Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012

Απορίες ενός ανήσυχου ταξιδιώτη

Όσοι ταξιδεύουμε χειμώνα από Χανια Πειραιά βλέπουμε τα πλοία άδεια τον περισσότερο καιρό. Φορτηγά μόνο, φοιτητές και όποιος δεν μπορεί να το αποφύγει για λόγους ανωτέρας βίας. Το καλοκαίρι μόνο γεμίζουν. Τολμηρός επιχειρηματίας ο Γκριμάλντι που αποφάσισε ξαφνικά να τo παίξει εθνικός ευεργέτης για να εξυπηρετήσει κάποιους από τους επιβάτες του χειμώνα παρά τη βέβαιη χασούρα των σαλονάτων προτάσεων του.

Και επειδή δεν τρώμε όλοι κουτόχορτο και δεν είμαστε ιθαγενείς να μας κουνάνε καθρεφτάκια αναβάθμισης παίζοντας με την ευαίσθητη ανάγκη που δημιουργεί σε όλους μας η κρίση, ρώτησα λίγο παρακάτω και έμαθα. Γιατί αγαπητοί μου φίλοι, συνταξιδιώτες, υπουργοί κλπ, εδώ δεν μιλάμε για όσους πάνε διακοπές στην Κρήτη. Μιλάμε για όλους όσους είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να ταξιδεύουν ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ. Εκτός αν αναβάθμιση σημαίνει αύξηση τιμών.

Τόψαξα. Και διάβασα (capital.gr)ότι ακόμα κι αν ο τζίρος της γραμμής είναι 35 εκατομμύρια ο Ιταλιάνος ευεργέτης θα μπαίνει μέσα 10 εκατομμύρια κάθε χρόνο αφού τα super πλοία του χρειάζονται 45 εκατομμύρια για καύσιμα!!!!!! Είναι τρελός ο Ιταλός? Ή θέλει να βγάλει τα σπασμένα του από τις ζημιές 25 εκατομμυρίων που είχε η περίφημη Minoan μόνο στο 9μηνο του 2011? Πως θα το αντέξει? Θα σας πώ. Θα μας βάλει να το πληρώσουμε πολύ ακριβά!

Και γιατί στερεί τα 2 super πλοία από τις γραμμές που τρέχουν τώρα? Αλήθεια σε ποιες γραμμές είναι δρομολογημένα σήμερα από τη μέρα που γεννήθηκαν 10 χρόνια πρίν? Και δε λυπάται ο Ιταλός ευεργέτης τους καημένους επιβάτες που θα στερηθούν τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες τους χάρη των Χανιωτών? Μήπως ο Ιταλός είναι Κρητικός στην ψυχή τελικά?

Ο υγιής ανταγωνισμός είναι προς όφελος του καταναλωτή χωρίς αμφιβολία. Αναρωτιέμαι όμως: Υγιής ανταγωνισμός χωρίς τήρηση των διαδικασιών μπορεί να υπάρξει? Και ποιος το αποφασίζει αυτό? ο Ιταλός που μυρίστηκε αίμα στην ελληνική ακτοπλοΐα και ήρθε να το ρουφήξει με κάθε κόστος? Στην περίπτωση της Minoan Lines , που θέλει να μπεί στη γραμμή Πειραιάς- Χανιά τηρούνται οι διαδικασίες που ισχύουν για όλους ή μήπως είμαστε μπροστά σε νέα «μαγειρέματα» στην πλάτη του επιβατικού κοινού? Γιατί όταν έχει αρνητική απόφαση παρουσιάζει αναμονή για θετική έκβαση? Μήνυμα στέλνει σε κάποιον?

Η καραμέλα νέων θέσεων εργασίας που όλοι θέλουμε ισχύει ή ρίχνει στάχτη στα μάτια ανθρώπων που διψούν για μια δουλειά για να εκβιάσει θετικές γνωμοδοτήσεις? Διότι, για τις θέσεις εργασίας που μας πουλάνε, ρώτησα κι έμαθα. Κάθε πλοίο ελληνικής σημαίας υποχρεούται να έχει έλληνες ναυτικούς. Αφού το Ευρώπη και το Ολυμπία έχουν ήδη ελληνική σημαία σημαίνει ότι έχουν ήδη έλληνες ναυτικούς. Σωστά? Αν δεν έχουν με ποιους λειτουργούν? Κι αν έχουν, γιατί λένε ψέματα δίνοντας ψεύτικες και άδειες ελπίδες σε άνεργο κόσμο? Και θα δημιουργήσουν και θέσεις εργασίας στο λιμάνι? Ας γελάσω. Που και ποιες? Ας μας πουν συγκεκριμένα. Στην Ελλάδα δεν μπορεί πλέον να είσαι ότι δηλώσεις!

Και όχι μόνο δίνει ελπίδες για θέσεις εργασίας αλλά και τις χρησιμοποιεί σαν επιχείρημα για να εκβιάσει το Υπουργείο να του πει ναι στο όχι που ήδη είπαν άλλοι αρμόδιοι– γιατί ποιος πολιτικός σήμερα θα πεί όχι σε αύξηση θέσεων εργασίας? Όσο ψεύτικο κι αν είναι στην πράξη ακούγεται γλυκό για ψηφαλάκια!!!

Λένε ότι θα φέρουν αύξηση στην κίνηση στα Χανιά μέσω του διεθνούς δικτύου μεταφορών τους. Ας μιλήσουν οι αριθμοί αύξησης πού κατάφερε ο Ιταλός ευεργέτης στο Ηράκλειο με τα άλλα αδελφά πλοία του. Φαντάζομαι ότι έχουν μελετήσει σε βάθος τα ωφέλιμα στοιχεία πριν αποφασίσουν να πετάξουν τα λεφτά τους στη γραμμή Πειραιάς Χανιά.

Ας το πάρουμε απόφαση κι ας το δούμε καθαρά. Η Minoan προσπαθεί να διώξει τους έλληνες ακτοπλόους με στόχο την εγκατάσταση ξένου μονοπωλίου στη γραμμή της Κρήτης. Και όλα αυτά στο όνομα του ελληνικού συμφέροντος. Και όλα αυτά τώρα που η οικονομία, τα ελληνικά νοικοκυριά και οι ελληνικές επιχειρήσεις συγκλονίζονται από την κρίση. Γιατί να μπει σε μια γραμμή με χασούρα όταν η γραμμή αυτή ήδη εξυπηρετείται χρόνια τώρα επίσης με χασούρα?

Minoan Lines στη γραμμή Χανιά Πειραιάς? Ας είναι κύριοι. Ας γίνει η κρίση στην Ελλάδα βορά στις ορέξεις ξένων συμφερόντων που θέλουν να εκμεταλλευτούν τη συγκυρία με στόχο το εύκολο κέρδος. Ας έρθουν και δώρα φέροντες για το καλοκαίρι. Και αν φύγουν το χειμώνα που δεν θα φτάνουν τα εισερχόμενα ευρωλάκια… το κουπί φαντάζομαι πάλι θα μας το δώσει ο Iταλός ευεργέτης? Γιατί έστω και με κουπί εγώ και οι συνάδελφοί μου πρέπει να πηγαινοέρχομαστε Χανιά Πειραιά όλο το χρόνο.

Αυτά...

Μ.Δ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: