Τρίτη 26 Δεκεμβρίου 2023

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα ενέχει κινδύνους νέου πληθωρισμού

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα ενέχει κινδύνους νέου πληθωρισμού
 24 Δεκ, 2023
Μεγάλες μάρκες έχουν προειδοποιήσει για ελλείψεις εφοδιασμού λόγω της διακοπής της ναυτιλίας μέσω της διώρυγας του Σουέζ

Η διακοπή των φορτηγών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα λόγω των επιθέσεων των μαχητών Χούτι από την Υεμένη αναγκάζει τους παγκόσμιους φορτωτές να ανακατευθύνουν τα πλοία, οδηγώντας ενδεχομένως σε αυξημένες τιμές για τα αγαθά.
Ο σουηδικός γίγαντας επίπλων ΙΚΕΑ ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι διερευνά επιλογές για να εξασφαλίσει τη διαθεσιμότητα των προϊόντων του που παραδίδονται κυρίως μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ από ασιατικά εργοστάσια στις δυτικές αγορές.
«Η κατάσταση στη διώρυγα του Σουέζ θα οδηγήσει σε καθυστερήσεις και μπορεί να προκαλέσει περιορισμούς διαθεσιμότητας για ορισμένα προϊόντα της Ikea», δήλωσε στο Bloomberg ο Oscar Ljunggren, εκπρόσωπος της Inter IKEA Group. Εν τω μεταξύ, η Abercrombie & Fitch σχεδιάζει να μεταβεί από τις θαλάσσιες μεταφορές στις αεροπορικές μεταφορές όποτε είναι δυνατόν για να μετριάσει τις διαταραχές, όπως αναφέρεται σε email προς τους προμηθευτές.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο δανικός ναυτιλιακός όμιλος Maersk δήλωσε ότι είχε αναδρομολογήσει πλοία γύρω από την Αφρική μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας λόγω του αυξημένου κινδύνου επιθέσεων, μειώνοντας την πραγματική χωρητικότητα ενός ταξιδιού Ασίας-Ευρώπης κατά 25%. Η γερμανική εταιρεία μεταφορών Hapag-Lloyd ακολούθησε το παράδειγμά της. Ωστόσο, η αποστολή πλοίων γύρω από την Αφρική αυξάνει ένα ταξίδι μετ 'επιστροφής κατά σχεδόν δυόμισι εβδομάδες, μειώνοντας αναπόφευκτα τη ναυτιλιακή ικανότητα και αυξάνοντας το κόστος.

[ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Ναυτιλιακός γίγαντας επαναδρομολογεί πλοία γύρω από την Αφρική]

Η Διώρυγα του Σουέζ είναι μια ζωτικής σημασίας αρτηρία μεταφοράς που χειρίζεται περίπου το 15% της παγκόσμιας ναυτιλιακής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένου σχεδόν του 30% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων. Οι πρόσφατες επιθέσεις, που σημειώθηκαν εν μέσω του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς, πυροδότησαν μια νέα εμπορική και ναυτιλιακή κατάσταση έκτακτης ανάγκης, θυμίζοντας το περιστατικό του 2021, όπου ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπλόκαρε τη διώρυγα για έξι ημέρες, με αποτέλεσμα ημερήσιο κόστος 9,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το παγκόσμιο εμπόριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: