Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2009

Νέα περίπτωση Ρεπούση στο υπουργείο Παιδείας


«ΕΠΕΚΤΑΤΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ πολιτική» ήταν η Επανάσταση των Ελλήνων το 1821 ενώ η ελληνική εθνική ταυτότητα είναι στηριγμένη σε μύθους και «ενισχύεται αποφασιστικά από την αποσιώπηση σημαντικών ιστορικών πληροφοριών» αναφορικά με το μεγαλείο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας!

ΤΟΥ ΜΑΝΟΛΗ ΓΑΛΑΝΗ
manolisgalanis@protothema.gr

Αυτές οι εθνικά επικίνδυνες απόψεις δεν ανήκουν σε κάποιον Τούρκο ιστορικό-δεκανίκι των ανθελληνικών επιδιώξεων της Αγκυρας, αλλά εκφράζουν απόλυτα την ειδική γραμματέα Ενιαίου Διοικητικού Τομέα Θεμάτων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων, κυρία Θάλεια Δραγώνα, η οποία ανέλαβε τα καθήκοντά της στο υπουργείο Παιδείας την περασμένη εβδομάδα!

Η απόφαση του πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου να διορίσει την πρώην βουλευτή Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ (τη διετία 2007-2009), γνωστή για τις «προοδευτικές» ιστορικές ιδέες της, επικεφαλής του σχεδιασμού και της χάραξης της εκπαίδευσης των Ελληνόπουλων, γεννά έντονα ερωτήματα και επαναφέρει στη μνήμη μέρες του ανιστόρητου βιβλίου Ιστορίας της κυρίας Μαρίας Ρεπούση.

Οι απόψεις της τέως γραμματέως του Τομέα Παιδείας του Κινήματος και καθηγήτριας Κοινωνικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών αναφορικά με τις αλλαγές πουπρέπει να γίνουν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι διαχρονικά σταθερές, στην προαναφερθείσα κατεύθυνση, επιτείνοντας τον προβληματισμό γύρω από το σκεπτικό της επιλογής της.

Βασικός άξονας της επιχειρηματολογίας της κυρίας Δραγώνα για την εκ βάθρων αλλαγή των σχολικών συγγραμμάτων είναι ότι διαμορφώνουν στους Ελληνες μαθητές μια «ψευδαισθητική και απατηλή ταυτότητα», προβάλλοντας το μεγαλείο του αρχαιοελληνικού πολιτισμού και τα ανδραγαθήματα των προγόνων μας (!), ενώ αυτή η «στρατηγική παρέκκλισης» στηρίζεται στην «αποσιώπηση της σημασίας, της τεράστιας δύναμης, της έκτασης και του κύρους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας»!

Από τις πραγματικά πρωτοφανείς θέσεις της ειδικής γραμματέως Εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων προκύπτουν σοβαρές ενστάσεις για τα κριτήρια βάσει των οποίων στελεχώνονται νευραλγικές θέσεις της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, καθώς και αυξημένο ενδιαφέρον για τη μεταρρυθμιστική πλατφόρμα που προτίθεται να προωθήσει στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας.

Ενδεικτικό του εκπαιδευτικού και ιστορικού πλαισίου στο οποίο κινείται η κυρία Δραγώνα είναι το βιβλίο που επιμελήθηκε σε συνεργασία με τον Τούρκο καθηγητή Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο Μπογάζιτσι της Κωνσταντινούπολης, Φαρούκ Μπιρτέκ, με τίτλο «Ελλάδα και Τουρκία - Πολίτης και Εθνος-Κράτος».

Το βιβλίο αυτό, το οποίο εκδόθηκε τον Ιούνιο του 2006,είναι αποτέλεσμα διεπιστημονικού διαλόγου μεταξύ Τούρκων και Ελλήνων κοινωνικών επιστημόνων, στον οποίο πρωτοστατεί η ίδια ήδη από τα μέσα της περασμένης δεκαετίας. Βάσει της επιστημονικής προσέγγισης της κυρίας Δραγώνα στην ενότητα «Πώς οι Ελληνες και οι Τούρκοι μαθητές αντιλαμβάνονται την ιστορία, το έθνος και τη δημοκρατία», απαιτούνται άμεσες αλλαγές στα σχολικά βιβλία της Ιστορίας, της Γλώσσας και της Γεωγραφίας, αφού παρουσιάζουν το ελληνικό έθνος να έλκει την καταγωγή του στην αρχαιότητα, κάτι που για την ίδια δεν ισχύει!

Η νέα ειδική γραμματέας Εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων δικαιώνει απόλυτα τους ανθελληνικούς ισχυρισμούς των Τούρκων υποστηρίζοντας ότι η απεικόνιση του ελληνικού έθνους στα σχολικά βιβλία της χώρας μας «ενισχύεται αποφασιστικά από την αποσιώπηση σημαντικών ιστορικών πληροφοριών» (σελ.334).

Η συστηματική διαστρέβλωση της Ιστορίας από το ελληνικό κράτος, κατά την κυρία Δραγώνα, υλοποιείται με την παρουσιαζόμενη «πολιτισμIκή ‘‘καθαρότητα’’» των Ελλήνων, μέσω της άρνησης «των επιδράσεων, με δεδομένο τον εθνικό μύθο της πολυχιλιετούς πολιτισμικής ‘‘διατήρησης’’, πριν απ’ όλα αρνείται να αναγνωρίσει τις οθωμανικές και τουρκικές επιδράσεις» (σελ. 336).

Το μεγάλο «παράπονο» της νέας ειδικής γραμματέως του υπουργείου Παιδείας είναι η άνιση και άδικη μεταχείριση που επιφυλάσσουν τα σχολικά μας βιβλία στους Τούρκους, σε αντιδιαστολή με την «επεκτατική εθνική πολιτική κατά τον 19ο και 20ό αιώνα» των Ελλήνων! «Η διεκδίκηση εδαφών, για παράδειγμα, αναφέρεται συστηματικά ως μέρος των ‘‘εθνικών δικαίων’’ των Ελλήνων και σαν αθέμιτη επιθετικότητα για όλους τους ‘‘άλλους’’» (σελ. 332).

Η κυρία Δραγώνα φαίνεται να ενοχλείται ιδιαίτερα και από τον ηρωισμό του ελληνικού έθνους.

«Οι στρατιωτικές νίκες αποδίδονται στον ηρωισμό των Ελλήνων και οι αντίστοιχες ήττες είτε δεν ερμηνεύονται είτε αποδίδονται στο πλήθος ή στην αγριότητα των κάθε εθνικότητας aντιπάλων» (σελ. 332), ενώ χαρακτηρίζει «ανιστορική και συναισθηματικά φορτισμένη μονομέρεια» την αφήγηση της Σφαγής των Ελλήνων στη Σμύρνη το 1922! «Τα μόνα δεδομένα στα βιβλία αφορούν τις συγκρούσεις των δύο κρατών, από το 1922, που περιγράφεται με ανιστορική και συναισθηματικά φορτισμένη μονομέρεια» (σελ. 339).

Στο μεταξύ, η έντονη ενόχληση της κυρίας Δραγώνα με το γεγονός ότι στα σχολικά βιβλία οι Ελληνες «εμφανίζονται ‘‘ηρωικοί’’, ‘‘μεγαλόψυχοι’’, ‘‘αποφασισμένοι’’, ‘‘άφοβοι’’, ‘‘έτοιμοι να θυσιαστούν για την πατρίδα τους και την ελευθερία’’» (σελ. 89) είχε ήδη γίνει γνωστή από το 1997 στο βιβλίο «Τι είν’ η πατρίδα μας;»,το οποίο είχε επιμεληθεί με ην καθηγήτρια Κοινωνιολογίας Αθηνών, κυρία Αννα Φραγκουδάκη. (ΑΣΧΗΜΗ ΚΑΙ ΜΠΑΣΤΑΡΔΗ ΣΥΜΜΟΡΙΑ χαρακτηρίζει τους Έλληνες, κλικ για να διαβάσετε)

Οι ίδιες απόψεις και για τον «εθνικισμό» της Επανάστασης και την ασυνέχεια του ελληνικού έθνους.

«Ο λόγος των σχολικών βιβλίων για το έθνος, την κουλτούρα, την πολιτισμική ομοιογένεια και την εθνική συνέχεια από την αρχαιότητα εμφανίζεται να παραμένει εγκλωβισμένος στους μύθους και τις αντιφάσεις ενός εθνικισμού του 19ου αιώνα» (σελ. 16). Εν κατακλείδι, η ελληνική εθνική ταυτότητα που καλλιεργούν τα σχολικά βιβλία είναι «μια ψευδαισθητική ταυτότητα». «Αυτή η απατηλή ταυτότητα έχει ανάγκη από μύθους (όπως αυτοί που συναντάμε στα σχολικά εγχειρίδια αλλά και στις κυρίαρχες κοινωνικές αναπαραστάσεις), που εκτρέφουν τη φαντασιωτική σημασία της» (σελ. 88)!

Το «κερασάκι»

Ως βιβλίο-«παράδειγμα» έχει χαρακτηρίσει η ειδική γραμματέας Εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων, κατά το πρόσφατο παρελθόν, το βιβλίο «Το βάσανο της Ιστορίας», το οποίο πρότεινε μέσω της προσωπικής ιστοσελίδας του ο κ. Γιώργος Παπανδρέου και κατέβασε ύστερα από σχετικό δημοσίευμα του ΘΕΜΑτος». (κλικ εδώ)

Η κυρία Δραγώνα στο τεύχος Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου 2008 του περιοδικού «Σύγχρονα Θέματα» αναφέρει ότι το βιβλίο αποδίδει «μεγάλη σημασία σε τέτοιου τύπου εγχειρήματα», καθώς το συγκεκριμένο «αποτελεί παράδειγμα», χαρακτηρίζοντας μάλιστα την Επανάσταση του 1821 «ελληνικό εθνικισμό που ήταν συνδεδεμένος με αλυτρωτισμό και επεκτατισμό»!

Μια Παλιά Ιστορία.

Περιγράφοντας την Ελλάδα σαν εκτροφείο ρατσιστών!

Οι ανθελληνικές τοποθετήσεις της κυρίας Θάλειας Δραγώνα δεν περιορίζονται στα προκλητικά της βιβλία. Φαίνεται πως η νέα ειδική γραμματέας εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων προσέβαλε τους Ελληνες και σε εκδηλώσεις στις οποίες συμμετείχε και, μάλιστα, ακόμα και μπροστά σε εκπροσώπους ξένων χωρών.

Χαρακτηριστική -και έντονα χαραγμένη, ακόμη και σήμερα, στη μνήμη των ξένων διπλωματών- ήταν η παρουσία της στο κλειστό συνέδριο της βρετανικής πρεσβείας, τον Οκτώβριο 2005, στην Υδρα. Η κυρία Δραγώνα ήταν μια από τους 40 επιλεγμένους καλεσμένους-ομιλητές της «μυστικής» συγκέντρωσης που διοργάνωσαν οι Βρετανοί με τη βοήθεια του ΕΛΙΑΜΕΠ. (κλικ εδώ , εδώ, εδώ, εδώ )

Αντικείμενο της τοποθέτησής της, τα δικαιώματα των μειονοτήτων» και η «πολυπολιτισμικότητα».

Οταν έλαβε τον λόγο, φέρεται να εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στην Ελλάδα, περιγράφοντάς την περίπου σαν ένα εκτροφείο ρατσιστών. Συγκεκριμένα, ενώπιον του τότε Βρετανού πρέσβη κ. Σάιμον Γκας, πλήθος διπλωματών αλλά και δημοσιογράφων των «Financial Times», του BBC και του «Economist», κατηγόρησε σύμφωνα με πληροφορίες τους Ελληνες δικαστές ότι στοχοποιούν τους μετανάστες και τα ελληνικά media και τους δημοσιογράφους πως δεν χάνουν την ευκαιρία να κατηγορήσουν τους αλλοδαπούς για ό,τι στραβό συμβαίνει στην Ελλάδα.

Φέρεται, μάλιστα, να έφτασε στο σημείο να «προτείνει» στα ευρωδικαστήρια να επιβάλουν πρόστιμα στην Ελλάδα για τη ρατσιστική συμπεριφορά των πολιτών της. Ο «πύρινος» λόγος της κυρίας Δραγώνα δεν πάγωσε μόνο τους υπόλοιπους Ελληνες συμμετέχοντες αλλά και τους ίδιους τους Βρετανούς.

Ο ίδιος ο τότε Βρετανός πρέσβης ένιωσε την ανάγκη να τοποθετηθεί αμέσως μετά και να αναφερθεί σε αντίστοιχα περιστατικά που καταγράφηκαν στη χώρα του, προκειμένου να αμβλύνει τις εντυπώσεις εις βάρος της Ελλάδας.

Γ. ΠΕΤΡΙΔΗΣ
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
πηγή

Διαβάστε επίσης:

Θάλεια Δραγώνα:Μια αποδομητής της Εθνικής μας συνείδησης ,τώρα γραμματέας στο υπ. παιδείας

Θάλεια Δραγώνα και άλλα τινά..

Μία Βουλγάρα, η άπατρις Δραγώνα (σχολή Ρεπούση) κι ένας μεταναστολάγνος στην ομάδα Μεταναστευτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ

Θάλεια Δραγώνα: χωρίς έθνος, χωρίς πατρίδα ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΠΤΥΧΙΟ

Ποιοί υπέγραψαν το κατάπτυστο Σχέδιο Ανάν το 2004. Και λίγα λόγια για το τι προέβλεπε.

Την προστάτιδα των μουσουλμάνων τής Θράκης , την Θάλεια Δραγώνα , διόρισε ο Τζέφρυ γ.γ. τού υπουργείου Παιδείας !.. - Πανηγυρίζουν οι αντιρατσιστές

Η Ρεπούση μπροστά στην Δραγώνα μπορεί να χαρακτηριστεί ακραία σοβινίστρια...

"Γενική Γραμματέας Παιδείας χωρίς πτυχίο"

«Πολυπολιτισμική» η νέα Ειδική Γραμματέας Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Υπ. Παιδείας

Ποια είναι η Θάλεια Δραγώνα (Ειδική Γραμματεία Ενιαίου Διοικητικού Τομέα Θεμάτων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων) ;

Γίνονται και αυτά.

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΑΦΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΘΑΛΕΙΑ ΔΡΑΓΩΝΑ

4 σχόλια:

ndemonicos είπε...

Οι επαγγελματίες παπουτσήδες κατασκευάζουν παπούτσια. Οι επαγγελματίες παραμυθάδες παραμύθια. Τι νομίζετε κατασκευάζουν οι επαγγελματίες εθνοπωλητές;
Όσον αφορά στην κ. Δραγώνα, τι άλλο περιμένατε να επιλέξουν κατ' αρχάς η κ. Διαμαντοπούλου, κατά δεύτερο δε και κύριο λόγο ο κ. Παπανδρέου;
Τζάμπα νομίζετε ότι φέρει το όνομα;

Ξου ξου από δω. είπε...

Από ότι φαίνεται πήγε στράφι το ωραίο όνομα... Θάλεια...
μα εντελώς.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΑΣΙΝΟΣ είπε...

Αθήνα, 28 Μαίου 2011
Κύριοι,
Ο άνθρωπος για την ώρα έχει δύο οφθαλμούς και οφείλεινα βλέπει εξ ίσου και με τους δύο.
Δυστυχώς οι έχοντες συντάξει βιβλία σχολικής ιστορίας μέχρι στιγμής, των "προοδευτικών" συμπεριλαμβανομένων, έβλεπαν καλά μόνο από το ένα μάτι.
Δεν έχουν προβεί σε πλήρη παράθεση της ιστορικής αλήθειας, παραθέτοντας και τις αντίθετες απόψεις των ανταγωνιστών μας στα διάφορα ιστορικά γεγονότα, αλλά με τρόπο διαλεκτικό. π.χ. Για τα περί ελληνικής επεκτατικής πολιτικής στη χερσόνησο του Αίμου, σε ένα γεωπολιτικό ανταγωνισμό, με συγκρουόμενους έξι εθνικισμούς, με περιοχές διεκδικούμενες από δύο και πλέον έθνη κράτη, με μικτούς πληθυσμούς,ενίοτε ρευστής εθνικής συνείδησης, δίγλωσσους και τρίγλωσσους, γιατί όχι εμείες και ναι οι αναταγωνιστές μας.
Τα ίδια σκηνικά υπήρξαν στην Κεντρική Ευρώπη (Αυστροουγγαρία), Γαλλία, Βέλγιο, Πρωσσία κλπ.
΄Οο για την επανάσταση του 1821 εναντίον του οθωμανικού κράτους ας το δούμε κι από την οπτική όχι μόνο τη δική μας και της οθωμανικής εξουσίας και των οργάνων της, αλλά και από το τι έχει καταγραφεί για τις απόψεις, τόσο απέναντι στην επανάσταση, όσο και απέναντι στο ίδιο τοκράτος αυτό, από τους υπόλοιπους υπηκόους του,"τούρκους", τουρκογενείς ή εξισλαμισμένους, και άλλων εθνοτήτων όχι μουσουλμανικού θρησκεύματος, καθώς, χρήσιμο θα ήταν να εξετάσουμε πως αξιολογήθηκε η εξέγερση και μετέπειτα επανάσταση του 1821 και από τις κυβερνήσεςι των "μεγάλων" δυνάμεων της εποχής, σε σχέση με τα γεωστρατηγικά τους συμφέροντα, και από τους υπηκόους τους, πως βοήθησαν, όταν βοήθησαν, τι ήθελαν
και τι τελικά έλαβαν.
Η επέκταση των ελληνικών συνόρων για την ενσωμάτωση των ετός των συνόρων του πρώτου ελληνικού κρατιδίου, ιστορικά κατοικούμενων από ελληνικούς πληθυσμούς εδαφών,
τα οποία την εποχή της επέκτασης κατοικούντο από Έλληνες, ελληνόφωνους ή διγλωσσους ελληνικής συνείδησης πληθυσμούς στην πλειονότητα ήταν απλά επεκτατική πολιτική ή επιβεβλήμένο καθήκον λύτρωσης των πληθυσμών αυτών από ένα φαύλο καθεστώς; Ποίος ορόλος των μεγάλων δυνάμεων της εποχής, ποιά τα γεωστρατηγικά τους συμφέροντα, ώστε να μην αποτρέψουντην επέκταση; (βλ. Λένας διβάνη, Η Εδαφική Ολοκλήρωση της Ελλάδας).

Με εκτίμηση,
Ιωάννης Στασινός

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΑΣΙΝΟΣ είπε...

Αθήνα, 6 Ιουνίου 2011
Στην Κα Δραγώνα συνιστώ το βιβλίο του Irad Malkin, Ancient Perceptions of Greek Ethnicity, Cambridge, Mass, Harvard University Press, 2001, θα της είναι πολύ χρήσιμο.
Με εκτίμηση,
Ιωάννης Στασινός