Τρίτη 26 Δεκεμβρίου 2023

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία [Mercedes, BMW και άλλες...] θα μπορούσε να πουληθεί στην Κίνα – βοηθός Πούτιν

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να πουληθεί στην Κίνα – βοηθός Πούτιν
26 Δεκ, 2023

Η Mercedes, η BMW και άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πιθανότατα θα «ξεθωριάσουν [σβήσουν] στην ιστορία» μέσα στην επόμενη δεκαετία, προειδοποίησε ο Maksim Oreshkin

Η Κίνα κερδίζει γρήγορα κεφαλαιοποίηση στον παγκόσμιο τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους, δήλωσε ο Maksim Oreshkin, κορυφαίος οικονομικός σύμβουλος του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν, σε συνέντευξή του στο περιοδικό Expert που δημοσιεύθηκε την Τρίτη.

Ο Oreshkin σημείωσε ότι η Κίνα έχει ήδη γίνει ο νούμερο ένα εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο, γεγονός που δεν αποτελεί καλό οιωνό για τις ευρωπαϊκές μάρκες αυτοκινήτων.
«Δεν θα εκπλαγώ αν εταιρείες όπως η Mercedes και η BMW ξεθωριάσουν στην ιστορία μέσα σε δέκα χρόνια. Ως μάρκες πιθανότατα θα παραμείνουν, αλλά θα ακολουθήσουν τη μοίρα της Volvo, η οποία πωλήθηκε στην Κίνα. Με άλλα λόγια, θα πάψουν να είναι ευρωπαϊκά αυτοκίνητα», προέβλεψε ο προεδρικός βοηθός.
«Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν έχουν πλέον ούτε την αγορά ούτε το τεχνολογικό πλεονέκτημα που είχαν πριν από πέντε έως δέκα χρόνια», σύμφωνα με τον Oreshkin.
Η ευρύτερη ΕΕ, και η Γερμανία, η βιομηχανική της δύναμη, ειδικότερα, βρίσκονται στο έλεος μιας οικονομικής κρίσης τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, από τότε που οι Βρυξέλλες ξεκίνησαν τον πόλεμο κυρώσεων στη Ρωσία ως απάντηση στη σύγκρουση στην Ουκρανία. Ως αποτέλεσμα, το μπλοκ έχασε την πρόσβαση σε φθηνή ενέργεια από τη Ρωσία, η οποία τροφοδοτούσε μεγάλο μέρος της βιομηχανίας του.
Νωρίτερα φέτος, η επικεφαλής της Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας, Hildegard Muller, προειδοποίησε ότι η χώρα «χάνει δραματικά τη διεθνή ανταγωνιστικότητά της» ως τοποθεσία για την αυτοκινητοβιομηχανία λόγω του αυξανόμενου ενεργειακού κόστους.

[ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία χάνει δισεκατομμύρια λόγω της απαγόρευσης εξαγωγών της Ρωσίας - Reuters]

Η Κίνα έγινε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο για πρώτη φορά το 1ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, έχοντας πουλήσει 1,07 εκατομμύρια οχήματα και ωθώντας την Ιαπωνία στη δεύτερη θέση. Η χώρα διατήρησε το προβάδισμά της τα επόμενα τρίμηνα, με τον όγκο των εξαγωγών να καταγράφει ετήσια αύξηση 59,7% τον Ιανουάριο-Οκτώβριο στα 3,92 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία του Συμβουλίου της Κίνας για την Προώθηση του Διεθνούς Εμπορίου.
Εν τω μεταξύ, μετά την αποχώρηση των ευρωπαϊκών, αμερικανικών, νοτιοκορεατικών και ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών λόγω κυρώσεων, η Κίνα έγινε ο μεγαλύτερος προμηθευτής αυτοκινήτων της Ρωσίας το 2023. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, οι κινεζικές μάρκες αντιπροσώπευαν το 92% όλων των ρωσικών εισαγωγών αυτοκινήτων μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου.
================
σχετικό δημοσίευμα
3 Οκτ 2023 
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία χάνει δισεκατομμύρια λόγω της απαγόρευσης των εξαγωγών της Ρωσίας – Reuters

Το Τόκιο πρόσθεσε μεταχειρισμένα οχήματα στην απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων σύμφωνα με τις κυρώσεις της G7

Δεν υπάρχουν σχόλια: