Τρίτη 20 Απριλίου 2010

Είσοδος Τούρκων στον Ελληνο-Ιταλικό αγωγό

Ανοίγει ο δρόμος για να ξεμπλοκάρει το «κολλημένο» έργο του Ελληνο-Ιταλικού αγωγού, με την είσοδο της τουρκικής εταιρείας BOTAS στο σχήμα Edison - ΔΕΠΑ.

Σχετικό κείμενο (Memorandum of Understanding), πρόκειται να υπογραφεί αύριο στη Ρώμη μεταξύ των εκπροσώπων των 3 ενδιαφερόμενων εταιρειών (Edison, BOTAS, ΔΕΠΑ), στο περιθώριο της επίσκεψης του Τούρκου Πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν στην Ιταλική πρωτεύουσα.

Βάζοντας η Ελληνο-Ιταλική πλευρά στο παιχνίδι και τους Τούρκους, αποσκοπεί στο να ξεπεραστούν οι δυσκολίες σε σχέση με τις συμφωνίες transit διέλευσης του αζέρικου αερίου που θα προμηθεύσει τον Ελληνο- Ιταλικό αγωγό. Με τη ρύθμιση αυτή, θα προσφέρεται η δυνατότητα στην BOTAS να αποκτήσει άμεση πρόσβαση στη διαμετακόμιση ποσοτήτων μέσω του αγωγού, για δικό της όφελος. Επίσης αναγνωρίζεται η δυνατότητα και στις άλλες δύο εταιρείες (Edison, ΔΕΠΑ), να συμμετάσχουν σε μικτή εταιρεία της Τουρκίας (Turkish Join Venture), με σκοπό τη χρηματοδότηση εργασιών αναβάθμισης του τουρκικού δικτύου, προκειμένου να καταστεί ανετότερη η διαμετακόμιση ποσοτήτων αερίου προς Ελλάδα και Ιταλία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κίνηση για την ευρύτερη συμμετοχή της τουρκικής κρατικής εταιρείας BOTAS (διαχειρίζεται το δίκτυο αγωγών της γειτονικής χώρας), ξεκίνησε με πρωτοβουλία της ιταλικής Edison, η οποία και είχε το τελευταίο διάστημα συχνές διαπραγματεύσεις σε διμερές επίπεδο με την Τουρκία.

Το παρών στη Ρώμη από ελληνικής πλευράς θα δώσει σύμφωνα με πληροφορίες ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ Χάρης Σαχίνης, ενώ παρόντες επίσης θα είναι ο διευθύνων σύμβουλος της Edison Umberto Quadrino αλλά και εκπρόσωπος της Botas. Με την υπογραφή του μνημονίου, αναμένεται να ξεκινήσουν συζητήσεις για τον τρόπο συμμετοχής της τουρκικής εταιρείας αλλά και τις λεπτομέρειες της εμπλοκής της, με στόχο να προχωρήσει το έργο.

Το σκεπτικό της εισόδου των Τούρκων στο έργο

Σύμφωνα με πηγές της Edison, οι κινήσεις αυτές ήταν απαραίτητες καθώς θα πρέπει η Τουρκική πλευρά να αποκτήσει κίνητρα για την προώθηση του έργου, οι καθυστερήσεις του οποίου, στο μέγιστο βαθμό οφείλονται στην Τουρκία. Με την ένταξη της ΒΟΤΑS στον ΙΤGΙ, η κρατική εταιρεία της γείτονος θα αναβαθμίσει το ενδιαφέρον της, με δεδομένο ότι μέχρι τώρα η Τουρκία δίδει πολύ μεγαλύτερη σημασία στον αγωγό Nabucco, που είναι ευθέως ανταγωνιστικός του ITGI.

Σημειώνεται ότι ο κ. Quadrino είχε βρεθεί την περασμένη εβδομάδα στην Αθήνα, όπου και είχε διαδοχικές συναντήσεις με τους υπουργούς Οικονομικών Γιώργο Παπακωσταντίνου, Περιβάλλοντος Ενέργειας Τίνα Μπιρμπίλη και Επικρατείας Χάρη Παμπούκη. Στα θέματα των συναντήσεων περιλαμβάνονταν και η προώθηση του Ελληνο-Ιταλικού αγωγού.

Γιώργος Φιντικάκης


κι άλλο ένα άρθρο για το θέμα Χάρη Φλουδόπουλου


Διαβάστε επίσης το παρακάτω

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Θα είναι λάθος η συγκεκριμένη συμφωνία, ΠΡΙΝ επιλυθούν θέματα υφαλοκρηπίδας, χωρικών υδάτων, γκρίζων ζωνών και τελικά... ΑΟΖ (!!!) στο Αιγαίο.

Σε άλλη περίπτωση, αύριο, οι Τούρκοι θα μπορούν να στέλνουν πλέον με ΚΑΘΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ, "νόμιμα", "δικαιολογημένα" και χωρίς να χρειάζονται κανένα ΠΡΟΣΧΗΜΑ τις φρεγάτες τους να αλωνίζουν στο Αιγαίο, ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΑΣ τα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ τους συμφέροντα και δικαιώματα.

Με ανάλογο τρόπο το ΝΑΤΟ είχε πρόσφατα αιτιολογήσει την αλλαγή του καταστατικού του, απαιτώντας να παρέχει ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ στις πετρελαϊκές οδούς (αγωγοί) των συμφερόντων του (ΗΠΑ).

Αν τα πράγματα ήταν ανάποδα. Η Τουρκία, θα μας έβαζε ποτέ "συνεταίρους" σε αγωγό που περνάει από τα εδάφη της;

Γέμισε η χώρα Εφιάλτες...
Μετά την Κύπρο και την Μακεδονία, τώρα τους δίνουμε και το Αιγαίο;

ΠΡΟΣ (ΜΕGA-λo)ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ.
Για την ρήση της Άννα Ψαρούδα Μπενάκη στην 1η ορκωμοσία του Προέδρου Παπούλια, έχετε ποτέ σκοπό να της πάρετε συνέντευξη, ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΝΝΟΟΥΣΕ;