Επιβεβαίωσε επίσης αυτό πουέχει γράψει το defencenet.gr ότι η τουρκική Αεροπορία θα προμηθευτεί τα δύο πρώτα από αυτά εντός του 2015, δηλαδή σε τρία χρόνια από τώρα!
Όταν η μεγάλος της αντίπαλος η ελληνική Πολεμική Αεροπορία θα βρίσκεται στο κατώτατο όριο των δυνατοτήτων της με παλιά αεροσκάφη στο 50% του στόλου της, με ελλείψεις σε εκπαίδευση λόγω μειωμένων ώρων πτήσης και μη προμήθειας σύγχρονων συστημάτων όπως τα ACMI και με ηθικό στο ναδίρ, λόγω οικονομικής καταστροφής που όσο και αν μας φαίνεται τώρα επώδυνη, το μέλλον προδιαγράφεται πολύ χειρότερο!
«Η Τουρκία προτίθεται να αγοράσει 100 F-35 και δύο θα παραδοθούν το 2015», δήλωσε κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του τουρκικού κοινοβουλίου, ο İsmet Yılmaz σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Milliyet, διευκρινίζοντας ακόμη ότι για την αγορά αυτή η Τουρκία θα δαπανήσει 16 δισ. $.
Είναι η πρώτη φορά που ανακοινώνεται το κόστος του και αφετέρου ο οριστικός και αμετάκλητος χαρακτήρας της προμήθειας. Στο παρελθόν είχαν εκφραστεί αμφιβολίες τόσο για τη βιωσιμότητα του ίδιου του προγράμματος όσο και για το εύρος της τουρκικής εμπλοκής, όλα αυτά όμως και μετά τις δηλώσεις του Τούρκου υπουργού φαίνεται πια πως είναι άνευ ουσίας.
Το γεγονός είναι πως η τουρκική Αεροπορία το αργότερο μέχρι το 2017 η πρώτη Μοίρα των F-35 θα είναι επιχειρησιακή στο Αιγαίο.
Από την άλλη η Ελλάδα αντιμέτωπη με το φάσμα της οικονομικής καταστροφής που δείχνει να επελαύνει χωρίς κανένας και τίποτα να μπορεί να την αποτρέψει, μπαίνει στο περιθώριο των γεωπολιτκιών εξελίξεων στην περιοχή. Με ένα κονδύλι για την άμυνα για τα επόμενα τρία χρόνια που μετά βίας αγγίζει το 500 εκατ. € η αποτρεπτική της δύναμη δείχνει ότι περνά στη φάση της απόλυτης αφάνειας.
Και όχι μόνο η αποτρεπτική της δύναμη αλλά και η οποιαδήποτε προσπάθεια για την κατοχύρωση των ζωτικών συμφερόντων στο ενεργαικό πεδίο. Πως θα προχωρήσει η Ελλάδα στην εκμετάλλευση των κοιτασμάτων που απορρέουν από την χάραξη της ελληνικής ΑΟΖ;
Πως θα χαράξει τον ενεργειακό της χάρτη, όταν δε θα μπορεί να κάνει το αυτονόητο: δηλαδή να υπάρχει ως ένοπλή οντότητα στη σκακιέρα της περιοχής, όπου όλα τα πιόνια θα ελέγχονται από την Τουρκία;
Είναι φανερό ότι οδηγούμαστε σε μια «δορυφοριοποίηση» της Ελλάδας έναντι της Τουρκίας. Πως το ΥΠΕΞ σχεδιάζει να ανοίξει τα ζητήματα της ΑΟΖ τη στιγμή που η Τουρκία είναι σίγουρο πως θα αντιδράσει και μάλιστα από θέση ισχύος; Τι θα προτάξει η Ελλάδα ως εθνικό της όπλο; Το διεθνές δίκαιο; Αυτό που η Τουρκία έχει κατ΄ επανάληψη πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων;
Είναι κρίσιμες ιστορικές στιγμές αυτές που ζούμε αλλά θα γίνουν ακόμη κρισιμότερες στα επόμενα 5 χρόνια.
Το χειρότερο όμως δυστυχώς όλων είναι η απρονοησία με την οποία η Αθήνα αντιμετωπίζει την όλη κατάσταση και συνολικά όλη το πολιτικό σκηνικό. Μια ημέρα μόλις πριν ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλης είχε προτείνει τη ματαίωση του προγράμματος ναυπήγησης δύο υποβρυχίων 214 εξαιτίας των κακών οικονομικών. Χωρίς δεύτερη σκέψη και χωρίς να εκτιμήσει σε βάθος χρόνου την κατάσταση έτσι όπως αυτή θα διαμορφωθεί προχώρησε σε μια πρόταση «μαχαιριά» για την Εθνική Άμυνα η οποία έχει ήδη «τραυματιστεί θανάσιμα» από την τρόικα με τις απανωτές περικοπές.
Το ίδιο και η παρούσα - όσο και οι μελλοντικές ελληνικές κυβερνήσεις- (δεν πρόκειται να αλλάξει η συνταγή όσο τα υλικά παραμένουν τα ίδια) που αδυνατώντας να δει καθαρά μέσα από τη «ασφυξία» των ελλειμμάτων και του χρέους των δισεκατομμυρίων και της κοινωνικής αναταραχής το πως θα διαχειριστεί την μελλοντική γεωπολιτική θέση της χώρας χαμένη μέσα στο «λαβύρινθο» των Βρυξελών φαίνεται –και είναι- αδύναμη να προλάβει τις εξελίξεις.
defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου