Το αμερικανικής κατασκευής μαχητικό θα μπορεί να μεταφέρει μέχρι και τέσσερις πυραύλους του τύπου, στις εσωτερικές αποθήκες του και αυτό αποτελεί ένα επιπλέον δύσκολο σταυρόλεξο για την Πολεμική Αεροπορία: Το βλήμα είναι μακράν ανώτερο από τον ΑΙΜ-120 που χρησιμοποιούν και οι δύο Αεροπορίες στο Αιγαίο (έχει ακτίνα 100 χλμ και το κυριότερο αναπτύσσει ταχύτητα 4 Μach) και θα δίνει την δυνατότητα κατάρριψης των ελληνικών μαχητικών σε μεγαλύτερες αποστάσεις και σε χρόνους κλάσματος από αυτούς που αφήνει ο ΑΙΜ-120 για αντίδραση του αμυνόμενου.
Τυχόν ταυτόχρονη προμήθειά του από το 2015, έντος ένταξης του F-35 στην τουρκική Π.Α., τόσο του αεροσκάφους όσο και του βλήματος θα δημιοτυργήσει ένα gap στις επιχειρησιακές δυνατότητες των δύο Αεροποριών που θα καλυφθεί μόνο αν υπάρξει προμήθεια F-35 ή ευρωπαϊκού αεροσκάφους (EF-2000, Gripen NG, Rafale F.3) ή του ρωσικού Su-35 που χρησιμοποιεί ανάλογο βλήμα σε επιδόσεις (ελαφρά ανώτερες). Πληροφορίες από την MBDA αναφέρουν ότι ήδη το βλήμα επιδείχθηκε σε Τούρκους επιτελείς και ήδη συζητείται η βιομηχανική συμμετοχή τουρκικών εταιρειών στην κατασκευή του!
Στην εφαρμογή του στο F-35 η συνολική έκταση του πτερυγίου του πυραύλου μειώνεται κατά περίπου 20% σε σύγκριση με τον αρχικό σχεδιασμό, ανέφερε ο ο Rob Thornley, αξιωματούχος της MBDA. Το νέο σχήμα του πυραύλου Meteor, του επιτρέπει να μεταφέρεται στον σχδιασμένο εσωτερικό χώρο για τους τέσσερις AIM-120C7 AMRAAM της Raytheon.
Ο νέος σχεδιασμός του πυραύλου είναι το προϊόν μιας μελέτης της Lockheed, πριν από τρία χρόνια, με χρηματοδότηση του βρετανικού υπουργείου Άμυνας, με σκοπό την διερεύνηση της σκοπιμότητας για την μεταφορά τεσσάρων Meteor στον εσωτερικό κόλπο του F-35.
Ο Meteor έχει προγραμματιστεί να ενταχθεί στο οπλοστάσιο του Rafale, του Eurofighter Typhoon και του Gripen, στο πλαίσιο ενός εξαεθνούς προγράμματος της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Σουηδίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η Lockheed, προηγουμένως, έχει αποκαλύψει έναν τροποποιημένο άνοιγμα του εσωτερικού κόλπου του F-35, ο οποίος δημιουργεί αρκετό χώρο για να μεταφέρονται μέχρι και έξι AMRAAM.
Το METEOR βασίζεται στο σχέδιο του βλήματος S-225XR που αναπτύχθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’80 από τις εταιρείεςBAE, Marconi, Alenia και SAAB. Τον Μαϊο του 2000 η Μεγάλη Βρετανία ανακοίνωσε επίσημα την επιλογή του METEOR και τον Ιούνιο του 2001 προσχώρησαν στο σχήμα με την υπογραφή του σχετικού Μνημονίου Κατανόησης (MoU) (πέραν της Μ. Βρετανίας) η Γαλλία και η Σουηδία και ως βιομηχανικοί εταίροι η Γερμανία, η Ιταλία και η Ισπανία. Ακολουθεί τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους η προσχώρηση της Ιταλίας με σκοπό την απόκτηση 400 βλημάτων και τον Δεκέμβριο η Ισπανία. Ακο-
λουθεί το 2002 και η προσχώρηση της Γερμανίας με σκοπό την απόκτηση 600 βλημάτων.
Το βλήμα METEOR έχει ανάλογο μέγεθος με το AIM-120 (σε παρένθεση τα στοιχεία μεγέθους του AMRAAM). Το μήκος του φθάνει τα 3,65μ, (3,66μ) η διάμετρος τα 0,178μ (ίδια) και το βάρος του τα 185 κιλά (152 κιλά). Ενδεικτικά οι διαστάσεις του AIM-54C ήταν: μήκος 3,95μ, διάμετρος 0,380μ και βάρος τα 457 κιλά. Το βλήμα αναπτύσσει μέγιστη υπερηχητική ταχύτητα 4 Mach που του επιτρέπει να εκτελεί ελιγμούς υψηλής φόρτισης στα όρια του φακέλου εμπλοκής.
Η εμβέλειά του υπολογίζεται ότι υπερβαίνει τα 100χλμ. Μάλιστα σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία η «ζώνη αδύνατης διαφυγής» υπερβαίνει τα 100 χλμ, συνεπώς η επίδοση μέγιστης εμβέλειας υπερβαίνει κατά πολύ την ανωτέρω επίδοση! Στην περίπτωση που οι προδιαγραφές αυτές επιβεβαιωθούν στη πράξη, πρόκειται για μία πραγματική «επανάσταση» στην εναέρια μάχη και επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα χρήσης του βλήματος σε συνδυασμό με ένα σύγχρονο ραντάρ AESA.
Για τον λόγο αυτό δεν φαίνεται πιθανή η πιστοποίηση του βλήματος σε παλαιότερα μαχητικά που δεν διαθέτουν ραντάρ AESA παρά την εν γένει «συμβατότητά» του με το βλήμα AMRAAM.
Το σώμα του βλήματος είναι κυλινδρικό με μία «ασυμμετρική» διαμόρφωση με δύο αεραγωγούς κατασκευασμένους από τιτάνιο κάτω από το κυρίως σώμα του. Στο σώμα του βλήματος έχουν εγκατασταθεί τέσσερα ουραία πτερύγια. Χρησιμοποιείται ο κλασικός αεροδυναμικός έλεγχος των ουραίων πτερυγίων των βλημάτων μεγάλης εμβέλειας όπως του Phoenix.
πηγή
Ο νέος σχεδιασμός του πυραύλου είναι το προϊόν μιας μελέτης της Lockheed, πριν από τρία χρόνια, με χρηματοδότηση του βρετανικού υπουργείου Άμυνας, με σκοπό την διερεύνηση της σκοπιμότητας για την μεταφορά τεσσάρων Meteor στον εσωτερικό κόλπο του F-35.
Ο Meteor έχει προγραμματιστεί να ενταχθεί στο οπλοστάσιο του Rafale, του Eurofighter Typhoon και του Gripen, στο πλαίσιο ενός εξαεθνούς προγράμματος της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Σουηδίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η Lockheed, προηγουμένως, έχει αποκαλύψει έναν τροποποιημένο άνοιγμα του εσωτερικού κόλπου του F-35, ο οποίος δημιουργεί αρκετό χώρο για να μεταφέρονται μέχρι και έξι AMRAAM.
Το METEOR βασίζεται στο σχέδιο του βλήματος S-225XR που αναπτύχθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’80 από τις εταιρείεςBAE, Marconi, Alenia και SAAB. Τον Μαϊο του 2000 η Μεγάλη Βρετανία ανακοίνωσε επίσημα την επιλογή του METEOR και τον Ιούνιο του 2001 προσχώρησαν στο σχήμα με την υπογραφή του σχετικού Μνημονίου Κατανόησης (MoU) (πέραν της Μ. Βρετανίας) η Γαλλία και η Σουηδία και ως βιομηχανικοί εταίροι η Γερμανία, η Ιταλία και η Ισπανία. Ακολουθεί τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους η προσχώρηση της Ιταλίας με σκοπό την απόκτηση 400 βλημάτων και τον Δεκέμβριο η Ισπανία. Ακο-
λουθεί το 2002 και η προσχώρηση της Γερμανίας με σκοπό την απόκτηση 600 βλημάτων.
Το βλήμα METEOR έχει ανάλογο μέγεθος με το AIM-120 (σε παρένθεση τα στοιχεία μεγέθους του AMRAAM). Το μήκος του φθάνει τα 3,65μ, (3,66μ) η διάμετρος τα 0,178μ (ίδια) και το βάρος του τα 185 κιλά (152 κιλά). Ενδεικτικά οι διαστάσεις του AIM-54C ήταν: μήκος 3,95μ, διάμετρος 0,380μ και βάρος τα 457 κιλά. Το βλήμα αναπτύσσει μέγιστη υπερηχητική ταχύτητα 4 Mach που του επιτρέπει να εκτελεί ελιγμούς υψηλής φόρτισης στα όρια του φακέλου εμπλοκής.
Η εμβέλειά του υπολογίζεται ότι υπερβαίνει τα 100χλμ. Μάλιστα σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία η «ζώνη αδύνατης διαφυγής» υπερβαίνει τα 100 χλμ, συνεπώς η επίδοση μέγιστης εμβέλειας υπερβαίνει κατά πολύ την ανωτέρω επίδοση! Στην περίπτωση που οι προδιαγραφές αυτές επιβεβαιωθούν στη πράξη, πρόκειται για μία πραγματική «επανάσταση» στην εναέρια μάχη και επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα χρήσης του βλήματος σε συνδυασμό με ένα σύγχρονο ραντάρ AESA.
Για τον λόγο αυτό δεν φαίνεται πιθανή η πιστοποίηση του βλήματος σε παλαιότερα μαχητικά που δεν διαθέτουν ραντάρ AESA παρά την εν γένει «συμβατότητά» του με το βλήμα AMRAAM.
Το σώμα του βλήματος είναι κυλινδρικό με μία «ασυμμετρική» διαμόρφωση με δύο αεραγωγούς κατασκευασμένους από τιτάνιο κάτω από το κυρίως σώμα του. Στο σώμα του βλήματος έχουν εγκατασταθεί τέσσερα ουραία πτερύγια. Χρησιμοποιείται ο κλασικός αεροδυναμικός έλεγχος των ουραίων πτερυγίων των βλημάτων μεγάλης εμβέλειας όπως του Phoenix.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου