Το αεροπλάνο μήκους 45 μέτρων είναι σχεδόν ένα τρίτο μεγαλύτερο από ένα Boeing 737 και διαθέτει φτερά δέλτα παρόμοια με το Concorde, αλλά με τις άκρες στραμμένες προς τα πάνω.
Τα αεροσκάφη με ταχύτητα 12.000 μίλια/ώρα θα είναι σε θέση να έχουν ταχύτητα πέντε φορές μεγαλύτερη από την ταχύτητα του ήχου.
Κινέζοι επιστήμονες στήριξαν το σχέδιο του αεροπλάνου, σε σχέδια που εγκατέλειψε η NASA
Οι αξιωματούχοι στοχεύουν να έχουν έναν στόλο αεροσκαφών μέχρι το τέλος του 2035 και να επεκτείνουν τα αεροπλάνα ώστε να μεταφέρουν 100 επιβάτες έως το 2045 — αν και ο σκοπός τους δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί.
Το αεροπλάνο θα είναι σε θέση να έχει ταχύτερη από πέντε φορές την ταχύτητα του ήχου χάρη στον πολύπλοκο σχεδιασμό του.
Το πρωτότυπό του αποκαλύφθηκε σε μελέτη Κινέζων επιστημόνων του διαστήματος που συμμετείχαν στις αποστολές της χώρας στον Άρη και στο φεγγάρι.
Στήριξαν τον σχεδιασμό του αεροπλάνου στο Boeing Manta X-47C, το οποίο ήταν μέρος ενός έργου που εγκαταλείφθηκε από τη Nasa το 2000, επειδή ήταν πολύ δαπανηρό.
Ο Μινγκ Χαν Τανγκ, πρώην μηχανικός στο πρόγραμμα υπερηχητικών της Nasa, σχεδίασε την τεχνολογία X-plane Two-Stage Vehicle (TSV) που χρησιμοποιεί δύο ξεχωριστούς κινητήρες χωρίς κινούμενα μέρη σε κάθε πλευρά του αεροπλάνου.
Σε ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στο Journal of Propulsion Technology, η ομάδα είπε ότι ενώ το πρωτότυπο μπορεί να μην φτάσει στην παραγωγή, «η κατανόηση του μηχανισμού λειτουργίας του μπορεί να προσφέρει σημαντική καθοδήγηση στην ανάπτυξη υπερηχητικού επιπέδου και κινητήρα».
Οι μηχανικοί χρησιμοποίησαν ένα νέο αεροδυναμικό μοντέλο, το οποίο αποδείχθηκε αποτελεσματικό στις τελευταίες διαστημικές αποστολές της Κίνας, για να δουν πόσο καλά θα είχε το αεροπλάνο σε μεγάλα ύψη.
Βρήκαν περιοχές του αεροπλάνου που χρειάζονταν ενίσχυση λόγω των αιχμών της θερμότητας και της πίεσης που παρατηρήθηκαν σε υψηλή ταχύτητα.
Το διαστημικό πρόγραμμα της Κίνας έχει αποκλειστεί από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, κυρίως λόγω των ανησυχιών των ΗΠΑ για τις στενές στρατιωτικές διασυνδέσεις της.
Η Κίνα προώθησε επίσης αποστολές χωρίς πληρώματα και το πρόγραμμα εξερεύνησης της σελήνης προκάλεσε θόρυβο στα μέσα ενημέρωσης αυτή την εβδομάδα, όταν το ρόβερ Yutu 2 της έστειλε φωτογραφίες αυτού που περιγράφεται από ορισμένους ως «καλύβα μυστηρίου, αλλά πιθανότατα ήταν μόνο ένας βράχος για κάποιους.
Το rover είναι το πρώτο που τοποθετείται στην ελάχιστα εξερευνημένη μακρινή πλευρά του φεγγαριού, ενώ ο ανιχνευτής Chang'e 5 της Κίνας επέστρεψε σεληνιακούς βράχους στη Γη για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1970 τον περασμένο Δεκέμβριο.
Εν τω μεταξύ, άλλο κινεζικό ρόβερ ψάχνει για στοιχεία ύπαρξης ζωής στον Άρη.
Το πρόγραμμα έχει επίσης προκαλέσει διαμάχες. Τον Οκτώβριο, το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας απέρριψε μια αναφορά ότι η Κίνα είχε δοκιμάσει έναν υπερηχητικό πύραυλο δύο μήνες νωρίτερα, λέγοντας ότι απλώς είχε δοκιμάσει εάν ένα νέο διαστημικό σκάφος θα μπορούσε να επαναχρησιμοποιηθεί.
πηγή 11-12-21
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου