Ο κίνδυνος είναι πραγματικός: η τοποθέτηση πυρηνικών όπλων στην Ουκρανία είναι νόμιμη από το 2015
Μια ανάλυση της Maria Müller
Ακόμη και χωρίς ένταξη στο ΝΑΤΟ, ξένα στρατεύματα μπορούν να τοποθετήσουν όπλα NBC στο έδαφος της Ουκρανίας. Κατά τη διάρκεια του πολέμου του 2015 κατά των κατοίκων του Ντόνετσκ και του Λούγκανσκ, το Κοινοβούλιο εξασφάλισε για άλλη μια φορά νομικά τη δυνατότητα που παρέχεται από νόμο του 2000.
Στόχος των όπλων: Μόσχα
Είναι αβάσιμοι οι φόβοι της Ρωσίας ότι η Δύση σχεδιάζει να τοποθετήσει πυρηνικά και άλλα όπλα μαζικής καταστροφής στην Ουκρανία; με τιποτα.
Ο νόμος της Ουκρανίας «Σχετικά με τις διαδικασίες και τις προϋποθέσεις εισδοχής των ενόπλων δυνάμεων άλλων κρατών στο έδαφος της Ουκρανίας» (Ανώτατο Συμβούλιο της Ουκρανίας, 2000, αριθμός 17, σελίδα 122), που εγκρίθηκε από το κοινοβούλιο στο Κίεβο το 2000, επιτρέπει την προσωρινή περιορισμένη τοποθέτηση πυρηνικών όπλων ή άλλων όπλων μαζικής καταστροφής από ξένα στρατεύματα. Κατά τη διάρκεια του πολέμου του 2015 κατά των κατοίκων του Ντόνετσκ και του Λουγκάνσκ, η Ράντα (Ανώτατο Συμβούλιο της Ουκρανίας) ενημέρωσε ορισμένα τμήματα του νόμου. Μετά από αυτό, η Ουκρανία θέλει να ελέγξει η ίδια τη θέση τέτοιων όπλων μεταφοράς στο έδαφός της. Το άρθρο 4 παράγραφος 2 ορίζει:
«...δυνητικοί φορείς πυρηνικών όπλων και άλλων τύπων όπλων μαζικής καταστροφής επιτρέπονται βάσει διεθνών συμφωνιών με την Ουκρανία για προσωρινή στάθμευση στην Ουκρανία, υπό την προϋπόθεση ότι οι κατάλληλοι έλεγχοι για τη στάθμευση στο έδαφος της Ουκρανίας διασφαλίζονται από την ίδια την Ουκρανία».
Τα σχόλια που έγιναν τότε από την Επιτροπή Άμυνας του Κοινοβουλίου της Ουκρανίας σχετικά με τον ρόλο αυτού του νόμου κατέστησαν σαφές τι διακυβευόταν: Η «ανάκτηση» των αποσχισμένων επαρχιών του Ντόνετσκ και του Λουγκάνσκ πρόκειται να πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια «διεθνών ειρηνευτικών» δυνάμεων, οι οποίες θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιήσουν όπλα μαζικής καταστροφής για το σκοπό αυτό.
«Αυτό αποσκοπεί στην ταχεία εξομάλυνση της κατάστασης, την αποκατάσταση του νόμου και της τάξης και της ζωής, των συνταγματικών δικαιωμάτων και ελευθεριών των πολιτών στις περιφέρειες και τις πόλεις του Ντόνετσκ και του Λούγκανσκ».
Όπλα ABC κατά των αυτόνομων επαρχιών;
Ο νόμος προβλέπει ότι η Ουκρανία μπορεί να υποβάλει αίτηση στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ ή/και στην Ευρωπαϊκή Ένωση . Και οι δύο θα μπορούσαν να πάρουν την τελική απόφαση σχετικά με τη χρήση ξένων στρατευμάτων και οπλικών συστημάτων NBC σε αυτή τη χώρα. Υπάρχει ευρωπαϊκή νομική βάση για αυτό;
Το διάταγμα επιτρέπει την εγκατάσταση πυρηνικών, βιολογικών και χημικών όπλων στην Ουκρανία χωρίς να απαιτείται από την Ουκρανία να είναι μέλος του ΝΑΤΟ. Το Σύμφωνο του Βορείου Ατλαντικού δεν αναφέρεται καν στο κείμενο. Σύμφωνα με αυτό, οι ΗΠΑ θα μπορούσαν να εγκαταστήσουν νόμιμα πιθανά συστήματα μεταφοράς όπλων NBC (συμπεριλαμβανομένων των οπλοστασίων) στα σύνορα με τη Ρωσία - υπό την προϋπόθεση ότι συμφωνεί η Ευρωπαϊκή Ένωση. Έχει αντιταχθεί ποτέ η ΕΕ στη στρατιωτική δράση των ΗΠΑ; Ο μηχανισμός επιτρέπει την παράκαμψη του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Αυτό θυμίζει την κατάσταση στις αεροπορικές επιδρομές του 2018 κατά της Συρίας από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία και τη Μεγάλη Βρετανία ή την εισβολή των ΗΠΑ στο Ιράκ το 2003.
Εγκατάλειψη των σοβιετικών πυρηνικών όπλων
Η Ουκρανία διαχωρίστηκε από τους σοβιετικούς πυρηνικούς πυραύλους το 1994 και λίγο αργότερα υπέγραψε τη Συνθήκη για τη μη διάδοση των πυρηνικών όπλων. Αυτό περιλαμβάνει επίσης μηχανισμούς ελέγχου για τη μη στρατιωτική χρήση της πυρηνικής ενέργειας. Ο παραπάνω νόμος για τα ξένα στρατεύματα σε ουκρανικό έδαφος ψηφίστηκε το 2000, προφανώς ως συνέπεια των επιβληθέντων πυρηνικών περιορισμών. Η διάταξη είναι σαν μια κερκόπορτα που επιτρέπει στη χώρα να πραγματοποιεί τέτοιες απειλές NBC εναντίον της Ρωσίας με τη βοήθεια άλλων κρατών.
[σχετική ανάρτηση:
Μετά τις φήμες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με τα βιοεργαστήρια των ΗΠΑ: Η Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Ουκρανία διαγράφει έγγραφα
https://de.rt.com/nordamerika/132709-nach-social-media-geruchten-zu/]
Οι διεθνείς ελεγκτικοί φορείς σιωπούν
Είναι γνωστή αυτή η στρατιωτική επιλογή στο διεθνές κοινό; Ο Οργανισμός για την Απαγόρευση των Χημικών Όπλων (OPCW) έχει ελέγξει ποτέ την Ουκρανία για αποθήκευση χημικών όπλων; Μέχρι στιγμής, ποιος παρακολουθεί τα έντεκα βιοεργαστήρια στην Ουκρανία που υποστηρίζονται τεχνικά και οικονομικά από τις ΗΠΑ, ένα εκ των οποίων βρίσκεται απευθείας στην αμερικανική πρεσβεία; Μπορεί να αποκλειστεί με βεβαιότητα η δημιουργία βιολογικών όπλων; Έχει αναλύσει ποτέ ο Διεθνής Οργανισμός Ατομικής Ενέργειας (ΔΟΑΕ) αυτόν τον νόμο;
Ενώ οι ΗΠΑ και ορισμένες χώρες του ΝΑΤΟ επιβάλλουν τις πιο σκληρές κυρώσεις στο Ιράν, αποκρύπτουν επίσης τη νομικά ασφαλή πιθανή τοποθέτηση όπλων NBC απευθείας στα ρωσικά σύνορα - χωρίς να χρειάζεται να ενεργοποιήσουν την παράγραφο 5 των κανονισμών του ΝΑΤΟ.
Κοιτάζοντας πίσω στην ιστορία, είναι σαφές ότι το βίαιο σενάριο στην Ουκρανία που ξεκίνησαν οι ΗΠΑ το 2014 εξυπηρετούσε έναν πρώτο και κύριο στρατηγικό σκοπό: την τοποθέτηση όπλων μαζικής καταστροφής εναντίον της Ρωσίας σε κοντινή απόσταση από την πρωτεύουσα Μόσχα.
Ουκρανία με ή χωρίς πυρηνικά όπλα;
Ήδη από το 2014, τη χρονιά του πραξικοπήματος κατά του εκλεγμένου Προέδρου Γιανουκόβιτς, το ουκρανικό κοινοβούλιο εργαζόταν για την αλλαγή ή την πλήρη κατάργηση των διεθνών συνθηκών για τον έλεγχο των πυρηνικών όπλων. Ένα νομοσχέδιο θα ανακαλούσε την υπογραφή της χώρας στη Συνθήκη για τη μη διάδοση των πυρηνικών όπλων. Ένα άλλο έργο ήθελε να δώσει την εξουσία στην Ουκρανία να έχει τα δικά της πυρηνικά όπλα. Αλλά οι ΗΠΑ δεν μπορούσαν να δεχτούν την απώλεια του ελέγχου στα πυρηνικά όπλα. Τέλος, το 2015, η ουκρανική Ράντα αναμόρφωσε τον προηγούμενο νόμο αριθμό 17 και διατήρησε τις διεθνείς εξουσίες λήψης αποφάσεων σχετικά με τα όπλα του NBC στη χώρα. Η κυβέρνηση δεν έχει υπογράψει τη διεθνή απαγόρευση των πυρηνικών όπλων που ισχύει από το 2021.
Το Μνημόνιο της Βουδαπέστης
Πριν από λίγες μέρες, στη διάσκεψη ασφαλείας στο Μόναχο, ο Ουκρανός πρόεδρος Βλαντιμίρ Ζελένσκι κάλεσε τα υπογράφοντα κράτη του Μνημονίου της Βουδαπέστης του 1994 (ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία και Ρωσία) να δώσουν νέες εγγυήσεις ασφαλείας για την Ουκρανία σε έκτακτη σύνοδο κορυφής. Εάν αυτό δεν συνέβαινε, απείλησε τις συνέπειες:
Διαφορετικά, το Κίεβο θα έχει κάθε δικαίωμα να υποθέσει ότι το μνημόνιο δεν θα λειτουργήσει και ότι όλες οι αποφάσεις του συμφώνου του 1994 θα τεθούν υπό αμφισβήτηση». (αποποίηση πυρηνικών όπλων)
Δυνατότητα παραγωγής πυρηνικών όπλων
Η Ουκρανία συγκαταλέγει το ουράνιο στους φυσικούς της πόρους. Από το 2021, αύξησε τη δική της χρηματοδότηση. Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν δήλωσε πρόσφατα:
«Λόγω της τεχνικής εμπειρίας από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης, η Ουκρανία χρειάζεται μόνο ένα σύστημα εμπλουτισμού ουρανίου για να μπορεί να παράγει πυρηνικά όπλα ανεξάρτητα. Αλλά αυτό είναι ένα τεχνικό ζήτημα και δεν είναι ένα άλυτο πρόβλημα για την Ουκρανία. Μπορεί να αναπτύξει τακτικά πυρηνικά όπλα και το βεληνεκές να αυξήσει τους πυραύλους του στα 500 km, κάτι που θα έθετε τη Μόσχα στη ζώνη καταστροφής . Για εμάς, αυτή είναι μια στρατηγική απειλή».
Αυτοί οι παράγοντες, σε συνδυασμό με τους προγραμματισμένους εννέα (!) μεγάλους στρατιωτικούς ελιγμούς με χώρες του ΝΑΤΟ και ανατολικοευρωπαϊκά μη μέλη του ΝΑΤΟ που θα διαρκέσουν όλο το 2022, σχημάτισαν ένα επικίνδυνο δίκτυο προκλήσεων και πιθανών αιφνιδιαστικών επιθέσεων στο κατώφλι της Ρωσίας.
πηγή 1-3-22
https://de.rt.com/europa/132775-gefahr-ist-real-stationierung-von/
======
σχετική μας ανάρτηση:
28 Φεβρουαρίου 2022
Βιολογικά εργαστήρια ελεγχόμενα από τις ΗΠΑ, ξεφυτρώνουν σε όλο τον κόσμο, συμπτωματικά κυρίως στα σύνορα Ρωσίας και Κίνας. Η Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Ουκρανία, αφαιρεί και αποκρύπτει έγγραφα για τα εργαστήρια που εμπλέκονται...
https://hellenicrevenge.blogspot.com/2022/02/blog-post_55.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου