Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011

Έλληνες σχεδίασαν το πρώτο ενεργειακό σκάφος

Ένα ενεργειακά αυτόνομο σκάφος αναψυχής, που να έχει ως… καύσιμό του τον ήλιο προσφέροντας οικονομικά προσιτές περιηγήσεις στις θάλασσες, σχεδίασαν δύο Θεσσαλονικείς αρχιτέκτονες. Και μάλιστα πρόκειται για παγκόσμια πρωτοπορία.
Η Μαρία Μαλινδρέτου- Βήκα και ο Πάνος Βούλγαρης, αρχιτέκτονες στην εταιρεία "Mal-Vi Architects", αποφάσισαν να βάλουν τη δική τους πινελιά στον τομέα της κατασκευής σκαφών αναψυχής, απαντώντας με αυτό τον τρόπο στην ενεργειακή και οικονομική κρίση.


Οι δύο αρχιτέκτονες αποφάσισαν να προτείνουν ένα σκάφος που να κινείται αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια, να ξεπερνά τις ταχύτητες των ιστιοπλοϊκών σκαφών και να προσφέρει στους επιβάτες αντίστοιχη άνεση με τα μηχανοκίνητα σκάφη.

Το σκάφος που σχεδίασαν, ένα καταμαράν με την επωνυμία "Marvin the Martian", έχει μήκος 15 μέτρα και διαθέτει δύο κινητήρες, έναν ηλεκτρικό και ένα ντίζελ. Ο ηλεκτρικός κινητήρας τροφοδοτείται από τα φωτοβολταϊκά συστήματα του σκάφους (οι μπαταρίες εκτός από τον ήλιο μπορούν να φορτιστούν και με ηλεκτρικό ρεύμα), ενώ ο ντιζελοκινητήρας λειτουργεί συμπληρωματικά σε περίπτωση που ο χρήστης θελήσει να αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα ή εφόσον παραστεί ανάγκη.

Με τον ηλεκτρικό κινητήρα το σκάφος μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 5-7 κόμβους, ταχύτητα που αυξάνεται κατά πολύ ανάλογα με τον ντιζελοκινητήρα που θα προστεθεί. Η χρήση του ηλεκτρικού κινητήρα εξασφαλίζει 30 ναυτικά μίλια αυτονομίας (που μπορεί να πολλαπλασιαστεί σε συνθήκες ηλιοφάνειας), ενώ ο συνδυασμός ηλεκτρικού και ντίζελ κινητήρα επιτυγχάνει αυτονομία 487 ναυτικών μιλίων, με την κατανάλωση μόλις 400 λίτρων καυσίμου.

Aπό newsday.gr
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: