Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

Η Ελλάδα τελευταία στη Μεσόγειο στα τουριστικά έσοδα

Έχει τα μικρότερα οφέλη από την τουριστική καταναλωτική δαπάνη

Ο ελληνικός τουρισμός, είχε τα μικρότερα οφέλη από την καταναλωτική δαπάνη των τουριστών που επισκέφθηκαν τις χώρες της Μεσογείου, στο τελευταίο 4μηνο του 2011, ενώ πρώτη και με μεγάλη διαφορά, βρέθηκε, μετά από σχετική έρευνα, η Γαλλία.

Στο ύψος των 10,3 δισ. ευρώ ανήλθε η καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού σε Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Τουρκία την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2011, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 17,3% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Visa Europe.

Διψήφια αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης εισερχόμενου τουρισμού καταγράφηκε σε πέντε από τις έξι χώρες της Μεσογείου, με τη Γαλλία να καταγράφει αύξηση κατά 20,8%. Στην Ελλάδα καταγράφηκε ετήσια ανάπτυξη της τάξεως του 5,4%, η χαμηλότερη αύξηση που σημειώθηκε στις έξι χώρες.

Συγκεκριμένα στην Ελλάδα, η συνολική καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού κατά την περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2011 ανήλθε σε 492 εκατ. ευρώ, έναντι 466 εκατ. κατά το 2010, ποσό που αντιστοιχεί σε ετήσια αύξηση 5,4%.

Σε σύγκριση με το προηγούμενο τετράμηνο (από Μάιο έως Αύγουστο 2011) η καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού σημείωσε μείωση 53,41% από 1,056 δισ. ευρώ.

Επίσης, οι επισκέπτες από τη Ρωσία ανέβηκαν και πάλι στην κατάταξη των 10 χωρών με την υψηλότερη ετήσια δαπάνη, πηγαίνοντας από την 7η θέση το 2010 στην 5η θέση το 2011, για την περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου, μία τάση που παρατηρήθηκε ολόκληρο το χρόνο.

Εξετάζοντας και το που ξοδεύουν τα χρήματά τους οι τουρίστες στην Ελλάδα, η καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού σε αεροπορικά εισιτήρια την περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου αυξήθηκε κατά 75,23%, δηλαδή από 5 εκατ. ευρώ το 2010, σε 9 εκατ. ευρώ το 2011. Αυτή η αξιοσημείωτη αύξηση ενδέχεται να οφείλεται στην αυξημένη φορολογία και την άνοδο των τιμών των καυσίμων.

Επίσης, ο τομέας της ψυχαγωγίας κατέγραψε αύξηση κατά 44,14%, δηλαδή από 16 εκατ. ευρώ το 2010, σε 23 εκατ. ευρώ το 2011.

Σύμφωνα με το Δείκτη Καταναλωτικής Δαπάνης στην περιοχή της Μεσογείου, η Βρετανία συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφή του πίνακα των δέκα χωρών με την υψηλότερη δαπάνη στις έξι υπό εξέταση χώρες , παρά το γεγονός ότι καταγράφηκε η χαμηλότερη ετήσια αύξηση, ύψους μόλις 4,5%, για την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2011.

Οι επισκέπτες από τη Γαλλία έσπασαν για πρώτη φορά το όριο του 1 δις ευρώ από την έκδοση του Δείκτη. Η Γαλλία διατηρεί την πρώτη θέση ως η χώρα όπου καταγράφηκε η υψηλότερη δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού και ανέρχεται συνολικά σε 3,1 δισ. ευρώ για την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2011.

Η Γαλλία πρώτη και με διαφορά

Η δαπάνη που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία το τελευταίο 4μηνο του 2011 ήταν η διπλάσια από αυτή που σημειώθηκε σε Ελλάδα (429 εκατ. ευρώ), Τουρκία (723 εκατ. ευρώ) και Πορτογαλία (569 εκατ. ευρώ) μαζί.

Οι επισκέπτες στις έξι χώρες τις Μεσογείου συνέβαλλαν σε σημαντική αύξηση της δαπάνης για ψυχαγωγία, με συνέπεια αυτή η κατηγορία να καταγράφει αύξηση κατά 95,3% σε ετήσια βάση, αγγίζοντας συνολική δαπάνη της τάξεως του 1,359 δισ. ευρώ.

Οι κατηγορίες Τρόφιμα & Ποτά και supermarket σημείωσαν αύξηση καταναλωτικής δαπάνης εισερχόμενου τουρισμού, σε ετήσια βάση, της τάξεως του 13,4% και 13,6% αντίστοιχα, καταγράφοντας δαπάνη ύψους 57 εκατ. ευρώ και 344 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Η δαπάνη των επισκεπτών από τις αναδυόμενες αγορές – Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα –ανήλθε σε 901 εκατ. ευρώ την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2011, αυξημένη περίπου κατά 211 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Η δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού από τη Ρωσία αυξήθηκε από το 4,30% που ήταν την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου του 2010 στο 4,94% κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Η δαπάνη των Ρώσων καταναλωτών σε αυτό το 4μηνο του έτους έμοιαζε κατά πολύ με τη δαπάνη κατά την περίοδο Μαΐου – Αυγούστου 2011, η οποία έφτανε το 5,17% του συνόλου της δαπάνης εισερχόμενου τουρισμού στις έξι χώρες.

Η δαπάνη των επισκεπτών από την Ινδία παρέμεινε αμελητέα κατά την εξεταζόμενη περίοδο και εξακολούθησε να είναι αμετάβλητη σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι.

Ο δείκτης Τουριστικής Δαπάνης στην περιοχή της Μεσογείου της Visa Europe βασίζεται στα στοιχεία διασυνοριακών συναλλαγών με όλες τις κάρτες Visa (χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες) στις έξι υπό εξέταση χώρες.

voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: