Δευτέρα 24 Μαΐου 2010

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ - ΕΙΣ ΜΝΗΜΗ ΗΛΙΑΚΗ

Η ειδησεογραφική-διαδικτυακή πύλη DefenceNet.gr αποκαλύπτει σήμερα τα πραγματικά γεγονότα που προηγήθηκαν και ακολούθησαν τη σύγκρουση των δύο μαχητικών F-16C Fighting Falcon 21 μίλια νότια-νοτιοανατολικά της Καρπάθου.

Ώρα 12.00 μ.μ.

Αεροπορική Βάση Σούδας, 115 Πτέρυγα Μάχης. Το ζεύγος αεροσκαφών επιφυλακής (scramble) F-16C Block 52+ της 343 Μοίρας, απογειώνεται κατόπιν εντολής του Εθνικού Κέντρου Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΕΚΑΕ) για να αναγνωρίσει σχηματισμό αεροσκαφών που δεν είχαν υποβάλλει σχέδιο πτήσης και κινούνταν εντός του FIR Αθηνών. Η απογείωση γίνεται όταν τα άγνωστα ίχνη βρίσκονταν σε απόσταση 40 ναυτικών μιλίων (ν.μ.) βόρεια-βορειοανατολικά της Ρόδου.

Ώρα 12.37 μ.μ.

Τα δύο ελληνικά F-16 Block 52+ αποκτούν οπτική επαφή με τον τουρκικό σχηματισμό που αποτελείται:

-ένα αεροσκάφος τακτικής αναγνώρισης RF-4E Phantom II της 113ης Μοίρας με κωδικό κλήσης «Isik» που εδρεύει στην 1η Βάση Αεριωθουμένων (1 AJU), στο Εσκί Σεχίρ (όπου και η έδρα της 1ης Τουρκικής Διοίκησης Τακτικών Αεροπορικών Δυνάμεων- Turk Hava Kuvvetleri Komutanligi-1 THKK)

(c) Lockheed Martin-δύο μαχητικά F-16C της 192 Μοίρας (Filo) με κωδικό κλήσης «Kaplan» της 9ης Βάσης Αεριωθουμένων (9 AJU) που εδρεύει στην αεροπορική Βάση Μπαλικεσίρ.

Για τη συγκεκριμένη αποστολή ο σχηματισμός είχε απογειωθεί από το προκεχωρημένο αεροδρόμιο Ντάλαμαν πλησίον της Αλικαρνασσού. Σκοπός του ήταν η αεροφωτογράφιση της Ανατολικής Κρήτης, περιοχής στην οποία βρίσκονται ανεπτυγμένα τα ελληνικά αντιαεροπορικά συστήματα μακρού βεληνεκούς S-300 PMU 1. Επισημαίνεται ότι η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται σχεδόν σε μηνιαία βάση από την Τουρκική αεροπορία. Την ίδια χρονική περίοδο σε απόσταση 10,5 ν.μ. από το Ηράκλειο Κρήτης επιχειρούσε η τουρκική φρεγάτα F250 Muavenet τύπου Knox.

Ώρα 12.40 μ.μ.

Οκτώ (8) ν.μ. ανατολικά της Καρπάθου, δηλαδή ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ, σε ύψος 27.000 ποδών, οι Έλληνες χειριστές διαπιστώνοντας ότι το τουρκικό φωτοαναγνωριστικό αεροσκάφος ακολουθείται σε απόσταση 7 ν.μ. από δύο συνοδά μαχητικά που έχουν διαχωρισμό μεταξύ τους 4-5 ν.μ. εφαρμόζουν τη συνήθη γι’ αυτές τις περιπτώσεις πρακτική. Διέρχονται μεταξύ του ζεύγους των τουρκικών μαχητικών και ενώ αποκτούν τακτικό πλεονέκτημα, τα αναγνωρίζουν ενώ παράλληλα έχουν την κινηματική δυνατότητα να τα υποχρεώσουν να συμμορφωθούν προς τις οδηγίες του αεροπορικού ελέγχου. Οι ενέργειες των ελληνικών μαχητικών αναγκάζουν τα τουρκικά μαχητικά σε επικίνδυνους ελιγμούς οι οποίοι σκοπό έχουν, αφενός να αποτύχει η προσπάθεια των ελληνικών μαχητικών να αποκτήσουν τακτικό πλεονέκτημα και αφετέρου να προσεγγίσουν το αναγνωριστικό RF-4E. Ο νούμερο 1 του ελληνικού σχηματισμού εμπλέκεται με το προπορευόμενο από τα συνοδά τουρκικά μαχητικά σε σειρά ελιγμών και καταφέρνει να αποκτήσει πλεονεκτική θέση. Κατά την διάρκεια της αερομαχίας, τα πέντε αεροσκάφη εξέρχονται του Ε.Ε.Χ. Ο Τούρκος χειριστής Χαλιλ Ιμπραχίμ Οζντεμίρ για να σπάσει τον εγκλωβισμό - η απόσταση μεταξύ των δύο αεροσκαφών είχε μειωθεί στα 600 πόδια, που σημαίνει ότι μπορούσε να γίνει χρήση μόνο πυροβόλων– προειδοποιούμενος από τον χειριστή του άλλου αεροσκάφους (παρά το γεγονός ότι οι φωνητικές επικοινωνίες των Τούρκων χειριστών γίνονταν μέσω ασυρμάτων HAVE QUICK Mode 4 με κρυπτογράφηση τα ελληνικά συστήματα ηλεκτρονικής συλλογής πληροφοριών ΤΙΣ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΚΛΕΨΕΙ) πραγματοποιεί βίαιο ελιγμό διαφυγής προς τα αριστερά. Ο Έλληνας χειριστής επανατοποθετείται και με επιδεξιότητα κατορθώνει εκ νέου να βρεθεί σε πλεονεκτική θέση.

Ώρα 12.45 μ.μ.

Νέος βίαιος ελιγμός του Τούρκου χειριστή έχει ως αποτέλεσμα -λόγω της εγγύτητας και της υψηλής ταχύτητας των δύο αεροσκαφών- η ουρά του τουρκικού F-16 να προσκρούσει στην καλύπτρα του ελληνικού μαχητικού. Αντιλαμβανόμενος τη σύγκρουση ο Τούρκος χειριστής προχώρησε σε άμεση εγκατάλειψη του αεροσκάφους. Αμέσως μετά ακολούθησαν δύο εκρήξεις που έγιναν επιβεβαιωμένα αντιληπτές από αεροσκάφος των Αιγυπτιακών Αερογραμμών (Egypt Air) που πετούσε σε ύψος 2.000 ποδών πάνω από εμπλεκόμενα μαχητικά. Ο Νούμερο 2 του ελληνικού ζεύγους ενημερώνει για τις συνθήκες τα προϊστάμενα κλιμάκια διοίκησης και από μία πρώτη αξιολόγηση της κατάστασης εκτιμάται ότι πιθανότατα ο χειριστής που χρησιμοποίησε το σύστημα εγκατάλειψης ήταν Τούρκος.

Ώρα 12.47 μ.μ.

Το Εθνικό Σύστημα Αεροπορικού Ελέγχου ανιχνεύει σήμα εγκατάλειψης αεροσκάφους F-16, ειδοποιεί το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ), συνεγείρει τα ελληνικά μέσα διάσωσης και καλεί παραπλέοντα εμπορικά πλοία να παράσχουν κάθε δυνατή βοήθεια. Ταυτόχρονα δίνεται εντολή για να απογειωθούν δύο ελικόπτερα AS 332C1 Super Puma από Ρόδο και Ηράκλειο.

Ώρα 12.55 μ.μ.

(c) PNZΑπογειώνεται ελικόπτερο επιφυλακής AS 332C1 Super Puma από τη Ρόδο.

Ώρα 12.56 μ.μ.

Απογείωση ελικόπτερου επιφυλακής AS 332C1 Super Puma από το Ηράκλειο.

Ώρα 13.00 μ.μ.

Δια της υπηρεσιακής οδού υποβάλλεται αίτημα του αρχηγού των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων στρατηγού Χιλμί Οζκιόκ, όπως τουρκικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης περισυλλέξει τον Τούρκο χειριστή. Παράλληλα η Πολεμική Αεροπορία, τίθεται σε συναγερμό, απογειώνοντας, όλα τα αεροσκάφη επιφυλακής και θέτοντας σε υψίστη ετοιμότητα τις δυνάμεις της. Περίπου 40 ελληνικά μαχητικά, βρίσκονται στον αέρα, αναμένοντας τις εντολές τις πολιτικής ηγεσίας της χώρας και κάνουν κύκλους σε περιοχές αναμονής πάνω από την ευρύτερη περιοχή Αράξου-Ανδραβίδας-Ιονίου και των Κυκλάδων. Από την άλλη πλευρά του Αιγαίου η τουρκική Αεροπορία, έχει απογειώσει περί τα 80 μαχητικά. Ιδιαίτερη επισήμανση θα πρέπει να γίνει για τα τρία ζεύγη τουρκικών μαχητικών τα οποία έχουν «κλειδώσει» την περιοχή του ατυχήματος, συμμετέχοντας σε τυπική αποστολή CSAR, ΔΗΛΑΔΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΣΕ ΕΧΘΡΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ, σε συνεργασία με τουρκικά ελικόπτερα έρευνας-διάσωσης και πλωτά μέσα.

Ώρα 13.04 μ.μ.

Αεροσκάφος C-130Η Hercules της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης εξοπλισμένο με συλλογές διάσωσης απογειώνεται από την αεροπορική βάση της Ελευσίνας.

Ώρα 13.15 μ.μ.

Το ελληνικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης AS 332C1 Super Puma, το οποίο κινούμενο με ταχύτητα περί τους 120 κόμβους (ν.μ./ώρα) προερχόμενο από την Ρόδο, προσεγγίζει το σημείο προσθαλάσσωσης του Τούρκου χειριστή 21 ν.μ. νοτιοανατολικά της Καρπάθου. Εκεί ζητεί εντολές από το Κέντρο Επιχειρήσεων, το οποίο δεν του δίνει εντολή άμεσης περισυλλογής του Τούρκου χειριστή, διότι η πολιτική και στρατιωτική της χώρας εξετάζει το τουρκικό αίτημα.
Δηλαδή το ελληνικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης βρισκόταν στο σημείο της προσθαλάσσωσης του χειριστή τουλάχιστον 10 λεπτά πριν την περισυλλογή του από το παραπλέον εμπορικό πλοίο. Γεγονός που σημαίνει ότι οικειοθελώς η ελληνική πλευρά διατήρησε απλώς και μόνο τον συντονισμό παραχωρώντας τη διάσωση σε ΟΥΔΕΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ.

Ώρα 13.25 μ.μ.

Ο Τούρκος χειριστής περισυλλέχτηκε από το ιαπωνικών συμφερόντων (ιδιοκτησία της εταιρίας Yamamaru) πλοίο μεταφοράς υγραερίου «GAS CENTURY» με σημαία Παναμά και Φιλιππινέζο πλοίαρχο. Το πλοίο συμμετείχε στις έρευνες κατόπιν εντολής του ΕΚΣΕΔ (Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης).

Ώρα 13.30 μ.μ.

Το ελληνικό AS 332C1 Super Puma κάνει την εμφάνιση του πάνω από το «GAS CENTURY», μετά την περισυλλογή του Τούρκου πιλότου από το εμπορικό πλοίο.

Ώρα 13.40 μ.μ.

Στην περιοχή φτάνει πλωτό του Λιμενικού Σώματος από το Λιμεναρχείο Καρπάθου. Ο κυβερνήτης του πλωτού του Λιμενικού Σώματος και δύο διασώστες ανεβαίνουν στο εμπορικό πλοίο για να παράσχουν βοήθεια στον Τούρκο χειριστή. Ο Τούρκος χειριστής ισχυριζόμενος ότι είναι σε άρτια φυσική κατάσταση αρνείται τη βοήθεια και μάλιστα προσπαθεί να χρησιμοποιήσει το ατομικό του περίστροφο. (Ας σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια οι Τούρκοι χειριστές που επιχειρούν πάνω από το Αιγαίο, στον εξοπλισμό του περιλαμβάνεται πιστόλι Heckler & Koch P9 με δύο γεμιστήρες με 8 σφαίρες έκαστος). Η αψυχολόγητη ενέργεια του Τούρκου προκαλεί την αντίδραση του πληρώματος του εμπορικού πλοίου οι οποίοι αποσοβούν οποιαδήποτε πιθανότητα χρήσης του όπλου αδρανοποιώντας τον.

Ώρα 14.05 μ.μ.

Σύμφωνα με το ΓΕΕΘΑ, κατόπιν υποβολής σχετικού αιτήματος από τις τουρκικές αρχές, τουρκικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης μάχης AS 532 2AL Cougar παραλαμβάνει τον Τούρκο χειριστή.

Ώρα 17.55 μ.μ.

Η επίσημη αντίδραση της ελληνικής πλευράς έρχεται με την ανακοίνωση του ελληνικού ΓΕΕΘΑ (έχει ήδη δημοσιευθεί στην πύλη Defencenet.gr) που εκδόθηκε ΠΕΝΤΕ ΩΡΕΣ μετά το περιστατικό!

Δεν υπάρχουν σχόλια: