Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2022

Πουλώντας έναν πόλεμο: Έκθεση αποκαλύπτει πώς τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης υποκινούν τη μαχητικότητα στην κοινωνία και εργάζονται για να αποτρέψουν τις διαπραγματεύσεις με τη Ρωσία

Πουλώντας έναν πόλεμο: Έκθεση αποκαλύπτει πώς τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης υποκινούν τη μαχητικότητα στην κοινωνία και εργάζονται για να αποτρέψουν τις διαπραγματεύσεις με τη Ρωσία
RT 22 Δεκεμβρίου 2022 

Μια μελέτη σοκ αποκαλύπτει πώς ο Τύπος πιέζει για αντιπαράθεση με τη Μόσχα στο πιο ισχυρό κράτος της ΕΕ

Την περασμένη εβδομάδα, το Πανεπιστήμιο του Μάιντς δημοσίευσε μια μελέτη για την κάλυψη των γερμανικών ειδήσεων για τα γεγονότα στην Ουκρανία και την επίσημη απάντηση του Βερολίνου στην κρίση. Τα συμπεράσματα επιβεβαιώνουν ότι από τις 24 Φεβρουαρίου, τα μέσα ενημέρωσης διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της σύγκρουσης,  καθιστώντας λιγότερο πιθανή μια διευθέτηση μέσω διαπραγματεύσεων, λόγω του σχεδόν καθολικά προκατειλημμένου, φιλοπολεμικού, αντιρωσικού περιεχομένου που δημοσιεύεται σε όλα τα στάδια.

Ερευνητές στο πανεπιστήμιο ανέλυσαν ρεπορτάζ στη γερμανική γλώσσα για τη σύγκρουση στην Ουκρανία μεταξύ 24 Φεβρουαρίου και 31 Μαΐου, αξιολογώντας το περιεχόμενο περίπου 4.300 ξεχωριστών άρθρων που δημοσιεύθηκαν από οκτώ κορυφαίες εφημερίδες και τηλεοπτικούς σταθμούς της χώρας: FAZ, Suddeutsche Zeitung, Bild, Spiegel, Zeit, ARD Tagesschau, ZDF Today και RTL Aktuell.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Ουκρανία απεικονίστηκε θετικά στο 64% της συνολικής κάλυψης και ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Ζελένσκι στο 67%. Αντίθετα, η Ρωσία απεικονίστηκε «σχεδόν αποκλειστικά αρνητικά» στο 88% των περιπτώσεων και ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν στο 96% των περιπτώσεων. Σχεδόν όλες οι αναφορές – 93% συνολικά – απέδιδαν την αποκλειστική ευθύνη για τον πόλεμο στον Πούτιν ή/και στη Ρωσία. Η Δύση χαρακτηρίστηκε ως «από κοινού υπεύθυνη» μόνο στο 4% των περιπτώσεων, η Ουκρανία ακόμη λιγότερο στο 2%.
Οι προοπτικές της Ρωσίας για τη σύγκρουση εξετάστηκαν ή αναφέρθηκαν μόνο στο 10% των ειδήσεων, λιγότερο από την άποψη οποιασδήποτε άλλης χώρας, συμπεριλαμβανομένων των γειτόνων της Μόσχας. Εναλλακτικοί για τη Γερμανία και το Αριστερό Κόμμα, που και οι δύο αντιτίθενται στον οπλισμό της Ουκρανίας και στην παράταση των μαχών, «δεν είχαν ουσιαστικά καμία παρουσία στα μέσα ενημέρωσης στην αναφορά για τον πόλεμο». Τα κυβερνητικά μηνύματα και οι δηλώσεις υπουργών ήταν απολύτως κυρίαρχα, καθώς ήταν το επίκεντρο στο 80% της κάλυψης των ειδήσεων, τέσσερις φορές πάνω από το ποσοστό των κομμάτων της αντιπολίτευσης.

Σε συζητήσεις στα μέσα ενημέρωσης για «μέτρα που είναι πιο πιθανό να τερματίσουν τον πόλεμο», οι οικονομικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας ήταν «με διαφορά οι πιο συχνά αναφερόμενες» και εγκρίθηκαν στο 66% των περιπτώσεων. Τα διπλωματικά μέτρα αναφέρονταν «πολύ σπανιότερα», ενώ τα «ανθρωπιστικά μέτρα» αναφέρονταν ακόμη λιγότερο συχνά.

Συνολικά, το 74% των αναφορών που συμμετείχαν στην έρευνα απεικόνισαν τη στρατιωτική υποστήριξη στην Ουκρανία «εξαιρετικά θετικά». Η παράδοση βαρέων όπλων επικυρώθηκε «λίγο λιγότερο ξεκάθαρα, αλλά εξακολουθεί να θεωρείται ως σε μεγάλο βαθμό λογική», με το 66% «συντριπτικά υπέρ». Λιγότερο από το μισό – 43% – έδινε την εντύπωση ότι οι διπλωματικές διαπραγματεύσεις θα ήταν χρήσιμες, και αυτό οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στην αναφορά του Der Spiegel που σηματοδότησε ξεκάθαρα τη διπλωματία ως την πιο λογική επιλογή για το Βερολίνο « μακράν ».
«Το Der Spiegel ήταν το μόνο μέσο που εξετάστηκε για να αξιολογήσει τις διπλωματικές διαπραγματεύσεις πιο θετικά από την παράδοση βαρέων όπλων», καταλήγουν οι ακαδημαϊκοί.
Η έκθεση εντόπισε πράγματι έναν τομέα όπου η κάλυψη των μέσων ενημέρωσης «σίγουρα δεν ήταν φιλοκυβερνητική». Σε ορισμένες σπάνιες περιπτώσεις, ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς και ο συνασπισμός του επικρίθηκαν έντονα «για δισταγμό να πλημμυρίσουν την Ουκρανία με βαρέα όπλα» από όλα τα μέσα, εκτός από το Der Spiegel.

Ο Γερμανός Καγκελάριος Όλαφ Σολτς (R) μιλά με τον Ουκρανό Πρόεδρο Volodymyr Zelensky στις 16 Ιουνίου 2022 στο Κίεβο της Ουκρανίας. 

Η έκθεση προσθέτει ότι «δεν επηρεάστηκαν εξίσου όλα τα μέλη της κυβέρνησης από την κριτική». Αν και αυτοί που διέφυγαν τη μομφή δεν αναφέρονται, είναι δίκαιο στοίχημα ότι είναι εκπρόσωποι κομμάτων κυβερνητικού συνασπισμού, όπως οι Πράσινοι, που απαιτούν από το Βερολίνο να πλημμυρίσει το Κίεβο με όπλα από την πρώτη μέρα.

Συνολικά, ωστόσο, η μελέτη προσφέρει μια ανησυχητική άποψη για το πώς ολόκληρα τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης παρατάχθηκαν πίσω από την αιτία του πολέμου και μιας επικίνδυνης κλιμάκωσης κατά της Ρωσίας. Εν τω μεταξύ, η εξέταση εναλλακτικών πολιτικών, όπως η υποστήριξη μιας διπλωματικής διευθέτησης ή η παρότρυνση της Ουκρανίας να συμμετάσχει σε παραγωγικές διαπραγματεύσεις για τον τερματισμό των μαχών όσο το δυνατόν νωρίτερα, απουσίαζε σχεδόν εντελώς –ή μάλιστα αποκρύπτεται εντελώς– από οποιαδήποτε ειδησεογραφία ή ανάλυση.
Δείχνει επίσης πώς οι δημοσιογράφοι είναι από τους πιο επιθετικούς και αποτελεσματικούς λομπίστες για πόλεμο. Η Γερμανία είναι μόνο μία χώρα και μια παρόμοια έρευνα για την κάλυψη της σύγκρουσης από τα μέσα ενημέρωσης σε οποιοδήποτε δυτικό κράτος θα κατέληγε αναπόφευκτα σε παρόμοια συμπεράσματα. Σε πολλές περιπτώσεις, τα ευρήματα θα μπορούσαν ενδεχομένως να είναι ακόμη πιο δραστικά, όσον αφορά τη μονόπλευρη, φιλοπολεμική εικόνα που παρουσιάζεται στους μέσους πολίτες από τον Τύπο και την έλλειψη αντίθετων, προδιπλωματικών απόψεων.

Αυτό θα συνέβαινε σίγουρα στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις ΗΠΑ, οι δύο χώρες που πιέζουν με μεγαλύτερη ανυπομονησία τον πόλεμο αντιπροσώπων με τη Ρωσία. Επιβεβαιώθηκε ότι το Κίεβο και η Μόσχα κατέληξαν σε μια ενδιάμεση διευθέτηση κατόπιν διαπραγματεύσεων στις αρχές Απριλίου, σύμφωνα με την οποία η Ρωσία θα αποσυρθεί στη θέση της πριν από τις 24 Φεβρουαρίου και η Ουκρανία θα υποσχεθεί ότι δεν θα επιδιώξει την ένταξη στο ΝΑΤΟ με αντάλλαγμα τις εγγυήσεις ασφαλείας από ορισμένες χώρες.
Ωστόσο, την τελευταία στιγμή, ο τότε πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου Μπόρις Τζόνσον φέρεται να πέταξε στο Κίεβο και ζήτησε από τον Ζελένσκι να αποχωρήσει από τις συνομιλίες. Αυτό το συγκλονιστικό γεγονός μόλις και μετά βίας αναφέρθηκε στις αγγλόφωνες ειδήσεις, αλλά αυτό δεν πρέπει να μας εκπλήσσει.
Αυτές οι οργανώσεις και οι δημοσιογράφοι που εργάζονται για αυτούς φαίνεται να έχουν ( θέλουν) έναν αιώνιο πόλεμο να πουλήσουν. Για να συμβεί αυτό, προφανώς δεν επιτρέπεται στο δυτικό κοινό να γνωρίζει ότι είναι δυνατό να επιτευχθεί ειρήνη με εναλλακτικά μέσα του θανάτου και της καταστροφής. Είναι επίσης απαραίτητο, όπως φαίνεται, να παραπλανηθούν οι Ευρωπαίοι σχετικά με τις συνέπειες της σύγκρουσης για τις δικές τους οικονομίες και την προσωπική τους ζωή, όπως αποδεικνύει η μελέτη του Πανεπιστημίου του Μάιντς.

Μεταξύ 24 Φεβρουαρίου και 31 Μαΐου, το ποσοστό των αναφορών που ανέφεραν ή αφορούσαν την «επιρροή του πολέμου στη Γερμανία» , όπως οι ελλείψεις ενέργειας και ο πληθωρισμός των τιμών, δεν ξεπέρασε ποτέ το 15% συνολικά την εβδομάδα. Μόλις πρόσφατα τα μέσα ενημέρωσης της χώρας άρχισαν να αναγνωρίζουν αυτή τη ζημιά και να διερευνούν τι σημαίνει για τον μέσο πολίτη. Η πλειοψηφία του κοινού μπορεί να μην δει την τεράστια ύφεση να έρχεται ή να μην έχει ιδέα ότι είναι αυτοπροκαλούμενη.

Του Felix Livshitz
=================
σχετικό μας δημοσίευμα

22 Δεκεμβρίου 2022

« Γνωστικός πόλεμος » Cognitive warfare: Ο παγκόσμιος πληθυσμός υπό έλεγχο! Εκρηκτικό έγγραφο στρατηγικής αποκαλύπτει ψυχικό πόλεμο.


Ο παγκόσμιος πληθυσμός υπό έλεγχο! Εκρηκτικό χαρτί στρατηγικής αποκαλύπτει ψυχικό πόλεμο. ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΥ. ΣΑΝ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΟΠΛΟ
Το ΝΑΤΟ διεξάγει μυστικό ψυχολογικό πόλεμο ενάντια στον πληθυσμό του πλανήτη;
έγγραφο του ΝΑΤΟ κάνει λόγο για  « γνωστικό πόλεμο »  Cognitive warfare

Ο παγκόσμιος πληθυσμός υπό έλεγχο! 
« Γνωστικός πόλεμος » Cognitive warfare, o μυστικός ψυχολογικός πόλεμος ενάντια στον πληθυσμό του πλανήτη;
Η Ευρώπη και οι ΗΠΑ όχι μόνο βρίσκονται στη δίνη της πολιτικής αλλαγής, αλλά έχουν επίσης εμπλακεί σε έναν ριζοσπαστικό ψυχολογικό πόλεμο.
Ο ερευνητής των μέσων ενημέρωσης Dennis Gräf από το Τμήμα Σύγχρονης Γερμανικής Λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο του Passau,Πάσσαου, ερευνητικό πανεπιστήμιο στην Κάτω Βαυαρία, (συνιδρυτής της ομάδας εργασίας Media Semiotics, η έρευνα επικεντρώνεται στον τομέα της αφηγηματολογίας, της σημειωτικής των μέσων ) μαζί με τον συνάδελφό του Martin Henning, (καθηγητή Οικονομικής Γεωγραφίας) ανέλυσαν όλα τα ειδικά προγράμματα σχετικά με την πανδημία από το ARD (Η κοινοπραξία ARD είναι και ιδιοκτήτρια της DW-TV. Έδρα της κοινοπραξίας είναι η Φραγκφούρτη) και το ZDF( γερμανικό δημόσιο τηλεοπτικό οργανισμό) και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης δεν παρέχουν αντικειμενική αναφορά, αλλά ευρεία προπαγάνδα.
Οι αντίθετες απόψεις αγνοήθηκαν εντελώς, και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη είτε αγνοούνται εντελώς είτε αντιμετωπίζονται ως θεωρίες συνωμοσίας - ποτέ πριν ο κόσμος δεν υπήρξε μάρτυρας μιας τέτοιας εκστρατείας για τη φίμωση επικριτικών επιστημόνων και αντιφρονούντων.
Η κρίση του κορωνοϊού δεν είχε τελειώσει ακόμα, όταν μια νέα καταστροφή δημιουργήθηκε ήδη στα ανατολικά: ο πόλεμος στην Ουκρανία. Το ρωσικό κανάλι Deutsch RT έκλεισε τον Ιανουάριο του 2022 .
Κανείς δεν ήξερε τότε γιατί συνέβη αυτό. Ο λόγος που αναφέρθηκε ήταν η διάδοση ψευδών πληροφοριών. Όταν ξέσπασε πόλεμος στην Ουκρανία τέσσερις εβδομάδες αργότερα, έγινε αμέσως σαφές ποιος ήταν ο πραγματικός λόγος του μέτρου. Η πολιτική ελίτ της Ευρώπης ήθελε να εμποδίσει τους ανθρώπους στην Ευρώπη να ακούσουν την άλλη πλευρά.
προπαγάνδα αντί για ενημέρωση
Ο κανόνας Audiatur et altera pars, ακούστε και την άλλη πλευρά, έκτοτε έπαψε να ισχύει.
Το έγγραφο του ΝΑΤΟ δημοσιεύτηκε τον Σεπτέμβριο του 2020 για λογαριασμό του NATO Innovation Hub (IHub). Οι συγγραφείς είναι ο August Cole, πρώην συγγραφέας της Wall Street Journal και ο Hervé le Guyader.
το NATO Innovation Hubs (Κέντρο Καινοτομίας του NATO) είναι μια υπερατλαντική δεξαμενή σκέψης με έδρα το Norfolk της Βιρτζίνια, όπου όλες οι ιδέες τίθενται στο τραπέζι για να καταστεί το ΝΑΤΟ κατάλληλο για το μέλλον.
Αν και το IHub δεν αποτελεί επίσημα μέρος του ΝΑΤΟ, υποστηρίζεται οικονομικά από το στρατηγικό αρχηγείο του ΝΑΤΟ, τη NATO Allied Transformation Command.
Πρέπει να είναι σαφές σε όλους ότι η έκβαση των πολέμων εξαρτάται ουσιαστικά από το ηθικό του πληθυσμού και την κοινή γνώμη. Για περισσότερα από εκατό χρόνια, οι κυβερνητικοί κύκλοι γνώριζαν τη δύναμη που έχει η προπαγάνδα στον ψυχισμό των μαζών.

τα «εργαλεία», οι λεγόμενες τεχνικές ήπιας ισχύος, έχουν επεκταθεί και τελειοποιηθεί περαιτέρω τα τελευταία είκοσι χρόνια χάρη στο διαδίκτυο.
Ο Αμερικανός ψυχολόγος και συγγραφέας του καθιερωμένου έργου Propaganda: The Art of Public Relations , Edward Bernays, κατέληξε στο βαθύ συμπέρασμα:
«Αν γνωρίζουμε τον μηχανισμό και τα κίνητρα της ομαδικής (συλλογικής) ψυχής, τότε είναι δυνατόν να ελέγχουμε και να κατευθύνουμε τις μάζες σύμφωνα με τη θέλησή μας χωρίς να το γνωρίζουν».
Η προπαγάνδα, ο εξαναγκασμός και ο έλεγχος είναι τεχνικές ήπιας ισχύος που χρησιμοποιούνται πιο αποτελεσματικά για να επηρεάσουν την κοινή γνώμη για περισσότερο από έναν αιώνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: