
Σε μια κρίσιμη καμπή του Κυπριακού, εγκύκλιος του Υπ. Παιδείας στα σχολεία προκαλεί αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς.
ΣΕΜΕΛΙΔΟΥ
Τι θα κάνουμε αν ένα κατεχόμενο σχολείο μάς καλέσει σε κοινή εκδήλωση στις εγκαταστάσεις του;
ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΠΑΠΑΣΤΥΛΙΑΝΟΥ
Τι θα κάνουμε αν ένα κατεχόμενο σχολείο μάς καλέσει σε κοινή εκδήλωση στις εγκαταστάσεις του;
ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΠΑΠΑΣΤΥΛΙΑΝΟΥ
Έντονες αντιδράσεις προκάλεσε στις τάξεις των καθηγητών η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας στους διευθυντές της Τεχνικής, Μέσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης, και η οποία στάλθηκε στα σχολεία στις 27 Αυγούστου. Η εγκύκλιος, που φέρει τίτλο «στόχοι της σχολικής χρονιάς 2008-2009», έχει ως πρώτο στόχο:

Η συζήτηση της εγκυκλίου στους καθηγητικούς συλλόγους έτυχε διάφορων ερμηνειών, από την πρώτη στιγμή που επέστρεψαν στο σχολείο οι εκπαιδευτικοί μετά τις διακοπές, και σε μερικές περιπτώσεις υπήρξε όξυνση, λόγω διαφορετικών απόψεων.
Τι προνοεί η εγκύκλιος
Με την εγκύκλιο, το Υπουργείο Παιδείας καλεί τους εκπαιδευτικούς στις πιο κάτω δραστηριότητες:
Τι προνοεί η εγκύκλιος
Με την εγκύκλιο, το Υπουργείο Παιδείας καλεί τους εκπαιδευτικούς στις πιο κάτω δραστηριότητες:

* Ανάληψη εργασιών στα πλαίσια των μαθημάτων που να αναφέρονται σε θέματα όπως κοινή συμβίωση, επιτεύγματα, κοινοί αγώνες, επαγγέλματα, αρχιτεκτονική - κατοικία, διατροφικές συνήθειες, μουσική, χορός, ελεύθερος χρόνος, παιχνίδια, τρόποι διασκέδασης κ.ά., που να αγγίζουν και τις δύο κοινότητες.
* Ανάληψη εργασιών που να έχουν σχέση με το μέλλον, όπως πιθανές δυσκολίες συμβίωσης και πώς θα αντιμετωπιστούν.
* Ανάληψη εξειδικευμένων εργασιών από μαθητές των Λυκείων που διδάσκονται την τουρκική γλώσσα, σχετικά με τη σύγκριση των δύο γλωσσών, την αλληλεπίδρασή τους, κτλ.

*Διοργάνωση καλλιτεχνικών εκδηλώσεων ή εκθέσεων δικοινοτικού περιεχομένου, όπου κάθε ομάδα ή κοινότητα μπορεί να προβάλει τη δική της κουλτούρα, καθώς και στοιχεία από την κοινή μας πολιτιστική κληρονομιά (χορός, μουσική, θέατρο, ζωγραφική, τραγούδι).

2. Διδακτική Πράξη:

Ένταξη έργων Τουρκοκύπριων λογοτεχνών ως παράλληλα κείμενα.
3. Εξωσχολικές δραστηριότητες με εμπλοκή εκπαιδευτικών και μαθητών:

* Διοργάνωση κοινών προγραμμάτων επιμόρφωσης Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων εκπαιδευτικών, και γενικότερα επαφών που να συνεισφέρουν στη δημιουργία κοινών εμπειριών και προσεγγίσεων (είτε σε σχολεία είτε σε διάφορα σημεία επαφής, όπως το Λήδρα Πάλας και η Πύλα).

* Συμμετοχή εκπροσώπων των δύο κοινοτήτων σε ευρωπαϊκές δράσεις και προγράμματα.
* Δημοσιεύσεις σε μαθητικά έντυπα.
Συνάντηση με Δημητρίου
Η πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Λένια Σεμελίδου επιβεβαίωσε τις πληροφορίες της «Σ» και αποκάλυψε ότι η Οργάνωση ζήτησε να έχει συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας Ανδρέα Δημητρίου. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί μεθαύριο Παρασκευή:
Όπως δήλωσε η κ. Σεμελίδου, η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ θα θέσει ενώπιον του Υπουργού ορισμένα ερωτήματα που τέθηκαν από εκπαιδευτικούς, τα οποία δεν διευκρινίζονται, αλλά και απορίες που υποβλήθηκαν ήδη.
Η πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Λένια Σεμελίδου επιβεβαίωσε τις πληροφορίες της «Σ» και αποκάλυψε ότι η Οργάνωση ζήτησε να έχει συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας Ανδρέα Δημητρίου. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί μεθαύριο Παρασκευή:
Όπως δήλωσε η κ. Σεμελίδου, η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ θα θέσει ενώπιον του Υπουργού ορισμένα ερωτήματα που τέθηκαν από εκπαιδευτικούς, τα οποία δεν διευκρινίζονται, αλλά και απορίες που υποβλήθηκαν ήδη.

Κίνδυνος επέκτασης στις τάξεις των μαθητών
Η πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ τονίζει ότι πρέπει να δοθούν οι διευκρινίσεις έγκαιρα, σημειώνοντας ότι υπάρχει κίνδυνος να επεκταθεί το πρόβλημα και μεταξύ των μαθητών που επιστρέφουν στα σχολεία στις 10 του μήνα.
Συνεχίζοντας, η κ. Σεμελίδου τόνισε ότι το όλο θέμα έχει πολιτική πτυχή και χρειάζεται προσοχή, για να μην υπάρξουν άλλα προβλήματα. Επίσης, δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι με κανέναν τρόπο δεν πρέπει να υποβαθμιστεί το πρόβλημα της κατοχής. «Η εισβολή και η κατοχή -πρόσθεσε- είναι στοιχεία δεδομένα και η μνήμη μας δεν πρέπει να διαγραφεί».
Ακολούθως εξέφρασε την ανησυχία της, μήπως με λανθασμένους χειρισμούς δημιουργήσουμε αισθήματα ενοχών στους μαθητές μας, τη στιγμή που είναι τα θύματα της εισβολής και της κατοχής.
Ακολούθως εξέφρασε την ανησυχία της, μήπως με λανθασμένους χειρισμούς δημιουργήσουμε αισθήματα ενοχών στους μαθητές μας, τη στιγμή που είναι τα θύματα της εισβολής και της κατοχής.

Τέλος, δημιουργείται η απορία τι θα γίνει με το «ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ».
Πηγή:Σημερινή
Σχόλιο:Απαντούμε εμείς στις σάλτσες της εγκυκλίου που με όμορφα υποκριτικά λόγια προσπαθούν να ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥΝ την ΚΑΤΟΧΗ και το ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ με την ακόλουθη φωτογραφία δημιούργημα του κ. Χριστόφια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου