Εισαγωγή της προγραμματισμένης οικονομίας; Σε περίπτωση κρίσης, η ΕΕ θέλει να αναγκάσει τις εταιρείες να παράγουν ορισμένα προϊόντα
19 Σεπ 2022 Η Επιτροπή της ΕΕ παρουσίασε μια νέα δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση μελλοντικών κρίσεων. Η πρωτοβουλία αποσκοπεί στην αποτροπή της κατάρρευσης της εσωτερικής αγοράς σε καταστάσεις κρίσης. Επίσης γιατί οι Βρυξέλλες θα μπορούν να παρέμβουν στην επιχειρηματική ελευθερία στο μέλλον.
Στο μέλλον, σε περιόδους κρίσης, οι εταιρείες στην ΕΕ θα μπορούσαν να αναγκαστούν να παράγουν προϊόντα που δεν είναι διαθέσιμα στην αγορά.
Τη Δευτέρα, η Επιτροπή της ΕΕ παρουσίασε ένα νέο εργαλείο έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση κρίσεων, με το οποίο οι Βρυξέλλες σκοπεύουν να αποτρέψουν την κατάρρευση της εσωτερικής αγοράς σε καταστάσεις κρίσης, όπως η πανδημία COVID-19 ή ο πόλεμος στην Ουκρανία. Μεταξύ άλλων, αυτό προβλέπει ότι, εάν είναι απαραίτητο, μπορούν να δοθούν στις εταιρείες προδιαγραφές παραγωγής, για παράδειγμα.
Σύμφωνα με δελτίο τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα, τα κράτη της ΕΕ θα μπορούσαν επίσης να υποχρεωθούν να δημιουργήσουν αποθέματα σημαντικών αγαθών .
Το μέσο έκτακτης ανάγκης της ενιαίας αγοράς λέγεται ότι συμπληρώνει άλλη νομοθεσία της ΕΕ για τη διαχείριση κρίσεων, όπως ο Μηχανισμός Πολιτικής Προστασίας της Ένωσης, καθώς και κανόνες της ΕΕ για συγκεκριμένους τομείς, αλυσίδες εφοδιασμού ή προϊόντα όπως η υγειονομική περίθαλψη, οι ημιαγωγοί ή η ασφάλεια των τροφίμων, που ήδη προβλέπουν στοχευμένες μέτρα αντιμετώπισης κρίσεων.
Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο της ΕΕ Margrethe Vestager (Μάργκρεθε Βέστεγκερ) η πανδημία του COVID-19 κατέστησε ιδιαίτερα σαφές πόσο ευάλωτη είναι η ευρωπαϊκή εσωτερική αγορά. "Πρέπει να κάνουμε την εσωτερική μας αγορά να λειτουργεί ανά πάσα στιγμή, ακόμη και σε περιόδους κρίσης. Πρέπει να την κάνουμε ισχυρότερη". Η Vestager φέρεται να είπε ότι αυτό απαιτεί μέσα που επιτρέπουν στα επιμέρους κράτη μέλη της ΕΕ να αντιδρούν γρήγορα και συλλογικά σε οποιεσδήποτε νέες κρίσεις στο μέλλον:
" Με αυτόν τον τρόπο, με κάθε νέα κρίση, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι η ενιαία μας αγορά παραμένει ανοιχτή και ότι τα βασικά αγαθά για την προστασία του ευρωπαϊκού πληθυσμού παραμένουν διαθέσιμα. Το νέο εργαλείο έκτακτης ανάγκης της ενιαίας αγοράς το καθιστά αυτό δυνατό. "
Σε μελλοντικές κρίσεις, η σχεδιαζόμενη νομοθετική πρωτοβουλία έχει επίσης σκοπό να αποτρέψει προβλήματα όπως αυτά που προέκυψαν πρόσφατα μετά το κλείσιμο των συνόρων λόγω της πανδημίας COVID-19. Κατά τη διάρκεια του κλεισίματος των συνόρων, οικογένειες χωρίστηκαν ακούσια και σχηματίστηκε μποτιλιάρισμα χιλιομέτρων στα σύνορα. Από οικονομικής πλευράς, οι λειτουργικές αλυσίδες εφοδιασμού είναι μία από τις πιο σημαντικές λειτουργίες που πρέπει να διατηρηθούν στο μέλλον.
"Μετά τις κρίσεις των τελευταίων ετών, εργαστήκαμε σκληρά για να διατηρήσουμε μια ομαλή λειτουργία της ενιαίας αγοράς, να διατηρήσουμε τα σύνορά μας και τις αλυσίδες εφοδιασμού μας ανοιχτά και να διασφαλίσουμε τη διαθεσιμότητα προϊόντων και υπηρεσιών που χρειάζονται οι πολίτες μας.
Αλλά πρέπει να να είστε καλύτερα προετοιμασμένοι να προβλέψετε και να αντιδράσετε στην επόμενη κρίση», προειδοποίησε ο Τιερί Μπρετόν, Επίτροπος της ΕΕ για την Εσωτερική Αγορά και τις Υπηρεσίες από τη Γαλλία, τη Δευτέρα κατά την παρουσίαση του νέου μέσου έκτακτης ανάγκης της ΕΕ. Ως εκ τούτου, το μέσο έκτακτης ανάγκης της εσωτερικής αγοράς προσφέρει μια διαρθρωτική λύση για τη διατήρηση της ελεύθερης κυκλοφορίας αγαθών, ανθρώπων και υπηρεσιών ακόμη και σε δύσκολους καιρούς.
«Το καθεστώς θα εξασφαλίσει καλύτερο συντονισμό με τα κράτη μέλη, θα βοηθήσει στην πρόληψη και στον περιορισμό των επιπτώσεων μιας πιθανής κρίσης στη βιομηχανία και την οικονομία μας και θα παράσχει στην Ευρώπη εργαλεία που διαθέτουν οι παγκόσμιοι εταίροι μας και που μας λείπουν».
Κατά την παρουσίαση της δέσμης μέτρων, ο Μπρετόν απέρριψε κατηγορηματικά τις κατηγορίες ότι η σχεδιαζόμενη πρωτοβουλία ήταν σχεδιασμένη οικονομία.
Μάλλον, σύμφωνα με τον πολιτικό της ΕΕ, αντιπροσωπεύει το αντίθετο μιας σχεδιασμένης οικονομίας. Αλλά οι προτάσεις της Επιτροπής μιλούν διαφορετική γλώσσα.
Ταυτόχρονα, ο νόμος σκοπεύει να εισαγάγει έναν νέο μηχανισμό για την παρακολούθηση της εσωτερικής αγοράς, τον εντοπισμό διαφορετικών επιπέδων κινδύνου και τον συντονισμό της κατάλληλης αντίδρασης. Σύμφωνα με την Επιτροπή της ΕΕ, αυτό θα πρέπει στη συνέχεια να περιλαμβάνει δύο στάδια: έναν τρόπο επαγρύπνησης και έναν τρόπο έκτακτης ανάγκης.
Επομένως, η λειτουργία επαγρύπνησης μπορεί να ενεργοποιηθεί εάν η Επιτροπή της ΕΕ έχει εντοπίσει απειλή για την εσωτερική αγορά. Τέλος, εάν μια κρίση έχει εκτεταμένες συνέπειες για την εσωτερική αγορά, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία έκτακτης ανάγκης.
Το μέσο έκτακτης ανάγκης της ενιαίας αγοράς λέγεται ότι συμπληρώνει άλλη νομοθεσία της ΕΕ για τη διαχείριση κρίσεων, όπως ο Μηχανισμός Πολιτικής Προστασίας της Ένωσης, καθώς και κανόνες της ΕΕ για συγκεκριμένους τομείς, αλυσίδες εφοδιασμού ή προϊόντα όπως η υγειονομική περίθαλψη, οι ημιαγωγοί ή η ασφάλεια των τροφίμων, που ήδη προβλέπουν στοχευμένες μέτρα αντιμετώπισης κρίσεων.
Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο της ΕΕ Margrethe Vestager (Μάργκρεθε Βέστεγκερ) η πανδημία του COVID-19 κατέστησε ιδιαίτερα σαφές πόσο ευάλωτη είναι η ευρωπαϊκή εσωτερική αγορά. "Πρέπει να κάνουμε την εσωτερική μας αγορά να λειτουργεί ανά πάσα στιγμή, ακόμη και σε περιόδους κρίσης. Πρέπει να την κάνουμε ισχυρότερη". Η Vestager φέρεται να είπε ότι αυτό απαιτεί μέσα που επιτρέπουν στα επιμέρους κράτη μέλη της ΕΕ να αντιδρούν γρήγορα και συλλογικά σε οποιεσδήποτε νέες κρίσεις στο μέλλον:
" Με αυτόν τον τρόπο, με κάθε νέα κρίση, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι η ενιαία μας αγορά παραμένει ανοιχτή και ότι τα βασικά αγαθά για την προστασία του ευρωπαϊκού πληθυσμού παραμένουν διαθέσιμα. Το νέο εργαλείο έκτακτης ανάγκης της ενιαίας αγοράς το καθιστά αυτό δυνατό. "
Σε μελλοντικές κρίσεις, η σχεδιαζόμενη νομοθετική πρωτοβουλία έχει επίσης σκοπό να αποτρέψει προβλήματα όπως αυτά που προέκυψαν πρόσφατα μετά το κλείσιμο των συνόρων λόγω της πανδημίας COVID-19. Κατά τη διάρκεια του κλεισίματος των συνόρων, οικογένειες χωρίστηκαν ακούσια και σχηματίστηκε μποτιλιάρισμα χιλιομέτρων στα σύνορα. Από οικονομικής πλευράς, οι λειτουργικές αλυσίδες εφοδιασμού είναι μία από τις πιο σημαντικές λειτουργίες που πρέπει να διατηρηθούν στο μέλλον.
"Μετά τις κρίσεις των τελευταίων ετών, εργαστήκαμε σκληρά για να διατηρήσουμε μια ομαλή λειτουργία της ενιαίας αγοράς, να διατηρήσουμε τα σύνορά μας και τις αλυσίδες εφοδιασμού μας ανοιχτά και να διασφαλίσουμε τη διαθεσιμότητα προϊόντων και υπηρεσιών που χρειάζονται οι πολίτες μας.
Αλλά πρέπει να να είστε καλύτερα προετοιμασμένοι να προβλέψετε και να αντιδράσετε στην επόμενη κρίση», προειδοποίησε ο Τιερί Μπρετόν, Επίτροπος της ΕΕ για την Εσωτερική Αγορά και τις Υπηρεσίες από τη Γαλλία, τη Δευτέρα κατά την παρουσίαση του νέου μέσου έκτακτης ανάγκης της ΕΕ. Ως εκ τούτου, το μέσο έκτακτης ανάγκης της εσωτερικής αγοράς προσφέρει μια διαρθρωτική λύση για τη διατήρηση της ελεύθερης κυκλοφορίας αγαθών, ανθρώπων και υπηρεσιών ακόμη και σε δύσκολους καιρούς.
«Το καθεστώς θα εξασφαλίσει καλύτερο συντονισμό με τα κράτη μέλη, θα βοηθήσει στην πρόληψη και στον περιορισμό των επιπτώσεων μιας πιθανής κρίσης στη βιομηχανία και την οικονομία μας και θα παράσχει στην Ευρώπη εργαλεία που διαθέτουν οι παγκόσμιοι εταίροι μας και που μας λείπουν».
Κατά την παρουσίαση της δέσμης μέτρων, ο Μπρετόν απέρριψε κατηγορηματικά τις κατηγορίες ότι η σχεδιαζόμενη πρωτοβουλία ήταν σχεδιασμένη οικονομία.
Μάλλον, σύμφωνα με τον πολιτικό της ΕΕ, αντιπροσωπεύει το αντίθετο μιας σχεδιασμένης οικονομίας. Αλλά οι προτάσεις της Επιτροπής μιλούν διαφορετική γλώσσα.
Ταυτόχρονα, ο νόμος σκοπεύει να εισαγάγει έναν νέο μηχανισμό για την παρακολούθηση της εσωτερικής αγοράς, τον εντοπισμό διαφορετικών επιπέδων κινδύνου και τον συντονισμό της κατάλληλης αντίδρασης. Σύμφωνα με την Επιτροπή της ΕΕ, αυτό θα πρέπει στη συνέχεια να περιλαμβάνει δύο στάδια: έναν τρόπο επαγρύπνησης και έναν τρόπο έκτακτης ανάγκης.
Επομένως, η λειτουργία επαγρύπνησης μπορεί να ενεργοποιηθεί εάν η Επιτροπή της ΕΕ έχει εντοπίσει απειλή για την εσωτερική αγορά. Τέλος, εάν μια κρίση έχει εκτεταμένες συνέπειες για την εσωτερική αγορά, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία έκτακτης ανάγκης.
Στη συνέχεια, συγκροτείται μια συμβουλευτική ομάδα, που αποτελείται από την Επιτροπή και τα κράτη μέλη, για να αξιολογήσει μια συγκεκριμένη κατάσταση και να προτείνει τα καταλληλότερα μέτρα αντιμετώπισης. Θα παίξει ουσιαστικό ρόλο σε όλη τη διαδικασία.
Στην αρχή ακούγεται ακίνδυνο, αλλά: Ως μέρος αυτής της κατάστασης έκτακτης ανάγκης, η Επιτροπή της ΕΕ θα πρέπει επίσης να είναι σε θέση να αναγκάσει τις εταιρείες να δημοσιεύουν ορισμένες πληροφορίες. Στη συνέχεια, οι εταιρείες στην ΕΕ θα είναι επίσης υποχρεωμένες να "δέχονται εντολές προτεραιότητας για προϊόντα που σχετίζονται με την κρίση". Αυτό σημαίνει ότι η Επιτροπή της ΕΕ θέλει να μπορεί στο μέλλον να αποφασίζει ποια προϊόντα πρέπει να κατασκευάζει ένας όμιλος που εδρεύει στην ΕΕ. Εάν η εταιρεία δεν συμμορφωθεί ή δεν είναι σε θέση να παρουσιάσει «σοβαρούς λόγους» για άρνηση, αντιμετωπίζει τρομακτικές κυρώσεις.
Στόχος αυτής της προσέγγισης είναι να αποτραπεί η παρεμπόδιση της διέλευσης των συνόρων τόσο για τα αγαθά και τις υπηρεσίες όσο και για τους ανθρώπους σε μια μελλοντική κρίση, με αποτέλεσμα την κατάρρευση της κοινής εσωτερικής αγοράς. Κατά συνέπεια, σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, θα εφαρμοζόταν τότε μια μαύρη λίστα περιορισμών που δεν θα επιτρεπόταν στις χώρες να λάβουν, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος των συνόρων, για παράδειγμα.
Στην αρχή ακούγεται ακίνδυνο, αλλά: Ως μέρος αυτής της κατάστασης έκτακτης ανάγκης, η Επιτροπή της ΕΕ θα πρέπει επίσης να είναι σε θέση να αναγκάσει τις εταιρείες να δημοσιεύουν ορισμένες πληροφορίες. Στη συνέχεια, οι εταιρείες στην ΕΕ θα είναι επίσης υποχρεωμένες να "δέχονται εντολές προτεραιότητας για προϊόντα που σχετίζονται με την κρίση". Αυτό σημαίνει ότι η Επιτροπή της ΕΕ θέλει να μπορεί στο μέλλον να αποφασίζει ποια προϊόντα πρέπει να κατασκευάζει ένας όμιλος που εδρεύει στην ΕΕ. Εάν η εταιρεία δεν συμμορφωθεί ή δεν είναι σε θέση να παρουσιάσει «σοβαρούς λόγους» για άρνηση, αντιμετωπίζει τρομακτικές κυρώσεις.
Στόχος αυτής της προσέγγισης είναι να αποτραπεί η παρεμπόδιση της διέλευσης των συνόρων τόσο για τα αγαθά και τις υπηρεσίες όσο και για τους ανθρώπους σε μια μελλοντική κρίση, με αποτέλεσμα την κατάρρευση της κοινής εσωτερικής αγοράς. Κατά συνέπεια, σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, θα εφαρμοζόταν τότε μια μαύρη λίστα περιορισμών που δεν θα επιτρεπόταν στις χώρες να λάβουν, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος των συνόρων, για παράδειγμα.
Οι μονομερείς περιορισμοί θα εξεταστούν λεπτομερώς από την Επιτροπή της ΕΕ. Επιπλέον, οι Βρυξέλλες θα έχουν στη συνέχεια την εξουσία να απαιτούν από τις χώρες να διασφαλίζουν ορισμένα προϊόντα με την επέκταση ή την αναδιαμόρφωση των γραμμών παραγωγής, αναφέρει η δήλωση.
Η ΕΕ θα ενεργεί επίσης ως κεντρικός αγοραστής, όπως συνέβη ήδη με τα εμβόλια κατά του κορωνοϊού.
Ένα πράγμα λοιπόν είναι σίγουρο: οι Βρυξέλλες θα ήθελαν να έχουν περισσότερη δύναμη και περισσότερο χώρο ελιγμών σε μελλοντικές κρίσεις – εις βάρος των επιχειρηματιών. Αυτά εξαρτώνται από την ομαλή λειτουργία της ευρωπαϊκής εσωτερικής αγοράς ακόμη και σε περιόδους κρίσης, δήλωσε ο Peter Adrian, Πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικών Βιομηχανικών και Εμπορικών Επιμελητηρίων (DIHK), το πρακτορείο ειδήσεων dpa . Για αυτόν, ωστόσο, οι πιθανές προδιαγραφές παραγωγής θα ήταν καταπάτηση της επιχειρηματικής ελευθερίας.
Ένα πράγμα λοιπόν είναι σίγουρο: οι Βρυξέλλες θα ήθελαν να έχουν περισσότερη δύναμη και περισσότερο χώρο ελιγμών σε μελλοντικές κρίσεις – εις βάρος των επιχειρηματιών. Αυτά εξαρτώνται από την ομαλή λειτουργία της ευρωπαϊκής εσωτερικής αγοράς ακόμη και σε περιόδους κρίσης, δήλωσε ο Peter Adrian, Πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικών Βιομηχανικών και Εμπορικών Επιμελητηρίων (DIHK), το πρακτορείο ειδήσεων dpa . Για αυτόν, ωστόσο, οι πιθανές προδιαγραφές παραγωγής θα ήταν καταπάτηση της επιχειρηματικής ελευθερίας.
πηγή 19-9-22
===========
«Αυτή την εβδομάδα, η Επιτροπή της ΕΕ δημιούργησε ένα «εργαλείο έκτακτης ανάγκης» που ονομάζεται «Μέσο Έκτακτης Ανάγκης της Ενιαίας Αγοράς», με το οποίο θα μπορούσε να πάρει τον έλεγχο σε βασικά μέρη της ευρωπαϊκής οικονομίας» Demo(n)cracy in action...
Αυτήν την εβδομάδα, σε μικρή φανφάρα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημιούργησε ένα «εργαλείο έκτακτης ανάγκης» που ονομάζεται «Μέσο Έκτακτης Ανάγκης Ενιαίας Αγοράς», με το οποίο θα μπορούσε να πάρει τον έλεγχο σε βασικά μέρη της ευρωπαϊκής οικονομίας. Ουσιαστικά, αυτό το εργαλείο θα επέτρεπε στην Επιτροπή να επικαλεστεί εκτελεστικές εξουσίες για να αναγκάσει τις εταιρείες να συμμετάσχουν σε οικονομικές δραστηριότητες που δεν θα έκαναν αν έμεναν μόνες.
«Αυτό το μέσο είναι το αντίθετο μιας προγραμματισμένης οικονομίας», είπε ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν — πιθανώς επειδή το σχέδιο μοιάζει πολύ με το πρώτο βήμα προς μια προγραμματισμένη οικονομία. Σε ένα σύστημα ελεύθερης επιχείρησης, ενώ οι κρατικοί φορείς μπορούν να ρυθμίζουν τις εταιρείες, δεν μπορούν να τους πουν πώς να αναλάβουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες. Το Μέσο Έκτακτης Ανάγκης της Ενιαίας Αγοράς υπερβαίνει αυτή τη γραμμή και επιτρέπει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ενταχθεί άμεσα στις επιχειρηματικές δραστηριότητες των ιδιωτικών εταιρειών.
Οι λεπτομέρειες του σχεδίου είναι ανησυχητικές. Μαζί με τα κράτη μέλη, η εκτελεστική εξουσία της ΕΕ θα είναι σε θέση να «παρακολουθεί και να αντιμετωπίζει κάθε πιθανή απειλή που θα μπορούσε να προκαλέσει διακοπές ή ελλείψεις βασικών προϊόντων εντός της ΕΕ». Αναφερόμενος στη μονομερή δράση που έλαβαν ορισμένα κράτη μέλη κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, η SMEI στοχεύει στην αποφυγή ελλείψεων, διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας και αποθησαυρισμού.
Το τι συνιστά κρίση αφήνεται σκόπιμα ασαφές, αλλά εάν οι αξιωματούχοι πιστεύουν ότι υπάρχει στον ορίζοντα, θα εισέλθουν στη «φάση επαγρύπνησης», που θα επιτρέψει στην Επιτροπή να καλέσει τις χώρες να δημιουργήσουν στρατηγικά αποθέματα για να αποτρέψουν τις ελλείψεις. Μετά τη φάση επαγρύπνησης, η Επιτροπή μπορεί στη συνέχεια να επικαλεστεί τη «κατάσταση έκτακτης ανάγκης» κατά την οποία η Επιτροπή αρχίζει να ζητά λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες ιδιωτικών εταιρειών. Με τη σειρά του, μπορεί στη συνέχεια να αναγκάσει αυτές τις εταιρείες να δημιουργήσουν πλεονάζουσες προμήθειες αγαθών που διαφορετικά δεν θα χρειάζονταν. Σε αντίθετη περίπτωση, θα μπορούσε να επιβληθεί πρόστιμο 200.000 ευρώ – αν και θα μπορούσε κανείς να φανταστεί ότι αυτό το ποσό θα αυξηθεί εάν η αρχική ποινή δεν παρέχει επαρκές αντικίνητρο.
Το σύστημα έχει δημιουργηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε εάν οι γραφειοκράτες που εργάζονται στην Επιτροπή φοβούνται αρκετά από ένα μοντέλο που προβάλλει κάποιο σενάριο καταστροφής ή άλλο, θα μπορούν να ενεργοποιήσουν τις εξουσίες τους έκτακτης ανάγκης έναντι της ιδιωτικής βιομηχανίας.
Έτσι, για παράδειγμα, εάν μια άλλη πανδημία θεωρείτο ότι βρίσκεται στο δρόμο της, αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει εξάντληση ιατρικού εξοπλισμού, επιτρέποντας στην Επιτροπή να πάρει προμήθειες από μια χώρα και να τις δώσει σε μια άλλη. Ή ίσως η κλιματική αλλαγή κηρύσσεται κρίση. Οι γραφειοκράτες μπορούν στη συνέχεια —με βάση τη «μοντελοποίησή» τους — να ενεργοποιήσουν τη λειτουργία έκτακτης ανάγκης και να υπαγορεύσουν στις εταιρείες ιατρικών προϊόντων ή στις εταιρείες παραγωγής τροφίμων να ξεκινήσουν την υπερπαραγωγή και την αποθήκευση του προϊόντος τους. Ακόμα κι αν τα στελέχη σε αυτές τις εταιρείες πιστεύουν ότι οι προβλέψεις των γραφειοκρατών είναι λάθος, θα πρέπει να συμμορφωθούν. Αυτά βέβαια είναι υποθετικά σενάρια. Αλλά είναι τώρα μια δυνατότητα χάρη στην εισαγωγή του SMEI.
Η Ένωση υποτίθεται ότι θα διευκόλυνε το εμπόριο και θα προωθούσε την ειρήνη μεταξύ των μελών της. Το 2022 δίνει στον εαυτό της εξουσίες έκτακτης ανάγκης να παρέμβει στις επιχειρηματικές δραστηριότητες ιδιωτικών εταιρειών. Ορισμένα κράτη μέλη θα συναινέσουν ευχαρίστως σε αυτήν την κίνηση, αλλά οι περισσότεροι ορθολογικοί παράγοντες θα αποφασίσουν πιθανώς ότι η βάση του οικονομικού τους σχεδιασμού —και της ικανότητάς τους να επιτρέπουν την ελεύθερη επιχείρηση— στις προβλέψεις των γραφειοκρατών στις Βρυξέλλες μάλλον δεν είναι προς το οικονομικό τους συμφέρον.
22-9-22 https://unherd.com/thepost/eu-unveils-new-emergency-powers/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου