Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010

Η παράνομη και ανεξέλεγκτη λαθρομετανάστευση στην Κύπρο

Με τον Οδυσσέα Αγγελίδη

Είναι παραδεκτό πλέον από όλους, πλην ΑΚΕΛ, κ. Ν. Συλικιώτη, κ. Λ. Λουκά, κάποιου κ. Πολυκάρπου και πιθανόν σε μικρότερο βαθμό πλην κας Σ. Χαραλάμπους, πως η κατάσταση με τους λαθρομετανάστες και τους αιτητές ασύλου κατά τα δύο-τρία τελευταία χρόνια, είναι τραγική και εκτός ελέγχου. Ούτε η Αστυνομία έχει τη δυνατότητα να αντεπεξέλθει, ούτε το Υπουργείο Εργασίας μπορεί να ελέγξει τους παράνομους εργαζόμενους, αλλά ούτε και το Υπουργείο Εσωτερικών να φέρει εις πέρας τον όγκο εργασίας που αφορά στους παράνομους αιτητές ασύλου και λαθρομετανάστες.

Σε μια μάλιστα περίοδο που η ανεργία και η οικονομική κρίση κτυπά αλύπητα την πόρτα της Κύπρου, με απρόβλεπτα προβλήματα και επιπτώσεις που ακόμα δεν έχουν εκδηλωθεί στην ολότητά τους, η Κύπρος αφαιμάσσεται από τις προσπάθειες να αντιμετωπίσει τη λαίλαπα, για την οποία πριν από δύο περίπου χρόνια, αλλά και προηγουμένως, μερικοί από μας κρούαμε τον κώδωνα του κινδύνου.

Η κατάσταση λοιπόν είναι πλέον ανεξέλεγκτη. Δεν θα αναφερθώ στις καθημερινές κλοπές και ληστείες και στα άλλα εγκλήματα στα οποία εμπλέκονται αλλοδαποί, κατά το πλείστον παράνομοι (ακόμα όμως και κοινοτικοί με αμφίβολη προέλευση, όπως οι Βρετανοί πακιστανικής καταγωγής-καλλιεργητές κάνναβης στη Πάφο, που χρησιμοποιούν και οχήματα εγγεγραμμένα στο παράνομο ψευδοκράτος, αλλά και Ρουμάνοι). Θα περιοριστώ στο θέμα της μάστιγας των δρόμων. Στους δρόμους της ελεύθερης Κύπρου κυκλοφορούν 70.000 περίπου οχήματα, χωρίς άδεια κυκλοφορίας, τεχνικό έλεγχο και το πιθανότερο οδηγούνται από άτομα που δεν έχουν ασφάλιση αλλά ούτε νόμιμη άδεια οδηγού. Σίγουρα μεγάλο μέρος αυτών των οχημάτων κατέχονται από αλλοδαπούς, οι πλείστοι των οποίων είναι παράνομοι.

Σύμφωνα με το νόμο των πιθανοτήτων, δεν είναι δυνατόν όλα τα τροχαία δυστυχήματα, αλλά και τα περισσότερα δυστυχήματα στους τόπους εργασίας να συμβαίνουν μόνο σε παράνομους, γιατί αυτό συμβαίνει. Αν κάνει κάποιος μια έρευνα στα τροχαία και άλλα δυστυχήματα στον τόπο μας, θα διαπιστώσει πως οι παράνομοι έχουν τη μερίδα του λέοντος. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα πως στη Κύπρο, οι νόμιμοι εργάτες είναι λιγότεροι από τους παράνομους. Οι νόμιμοι εργαζόμενοι στον τόπο, βλέπω σήμερα στον Τύπο, πως αριθμούν 115.000. Βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα, πόσοι είναι οι παράνομοι.

Προχθές συνέβησαν δύο τροχαία δυστυχήματα στην Αγλαντζιά και στο Τσέρι, με τραγικά θύματα Ε/κ και με ήρωες αλλοδαπούς, πιθανόν λαθρομετανάστες, αφού μετά τα δυστυχήματα έχουν εξαφανιστεί και αναζητούνται.


Δεν αποκλείεται να βρίσκονται ήδη στα κατεχόμενα, αφού κανένας έλεγχος δεν γίνεται στα παράνομα οδοφράγματα. (Αυτό βέβαια είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα, το οποίο θα πρέπει και πάλι να μας προβληματίσει όλους. Όταν ένα κράτος της Ε.Ε. επιτρέπει σε μια μερίδα των πολιτών του να κυκλοφορούν με οχήματα εγγεγραμμένα σε ένα αποσχιστικό ψευδοκράτος και μάλιστα χωρίς άδεια κυκλοφορίας, τεχνικό έλεγχο κτλ., κάτι δεν πάει καλά στο βασίλειο της Δανιμαρκίας. (Στο θέμα αυτό θα επανέλθω σύντομα ελπίζω).

Η ευχή μου είναι, ο υπάλληλος του ΡΙΚ να τα καταφέρει και να επανέλθει στην εργασία του. Διερωτηθήκατε όμως, αγαπητοί μου, ποιος πληρώνει όλες τις υλικές ζημιές;


Όλοι εμείς που έχουμε νόμιμα οχήματα και καταβάλλουμε τα ασφάλιστρά μας κανονικά, τα οποία περιλαμβάνουν και τις ζημιές που προκαλούν οι λαθρομετανάστες, που βεβαίως δεν είναι ασφαλισμένοι.

Και μην επαναπαύεσθε πως τα δυστυχήματα συμβαίνουν μόνο στους άλλους, όπως γίνεται και με το θάνατο, που πάντοτε κάποιοι άλλοι πεθαίνουν και όχι εμείς. Με τη φόρα που πήραν οι ασυνείδητοι λαθροδηγοί και με την ανοχή και ανικανότητα των αρμοδίων, κανένας μας δεν μπορεί να ισχυριστεί, εφόσον χρησιμοποιεί τους δρόμους, είτε με όχημα είτε πεζός, ότι δεν αποτελεί το επόμενο θύμα αυτών των ανεξέλεγκτων καταστάσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: