Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2008

Διαρκείς βεβηλώσεις ναών στο Κόσοβο


Δήλωση της Αυτού Σεβασμιότητας Μητροπολίτη Ράσκας και Πριζρένης κ. Αρτεμίου εξαιτίας της πιο πρόσφατης βεβήλωσης του ναού Αγίας Τριάδος στην Τζακόβιτσα

30/08/2008



Μητροπολίτης Αρτέμιος – πνευματικός ηγέτης των Σέρβων του Κοσσόβου και των Μετοχίων

Στο σάιτ της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας εμφανίστηκε το κείμενο «Δριμύτατη διαμαρτυρία του Επισκόπου Θεοδοσίου στην προεδρεύουσα της Επιτροπής για ανασυγκρότηση του Συμβουλίου Ευρώπης και στον επικεφαλή της UNMIK» (γραμμένο στο Μοναστήρι Βίσοκι Ντέτσανι στις 12 Ιουλίου 2008). Αφού στο κείμενο Mας ανέφεραν σχετικά με την αρμοδιότητα, δίνουμε την άποψή μας σε σχέση με την «δριμύτατη διαμαρτυρία» του βοηθού Επισκόπου του Λίπλιαν κ. Θεοδοσίου, στο φως των δεδομένων.

Σχετικά με την εξολόθρευση των θεμελίων του ναού της Αγίας Τριάδος στην Τζακόβιτσα, η δημοσιευμένη διαμαρτυρία περιέχει την πληροφορία ότι «πέρυσι, ως μέρος των προετοιμασιών για τη διατήρηση των θεμελίων και περιφράγματος, πραγματοποιήθηκε ο καθαρισμός της τοποθεσίας από απορρίμματα, αφού στον τόπο αυτό φτιάχτηκε πρόχειρος χώρος εναποθήκευσης απόβλητων».

Σας υπενθυμίζουμε ότι τότε, τον Σεπτέμβριο του 2007, αντιδράσαμε στην εμφάνιση των δομικών μηχανημάτων στην τοποθεσία (Ανακοίνωση για το κοινό της Μητρόπολης Ράσκας και Πριζρένης – Η εξολόθρευση των σερβικών ιχνών στο Κόσσοβο και τα Μετόχια συνεχίζεται, 26.09.2007).



Η Εκκλησία της Παναγίας. Χτισμένη το 1315. Ένα πραγματικό κόσμημα Σερβο-βυζαντινής Τέχνης. Οι ιερόσυλοι τρομοκράτες αλβανοί που διοικούν σήμερα το Κόσοβο αφού το λεηλάτησαν το κατέστρεψαν ολοκληρωτικά. Μπορείτε να το δείτε στην παρακάτω φωτογραφία.

Τονίσαμε τότε ότι «τις προηγούμενες μέρες τα δομικά μηχανήματα καθημερινώς απομακρύνουν τα ερείπια του ναού της Ελευθερίας», προειδοποιήσαμε ότι «ακούγονται οι φωνές ότι οι αρχές του δήμου Τζακόβιτσα σκοπεύουν να αφαιρέσουν το έδαφος όπου ο ναός ήταν κτισμένος από τη Μητρόπολη Ράσκας και Πριζρένης και να το μεταφέρουν στο δήμο Τζακόβιτσα», και ειδικά ότι, «υπό την εξουσία της διεθνούς κοινότητας τα περασμένα οκτώ χρόνια, οι Αλβανοί εκτελούν πνευματική και εθνική γενοκτονία κατά του σερβικού λαού».
Υπενθυμίζουμε και στην αντίδραση του Συμβουλίου για ανασυγκρότηση και οικοδόμηση ναών της Μητρόπολης Ράσκας και Πριζρένης του όποιου ήμασταν προεδρεύων: «Ανησυχητικό είναι το δεδομένο ότι σε μια από τις τοποθεσίες στην Τζακόβιτσα, η οποία αναστηλώνεται σύμφωνα με το Υπόμνημα για αναστήλωση κατεστραμμένων εκκλησιών στο Κόσσοβο (Memorandum), εν πορεία βρίσκεται η καταστροφή και των τελευταίων ιχνών της εκκλησίας της Αγίας Τριάδος από την πλευρά των Αλβανών τρομοκρατών. Αυτή η εκκλησία καταστράφηκε το 1999, αφανίστηκε ξανά το Μάρτιο του 2004, ενώ σήμερα βεβηλώνεται και αυτό κατά τη διαδικασία της «αναστήλωσης»» (Ανακοίνωση για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης του Συμβουλίου- Διαφωνία με το Υπόμνημα (Memorandum), 03.10.2007).

Υπενθυμίζουμε και στις προηγούμενες αναληθείς και βλαπτικές αναφορές περί της ιδιοκτησίας της τοποθεσίας αυτής τις οποίες δίνει η Επιτροπή για αναστήλωση:

Συντρίμια από Ορθόδοξο μοναστήρι

«η τοποθεσία πολιτικώς αμφισβητούταν και η ιδιοκτησία είναι αμφισβητήσιμη» (Έκθεση της Επιτροπής για αναστήλωση 2006), και στην αντίδραση: «με την έκθεση η Επιτροπή επισήμως παραπληροφορεί περί της αμφισβητησιμότητας της ιδιοκτησίας, η τοποθεσία είναι ιδιοκτησία της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας»“. (Αλήθεια περί της αναστήλωσης – έκθεση η οποία παρουσιάστηκε στους Πρεσβευτές του Συμβουλίου Ασφαλείας τον Απρίλιο 2007).

Άρα, τη δριμύτατη διαμαρτυρία αντιμετώπισης αυτής της τοποθεσίας, ως αρμόδιος Μητροπολίτης απευθύναμε επί περισσότερες φορές στα στελέχη του Κράτους και της Εκκλησίας.

Υπουργός πολιτισμού στο ρόλο του διαιτητή, ένα χρόνο αργότερα

Ο τότε επίκαιρος Υπουργός Πολιτισμού στην Κυβέρνηση της Δημοκρατίας Σερβίας, κύριος Βόησλαβ Μπράγιοβιτς, Μας απευθύνει επιστολή επ’ευκαιρίας της εκκλησίας στην Τζακόβιτσα, ενημερώνοντας μας για την προφορική συμφωνία του Επισκόπου Θεοδοσίου και της UNMIK περί απομάκρυνσης απορριμμάτων από την τοποθεσία (αρ. 06-00-163/207-01 από 9 Οκτωβρίου 2007 επιστολή).

Το σήμα του UCK σε κατεστραμένο ορθόδοξο μοναστήρι. Πού είναι οι "κοπτόμενοι" για τα ανθρώπινα δικαιώματα; Άφαντοι. Διαβάστε το ακόλουθο: Βασικά, υπερασπιζόμαστε τα "ανθρώπινα δικαιώματα". Αρκεί να μην είναι τα δικά σου...

«Στην περίοδο από 2004 μέχρι το 2007 στον τόπο της αλλοτινής εκκλησίας οι τοπικοί Αλβανοί έριχναν απορρίμματα, που επιπροσθέτως βεβήλωνε τον τόπο όπου βρισκότανε η εκκλησία. Η επιτροπή για αναστήλωση των εκκλησιών κατεστραμμένων στο πογκρόμ του Μαρτίου στο Κόσσοβο και τα Μετόχια συγκατέλεξε και αυτή την εκκλησία στη λίστα των ναών προβλεπόμενων για αναστήλωση...

Στον εκπρόσωπο της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Επιτροπή παραπονέθηκαν και οι εκπρόσωποι της UNMIK για την αστήρικτη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο χώρος της αλλοτινής εκκλησίας και για το λόγο αυτό ο εκπρόσωπος της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, ο Επίσκοπος Θεοδόσιος, συμφώνησε προφορικά με την πρόταση της UNMIK να απομακρύνονται τα απορρίμματα από την τοποθεσία αυτή, αλλά ότι δεν επιτρέπονται να εκτελεστούν άλλα έργα, ούτε να απομακρυνθούν τα ερείπια του ναού.

Ο εκπρόσωπος της UNMIK κ. Ράινερ δεσμεύτηκε ότι θα τηρεί τη συμφωνία περί απομάκρυνσης απορριμμάτων και ότι εκτός από αυτό δεν θα γίνει τίποτα άλλο, και ταυτόχρονα ξεκίνησε η πρωτοβουλία στην Επιτροπή για αναστήλωση να προστατευτεί, ως πρώτη φάση στην αναστήλωση του κατεδαφισμένου ναού, η τοποθεσία στην οποία ανεγερθεί ο ναός με την τοποθέτηση φράκτη από υψηλά πάνελ, ώστε να εμποδιστεί με τον τρόπο αυτό το περαιτέρω ρίξιμο απορριμμάτων στον τόπο αυτό.

Βεβήλωση εικόνας του Απόστολου Παύλου από τους Αλβανούς ιερόσουλους τρομοκράτες του UCK που παρεπιπτόντως έγιναν πρωθυπουργοί και πήραν τα ηνία της διακυβέρνησης του Κοσόβου.(διαβάστε εδώ εδώ
εδώ κι εδώ για τον Χασίμ Θάτσι πρωθυπουργό του Κοσόβου και πρώην UCK και τους συνεργάτες του)

Δυστυχώς, κατά την απομάκρυνση απορριμμάτων από τον τόπο στον οποίο βρισκόταν η εκκλησία χρησιμοποιήθηκε το δομικό μηχάνημα (βυθοκόρος) ο οποίος εκτός από τα απορρίμματα απομάκρυνε και τα ερείπια από το κατεστραμμένο ναό.


Όσο γνωρίζουμε, τα μηχανήματα δεν χρησιμοποιήθηκαν για την ανασκαφή των ερειπίων των θεμελίων του ναού. Οι εκπρόσωποι της UNMIK δεν τηρούσαν πλήρως το πλαίσιο του έργου το οποίο προβλέφθηκε, διότι δεν υπήρχε ανάγκη να χρησιμοποιήσουν το δομικό μηχάνημα. Ο Επίσκοπος Θεοδόσιος ζητούσε από την UNMIK να διακοπούν όλα τα περαιτέρω έργα, πράγμα που αμέσως και έγινε. Ταυτόχρονα, ζητήθηκε και από τους εμπειρογνώμονες της Επιτροπής για αναστήλωση σε όσο πιο σύντομη προθεσμία γίνεται να επισκεφθούν την τοποθεσία ώστε να διαπιστώσουν τη δεδομένη κατάσταση».

Ποια ζητήματα άνοιξε ο διαιτητής;


Το Μοναστήρι Matejce με Αλβανούς ιερόσυλους εξτρεμιστές που το μετέτρεψαν σε στρατόπεδο και λίγους μήνες μετά επιτρεπόταν σε Ορθόδοξους πιστούς να προσεύχονται στον βεβηλωμένο -με γκράφιτι του UCK στους τοίχους -ναό όπως θα δείτε στην φωτογραφία που ακολουθεί.

Πως είναι δυνατόν η έναρξη των έργων στην τοποθεσία σύμφωνα με το Υπόμνημα (Memorandum) να εκτελείται σύμφωνα με προφορικές συμφωνίες (ο βοηθός Επίσκοπος Θεοδόσιος «συμφώνησε προφορικά» με την απομάκρυνση απορριμμάτων σε πρόταση της UNMIK, είχε προφορικές συζητήσεις «ότι δεν επιτρέπονται να εκτελεστούν άλλα έργα, ούτε να απομακρυνθούν τα ερείπια του ναού»);

Εάν ο Επίσκοπος Θεοδόσιος ως μέλος της Επιτροπής συμφώνησε προφορικά για τα έργα, ποιος ενώπιον της Επιτροπής επέβλεψε τα έργα, ειδικά έχοντας υπόψη ότι στην τοποθεσία βρίσκονται τα ερείπια των θεμελίων του ναού;

Μαθαίνουμε ότι οι εκπρόσωποι της UNMIK «δεν τηρούσαν πλήρως το πλαίσιο της εργασίας η οποία προβλέφθηκε», αλλά δεν ξέρουμε ποιος πρόβλεψε «το πλαίσιο της εργασίας», σε ποια διαδικασία, σύμφωνα με ποιους όρους, πότε;

Ποιος ζήτησε και από ποιόν «ζητήθηκε οι εμπειρογνώμονες της Επιτροπής για αναστήλωση σε όσο πιο σύντομη προθεσμία γίνεται να επισκεφθούν την τοποθεσία ώστε να διαπιστώσουν τη δεδομένη κατάσταση» (επιστολή του Υπουργού);

Επισκέφθηκαν οι εμπειρογνώμονες της Επιτροπής για αναστήλωση την τοποθεσία;

Διαπίστωσαν οι εμπειρογνώμονες της Επιτροπής τη δεδομένη κατάσταση;

Ποιες ήταν οι δραστηριότητες τις οποίες ανέλαβε η Επιτροπή στην τοποθεσία, εννέα μήνες μετά από την απομάκρυνση απορριμμάτων (Σεπτέμβριος 2007/ Ιούλιος 2008);

Γιατί η επίσημη Έκθεση της Επιτροπής για αναστήλωση 2007 δεν κατέγραψε τις δραστηριότητες στην τοποθεσία του ναού στην Τζακόβιτσα – «πέρυσι, ως μέρος των προετοιμασιών για την διατήρηση των θεμελίων και περιφράγματος, πραγματοποιήθηκε ο καθαρισμός της τοποθεσίας από απορρίμματα» (κείμενο από το σάιτ της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας), αλλά αυτό δημοσιεύεται τον Ιούλιο του 2008;

Έχει η απραξία της Επιτροπής στην τοποθεσία για σκοπό την παράταση αναστήλωσης του ναού στην Τζακόβιτσα;

Συνέχιση παράτασης της αναστήλωσης του ναού Αγίας Τριάδος
στην Τζακόβιτσα

Τη στάση παράτασης της αναστήλωσης του ναού ο βοηθός Επίσκοπος Θεοδόσιος σχημάτισε στην αρχή της εκτέλεσης του Υπομνήματος (Memorandum), δέχοντας τη στάση της προσωρινής Κοσσοβάρικης κυβέρνησης και της UNMIK:


Ο κατεστραμένος ναός του Αγίου Αναστασίου και Αγίου Λαζάρου

«Ο ναός της Αγίας Τριάδος στην Τζακόβιτσα θεωρείται όχι μόνο από την πλευρά της Κοσσοβάρικης Κυβέρνησης, αλλά και από την πλευρά της UNMIK ως σοβαρό πολιτικό ζήτημα, λόγω της εξαιρετικά περίπλοκης ασφαλιστικής κατάστασης στην Τζακόβιτσα. Η γνώμη μας είναι, ότι η προτεραιότητα θα έπρεπε να είναι η αναστήλωση της εκκλησίας της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Τζακόβιτσα, καθώς και των εκκλησιών στο Μπιστράζιν και Πισκότε, ενώ η τοποθεσία στο κέντρο της πόλης θα μπορούσε να περιφραχθεί και προστατευθεί μέχρι να αποκτηθούν ευνοϊκές συνθήκες για την οικοδόμηση του ναού της Παναγίας Τριάδος» (Έκθεση περί του πρώτου τρίμηνου λειτουργίας της Επιτροπής για αναστήλωση, 21 Αυγούστου 2005, βοηθός Επίσκοπος Θεοδόσιος).

Η συγκατάθεση στην παράταση εκφράστηκε και το 2006.

«Τρία κτίσματα στο χώρο του δήμου Τζακόβιτσα (Καθεδρικός ναός της Αγίας Τριάδος ο οποίος κατεστράφη πλήρως και του οποίου τα ερείπια απομακρύνθηκαν, ο ναός του Αγ. Ηλία στο Μπιστράζιν και το παρεκκλήσιο του Αγ. Λαζάρου στο Πισκότε συγκαταλέχθηκαν σε ξεχωριστή κατηγορία κτισμάτων των οποίων η αναστήλωση θα αρχίσει μόνο όταν δημιουργηθούν οι απαραίτητες ασφαλιστικές συνθήκες, οι οποίες στο δήμο αυτό είναι πολύ κακές» (Έκθεση περί των έργων της Επιτροπής για εκτέλεση της αναστήλωσης 2006, βοηθός Επίσκοπος Θεοδόσιος).


Το Μάρτιο του 2007, ο βοηθός Επίσκοπος Θεοδόσιος υποβάλλει μια πρόταση:

«Όσον αφορά τον Καθεδρικό ναό της Αγίας Τριάδος στην Τζακόβιτσα πρόκειται για κτίσμα το οποίο θα πρέπει πλήρως να ανασυγκροτηθεί πιο πιθανά στο πλαίσιο ενός ευρύτερου και περιεκτικού προγράμματος αναστήλωσης όλων των άλλων κτισμάτων της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας τα οποία καταστράφηκαν το 1999, και το οποίο πρέπει να ευθυγραμμιστεί κατόπιν αποπεράτωσης της αναστήλωσης των κτισμάτων τα οποία καταστράφηκαν κατά το πογκρόμ το Μάρτιο του 2004» (Ανασκόπηση προγράμματος για κτίσματα προβλεπόμενα για αναστήλωση, Μάρτιος 2007).

Δεν είναι οι αναφερόμενες δηλώσεις σε άμεση αντίθεση με την πληροφορία την οποία ο βοηθός Επίσκοπος Θεοδόσιος διαβίβασε στην Διαρκή Ιερά Σύνοδο αρχές Μαΐου του 2008:

«Κατά τη διαδικασία αναστήλωσης η Επιτροπή για εκτέλεση της αναστήλωσης έβγαλε συμπέρασμα ότι μόνο με αδιάκοπη κινητοποίηση όλων των πλευρών στην αναστήλωση και σε ειδική συνεργασία σε πολυεθνική βάση μπορούν να αποκτηθούν τα καλύτερα αποτελέσματα. Η διαδικασία αναστήλωσης είναι μια διαδικασία η οποία δεν έχει πολιτικό χαρακτήρα και η οποία έχει ως σκοπό η σερβική πολιτιστική κληρονομιά η οποία έπαθε ζημιά ή καταστράφηκε, πρωτίστως στα μέρη του Κοσσόβου κατοικούμενα από πλειονότητα Αλβανών, να αναστηλωθεί σε ειδική συνεργασία και να είναι διατηρήσιμη ως ένα πολύ σημαντικό στοιχείο στην κινητοποίηση επιστροφής και ανανέωσης της λειτουργικής ζωής» (Έκθεση περί των έργων της Επιστροφής για αναστήλωση 2007, Επίσκοπος Θεοδόσιος ).

Ναός που κτίστηκε τον Μεσαίωνα βεβηλωμένος και ολοσχερώς κατεστραμένος

Με την πληροφορία περί «ειδικής συνεργασίας σε πολυεθνική βάση», περί «διαδικασίας αναστήλωσης η οποία είναι διαδικασία που δεν έχει πολιτικό κίνητρο», περί σερβικής κληρονομιάς η οποία πρέπει να είναι διατηρήσιμη «πρωτίστως στα μέρη του Κοσσόβου κατοικούμενα από πλειονότητα Αλβανών» δεν παραπληροφορούνται και η Διαρκής Ιερά Σύνοδος και η Σύνοδος της Ιεραρχίας της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας καθώς και το κοινό, πράγμα που ακριβώς επιβεβαιώνει το παράδειγμα της Τζακόβιτσας.


Είναι σαφές ποιος παρατείνει την αναστήλωση του ναού στην Τζακόβιτσα!

Είναι σαφές ποιος υποστηρίζει την παράταση δραστηριοτήτων στην τοποθεσία!

Το Μοναστήρι του Αγίου Μάρκου κοντά στην Πριζρένη. Χτισμένο το 1467. Βάνδαλοι το λεηλάτησαν και το κατέστρεψαν ολοσχερώς ανατινάζοντάς του με εκρηκτικά. Η τοποθεσία παραμένει μη προσβάσιμη.

Μέχρι πότε παρατείνεται η αναστήλωση; «... μέχρι να αποκτηθούν ευνοϊκές συνθήκες για την οικοδόμηση του ναού».

Ποιος είναι ο διαιτητής ο οποίος θα εκτιμήσει εάν αποκτήθηκαν οι «ευνοϊκές συνθήκες»;

Σε ποια διαδικασία θα πραγματοποιείται αυτή η εκτίμηση;

Σε ποια διαδικασία και ποιος θα διορίζει τον διαιτητή;

Για ποιον λόγο αναβάλλεται η αναστήλωση του ναού για το πρόγραμμα «το οποίο πρέπει να ευθυγραμμιστεί»;

Γιατί προτείνεται η αναστήλωση του ναού «κατόπιν της αποπεράτωσης της αναστήλωσης των χώρων κατεστραμμένων στο πογκρόμ το Μάρτιο του 2004»;

Σημαίνει αυτό απόκλιση της τοποθεσίας από το Υπόμνημα (Memorandum);

Γιατί ο βοηθός Επίσκοπος Θεοδόσιος στηρίζει την αναβολή;

Προς όφελος τινός;

Το ζήτημα της ευθύνης

Μετά από όλα, ποιος υπέχει την ευθύνη για τις παραλείψεις όσον αφορά τη διατήρηση της σερβικής πολιτιστικής κληρονομιάς στο Κόσσοβο και τα Μετόχια;


Ο Ναός Πέτρου και Παύλου χτισμένος το 1938. Καταστράφηκε ολοσχερώς όπως βλέπετε παρακάτω μετά από τερατώδεις βανδαλισμούς από τους αλβανούς τρομοκράτες της KLA (Kosovo Liberation Army).Είναι οι ίδοι που ηγούνται του Κοσόβου σήμερα με τις ευλογίες του ΝΑΤΟ, Ε.Ε., ΟΗΕ και λοιπών "δήθεν" που "σκίζουν τα ιμάτιά τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα"- είπαμε αρκεί να εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους. Χρησιμοποιήθηκαν εκρηκτικά για την ανατίναξή του ναού και το σήμα της KLA όπως πάντα το άφηναν στους τοίχους.

Το λάφυρο των κυβερνώντων του Κοσόβου και των μεντόρων αυτών.

Ασφαλώς εκείνοι, οι οποίοι παρά των κανονικών κανονισμών, παρεμβαίνοντας στην αρμοδιότητα Μας, με βία διατηρούσαν την πραγματοποίηση του Υπομνήματος (Memorandum). Η καταστρεπτική διάπραξη εξολόθρευσης της τοποθεσίας από την πλευρά τον Αλβανών και η παράταση της αναστήλωσης του σερβικού ναού στην Τζακόβιτσα πριν από όλα με την συγκατάθεση της σερβικής πλευράς (καθώς και η παράταση και απόκλιση και άλλων τοποθεσιών από το Υπόμνημα (Memorandum), είναι μόνο μερικοί από τους πικρούς καρπούς αυτής της διαδικασίας αναστήλωσης.

Συνεπώς, θέτουμε το ζήτημα ευθύνης για την παράνομη επιμονή στη συνέχεια διαδικασίας αναστήλωσης σύμφωνα με το Υπόμνημα (Memorandum).

Ευθύνη για τη στέρηση δικαιώματος λήψης αποφάσεων σε Μας, ως αρμόδιου Μητροπολίτη, σχετικά με το ζήτημα αναστήλωσης των ιερών τόπων στη Μητρόπολή Μας.


Πρόλαβαν οι Σέρβοι κι έσωσαν την εικόνα του Χριστού από το μένος των ιερόσυλων UCKάδων. Την μεταφέρουν μαζί με ό,τι πρόλαβαν να περισώσουν υπό το βλέμα Γάλλων στρατιωτών "ειρηνευτικής" δύναμης.

Ευθύνη για την μη αποδοχή της αίτησής Μας ως αρμόδιου Μητροπολίτη περί καθορισμού νέων αρχών αναστήλωσης, ήτοι ευθύνη για τα αποτελέσματα συνέχισης της αναστήλωσης και ύστερα από επιχειρηματολογημένη και επίσημη υπόδειξη πολυάριθμων παραλείψεων και απρόβλεπτων επιπτώσεων.

Ευθύνη για να εξασφαλιστεί στους Προσωρινούς θεσμούς αυτοδιοίκησης στο Κόσσοβο να εκπληρώσουν το καθορισμένο πρότυπο στον τομέα αυτό – πρότυπο VI.

Ευθύνη για την υποστήριξη στο Συμβούλιο Ευρώπης και στους αλβανικούς θεσμούς οι οποίοι προτίθονται να εξελιχθεί ο μηχανισμός «συνεργασίας» ο οποίος προέκυψε από το Υπόμνημα (Memorandum) σε μόνιμο μοντέλο θεσμοθετημένου πλαισίου για την προστασία της σερβικής πολιτιστικής κληρονομιάς στο Κόσσοβο και τα Μετόχια.

Βεβηλωμένη εικόνα από τον καθεδρικό Ναό της Παναγίας στην Πρίστινα

Ευθύνη για να εξασφαλιστεί στην αλβανική πλευρά να πάρει συστάσεις για το έργο αναστήλωσης της σερβικής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Αυτές τις συστάσεις δεν μπόρεσε να πάρει χωρίς τη συγκατάθεση της σερβικής Εκκλησίας, κάτι το οποίο υπενθυμίζει και ο εκπρόσωπος της UNMIK:

«Οι αλβανικές εταιρίες δουλεύουν στην ανασυγκρότηση της Σερβικής Εκκλησίας. Αυτό το αποφάσισε η Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία και για το λόγο αυτό θεωρώ ότι όλα είναι δυνατά» (δήλωση του Φέδωρ Κλίμτσουκ, Δημόσιο βήμα περί λειτουργίας του Υπουργείου Πολιτισμού, Νεολαίας και Αθλητισμού, 30.11.2007).

Ευθύνη για την είσοδο στη διαδικασία αναστήλωσης προ της πραγματοποίησης της εκτίμησης ζημιάς η οποία προέκυψε από τις βανδαλικές επιθέσεις ήτοι ευθύνη για την εξολόθρευση των αποδεικτικών στοιχείων περί της ζημιάς η οποία προκλήθηκε.

Ευθύνη για την καταστροφή του αποθέματος της σερβικής πολιτιστικής κληρονομιάς στη διαδικασία αναστήλωσης παραλείποντας τις απαραίτητες φάσεις στην κατασκευή και παρεκκλίνοντας από τους καθορισμένους κανονισμούς και πρότυπα.

Το ιερό μοναστήρι της Αγίας Τριάδας. Χτισμένο τον 14ο αιώνα. Το λεηλάτησαν και το έκαψαν ολοσχερώς όπως βλέπετε στην παρακάτω εικόνα.


Ευθύνη για τη σταθερότητα των κτισμάτων ειδικά σε περίπτωση σεισμού λόγω της μη τήρησης των κανονισμών δόμησης στις σεισμικές ζώνες και ευθύνη για την ασφάλεια των ανθρώπων οι οποίοι θα χρησιμοποιούν τα κτίσματα αυτά.
Ευθύνη για την αποδοχή της αρχαιολογικής στρατηγικής ως οδηγίας από τη συνεδρίαση της Ομάδας Εργασίας της UNESCO και του Συμβουλίου Ευρώπης στο Παρίσι το 2005.


Ευθύνη για τη μετατροπή της αναστήλωσης σε «μεσιτεία μεταξύ διαφορών». Για τη μετατροπή της σερβικής γης σε πολυεθνές Κόσσοβο χωρίς τους Σέρβους (250.000 διωγμένων από τους οποίους 207.000 εσωτερικά εκτοπισμένοι οι οποίοι ακόμη περιμένουν να επιστρέψουν στα σπίτια τους, παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και περιορισμένη ελευθερία κίνησης για τα μέλη των εθνικά διακρινομένων κοινοτήτων, τρομοκρατία χαμηλής έντασης κατευθυνόμενη κατά των μελών των εθνικά διακρινομένων κοινοτήτων, της περιουσίας τους και της πολιτιστικής και θρησκευτικής κληρονομιάς).

Ευθύνη για την αφαίρεση της πλήρους αρμοδιότητας στους σερβικούς θεσμούς για τη φροντίδα περί σερβικής πολιτιστικής κληρονομιάς στο Κόσσοβο και τα Μετόχια.

Ευθύνη για την αφαίρεση της σερβικής πνευματικής και πολιτιστικής κληρονομιάς από το σερβικό λαό εις ολοκλήρου.

Κι έτσι ατέλειωτα...

Μητροπολίτης Ράσκας και Πριζρένης + АΡΤΕΜΙΟΣ

Σχόλιο: Με αφορμή την δήλωση του Μητροπολίτη, ψάξαμε και βρήκαμε πάνω από 100 εκκλησίες και μοναστήρια που λεηλατήθηκαν, καταστράφηκαν και βεβηλώθηκαν πάνω από μία φορά. Το νούμερο πρέπει να είναι πολλαπλάσιο σαφώς γιατί εμείς κάναμε μόνο μία πρόχειρη έρευνα.
Διαπιστώσαμε ότι η KLA και ο UCK επί 27 μήνες με τις ευλογίες του ΝΑΤΟ λεηλατούσε, βανδάλιζε και κατέστρεφε και κανείς ΠΟΤΕ δεν συνελλήφθη ούτε και δικάστηκε.
Γιατί το ΝΑΤΟ ξαμόλυσε όλους αυτούς τους εγκληματίες για να διαπράτουν όλα αυτά τα εγκλήματα και κατόπιν τους "ενθρόνισε" στην ηγεσία του προτεκτοράτου του;
Βρήκαμε ότι τους τρομοκράτες που διέπραταν αυτά τα αίσχη τους ενσωμάτωσαν κατόπιν -αφού είχαν πετύχει τον στόχο τους- στο στρατό τους τα Ηνωμένα Έθνη με την μορφή "ειρηνευτικής" δύναμης.
Αδιάψευστοι αυτόπτεις μάρτυρες βεβαιώνουν την πληρωμή των τρομοκρατών για την διάπραξη αυτών των εγκλημάτων καθώς επίσης και ότι των αλβανών τρομοκρατών προέδρευε αξιωματούχος του ΝΑΤΟ εναντίον των Σέρβων. Τα υπόλοιπα είναι γνωστά και πιθανόν και αυτά που γράφουμε τώρα να τα ξέρετε ήδη.
Εκείνο που προκαλεί εντύπωση είναι ότι δεν βρήκαμε ούτε ένα τζαμί κατεστραμένο ή λεηλατημένο. Είναι σαφής η διάθεση να χτυπήσουν την ορθοδοξία και το φρόνημα και την πίστη των Σέρβων. Αντιθέτως, δεκάδες τζαμιά χτίζονται στο Κόσοβο και σε ολόκληρα τα Βαλκάνια, με πιο πρόσφατο παράδειγμα και στην Βόρειο Ήπειρο, που καταπατούν οι Αλβανοί Ελληνικές εκτάσεις για την δημιουργία τζαμιού.
Στην Θράκη οι μιναρέδες και τα τεμένη κτίζονται και αναστηλώνονται κατά συρροή και ο εξισλαμισμός των Βαλκανίων φίλοι και φίλες είναι σε καλό δρόμο. Δυστυχώς τα ΜΜΕ ασχολούνται με το πότε θα γίνουν οι επόμενες εκλογές και ποιο λαμόγιο κάρφωσε κάποιο άλλο σε κάποια λαμογιά.
Το θέμα είναι αν εμείς επιλέξουμε να ασχοληθούμε με αυτούς ή αν θα κλείσουμε την τηλεόραση και θα καθήσουμε να σκεφτούμε τι πραγματικά συμβαίνει. Δεν ξέφυγα από το θέμα καθόλου.
Πού είπαμε θα κτίσουν το νέο τζαμί στην Αθήνα; Εκάλη ή Βάρκιζα;

Δεν υπάρχουν σχόλια: