«Η εικόνα αναξιοπιστίας της χώρας μας έχει περάσει και στο μέσο Έλληνα», σχολιάζει τραπεζικό στέλεχος
Μαζικές αναλήψεις από τα ΑΤΜ αλλά και από τα γκισέ των τραπεζών άρχισαν από την περασμένη Πέμπτη και συνεχίστηκαν το πρωί της επομένης, προκαλώντας μεγάλη ανησυχία στα επιτελεία των μεγάλων ελληνικών τραπεζών από το κλίμα πανικού των πελατών τους.
Οι καταθέτες λειτουργούσαν με μηδενική ψυχραιμία, σπεύδοντας να αποσύρουν όσο το δυνατόν περισσότερα ευρώ.
Μετά την Πέμπτη και την Παρασκευή το φαινόμενο εντάθηκε ιδιαίτερα το Σαββατοκύριακο, όσο δηλαδή πλησίαζε η κρίσιμη ψηφοφορία και αυξανόταν η αβεβαιότητα. Όμως, και μετά από αυτό, μετά δηλαδή την υπερψήφιση του νέου μνημονίου, το κλίμα δεν αποκαταστάθηκε.
«Η εικόνα αναξιοπιστίας της χώρας μας έχει περάσει και στο μέσο Έλληνα», σχολιάζει τραπεζικό στέλεχος, βλέποντας πως και τη Δευτέρα αλλά ακόμη και χθες -σε μικρότερο όμως βαθμό- ο πανικός παρέμενε ο σύμβουλος των μικροκαταθετών.
Ο ίδιος υποστηρίζει πως οι συνεχείς και αλλεπάλληλες δηλώσεις «ειδικών και μη» περί εξόδου της χώρας μας από το ευρώ και περί χρεοκοπίας έχουν οδηγήσει την ψυχολογία των καταναλωτών σε τόσο χαμηλό επίπεδο, που – ακόμη και όταν λαμβάνονται αποφάσεις όπως αυτή της Κυριακής – ουδείς πείθεται ότι το πρόβλημα οδεύει προς τη λύση του.
Για το σκοπό αυτό, οι τραπεζίτες ζητούν να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες, ώστε να αποκατασταθεί το κλίμα και να μην πλανάται ο φόβος της χρεοκοπίας πάνω από την αγορά.
Ακόμη, όμως, και αν συμβεί αυτό, άλλα στελέχη εκφράζουν το φόβο ότι οι εκροές καταθέσεων δεν θα σταματήσουν. «Οι αυξημένοι φόροι, κυρίως στα ακίνητα, αναγκάζουν πολλούς ιδιοκτήτες να καίνε το λίπος τους για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και να μην αναγκαστούν να πουλήσουν τις περιουσίες τους», σχολιάζουν και προσθέτουν με αγωνία ότι «με δεδομένο πως οι φόροι θα συνεχίσουν να αυξάνονται, οι καταθέσεις θα κάνουν φτερά».
Σε κάθε περίπτωση, θεωρούν τις επόμενες μέρες – με την τηλεδιάσκεψη σήμερα και το Eurogroup πιθανότατα τη Δευτέρα – ως τις πλέον καθοριστικές για την αποκατάσταση της ψυχολογίας των καταναλωτών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου