6 Δεκ, 2023
Η απότομη πτώση των αριθμητικών βαθμολογιών είναι ιδιαίτερα σημαντική σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με έρευνα του ΟΟΣΑ
Μια μελέτη του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) σχετικά με τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των εφήβων από 81 χώρες διαπίστωσε ότι οι επιδόσεις τους στην ανάγνωση και τα μαθηματικά έχουν πέσει κατακόρυφα. Δείχνει επίσης ότι οι μαθητές από ευρωπαϊκές χώρες έχουν τις χαμηλότερες βαθμολογίες στα μαθηματικά, ενώ οι Ασιάτες συμμετέχοντες έχουν τις υψηλότερες.
Σχεδόν 700.000 15χρονοι εξετάστηκαν στα μαθηματικά, την ανάγνωση και τις φυσικές επιστήμες στο πλαίσιο του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA) 2022 για την αξιολόγηση της μάθησης πριν και μετά την πανδημία COVID-19.
Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ την Τρίτη, τα αποτελέσματα της μελέτης, η οποία επικεντρώθηκε στα μαθηματικά, δείχνουν μια «άνευ προηγουμένου πτώση» στις ακαδημαϊκές επιδόσεις, με τις μέσες βαθμολογίες να μειώνονται κατά 10 μονάδες στην ανάγνωση και σχεδόν 15 μονάδες στα μαθηματικά σε σύγκριση με το 2018. Οι βαθμολογίες της επιστήμης «δεν άλλαξαν σημαντικά», ανέφερε το έγγραφο.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι η απότομη πτώση των μαθηματικών επιδόσεων ήταν «τρεις φορές μεγαλύτερη» από οποιαδήποτε προηγούμενη αλλαγή και ήταν πιο σημαντική στη Γερμανία, την Ισλανδία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία και την Πολωνία. Οι συμμετέχοντες από τη Σιγκαπούρη, την Κίνα, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα ξεπέρασαν τους άλλους. Στην ανάγνωση, η Ιρλανδία, η Εσθονία, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα είχαν ισχυρές επιδόσεις.
[σχετικό δημοσίευμα--Η Ρωσία εξετάζει την απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία]
Η μελέτη δείχνει επίσης τον αντίκτυπο των ψηφιακών συσκευών στις ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών - η μέτρια χρήση συσκευών στο σχολείο συνδέεται με καλύτερους βαθμούς. Ωστόσο, αυτό εξαρτάται από το αν η τεχνολογία χρησιμοποιείται για να υποστηρίξει τη μάθηση και όχι για να αποσπάσει την προσοχή από αυτήν.
Η πτωτική τάση στις βαθμολογίες ανάγνωσης, μαθηματικών και φυσικών επιστημών ήταν εμφανής πριν από το 2018, υποδηλώνοντας ότι μόνο μέρος της μείωσης των επιδόσεων μπορεί να αποδοθεί στην πανδημία COVID-19, ανέφερε ο ΟΟΣΑ.
Η διεθνής έρευνα PISA σε αυτούς τους τρεις κλάδους διεξάγεται κάθε τρία χρόνια μεταξύ 15χρονων μαθητών. Αρχικά προγραμματισμένη για το 2021, η μελέτη αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας. Όλες οι συμμετέχουσες χώρες είναι εταίροι του ΟΟΣΑ.
Η Ρωσία δεν περιλαμβάνεται στον κατάλογο των χωρών μελών του ΟΟΣΑ. Οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη από το 2007 και ανεστάλησαν επ' αόριστον μετά την ένταξη της Κριμαίας στη Ρωσία μετά από δημοψήφισμα το 2014. Το 2022, ο ΟΟΣΑ τερμάτισε επίσημα τη διαδικασία προσχώρησης μετά την έναρξη της στρατιωτικής επιχείρησης της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Η απότομη πτώση των αριθμητικών βαθμολογιών είναι ιδιαίτερα σημαντική σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με έρευνα του ΟΟΣΑ
Μια μελέτη του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) σχετικά με τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των εφήβων από 81 χώρες διαπίστωσε ότι οι επιδόσεις τους στην ανάγνωση και τα μαθηματικά έχουν πέσει κατακόρυφα. Δείχνει επίσης ότι οι μαθητές από ευρωπαϊκές χώρες έχουν τις χαμηλότερες βαθμολογίες στα μαθηματικά, ενώ οι Ασιάτες συμμετέχοντες έχουν τις υψηλότερες.
Σχεδόν 700.000 15χρονοι εξετάστηκαν στα μαθηματικά, την ανάγνωση και τις φυσικές επιστήμες στο πλαίσιο του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA) 2022 για την αξιολόγηση της μάθησης πριν και μετά την πανδημία COVID-19.
Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ την Τρίτη, τα αποτελέσματα της μελέτης, η οποία επικεντρώθηκε στα μαθηματικά, δείχνουν μια «άνευ προηγουμένου πτώση» στις ακαδημαϊκές επιδόσεις, με τις μέσες βαθμολογίες να μειώνονται κατά 10 μονάδες στην ανάγνωση και σχεδόν 15 μονάδες στα μαθηματικά σε σύγκριση με το 2018. Οι βαθμολογίες της επιστήμης «δεν άλλαξαν σημαντικά», ανέφερε το έγγραφο.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι η απότομη πτώση των μαθηματικών επιδόσεων ήταν «τρεις φορές μεγαλύτερη» από οποιαδήποτε προηγούμενη αλλαγή και ήταν πιο σημαντική στη Γερμανία, την Ισλανδία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία και την Πολωνία. Οι συμμετέχοντες από τη Σιγκαπούρη, την Κίνα, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα ξεπέρασαν τους άλλους. Στην ανάγνωση, η Ιρλανδία, η Εσθονία, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα είχαν ισχυρές επιδόσεις.
[σχετικό δημοσίευμα--Η Ρωσία εξετάζει την απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία]
Η μελέτη δείχνει επίσης τον αντίκτυπο των ψηφιακών συσκευών στις ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών - η μέτρια χρήση συσκευών στο σχολείο συνδέεται με καλύτερους βαθμούς. Ωστόσο, αυτό εξαρτάται από το αν η τεχνολογία χρησιμοποιείται για να υποστηρίξει τη μάθηση και όχι για να αποσπάσει την προσοχή από αυτήν.
Η πτωτική τάση στις βαθμολογίες ανάγνωσης, μαθηματικών και φυσικών επιστημών ήταν εμφανής πριν από το 2018, υποδηλώνοντας ότι μόνο μέρος της μείωσης των επιδόσεων μπορεί να αποδοθεί στην πανδημία COVID-19, ανέφερε ο ΟΟΣΑ.
Η διεθνής έρευνα PISA σε αυτούς τους τρεις κλάδους διεξάγεται κάθε τρία χρόνια μεταξύ 15χρονων μαθητών. Αρχικά προγραμματισμένη για το 2021, η μελέτη αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας. Όλες οι συμμετέχουσες χώρες είναι εταίροι του ΟΟΣΑ.
Η Ρωσία δεν περιλαμβάνεται στον κατάλογο των χωρών μελών του ΟΟΣΑ. Οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη από το 2007 και ανεστάλησαν επ' αόριστον μετά την ένταξη της Κριμαίας στη Ρωσία μετά από δημοψήφισμα το 2014. Το 2022, ο ΟΟΣΑ τερμάτισε επίσημα τη διαδικασία προσχώρησης μετά την έναρξη της στρατιωτικής επιχείρησης της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου