Παρασκευή 1 Ιουνίου 2012

Σεισμός στις Πανελλαδικές

 Μόνο ως «σφαγή» μπορεί να χαρακτηριστεί αυτό που αντικρίζουν τις τελευταίες ημέρες οι εκπαιδευτικοί που διορθώνουν τα γραπτά της Φυσικής Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης. Τα στοιχεία που λαμβάνει από τα βαθμολογικά κέντρα η Ενωση Ελλήνων Φυσικών είναι άκρως απογοητευτικά, με οκτώ στους δέκα μαθητές που διαγωνίστηκαν στη Φυσική να μην έχουν πιάσει τη βάση. Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος των βαθμολογιών για τους υποψήφιους που προέρχονται από τη Θετική Κατεύθυνση κυμαίνεται μεταξύ 8 και 9,5 (με άριστα το... 20). Ακόμα χειρότερη είναι η εικόνα στα γραπτά των μαθητών της Τεχνολογικής, όπου η πλειοψηφία έχει γράψει μεταξύ 6,5 και 8, δηλαδή αρκετά κάτω από τη βάση.

Για το χάος που προκλήθηκε στα γραπτά της Φυσικής ευθύνεται, κατά κύριο λόγο, το επίμαχο θέμα Γ4, για το οποίο η Ενωση επεσήμανε εξαρχής ότι είναι «επιστημονικά λάθος». Στο εν λόγω ερώτημα σωστά απάντησε μόνο το 7% των υποψηφίων της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης και το 10% αυτών της Θετικής. Μάλιστα, οι διαγωνιζόμενοι έχασαν αρκετό χρόνο προσπαθώντας να απαντήσουν το συγκεκριμένο ερώτημα, με αποτέλεσμα να μην προλάβουν να ασχοληθούν με τα υπόλοιπα. Εκτός, όμως, από το  Γ4, ακόμα πιο καταστροφικό αποδείχθηκε το θέμα Δ4: Μόλις ένας στους 100 υποψήφιους της Θετικής Κατεύθυνσης κατάφερε να το λύσει και... κανένας από αυτούς της Τεχνολογικής.

«Βατερλό» διαφαίνεται, ωστόσο, και στα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης. Περίπου επτά στους δέκα διαγωνιζόμενους βρίσκονται κάτω από τη βάση λόγω της εξαιρετικής δυσκολίας των θεμάτων που επέλεξε η Κεντρική Εξεταστική Επιτροπή, ενώ και ο χρόνος των τριών ωρών δεν ήταν επαρκής για να απαντήσουν σε όλες τις ερωτήσεις. Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για δύο μαθήματα που πολλαπλασιάζονται με συντελεστή βαρύτητας και που οι επιδόσεις των υποψηφίων σε αυτά καθορίζουν τελικά τις βάσεις εισαγωγής. Ως εκ τούτου, αναμένεται πρωτοφανής πτώση των βάσεων στις περισσότερες σχολές του δεύτερου και του τέταρτου Επιστημονικού Πεδίου. Καθοδική τάση θα σημειώσουν και οι παραδοσιακά υψηλόβαθμες σχολές, αλλά σε μικρότερο βαθμό συγκριτικά με τις υπόλοιπες. 

 Εύη Πανταζοπούλου 
"Δημοκρατία"

Δεν υπάρχουν σχόλια: