Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022

Αρχαία τεχνολογία ήχου -Η Ανάσα της Δημιουργίας, «φιγούρες Chladni», ηχητική αιώρηση. Ιατρική μουσική, ιατρική συχνοτήτων, καλές δονήσεις, φυτά και ζώα αγαπούν τη μουσική


όσοι ενδιαφέρονται για τον κόσμο της μουσικής γνωρίζουν τα πάντα για τα πιρούνια συντονισμού

Είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε εκ των προτέρων ποια συχνότητα δόνησης έχει ο εξαγόμενος ήχος.

Κυριολεκτικά μεταφρασμένος από τα γερμανικά, ο όρος "πιρούνι συντονισμού" σημαίνει "ήχος δωματίου" ή, ακριβέστερα, "ήχος στο δωμάτιο".

τα πιρούνια συντονισμού εφευρέθηκαν το 1711 από τον John Shore , έναν Βρετανό μουσικό.

Μια τέτοια συσκευή μοιάζει με ένα πιρούνι με δύο άκρες. Όταν το χτυπήσετε, τα άκρα θα δονούνται και θα εμφανιστεί ένας ήχος. Ο ήχος που εξάγεται έχει συχνότητα δόνησης ακριβώς 419,9 Hz.

 Ανεπίσημα, η ύπαρξή τους ανάγεται στους αρχαίους Κελτικούς και Αιγυπτιακούς χρόνους. Σήμερα χρησιμοποιούνται κυρίως για τον έλεγχο της ακοής, τον συντονισμό της μουσικής, τη διατήρηση του χρόνου σε ένα ρολόι χαλαζία και τη διδασκαλία των αρχών της δόνησης και του συντονισμού στην τάξη. Η κοινότητα εναλλακτικής υγείας χρησιμοποιεί πιρούνια συντονισμού για θεραπευτικούς σκοπούς. Τι τα χρησιμοποιούσαν όμως οι αρχαίοι; Πιστεύουμε ότι χρησιμοποιήθηκαν κυρίως για την κοπή, τη διάτρηση και την ανύψωση λίθων.

Δεν μπορείτε να τρυπήσετε και να διαμορφώσετε πέτρες όπως θα κάνατε με μέταλλο ή ξύλο, ειδικά σε σκληρές πέτρες όπως ο γρανίτης, επειδή αποτελούνται από εξαιρετικά σκληρά ορυκτά σωματίδια που υπερθερμαίνονται και φθείρουν το εργαλείο. η καλύτερη μέθοδος είναι η ηχητική διάτρηση.

Αν συνδέσουμε  μερικούς αριθμούς, μπορούμε να πάρουμε μια ιδέα για το πώς θα ήταν ένα τρυπάνι πιρουνιού συντονισμού ήχου. Τα δόντια μήκους 30 cm και πάχους 3 cm δημιουργούν συχνότητα συντονισμού 1100 Hz και απαιτούν ράβδο μήκους 1,5 m.

Σε εικόνα σχεδιασμένη με κλίμακα,  παρατηρούμε πόσο μακριά είναι η λαβή, σε σχέση με το πιρούνι, και πώς πραγματικά μοιάζει με τρίαινα ή καμάκι και μπορεί να λειτουργήσει ως τέτοιο εάν τα δόντια είναι ακονισμένα. Αυτό θυμίζει τον Ποσειδώνα, τον θεό της Ατλαντίδας. Αυτό το υδάτινο σύμβολο εμφανίζεται στον αιγυπτιακό μύθο του Ώρου (θεός του γερακιού) που χτυπά τον εχθρό του με ένα καμάκι.

Οι Κέλτες έχουν επίσης τους θρύλους τους για την άφιξή τους στην Ευρώπη, αφού διέφυγαν από ένα νησί που βυθίστηκε στα βορειοδυτικά (πιθανώς Γροιλανδία ή Ισλανδία).

Με άλλα λόγια, ένας προκατακλυσμιαίος ωκεάνιος πολιτισμός με προηγμένη τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένων των πιρουνιών συντονισμού που μοιάζουν με καμάκι, μπορεί να διασπάστηκε μετά τον κατακλυσμό, κάποιοι να ίδρυσαν την Αίγυπτο, άλλοι να έγιναν πρόγονοι των Δρυιδών/Κελτών/.

Stone Levitation

Η Μεγάλη Πυραμίδα , οι αρχαίοι μεγαλίθοι, το Στόουνχεντζ και το « Κάστρο των Κοραλλιών » “Coral Castle”  του Edward Leedskalnin στη Φλόριντα αποτελούν μαρτυρίες για μια μυστική τεχνολογία, που επέτρεπε στους ανθρώπους με απλές μεθόδους να μετακινούν πέτρες βάρους έως και αρκετών εκατοντάδων τόνων. Όλα δείχνουν ότι ο ήχος είναι το κύριο συστατικό.

Αυτό δεν είναι το ίδιο με την ακουστική αιώρηση που αποδεικνύεται στα εργαστήρια φυσικής στις μέρες μας, όπου μικρές μπάλες του πινγκ πονγκ και παρόμοια αντικείμενα ελαφρού βάρους ανυψώνονται από την πρόσκρουση της πίεσης του αέρα από στάσιμα κύματα που παράγονται από πολύ δυνατά κέρατα. Μάλλον, εννοούμε ότι ο ήχος είναι ο εκκινητής μιας διαδικασίας που καταλήγει να μεταβάλλει άμεσα τη βαρύτητα.

Αυτό δεν είναι πουθενά πιο εμφανές από το μέγεθος των μεγαλιθικών λίθων.

Γιατί οι αρχαίοι δεν χρησιμοποιούσαν μικρότερες πέτρες που ήταν ευκολότερες στη μεταφορά;

Γιατί οι πέτρες ήταν 10-500 τόνοι πιο διαδεδομένες από αυτές κάτω από έναν τόνο;

Πιθανώς επειδή όσο μικρότερη είναι η πέτρα, τόσο υψηλότερη είναι η συχνότητα συντονισμού της και τόσο πιο δύσκολο είναι να παραχθεί ένας ισχυρός ήχος στην απαιτούμενη συχνότητα χρησιμοποιώντας πιρούνια συντονισμού ή/και την ανθρώπινη φωνή.

Τόσο τα πιρούνια όσο και η ανθρώπινη φωνή έχουν περιορισμένο εύρος συχνοτήτων, γενικά 100-3000 Hz. Εάν μετατρέψετε αυτό το εύρος συχνοτήτων σε ένα επιτρεπόμενο εύρος μεγεθών πέτρας, ταιριάζει με το εύρος των μεγαλιθικών μεγεθών πέτρας σε όλο τον κόσμο.

Μόνο μετά την απώλεια αυτής της τεχνολογίας χτίστηκαν κτίρια και πέτρινες κατασκευές από πολύ μικρότερους ογκόλιθους. Το βλέπετε αυτό στις Μυκήνες, τη Μάλτα , το Macchu Picchu , το Baalbek και την Αίγυπτο , όπου οι παλαιότερες πέτρες είναι τεράστιες και τοποθετημένες με ακρίβεια, ενώ αυτές που προστέθηκαν πολύ αργότερα είναι μικρότερες και συνήθως πιο τραχιές.

Αυτό μπορεί να οφείλεται μόνο στο ότι οι προηγούμενες διαμορφώθηκαν και τοποθετήθηκαν στη θέση τους μέσω μιας εξωτικής τεχνολογίας που εξασθένησε τη βαρύτητα.

Ο μεγαλύτερος μεγάλιθος είναι η πέτρα της εγκύου στο Baalbek. Έχει μήκος 21,5 μέτρα, κατασκευασμένο από κόκκινο γρανίτη και ζυγίζει περίπου 500-1000 τόνους. Η συχνότητα συντονισμού του, όπως αυτή μιας μεταλλικής ράβδου, εξαρτάται από το μήκος της και την ταχύτητα του ήχου που τη διέρχεται. Η ταχύτητα του ήχου στον κόκκινο γρανίτη είναι περίπου 4500 m/s, δίνοντας συχνότητα συντονισμού 105 Hz.

Αν χρησιμοποιηθεί το πλάτος του 4,8 μέτρα, η συχνότητα είναι 469Hz. Ένα άλλο παράδειγμα, το τυπικό μπλοκ της Μεγάλης Πυραμίδας έχει μήκος 2,2 μέτρα και με την ταχύτητα του ήχου μέσω του ασβεστόλιθου να είναι 3000 m/s, η συχνότητα συντονισμού του είναι 682 Hz.

Όλα αυτά βρίσκονται εντός του ιδανικού εύρους συχνοτήτων των μεταλλικών πιρουνιών συντονισμού και της ανθρώπινης φωνής.

Τα πιρούνια συντονισμού ανεβαίνουν τόσο ψηλά σε τόνο μόνο προτού η ιξωδοελαστικότητα του υλικού σε αυτό το βήμα είναι υπερβολική και ο ήχος σβήσει πολύ γρήγορα. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Viscoelasticity

Ομοίως, η ανθρώπινη φωνή φτάνει τόσο ψηλά. Εάν χρησιμοποιείται φωνή, είναι πιθανόν μέσω της μυστικιστικής μεθόδου του υπερτονικού τραγουδιού , μια μέθοδο φωνητικής χειραγώγησης που παράγει έναν καθαρό ήχο κουδουνίσματος παρόμοιο με αυτόν ενός κουρδίσματος.

https://en.wikipedia.org/wiki/Overtone_singing

Παρεμπιπτόντως, το υπέρτονο τραγούδι δημιουργεί στάσιμα κύματα μέσα στο κρανίο και κάνει μέσα στο κεφάλι ό,τι ο ηχητικός ήχος μέσα σε μια πέτρα, όπως περιγράφεται παρακάτω.

Η διατομή του κρανίου έχει ομοιότητα με την κάτοψη του Stonehenge, με την έννοια μιας κυκλικής διάταξης ορυκτού γύρω από ένα σύμπλεγμα μικρότερων λίθων στο κέντρο, στην περίπτωση αυτή οι μικρότεροι λίθοι είναι οι σχηματισμοί ασβεστίου μέσα στην επίφυση .

αν παρακολουθήσουμε τα πρώτα 15 λεπτά του Meetings with Remarkable Men (αυτοβιογραφία του Γκουρτζίεφ), θα δούμε ακριβώς αυτή τη μέθοδο που χρησιμοποιείται για να τραγουδήσουν οι βράχοι.

Είναι πιθανό, ωστόσο, να χρειάζεται κάτι περισσότερο για να αιωρηθεί μια πέτρα από μια απλή δόνηση. ίσως η δόνηση χαλαρώνει λίγο την πέτρα από τους νόμους της φυσικής και τότε πρέπει να εφαρμοστεί αιθερική/ψυχική/συνειδητή δύναμη για να την κάνει να κινηθεί.

Ωστόσο ο ήχος που εφαρμόζεται στις πέτρες, η δημιουργία στάσιμων κυμάτων μέσα τους και το πιεζοηλεκτρικό φαινόμενο παίζουν ρόλο σε αυτή τη διαδικασία.

Η ευφυής χρήση απλής τεχνολογίας μπορεί να παράγει θαυμάσια αποτελέσματα που ούτε η σύγχρονη τεχνολογία μπορεί να αναπαράγει, επειδή η σύγχρονη τεχνολογία έχει στειρωθεί και δεν έχει πρόσβαση στα μυστικά της αιθερικής ενέργειας και της βαρύτητας.

=============

 Αρχαίες τεχνολογίες ήχου - η ανάσα της δημιουργίας

https://www.gaia.com/article/ancient-sound-technology-the-breath-of-creation

Κύματα (κρουστικά) που συντρίβονται. Το χτύπημα μιας παλάμης πάνω σε ένα τεντωμένο δέρμα τυμπάνου. Το κλάμα ενός νεογέννητου μωρού. Ο ήχος είναι η σύνδεσή μας (συναισθηματική μας πρόσδεση) με το παρόν, με τον εαυτό μας και με τη βαθιά και αρχαία αίσθηση του κόσμου.

Κατά τη διάρκεια των αιώνων, οι αρχαίες τεχνολογίες ήχου που ενσωματώνονται στη φωνή, τα όργανα και τον φυσικό κόσμο έχουν δημιουργήσει μια θεραπευτική και πνευματική σύνδεση.

Κάθε αρχαίος πολιτισμός βασίζεται στην πίστη στην ιερότητα του ήχου, από τον στίχο της Παλαιάς Διαθήκης «Και ο Θεός είπε ας γίνει φως» μέχρι το στοχαστικό Aum της ινδουιστικής παράδοσης. Ο ήχος αντιπροσωπεύει το πνευματικό νόημα που είναι απαραίτητο για τις ανθρώπινες σχέσεις με τη φύση, με τον εαυτό μας και μεταξύ μας.

Οι πρώτοι που χρησιμοποίησαν τον ήχο ως θεραπευτική δύναμη ήταν οι ιθαγενείς της βόρειας Αυστραλίας. Ο αρχαίος πολιτισμός δημιούργησε μια μορφή ηχητικής θεραπείας που εκφραζόταν μέσω του didgeridoo ή, όπως ονομαζόταν αρχικά, yidaki. Το Didgeridoo είναι φτιαγμένο από πεσμένα κλαδιά ευκαλύπτου που έχουν κοιλωθεί (κουφωθεί) από τερμίτες. Θεωρείται το αρχαιότερο πνευστό, ηλικίας άνω των 40.000 ετών.

Το Didgeridoo έχει χρησιμοποιηθεί σε τελετουργίες (τελετές, ceremonial rituals) και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες λόγω των μοναδικών ηχητικών κυμάτων που πιστεύεται ότι ακούγονται μέσω της γης και μπορούν να μεταδοθούν σε μεγάλες αποστάσεις. Οι χαμηλές συχνότητες του didgeridoo πιστεύεται ότι θεραπεύουν, προάγουν την κινητικότητα και απελευθερώνουν ροές ενέργειας.

Αυτός που γνωρίζει το μυστικό του ήχου γνωρίζει το μυστικό όλου του σύμπαντος. Χαζράτ Ιναγιάτ Χαν  (Hazrat Inayat Khan)

Οι αυτόχθονες πολιτισμοί της Βόρειας Αμερικής ενσωμάτωσαν την "αμοιβαία συμμετοχή" (reciprocal participation)  στις φυλετικές τελετές τους με μια πολύπλοκη και αλληλένδετα συνδεδεμένη μουσική ανταλλαγή που κάλυπτε όλα τα έθνη και τις φυλές. Η μουσική παίζει αναπόσπαστο ρόλο στη ζωή των ιθαγενών Αμερικανών.
Χρησιμοποιείται για τελετουργικούς σκοπούς, δημιουργική έκφραση και θεραπεία.
Η δημιουργία και το μοίρασμα της μουσικής ήταν ανέκαθεν κεντρικό στοιχείο της καθημερινής ζωής τους.
Υπάρχουν πολλά διαφορετικά όργανα που χρησιμοποιούνται κατά τη δημιουργία μουσικής ιθαγενών Αμερικανών, συμπεριλαμβανομένων των ντραμς, των φλάουτων και άλλων κρουστών οργάνων. Ωστόσο το πιο σημαντικό στοιχείο της μουσικής τους είναι η φωνή.

Σύμφωνα με το American Indian Heritage Foundation (AIHF),   http://indians.org/articles/native-american-music.html

Τα φωνητικά είναι η ραχοκοκαλιά της μουσικής που φτιάχνεται σε πολιτισμούς των ιθαγενών της Αμερικής. Χρησιμοποιούνται ασυνήθιστοι, ακανόνιστοι ρυθμοί και ένα κάπως παράξενο στυλ τραγουδιού. Δεν ενσωματώνεται ποτέ αρμονία, αν και μερικές φορές πολλοί άνθρωποι τραγουδούν ταυτόχρονα, και άλλες φορές τα φωνητικά εκτελούνται σόλο. Τα φωνητικά των ιθαγενών Αμερικανών είναι γεμάτα πάθος, χρησιμοποιούνται για να επικαλούνται πνεύματα, να ζητούν βροχή ή θεραπεία ή χρησιμοποιούνται για να θεραπεύσουν τους αρρώστους. 

Η AIHF αναφέρει: «Πολλοί ερευνητές πιστεύουν ότι η μουσική των ιθαγενών της Αμερικής είναι από τις πιο περίπλοκες που έχουν πραγματοποιηθεί ποτέ. Η ένταση και η απελευθέρωση των φωνητικών σε συνδυασμό με ποικίλους ρυθμούς ντραμς το καθιστούν μια πολύ περίπλοκη μορφή τέχνης.

Στην αρχαία Αίγυπτο, επτά φωνήεντα χρησίμευαν ως ιεροί ήχοι και παρήγαγαν ισχυρή ευφωνία ή αρμονική σύγκλιση. Εκτός από την ανθρώπινη φωνή, οι Αιγύπτιες αρχιέρειες έπαιζαν το sistrum σε τελετές, ένα είδος κουδουνίστρας με μεταλλικούς δίσκους συνδεδεμένους σε αυτό που παρήγαγε έναν «υπερήχο» για να ενισχύσει την επούλωση, και ο οποίος χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα. Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι πίστευαν τόσο έντονα στη δύναμη και την ιερότητα του ήχου που δεν υπάρχουν φωνήεντα στη γραπτή γλώσσα των ιερογλυφικών τους.

Αυτό που σήμερα ονομάζουμε μουσικοθεραπεία ανάγεται στην αρχαία Ελλάδα. Ο Πυθαγόρας, πιο γνωστός ως ο πατέρας των μαθηματικών και ο ιδρυτής της Πυθαγόρειας Σχολής Μυστηρίου, πιστεύεται επίσης ότι ανακάλυψε μουσικά διαστήματα. Εγραψε:

Κάθε ουράνιο σώμα και ακόμη και κάθε άτομο παράγει έναν συγκεκριμένο ήχο λόγω της κίνησης, του ρυθμού ή της δόνησης του. Όλοι αυτοί οι ήχοι και οι δονήσεις σχηματίζουν μια καθολική αρμονία στην οποία κάθε στοιχείο, έχοντας τη δική του λειτουργία και χαρακτήρα, συμβάλλει στο σύνολο σε αυτό που ο Σύρος φιλόσοφος Ιάμβλιχος αποκαλεί «μουσική ιατρική».

Όπως οι αρχαίοι Αιγύπτιοι, οι αρχαίοι Έλληνες κατασκεύαζαν θεραπευτικούς θαλάμους σχεδιασμένους για τον «ονειρικό ύπνο» οι οποίοι περιλάμβαναν επίσης τη θεραπευτική χρήση αντηχούντων επιφανειών και πέτρινων τοίχων με παράλληλη όψη (Παράλληλοι πέτρινοι τοίχοι) καθώς και μουσικά όργανα.

Η φωνητική ψαλμωδία είναι επίσης ευρέως διαδεδομένη στους αρχαίους κινεζικούς και θιβετιανούς πολιτισμούς, με περίπλοκες παραλλαγές ευεργετικές για τη σωματική ευεξία, την ψυχική υγεία και την πνευματική κυριαρχία. Εκτός από την ανθρώπινη φωνή, τα θιβετιανά μπολ τραγουδιού (Tibetan Healing Sounds - Singing Bowls) -χρησιμοποιούνται εδώ και αιώνες για τη θεραπεία και την τόνωση των εγκεφαλικών κυμάτων.

Συγκρίνονται (έχουν παρομοιαστεί) με τον «ήχο του σύμπαντος» που εκτυλίσσεται. Τέλος, τα θιβετιανά γκονγκ καλύπτουν ολόκληρο το ακουστικό φάσμα των ήχων που πιστεύεται ότι έχουν θετική επίδραση στη συνολική κυτταρική υγεία.

[Τι ακριβώς είναι το Γκονγκ; Ένα γκονγκ είναι φτιαγμένο από ένα μεγάλο επίπεδο μεταλλικό δίσκο, όταν χτυπηθεί, παράγει έναν ήχο που είναι δυνατός και διακριτός. Μερικές φορές χρησιμοποιείται για μουσικά όργανα και μια συσκευή σηματοδότησης στον δυτικό κόσμο, αλλά στο Θιβέτ ο ήχος του γκονγκ καλεί μοναχούς στην αίθουσα προσευχής.]

Αρχαία τεχνολογία ήχου; Η Μυστική Αντήχηση

Λόγω της σημασίας που έπαιζε ο ήχος στους αρχαίους πολιτισμούς, στους προχριστιανικούς χρόνους, το Tritone, ένα ατελές αρμονικό διάστημα, θεωρούνταν ένας τρόπος για να γνωρίσουμε τον κόσμο.

[Στη θεωρία της μουσικής , ο τρίτονος ορίζεται ως ένα μουσικό διάστημα που αποτελείται από τρεις παρακείμενους ολόκληρους τόνους (έξι ημιτόνια ).]

Σύμφωνα με τον Richard Merrick, «Με την πτώση της Ρώμης από τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο, ο Χριστιανισμός πολιτικοποιήθηκε και η «ειδωλολατρική» γνώση της αρμονίας στη φύση απαγορεύτηκε. Ρυθμιζόταν ακόμη και από το κανονικό δίκαιο (εκκλησιαστικό νόμο)  και επιβλήθηκε από την Ιερά Εξέταση, η οποία οδήγησε την αρμονική γνώση υπόγεια για αιώνες».

Παρά ή σε απάντηση αυτής της απαγόρευσης, το ενδιαφέρον για την αρχαία τεχνολογία (vintage) ήχου άνθισε με τους αιώνες. Πράγματι, μια σειρά από αξιόλογες ιστορικές προσωπικότητες ασκούσαν την κυματική (Cymatics), τη μελέτη του πώς «ο ήχος και η δόνηση οπτικοποιούνται, συνήθως στην επιφάνεια μιας πλάκας, διαφράγματος ή μεμβράνης».

Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι έγραψε σχετικά με την παρατήρηση πώς η σκόνη παίρνει ορισμένες μορφές (σχηματίζει συγκεκριμένα σχήματα) ανάλογα με το επίπεδο δόνησης: "Τότε λέω ότι, όταν το τραπέζι χτυπιέται σε διαφορετικά σημεία, η σκόνη που βρίσκεται πάνω του παίρνει διάφορες μορφές αναχωμάτων και μικροσκοπικών λόφων"

Ο Galileo Galilei έγραψε ότι χρησιμοποίησε μια σμίλη για να ξύσει μια χάλκινη πλάκα και ότι παρατήρησε «μια μεγάλη σειρά από λεπτές λωρίδες, παράλληλες και ισαπέχουσες», που πιστεύεται ότι προκαλούνται από τις δονήσεις του ήχου.

Το πιο γνωστό, στα μέσα του 17ου αιώνα, ο Γερμανός μουσικός και επιστήμονας Ernst Chladni ανακάλυψε τις ομώνυμες «φιγούρες Chladni», δηλαδή γεωμετρικά μοτίβα που μπορούν να δημιουργηθούν περνώντας ένα τόξο βιολιού σε μια γυαλισμένη ορειχάλκινη πλάκα γεμάτη με άμμο, με αποτέλεσμα ένα από τα πιο σημαντικά ορόσημα στον τομέα της ακουστικής.

https://blogs.scientificamerican.com/but-seriously/chladni-figures-amazing-resonance-experiment/

Είναι ενδιαφέρον ότι στο παρεκκλήσι Rosslyn στη Σκωτία (χτισμένο τον 15ο αιώνα), οι κύβοι των οποίων τα γεωμετρικά σχήματα ήταν χαραγμένα στην οροφή του παρεκκλησιού έμοιαζαν με τις μορφές του Chladni και πολλοί πίστευαν ότι οι αρχαίοι ήχοι ήταν πράγματι χαραγμένοι (εγγεγραμμένοι απευθείας στην επιφάνεια) στο εσωτερικό του παρεκκλησίου.  Οι συνθέτες Thomas και Stuart Mitchell πέρασαν δύο δεκαετίες αποκρυπτογραφώντας τους μυστηριώδεις κύβους και τους συμπεριέλαβαν στο Roslyn Motet.

Η γοητεία με την τεχνολογία ήχου συνεχίστηκε στον 20ο και 21ο αιώνα.  Όπως είπε η Δρ. Cathy J. Forti, ο Νίκολα Τέσλα πειραματίστηκε με «ακουστικά ηχητικά κύματα που προκάλεσαν σεισμό στο κτίριο του εργαστηρίου του στη Νέα Υόρκη. Περιέγραψε πώς οι δοκοί στο κτίριο άρχισαν να τρέμουν, σαν να επηρεαζόταν η μοριακή τους δομή».

Η φυσικός Mary Desiree Waller επέκτεινε το έργο του Chladni στο βιβλίο της "Chladni Figures, A Study of Symmetry" που δημοσιεύθηκε το 1961, το οποίο περιείχε μαθηματικές εξισώσεις που εξηγούσαν την πρώιμη τεχνολογία ήχου στους σύγχρονους επιστημονικούς σπουδαστές ακουστικής. Πιο πρόσφατα, ο Άγγλος μηχανικός ακουστικής John Stuart Reid (Τζον Στιούαρτ Ριντ)  διεξήγαγε μια μελέτη της κυματικής στη Μεγάλη Πυραμίδα το 1997, μελετώντας την αντήχηση και τα θεραπευτικά αποτελέσματα (συντονιστικές και θεραπευτικές επιδράσεις) του γρανίτη, ενός υλικού που χρησιμοποιείται για την κατασκευή σαρκοφάγων.

Sound as Motion: An Ancient Levitation Technique

Πιστεύεται ότι η αντήχηση (reverberance) ή η ηχητική αιώρηση (sonic levitation) χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή χώρων λατρείας και ταφής, όπως οι πυραμίδες. Ο Abul Hasan Ali Al-Masudi, ένας Άραβας γεωγράφος και ιστορικός του 10ου αιώνα, γνωστός ως «Ηρόδοτος των Αράβων», έγραψε για έναν μαγικό πάπυρο που έγραψε για έναν μαγικό πάπυρο που πίστευαν ότι τοποθετούνταν κάτω από μια πέτρα, η οποία όταν χτυπιόταν με μια μεταλλική ράβδο δημιουργούσε μια δονητική διαδρομή κίνησης.

Υπάρχουν σύγχρονες αφηγήσεις Θιβετιανών μοναχών που χρησιμοποιούν τα βαθιά τους άσματα (φωνητικά) και τα ιερά τους όργανα για να μετακινούν ογκόλιθους και φαίνεται να επιβεβαιώνουν την πεποίθηση ότι η δύναμη του ήχου, που ενισχύεται από μεγάλο αριθμό ανθρώπων, θα μπορούσε να δημιουργήσει δόνηση αρκετά ισχυρή ώστε να αιωρούνται μεγάλα και βαριά αντικείμενα.

Ο Σουηδός μηχανικός Όλαφ Αλεξάντερσον γράφει για μια αφήγηση αυτόπτη μάρτυρα στην οποία « ιερείς της Άπω Ανατολής… μπόρεσαν να σηκώσουν βαρείς ογκόλιθους στα ψηλά βουνά με τη βοήθεια ομάδων διαφορετικών ήχων… η γνώση των διάφορων κραδασμών (δονήσεων)στην ακουστική περιοχή δείχνει (καταδεικνύει) σε έναν επιστήμονα της φυσικής ότι ένα δονούμενο και συμπυκνωμένο ηχητικό πεδίο μπορεί να αψηφήσει (ακυρώσει) τη δύναμη της βαρύτητας».

https://twitter.com/0ccultbot/status/1603205879309824002

Δεν υπάρχουν σχεδόν αρχαία αρχιτεκτονικά σχέδια, και οι θρύλοι λένε ότι οι μονόλιθοι και οι μεγαλίθοι πιθανότατα κατασκευάστηκαν από δουλειές σκλάβων. Ωστόσο, όπως εξηγεί ο Steven Wagner: «Σχεδόν σε κάθε πολιτισμό όπου υπάρχουν μεγαλίθοι, υπάρχει ένας θρύλος ότι οι γιγάντιες πέτρες μετακινούνταν με ακουστικά μέσα - είτε με τα ξόρκια των μάγων, είτε με τη βοήθεια τραγουδιών, χτυπώντας τους με ένα μαγικό ραβδί. , ή με ράβδο (για τη δημιουργία ακουστικού συντονισμού), ή τρομπέτες, γκονγκ, λύρες, κύμβαλα ή σφυρίχτρες». 

Αρχαίες τεχνολογίες ήχου εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται σήμερα

Το 2005, η Stephanie Rosenblum ανέφερε στους New York Times ότι «μια νέα γενιά ηχοθεραπείας... κερδίζει υποστήριξη».

https://www.nytimes.com/2005/11/24/fashion/thursdaystyles/whats-the-buzz-sound-therapy.html

 

Βασίζεται στη δονητική ιατρική, τη χρήση αρχαίων οργάνων όπως τα θιβετιανά μπολ, τα πιρούνια συντονισμού και την «επιστροφή στις αρχαίες πολιτιστικές πρακτικές». Η τεχνολογία ήχου έχει πλέον ενσωματωθεί στον καρκίνο, το εγκεφαλικό επεισόδιο, τη διαχείριση του πόνου, την ψυχική ευεξία, τη διαχείριση του άγχους, την άνοια και το Αλτσχάιμερ.

Το 2019, το Ινστιτούτο Μάθησης και Μνήμης Picower στο MIT δημοσίευσε τα αποτελέσματα μιας μελέτης που διαπίστωσε ότι τα «φώτα στροβοσκόπησης και ο βόμβος χαμηλής συχνότητας» μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποκατάσταση (αναδημιουργία) των εγκεφαλικών κυμάτων που χάθηκαν λόγω ασθένειας, τα οποία με τη σειρά τους αφαιρούν την πλάκα και βελτιώνουν τη γνωστική λειτουργία σε ποντίκια που έχουν σχεδιαστεί για να επιδεικνύουν συμπεριφορά που μοιάζει με Αλτσχάιμερ»

15-3-2019  https://www.sciencealert.com/astonishing-new-study-treats-alzheimer-s-in-mice-with-a-light-and-sound-show?fbclid=IwAR3IPoi6kkVZ9hozc8xDv0v5k8k_-u_-iLbpBJYgtF8P8aVJvhi5izfZauw

Ένας από τους ερευνητές ανέφερε: «Αν συνδυάσουμε οπτική και ακουστική διέγερση για μια εβδομάδα, μπορούμε να δούμε την εμπλοκή του προμετωπιαίου φλοιού και μια πολύ απότομη μείωση των επιπέδων αμυλοειδούς».

Εκτός από την εφαρμογή της τεχνολογίας ήχου στην ιατρική έρευνα και θεραπεία, μια νέα γενιά ιδεών και εργαλείων φαίνεται να αναπτύσσεται στην επιστήμη της Ακουστικής. Το CymaScope, «ένα επιστημονικό εργαλείο που κάνει τον ήχο ορατό», που αναπτύχθηκε το 2002, επηρεάζει όλα τα επιστημονικά πεδία και πρόσφατα έκανε ανακαλύψεις στην κατανόηση της γλώσσας των δελφινιών και του Mereon, του ενεργειακού μοτίβου στην καρδιά της δημιουργίας.   https://mereon.org/

Από ερευνητικά εργαστήρια μέχρι νοσοκομεία και κέντρα θεραπείας μέχρι στούντιο γιόγκα, όλοι συμφωνούν ότι οι σύγχρονες τεχνικές ήχου, που περιέχουν πολλές δυνατότητες  ηρέμησης ξεκούρασης και θεραπείας, οφείλουν την ύπαρξή τους στους προγόνους από τους οποίους προέρχονται.
πηγές 

https://www.gaia.com/article/ancient-sound-technology-the-breath-of-creation

https://www.pravda-tv.com/2019/04/klangtechnologie-aus-alter-zeit-der-atem-der-schoepfung/

=======================

ΣΧΕΤΙΚΕΣ μας ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

13 Μαΐου 2022

Ο Μουσικός Κώδικας: Η «Τρομπέτα του Θανάτου» και το Φαινόμενο του Ήχου Βουητού

http://hellenicrevenge.blogspot.com/2022/05/blog-post_45.html

==========

29 Σεπτεμβρίου 2021

Ιατρική μουσική. Τραγούδι ανακούφισης πόνου, δημιουργήθηκε στην Ιρλανδία, έχει τίτλο "All of Us" Η μουσική έχει αντίκτυπο στη φυσιολογία μας

https://hellenicrevenge.blogspot.com/2021/09/all-of-us.html

Ιρλανδία, επιστημονική μελέτη διαπίστωσε ότι η μουσική μπορεί να «μετριάσει τον πόνο»

Η ακρόαση ενός μουσικού κομματιού με ειδική σύνθεση, μπορεί να επιτύχει «κλινικά σημαντικές» μειώσεις στην ένταση και τη δυσάρεστη ένταση του πόνου, σύμφωνα με τους ερευνητές

ένα νέο τραγούδι μπορεί να μειώσει την ένταση ενός δυνατού πονοκεφάλου

Το μουσικό κομμάτι που έχει  τίτλο "All of Us", το συνέθεσε ο μουσικός Anatole με τη βοήθεια της ψυχολόγου Dr Claire Howlin από το University College του Δουβλίνου

Με την εφαρμογή οργάνων και ορχηστρικών ήχων, όπως έγχορδα, πιάνα, καμπάνες και μικρά φωνητικά δείγματα, ο στόχος ήταν να προκαλέσει «μια αίσθηση θαύματος, ενδυνάμωσης και να εμπνεύσει πνευματική δύναμη» που μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους, να διαχειριστούν καλύτερα τον σωματικό τους πόνο.

Η μουσική έχει την ικανότητα να δίνει στους ανθρώπους μια μεγάλη έκρηξη ντοπαμίνης «ορμόνης της ευτυχίας» στο νευρικό τους δίκτυο ανταμοιβής "neural reward network"

Η αρμονία αυτού του μουσικού κομματιού αναφέρεται ότι, συμβάλλει στην παραγωγή ντοπαμίνης.

σε online πείραμα, το τραγούδι "All of Us" δοκιμάστηκε σε 286 εθελοντές που έπασχαν από οξύ πόνο, που εντοπίζονταν σε διαφορετικό σημείο και με διαφορετική ένταση.

Κάποιος είχε πονοκέφαλο, άλλος πόνο περιόδου και άλλος πόνο στην πλάτη ή μυϊκούς πόνους.

Οι συμμετέχοντες στις δοκιμές σημείωσαν μείωση της έντασης του πόνου και της δυσφορίας, κατά την ακρόαση του τραγουδιού.

Προς το παρόν είναι διαθέσιμα μόνο τα κορυφαία ευρήματα, καθώς η μελέτη θα υποβληθεί σε ακαδημαϊκό περιοδικό για δημοσίευση.

Το σκεπτικό πίσω από την ανάπτυξη του κομματιού είναι να κάνει μουσική που να είναι συναρπαστική, ενδιαφέρουσα και ευχάριστη, έτσι ώστε οι άνθρωποι να μην επικεντρώνονται στον πόνο τους, σύμφωνα με δήλωση της Nurofen (ibuprofen), της μάρκας παυσίπονων Reckitt Benckiser, η οποία υποστήριξε (χρηματοδότησε) την έρευνα.   ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ στο https://hellenicrevenge.blogspot.com/2021/09/all-of-us.html

==============

18 Οκτωβρίου 2021

Ιατρική Συχνοτήτων. Καλές Δονήσεις - Γιατί τα φυτά και τα ζώα αγαπούν επίσης την όμορφη μουσική. Η γη είναι ένας πλανήτης συχνοτήτων και δονήσεων.

Η γη, όπως όλα όσα υπάρχουν, είναι ένας πλανήτης συχνοτήτων και δονήσεων. Όλα έχουν τη δική τους δόνηση και το ίδιο και τα ζωντανά όντα.

https://hellenicrevenge.blogspot.com/2021/10/blog-post_18.html

Ένα από τα πιο διάσημα reggae τραγούδια "Sunshine Reggae" λέει:

Αφήστε τις καλές δονήσεις να δυναμώσουν!

Τα ζώα αντιδρούν έντονα στη μουσική

Και πράγματι, οι μεγάλοι στάβλοι (αγροκτήματα, cow stalls) αγελάδων παίζουν όμορφη μουσική για τις γαλακτοπαραγωγές αγελάδες τους, έτσι ώστε να είναι πιο ήρεμες, πιο υγιείς, πιο χαρούμενες και να δίνουν περισσότερο γάλα. Οι αγρότες που το δοκίμασαν είναι ευχαριστημένοι. Πολλά πάνε καλύτερα με τη σωστή μουσική.

Αυτό προκάλεσε επίσης το ενδιαφέρον της βρετανικής επιστήμης: ψυχολόγοι από το Πανεπιστήμιο του Leicester, Adrian North και Liam MacKenzie, πραγματοποίησαν μια μελέτη μεγάλης κλίμακας με αγελάδες παίζοντας για περίπου χίλιες αγελάδες διαφορετικά είδη μουσικής για εννέα εβδομάδες. Θα μπορούσατε να δείτε πολύ καλά ποια μουσική άρεσε ιδιαίτερα στα θηλυκά άτομα - και τι είχε επίσης επίδραση στην παραγωγή γάλακτος.

Με χαλαρά, ήσυχα κομμάτια με λιγότερο από 100 παλμούς / λεπτό, η απόδοση του γάλακτος ήταν κατά μέσο όρο τρία τέταρτα του λίτρου υψηλότερη. Η Pastorale (Ποιμενική ή 6η συμφωνία) και ο Μότσαρτ του Μπετόβεν συνάντησαν μεγάλη αποδοχή από τα ζώα που παρήγαγαν  άφθονο καλό γάλα. Αν έπρεπε να ακούσουν έντονη μουσική πάνω από 120 παλμούς / λεπτό, παρήγαγαν γάλα λιγότερο από το κανονικό.

Ενδιαφέρον: Δεν είναι θαυμάστριες των Beatles, οι κυρίες στο στάβλο.

Τα σκυλιά χαλαρώνουν εντελώς και γίνονται χαδιάρικα και με καλή συμπεριφορά όταν ακούνε κλασική μουσική. Η επιστήμονας Deborah Wells από το Πανεπιστήμιο Queen στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας το διαπίστωσε σε πειράματα με τον καλύτερο φίλο του ανθρώπου.

Το "Four Seasons" του Vivaldi, το "Morning Mood" του Edvard Grieg και το "Ode to Joy" του Ludwig van Beethoven την επιβεβαίωσαν.

Τα σκυλιά χαλαρώνουν όταν ακούνε μουσική του Μπαχ

Αναμφισβήτητα  η καλύτερη μουσική για το σκύλο, είναι του Johann Sebastian Bach. Οι τόνοι του ηρεμούσαν (στην έρευνα) τα σκυλιά .

 Αν, από την άλλη πλευρά, τους έπαιζες μουσική Metallica (γρήγορο ρυθμό και επιθετική metal μουσική) οι τετράποδοι φίλοι γινόταν ζωηροί, αλλά και γάβγιζαν δυνατά και ακανόνιστα, όπως αρέσει και στους αντίστοιχους ρόκερ (ροκάδες) και στους οπαδούς τους.

Ένα θαυμάσιο παράδειγμα για το πόσο καιρό οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι τα ζώα αντιδρούν στις φωνές και τη μουσική είναι η παλιά σουηδική μέθοδος που ονομάζεται " το κοπάδι των αγελάδων στο σπίτι", το σκανδιναβικό κάλεσμα, το παλιό "Kulning".

εντυπωσιακό το βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=KvtT3UyhibQ

Υπέρηχοι και υπόηχοι- πολλά ζώα ακούνε εκπληκτικά διαφορετικά

Δεν μας εκπλήσσει που η μουσική επηρεάζει τα ζώα. Γιατί τα ζώα μπορούν να ακούσουν. Αυτό το ξέρει ο καθένας.  

Πολλά ζώα μπορούν επίσης να ακούσουν συχνότητες στις οποίες τα αυτιά μας είναι κωφά, όπως οι νυχτερίδες που ακόμη προσανατολίζονται και κινούνται με υπέρηχους.

Γνωρίζατε ότι οι ελέφαντες μπορούν ακόμη και να "ακούσουν" με την προβοσκίδα και τα πόδια τους;

Το κάνουν αυτό μέσω του "υπόηχου". Ενώ ο υπέρηχος παράγει πολύ υψηλές συχνότητες έως και πάνω από ένα gigahertz, δηλαδή ταλαντεύεται σε συχνότητα περίπου ενός δισεκατομμυρίου hertz - ή, με άλλα λόγια, παράγει απίστευτα υψηλούς τόνους, ο υπόηχος είναι το αντίθετο. Πολύ, πολύ χαμηλές, αργές συχνότητες μικρότερες των 16 Hertz είναι αυτό που μπορούν να εκπέμψουν οι ελέφαντες.

Αυτά τα εξαιρετικά μακριά κύματα διαδίδονται στο έδαφος σε πολλά χιλιόμετρα και οι ελέφαντες αισθάνονται τις συχνότητες με τις μεγάλες, μαλακές πατούσες των ποδιών τους και μπορούν να λάβουν πληροφορίες από άλλους ελέφαντες πολύ μακριά. Οι αρσενικοί ελέφαντες  «βγαίνουν» με την κυρία της επιλογής τους - αν στείλει πίσω "υπόηχο μήνυμα" αποδοχής του καλέσματος. Παρεμπιπτόντως, οι ιπποπόταμοι και οι φάλαινες μπορούν να το κάνουν επίσης. Οι στενοί συγγενείς των φαλαινών, τα δελφίνια, χρησιμοποιούν υπέρηχους.

Παραδόξως, τα φυτά επίσης ακούν

Το γεγονός ότι τα φυτά μπορούν επίσης να "ακούσουν" μπορεί να προκαλεί έκπληξη, αλλά ναι, μπορούν.

Η βιολόγος Monica Gagliano από το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αυστραλίας ανακάλυψε ότι τα φυτά μπιζελιού της έδειξαν ότι ακούν.

ήταν ήδη γνωστό ότι οι ρίζες των φυτών αντιλαμβάνονται τις δονήσεις του νερού ακόμη και από μια κάπως μεγαλύτερη απόσταση και ότι οι ρίζες τους απλώνονται προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά ο "λεπτός συντονισμός" πραγματοποιείται στη συνέχεια από τις ρίζες, με βάση τον βαθμό υγρασίας στο έδαφος.

ήταν σαφώς αποδεδειγμένο ότι τα φυτά ανταποκρίνονταν στον ήχο του ρέοντος νερού.

Για τη μελέτη τους, η ερευνήτρια και οι συνεργάτες της φύτεψαν δενδρύλλια μπιζελιού σε δοχεία (γλάστρες) που είχαν σχήμα ανάποδου Υ. Το ένα σκέλος (arm) των γλαστρών προεξείχε σε ένα δοχείο γύρω από το οποίο έτρεχε νερό.

Το άλλο σκέλος σε ένα δοχείο που περιείχε μόνο ξηρή γη.

Όπως η Gagliano εξήγησε μέσω του Scientific American, οι ρίζες των μπιζελιών μεγάλωσαν μόνο προς την κατεύθυνση του δοχείου που περιβάλλονταν από το νερό: «ήξεραν ότι ρέει νερό εκεί, παρόλο που το μόνο που μπορούσαν να ακούσουν ήταν ο ήχος της ροής"

Άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι τα φυτά έχουν πολύ διαφοροποιημένη «ακοή».

Το 2014, μια διεθνής ομάδα ερευνητών με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο του Μιζούρι διαπίστωσε ότι το κάρδαμο μπορεί να διακρίνει αξιόπιστα μεταξύ των ήχων μιας κάμπιας που τρώει και των ελαφρών ανέμων, παρόλο που και τα δύο παράγουν ήχους θροϊσματος.

Μόλις το κάρδαμο «άκουσε» την κάμπια να μασουλίζει, παρήγαγε τοξίνες: γλυκοζινολικές ενώσεις και ανθοκυανίνες. Φυσικά, δεν είναι μόνο το κάρδανο που το κάνει αυτό. Τα φυτά έχουν αναπτύξει πολύ λεπτές αισθήσεις στα εκατομμύρια χρόνια της ύπαρξής τους, όπως ένα είδος ακοής. Και έχουν επίσης καλό γούστο στη μουσική:

Σε έναν αμπελώνα στην Τοσκάνη, μια ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τον διευθυντή μελέτης Stefano Mancuso έπαιξε μουσική στα αμπέλια.

ήταν εκτεθειμένα στον ήχο με τον Μότσαρτ, τον Γιόζεφ Χάιντν και τον Βιβάλντι 24 ώρες την ημέρα και έδειξαν σαφείς αντιδράσεις: Σε αντίθεση με τα αμπέλια, τα φύλλα σταφυλιού ήταν λίγο πιο μακριά, σε φυτά της ίδιας ποικιλίας και με την ίδια ανάπτυξη πριν από την έναρξη του πειράματος,

δηλ. επιστημονικά σε σύγκριση με την  «ομάδα ελέγχου χωρίς μουσική» (control group without music) η «ομάδα μουσικής» (music group) έγινε μεγαλύτερη και η γεύση των σταφυλιών έγινε πιο έντονη και αρωματική.

Τα φυτά αντιδρούν έντονα στη μουσική, αλλά είναι και επιλεκτικά

Είναι πάντα θέμα συχνοτήτων

Δεν γνωρίζουμε (ακόμα) πώς ακούν τα φυτά.

Γνωρίζουμε ήδη πολλά για τη δική μας ακοή. Η μικρή μεμβράνη στο αυτί μας ονομάζεται εύστοχα «τύμπανο».

Κανείς δεν το χτυπά με ένα σφυρί, αλλά οι συχνότητες που συλλαμβάνονται από το αυτί - σαν να έχουν συλληφθεί από ένα χωνί - οδηγούνται στο άνοιγμα του αυτιού και στο τύμπανο.

Τα ακουστικά κύματα διαδίδονται μέσω της διάδοσης των δονητικών μορίων αέρα (στο νερό μέσω των μορίων του νερού). Φτάνουν στο τύμπανο, το οποίο χρησιμοποιεί "μηχανικούς υποδοχείς" (mechanoreceptors) για να μετατρέψει τη συγκεκριμένη συχνότητα αυτών των μορίων σε νευρικά ερεθίσματα και να τα στείλει στον εγκέφαλο.

Αυτό το εκπληκτικό κατόρθωμα κατακτάται από το τύμπανο και τους μετατροπείς που συνδέονται με αυτό με τόση ακρίβεια και διαφοροποιούνται ώστε να ακούμε τις καλύτερες παραλλαγές (μεταβολές),  με αυτό το μικρό κομμάτι του τυμπάνου στο αυτί - ακόμη και σε μια συναυλία όπου πολλές διαφορετικές συχνότητες μας επηρεάζουν.

Και ακόμα μπορούμε να ακούσουμε κάθε όργανο και να παρατηρήσουμε αν κάποιος παίζει λάθος!

περισσότερα

https://hellenicrevenge.blogspot.com/2021/10/blog-post_18.html

====================

24 Σεπτεμβρίου 2021

Δεκάδες αγελάδες έχασαν τις αισθήσεις τους, εξαιτίας του Τομ Κρουζ. Το απίστευτο περιστατικό συνέβη κατά τη διάρκεια γυρίσματος της ταινίας "Mission: Impossible"

https://hellenicrevenge.blogspot.com/2021/09/mission-impossible.html

Δεκάδες αγελάδες έχασαν τις αισθήσεις τους, από θόρυβο υψηλής συχνότητας, που παρήγαγαν συσκευές, κατά τη διάρκεια γυρίσματος του έβδομου μέρους της ταινίας "Mission: Impossible"

======

 7 Σεπτεμβρίου 2021

Άνθρωποι εκπαιδεύονται να ακούν σαν νυχτερίδες, στην Ιαπωνία. Η ανάπτυξη της λανθάνουσας ικανότητας ανθρώπινου ηχοεντοπισμού, διδάσκεται σε πρόγραμμα 10 εβδομάδων

http://hellenicrevenge.blogspot.com/2021/09/10.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: