιωάννου στο Ριζοκάρπασο, διακοσμημένος κάποτε με τοιχογραφίες, στεγάζει πλέον αγέλη προβάτων

Αυτά θα καταργήσουν την κατοχή και θα επανενώσουν την πατρίδα μας;

Μα, δεν είναι ο Πρόεδρος Χριστόφιας που, μόλις χθες, συναντήθηκε ξανά με τον κατοχικό Ταλάτ για να λύσουν το Κυπριακό, με στόχο την απαλλαγή της Κύπρου από τον Αττίλα;

Με απλά λόγια, για να μη νομίζει ούτε ο Υπουργός ούτε κανείς άλλος ότι μπορούν να εκλαμβάνουν τους πολίτες ως εσμό ηλιθίων: Η πολιτική και οι πολιτικοί θα λύσουν -αν το λύσουν...- το Κυπριακό, όχι οι εκπαιδευτικοί, όχι οι μαθητές.

Επειδή η απόφαση του Υπουργού όζει ΑΚΕΛικής υποβολής, ερωτάται:

Θα κομματικοποιήσει την παιδεία;

Θα κτίσει τη νέα γενιά και τη νέα φουρνιά ΕΔΟΝόπουλων;

Τι διημείφθη στις ομάδες εργασίας για το θέμα της παιδείας; Αν υπήρξε συμφωνία, αυτή πρέπει να επικυρωθεί από τους Χριστόφια - Ταλάτ. Και να ενημερωθεί επίσημα ο κυπριακός λαός αν την εγκρίνει, στα πλαίσια μιας συνολικής λύσης.

Eσωτερικό της εκκλησίας του Aρχαγγέλου στη Γιαλούσα(τζαμί σήμερα). H δεύτερη πόρτα αριστερά στο βάθος, οδηγεί στο ομώνυμο μεσοβυζαντινό εκκλησάκι. Xαλιά στο πάτωμα, χώρος άδειος, μόνο ο άμβωνας και το τέμπλο θυμίζουν εκκλησία. Aλλαγή ταυτότητας λέγεται κομψά. Πώς από μουσουλμάνος γίνεσαι χριστιανός ή αντίστροφα. Aπέχει, όμως, αφάνταστα το κατά βούληση από εκείνο που λέγεται διά της βίας

Άρα, γιατί ο Υπουργός Παιδείας προτρέχει; Αν δεν υπήρξε συμφωνία, τότε γιατί αποφασίζει μονόδρομα να υιοθετήσει μια κομματική πολιτική, χωρίς ανταπόδοση και χωρίς αμοιβαιότητα από την τουρκική πλευρά;

Έχουμε την εντύπωση πως ο Υπουργός δεν συνειδητοποιεί τα ολέθρια αποτελέσματα αυτής της βεβιασμένης και αστόχαστης πολιτικής.

Οι εκπαιδευτικοί, θα συζητούν ή όχι για την τουρκική κατοχή;

Θα επισημαίνουν τους φοβερούς κινδύνους από τον εποικισμό;

Θα μιλούν στους μαθητές για τις τρομακτικές καταστροφές, που οι Τούρκοι προκάλεσαν στην πολιτιστική μας κληρονομιά;



Επάνω: Τοιχογραφία του Αγίου Σπυρίδωνος πριν από την τουρκική εισβολή του 1974 (Ναός του Αγίου Νικολάου στην κατεχόμενη Κώμα του Γιαλού). Κάτω: Σπαράγματα από την τοιχογραφία της Δευτέρας Παρουσίας όπως είναι σήμερα (Ναός του Αντιφωνητού στην κατεχόμενη Καλογραία)

Θα μιλούν για τους εγκλωβισμένους μαθητές στην Καρπασία;

Προχθές, ο βουλευτής της ΕΔΕΚ, Γ. Βαρνάβα, κατήγγειλε πως οι κατοχικές αρχές εμποδίζουν την επάνδρωση του δημοτικού και του γυμνασίου Ριζοκαρπάσου.

Οι εκπαιδευτικοί θα εξηγούν γιατί οι εγκλωβισμένοι μαθητές έχουν λειψά βιβλία, επειδή οι κατοχικές αρχές σκίζουν ολόκληρες σελίδες από αυτά;

Τι να πουν στους μαθητές τους για το «δεν ξεχνώ»;

Να το... ξεχάσουν;

Πώς να δικαιολογηθούν για το «γνωρίζω και δεν ξεχνώ»;

Ούτε να γνωρίσουν ούτε να θυμούνται;

Και καλά, οι μαθητές μας να γνωρίσουν σοβαρούς Τ/κ συγγραφείς. Τα Τ/κυπριόπουλα, όμως, θα μάθουν, π.χ., για τον Μόντη, που καλεί τον Γερο-Πενταδάκτυλο να αποσείσει τους κατακτητές;

Αριστερά: Μεσοβυζαντινή τοιχογραφία του Αγίου Ιγνατίου από τον μοναστηριακό ναό της Παναγίας Αψινθιωτίσσης στο Συγχαρί (λήψη προ της τουρκικής εισβολής του 1974). Κέντρο: Σπαράγματα από την τοιχογραφία του Αγίου Σπυρίδωνος όπως είναι σήμερα (Ναός του Αγίου Νικολάου στην κατεχόμενη Κώμα του Γιαλού). Δεξιά: Ό,τι απέμεινε σήμερα στον τοίχο του ναού από την τοιχογραφία του Αγίου Ιγνατίου (λήψη 2005)

Ή μήπως ο Μόντης είναι... άθλιος εθνικιστής;

Πού είναι η αμοιβαιότητα προσπαθειών και δράσεων;

Η ελληνική παιδεία είναι ανθρωπιστική και οικουμενική. Δεν είναι ούτε ρατσιστική ούτε εθνικιστική.

Είναι φανερό πως, υπήκων σε καθαρά ΑΚΕΛικές εντολές, ο Υπουργός κομματικοποιεί την παιδεία, αποθωρακίζει τα παιδιά μας από στοιχειώδεις αρχές και αρετές, στομώνει τις εθνικές και ιστορικές αντιστάσεις τους και ετοιμάζει τα νέα ΕΔΟΝόπουλα, στο όνομα μιας μονόδρομης ειρηνικής συμβίωσης και ενός μονόπλευρου σεβασμού.

Οι εκπαιδευτικοί θα σιωπήσουν;

Θα συνεργήσουν στην κομματικοποίηση της παιδείας και στην εθνική αποστράτευση των παιδιών μας;

Οι γονείς θα παρακολουθούν απαθώς την αρξάμενη λαίλαπα;

Hλ. διεύθυνση: s.iacovides@simerini.com
http://www.simerini.com/nqcontent.cfm?a_id=347534

Από την αρχή της κατοχής του βόρειου τμήματος της Κύπρου, η προκλητικότητα των Τούρκων είχε φτάσει στο σημείο να χαράξουν τη σημαία και ένα απόφθεγμα του Κεμάλ στην νότια πλευρά του βουνού ώστε να είναι ορατά στους Ελληνοκύπριους.
Η λύση σε αυτό το προκλητικό πράγμα έχει προβλεφθεί όταν συζητιέται η λύση του κυπριακού;
Σα να μην έφτανε αυτό, το φωτίζουν και τη νύχτα με πάμπολλα λαμπιόνια, το ρεύμα των οποίων βέβαια δεν πληρώνουν οι Τουρκοκύπριοι (όπως και για οτιδήποτε άλλο), αφού το ηλεκτρικό παρέχεται δωρεάν από την Κυπριακή κυβέρνηση σε όλα τα κατεχόμενα μέρη του νησιού.
Δείτε το θέαμα το βράδυ….


Απόσπασμα από Oδοιπορικό στην κατεχόμενη Kύπρο του Tότη Mάνου. Δημοσιεύτηκε στη Καθημερινή.
Επίλογος του Οδοιπορικού στην Κατεχόμενη Κύπρο

Ξαναπήγα στα κατεχόμενα κι άλλες φορές.

Παντού η ίδια εικόνα.

Σε όλη την κατεχόμενη Kύπρο όλα τα ελληνικά τοπωνύμια έχουν αντικατασταθεί με τουρκικά, εκατοντάδες αγάλματα του Aτατούρκ, χιλιάδες τουρκικές σημαίες, εκατοντάδες ελληνικά σχολεία από τα οποία τα περισσότερα λειτουργούν ως τουρκικά και άλλα έχουν καταστραφεί, εκατοντάδες τζαμιά έχουν χτιστεί σχεδόν σε όλα τα χωριά, χιλιάδες έποικοι εξακολουθούν να μεταφέρονται στο νησί και 38.000 τουρκικός στρατός εδραιώνει την κατοχή.

Δεν πρόκειται για διακοσμητικό ομοίωμα. Eίναι κιονόκρανο από την τρίκλιτη βασιλική του 5ου αι. στον Aγιο Φίλωνα του Pιζοκαρπάσου, τοποθετημένο ως διακοσμητικό στοιχείο σε εστιατόριο έποικου από την Tουρκία.

Πέρα από θεωρητικά σχήματα, κοντόφθαλμες πολιτικές και μυωπικά πρόσωπα κάθε λογής γραφιάδων, αυτό το μικρό νησί μας μαθαίνει κάτι το πολύ σημαντικό: πώς διαμορφώνεται και εντέλει πώς γράφεται η Iστορία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: