Ερωτηματικά σχετικά με τον χρόνο ολοκλήρωσης του αγωγού πετρελαίου South Stream, αλλά κυρίως για την τελική οδό διέλευσης του αγωγού προκάλεσαν οι δηλώσεις που έκανε στη Βουλγαρία την Δευτέρα ο αναπληρωτής διευθυντής της Gazprom Σεργκέι Κορόβιν. Συγκεκριμένα, ο κ. Κορόβιν φέρεται να δήλωσε, σύμφωνα με το βουλγαρικό πρακτορείο novinite, ότι η Gazprom εξετάζει το ενδεχόμενο να αλλάξει την οδό διέλευσης του νέου αγωγού.
Όπως είπε, η οδός του νέου αγωγού ίσως είναι η ίδια με την διαδρομή του Blue Stream (μεταφέρει φυσικό αέριο από τη Ρωσία στην Τουρκία μέσω της Μαύρης Θάλασσας), ο οποίος καταλήγει υποθαλασσίως στην Τουρκία, και από εκεί θα περνά στα Βαλκάνια.
Στο βουλγαρικό πρακτορείο υπάρχει χάρτης με τη διαδρομή, η οποία έχει κατάληξη τη Βουλγαρία (μέσω ανατολικής Θράκης) και στη συνέχεια ο αγωγός περνά από τη Ρουμανία και την Ελλάδα.
Όπως είπε, η οδός του νέου αγωγού ίσως είναι η ίδια με την διαδρομή του Blue Stream (μεταφέρει φυσικό αέριο από τη Ρωσία στην Τουρκία μέσω της Μαύρης Θάλασσας), ο οποίος καταλήγει υποθαλασσίως στην Τουρκία, και από εκεί θα περνά στα Βαλκάνια.
Στο βουλγαρικό πρακτορείο υπάρχει χάρτης με τη διαδρομή, η οποία έχει κατάληξη τη Βουλγαρία (μέσω ανατολικής Θράκης) και στη συνέχεια ο αγωγός περνά από τη Ρουμανία και την Ελλάδα.

Το σχέδιο κατασκευής του αγωγού South Stream που ανακοίνωσαν τον Ιούνιο του 2007 η Gazprom και η ιταλική Εni παρέκαμπτε την Τουρκία, καθώς η Μόσχα δεν ήθελε να ενισχύσει γεωπολιτικά την Αγκυρα.

Από το υπουργείο Ανάπτυξης δηλώνουν άγνοια για τις δηλώσεις του στελέχους της Gazprom, ωστόσο τονίζουν ότι η διακρατική συμφωνία με τη Ρωσία ισχύει.
Ο κ. Κορόβιν είπε ακόμα, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι ο ρωσικός αγωγός της νότιας ροής του φυσικού αερίου (South Stream) θα είναι επιχειρησιακός την περίοδο 2013-2014.
Στη διάρκεια τηλεδιάσκεψης, ο κ. Κορόβιν, ο οποίος έχει την ευθύνη υλοποίησης του ενεργειακού σχεδίου, διέψευσε πληροφορίες για το ενδεχόμενο καθυστερήσεων στην υλοποίηση του έργου, ανακοινώνοντας ότι η Gazprom και η Bulgargas θα προχωρήσουν σύντομα στη συγκρότηση κοινής εταιρείας.

Ωστόσο, ο κ. Κορόβιν δεν επιβεβαίωσε τις εκτιμήσεις του βουλγαρικού υπουργείου Οικονομίας για ετήσια έσοδα από τον αγωγό ύψους 300 εκατ. δολαρίων.
Πηγή:aegeantimes
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου