Το ΥΕΘΑ, κατά την πρόσφατη προσφιλή τακτική του, έσπευσε και πάλι να διαψεύσει το ρεπορτάζ της «Ε» για τη «Διπλωματία των F-16 στο Αιγαίο», επιμένοντας ότι τα «παρατιθέμενα αριθμητικά και άλλα στοιχεία δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα».
Αναφέρει η σχετική ανακοίνωση:
«Με αφορμή δημοσίευμα απογευματινής εφημερίδας της 9ης Οκτωβρίου 2010 με θέμα "Η διπλωματία των F-16 στο Αιγαίο", ανακοινώνεται ότι τα παρατιθέμενα αριθμητικά και άλλα στοιχεία δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Η επιχειρησιακή δραστηριότητα των μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας στο Αιγαίο διασφαλίζει την εθνική κυριαρχία, τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και τις διεθνώς αναγνωρισμένες αρμοδιότητες της χώρας. Στην επιχειρησιακή δραστηριότητα πρέπει να προστεθεί και η εκπαιδευτική δραστηριότητα των μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας στο Αιγαίο. Τέλος, η πτητική δραστηριότητα όλων των αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιείται στο Αιγαίο χωρίς περιορισμούς».
Απάντηση «Ε»
**Στην πραγματικότητα, το ΥΕΘΑ με την ανακοίνωσή του διέψευσε τον εαυτό του, διότι τα στοιχεία που παρέθεσε η «Ε» προκύπτουν από την ιστοσελίδα του ελληνικού ΓΕΕΘΑ (αλλά και από την αντίστοιχη τουρκική ιστοσελίδα), από τις απαντήσεις ΥΕΘΑ στη Βουλή, καθώς και από την έκθεση που υπέβαλε στον υπουργό Αμυνας το 1984 ο τότε αρχηγός ΓΕΑ πτέραρχος Ν. Κουρής.
**Η «Ε» αναφέρθηκε μόνο στις τουρκικές επιχειρησιακές πτήσεις στο Αιγαίο, καθ' όσον συνιστούν εχθρική ενέργεια, διότι είναι οπλισμένα και παραβιάζουν την ελληνική κυριαρχία. Σύμφωνα με τα ίδια τα στοιχεία του ΓΕΕΘΑ, από τις αρχές του 2010 εισήλθαν στο FIR Αθηνών 2.375 τουρκικά μαχητικά σε σχηματισμούς 6, 8, 12 ή 16 αεροσκαφών. Τουλάχιστον τα μισά από τα αεροσκάφη κάθε σχηματισμού ήταν οπλισμένα. Τα τουρκικά μαχητικά προέβησαν σε 962 παραβιάσεις της ελληνικής κυριαρχίας στα νησιά του Αιγαίου και σε 534 παραβάσεις των κανόνων του ICAO. Υπήρξαν 14 εμπλοκές, ενώ το 2009 ήταν 236. Οι αριθμοί υποδηλούν ότι μάλλον η κυβέρνηση άλλαξε την πάγια πολιτική και τα ελληνικά μαχητικά δεν προσεγγίζουν τα τουρκικά κατά τις αναχαιτίσεις. Εχει αλλάξει όμως και ο τρόπος διασφάλισης της ελληνικής κυριαρχίας των νήσων του Αιγαίου. Διότι για την αναχαίτιση 6, 8, 12 ή 16 τουρκικών μαχητικών απογειώνονται 2 ή 4 ελληνικά, τα οποία είναι πάντα οπλισμένα. Ετσι, το ερώτημα που τίθεται είναι πώς τα 2 ή 4 ελληνικά αεροσκάφη μπορούν, αν απαιτηθεί, να αναχαιτίσουν 8 ή 16 τουρκικά μαχητικά ίσων δυνατοτήτων.
**Ενα περίεργο σημείο στην ιστοσελίδα του ΥΕΘΑ για τις τουρκικές πτήσεις στο Αιγαίο είναι ότι αναγράφει 955 παραβιάσεις και 7 πτήσεις «άνωθεν ελληνικού εδάφους» (σ.σ. υπερπτήσεις). Διαχωρίζει δηλαδή τις 955 παραβιάσεις του ελληνικού εθνικού εναέριου χώρου από τις 7 πτήσεις άνωθεν ελληνικού εδάφους, ενώ ο εθνικός εναέριος χώρος και ο χώρος άνωθεν ελληνικού εδάφους είναι νομικά και εθνικά έννοιες ταυτόσημες και αποτελούν ελληνική κυριαρχία. Ετσι, τόσο οι 955 παραβιάσεις όσο και οι 7 υπερπτήσεις αποτελούν όλες μαζί σύνολο παραβίασης ελληνικής κυριαρχίας. Ομως με το διαχωρισμό αυτό δημιουργείται μείζον θέμα για την υφαλοκρηπίδα και την ΑΟΖ, διότι αυτές περιλαμβάνουν και εθνικό εναέριο χώρο, δηλαδή ελληνική κυριαρχία.
ΚΕΑ
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου