Ή με δρακόντεια μέτρα κατα των εγκληματιών και με απελάσεις αλγερινοτυνησιοαλβανοεγκληματιών, ναρκομανών και καθε λογής κατακαθιών;
Αναγνώστης
Αλλάζει πρόσωπο η Πανεπιστημίου
Μέχρι το καλοκαίρι θα έχει προκηρυχθεί ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανάπλαση της Πανεπιστημίου, έργο που σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη παρέμβαση των τελευταίων χρόνων στην ιστορία της πρωτεύουσας, με στόχο την επιστροφή του Αθηναίου στην πόλη του. Οι διαδικασίες για την υλοποίηση του έργου έχουν ξεκινήσει.
Την περασμένη Παρασκευή συνεδρίασε για δεύτερη φορά η 10μελής συντονιστική επιτροπή παρακολούθησης, η οποία συγκροτείται από τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Πολιτισμού και Τουρισμού, καθώς και από τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως η Αττικό Μετρό, η Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεων, ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, ο ΟΑΣΑ, ο Δήμος Αθηναίων και η Περιφέρεια Αττικής. Οι μηχανές θα «φουλάρουν» μετά το Πάσχα, καθώς μαζί με την προκήρυξη του διαγωνισμού θα ξεκινήσει σταδιακά ευρύτατη διαβούλευση για το μεγάλο αυτό έργο, στην οποία θα κληθούν να λάβουν μέρος οι πολίτες, οι κοινωνικοί φορείς, οι επαγγελματίες της Αθήνας. Οι αρμόδιοι επιθυμούν τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή του κόσμου, μέσω συναντήσεων, ανοιχτών συγκεντρώσεων, ακόμα και ενημέρωσης πόρτα πόρτα.
Η ανάπλαση της Πανεπιστημίου δεν αποτελεί μία απλή πεζοδρόμηση από το Σύνταγμα μέχρι την Ομόνοια. Στόχος είναι μία ευρεία παρέμβαση που ξεκινάει από τους Στύλους του Ολυμπίου Διός και καταλήγει στην πλατεία Αιγύπτου, περιλαμβάνει την οδό Πατησίων και ενώνει τα δύο μεγάλα μουσεία της πόλης, το νέο Μουσείο της Ακρόπολης με το Αρχαιολογικό Μουσείο. «Το στοίχημα είναι να κάνουμε την πόλη μας πολύ πιο ελκυστική. Αν δεν συνδέσουμε (την ανάπλαση της Πανεπιστημίου) με μια πολιτική επιστροφής στο κέντρο, τότε θα έχουμε αποτύχει», δήλωσε πρόσφατα η υπουργός ΠΕΚΑ, Τίνα Μπιρμπίλη. Στο πλαίσιο αυτό αναμένονται με πολύ ενδιαφέρον οι ανακοινώσεις που προβλέπεται να γίνουν αμέσως μετά το Πάσχα από τον ίδιο τον πρωθυπουργό.
Ρυθμίσεις
Αγκάθι το κυκλοφοριακό, εφεδρεία το τραμ
Προβληματισμός επικρατεί στους μελετητές σχετικά με το κυκλοφοριακό μοντέλο που θα επιλεγεί να συνοδεύσει την ανάπλαση της Πανεπιστημίου. Από τη μία πρέπει να αποφευχθεί η δημιουργία παράπλευρου κυκλοφοριακού προβλήματος, από την άλλη πάλι δεν είναι επιθυμητή μια τυπική πεζοδρόμηση χωρίς μέσα μεταφοράς.
Σίγουρα το τραμ αναδεικνύεται στο βασικό μεταφορικό μέσο με επέκταση του δικτύου του από τον τερματικό σταθμό της πλατείας Συντάγματος μέχρι την πλατεία Αιγύπτου και σε δεύτερη φάση μέχρι τα Ανω Πατήσια. Παράλληλα συζητείται να αντιστραφεί η κυκλοφορία σε βασικούς άξονες, όπως η οδός Ακαδημίας ή η Αγίου Κωνσταντίνου, ώστε να αποτραπούν οι διαμπερείς κινήσεις από το κέντρο. Εχει αποδειχθεί πως το 50% της κίνησης της Πανεπιστημίου αποτελείται από διερχόμενους και όχι από πολίτες που έρχονται στο κέντρο.
Μελετάται να επιτραπεί η κίνηση του τραμ καθ' όλο το 24ωορο. Αν δεν γίνει αυτό, προτάθηκε να επιτραπεί η κυκλοφορία των ταξί στις λωρίδες του τραμ κατά τις ώρες που αυτό δεν κινείται. Ορισμένες πλευρές εισηγούνται να υπάρξει περιορισμένη κίνηση οχημάτων, κάτι που επιπλέον προσδίδει ασφάλεια στην περιοχή. «Απαιτούνται πολύ προσεκτικά βήματα και πολύ καλές μελέτες ωρίμανσης», επεσήμανε στο «Εθνος» στέλεχος του ΥΠΕΚΑ που συμμετέχει στις συνεδριάσεις.
ΜΑΝΙΝΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ
nikolopoulou@pegasus.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου