Τρίτη 5 Ιουλίου 2022

Ηλεκτρικά οχήματα: μαύρα σύννεφα στον ορίζοντα

Ηλεκτρικά οχήματα: μαύρα σύννεφα στον ορίζοντα

 Υπάρχουν μερικά σκοτεινά σύννεφα που κρέμονται πάνω από την αισιόδοξη ανάπτυξη των EV που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την αλυσίδα εφοδιασμού λιθίου που χρησιμοποιείται για την κατασκευή μπαταριών EV και την ασφαλή μεταφορά EV σε τεράστιους ωκεανούς.

1. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Χημικών Προϊόντων ( ECHA ) αναμένεται να ταξινομήσει το ανθρακικό, το χλωριούχο και το υδροξείδιο του λιθίου ως επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία. Η απόφαση αναμένεται στις αρχές του επόμενου έτους.

2. Η πρόσφατη (Μάρτιος 2022) βύθιση ενός φορτηγού πλοίου 4.000 οχημάτων που προκλήθηκε από πυρκαγιά με μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα ανυπέρβλητο ασφαλιστικό πρόβλημα για να φέρουν αυτά τα ξένης κατασκευής οχήματα στην Αμερική.

Το πρώτο σκοτεινό σύννεφο είναι η αλυσίδα εφοδιασμού λιθίου που χρησιμοποιείται για την κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων:

Ο κεντρικός ρόλος του λιθίου στα ηλεκτρικά οχήματα το καθιστά σημαντική πρώτη ύλη για την επίτευξη παγκόσμιων στόχων για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και προστέθηκε στον κατάλογο των κρίσιμων πρώτων υλών της ΕΕ το 2020. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει επί του παρόντος πρόταση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Χημικών Προϊόντων (ECHA) για την ταξινόμηση του ανθρακικού, χλωριούχου και υδροξειδίου του λιθίου ως επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία.

Η πρόταση της ΕΕ δεν απαγορεύει τις εισαγωγές λιθίου από αναπτυσσόμενες χώρες όπου το ανθρακικό, το χλωριούχο και το υδροξείδιο του λιθίου ΔΕΝ ταξινομούνται επί του παρόντος ως επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία. Ωστόσο, όταν τεθεί σε ισχύ, οι μεταποιητές θα αντιμετωπίσουν αυξημένο κόστος λόγω αυστηρότερων κανονισμών για την επεξεργασία, τη συσκευασία και την αποθήκευση. Η απόφαση αναμένεται στις αρχές του επόμενου έτους.

Η προσθήκη αλάτων λιθίου στον κατάλογο επικίνδυνων ουσιών θα μπορούσε να οδηγήσει σε αναθεώρηση ορισμένων έργων στον κλάδο. Αυστηρότεροι κανονισμοί συνεπάγονται υψηλότερο κόστος, επομένως κάθε έργο μονάδας επεξεργασίας μεταλλευμάτων λιθίου θα πρέπει να επανεξεταστεί ως προς τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τη σκοπιμότητά του.

Εάν το ανθρακικό λίθιο, το χλωριούχο λίθιο και το υδροξείδιο του λιθίου ταξινομηθούν ως επικίνδυνα, θα περιέπλεκε τη διαδικασία εισαγωγής, παραγωγής και χειρισμού των υλικών.

Ο μεγαλύτερος παραγωγός λιθίου της Γερμανίας, η Albemarle Corp ( ALB.N ), μπορεί να χρειαστεί να κλείσει το εργοστάσιό της στο Langelsheim εάν το μέταλλο που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα ταξινομηθεί ως επικίνδυνα αγαθά από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Όπως η Αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA), η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αυστηροποιήσει τους περιβαλλοντικούς και κλιματικούς κανονισμούς της εδώ και δεκαετίες. Η κυβέρνηση των Βρυξελλών θέλει να καταστήσει ολόκληρη την ήπειρο ουδέτερη από τον άνθρακα μέχρι τα μέσα του αιώνα. Ταυτόχρονα, αγωνίζεται για το υψηλότερο επίπεδο προστασίας από τη ρύπανση στον κόσμο.

Πρωτοβουλίες για άνοιγμα ορυχείων και εργοστασίων επεξεργασίας μεταλλευμάτων, όπως στη Σερβία και την Πορτογαλία, έχουν προκαλέσει δημόσια κατακραυγή καθώς οι περιβαλλοντολόγοι και οι ντόπιοι φοβούνται τις επιπτώσεις στη φύση και τα μέσα διαβίωσης των ανθρώπων.

Σε άλλα έργα, οι μηχανικοί προσπαθούν να κάνουν την εξόρυξη λιθίου από τα  γεωθερμικά  νερά φθηνή και ακίνδυνη χωρίς εξόρυξη. Επί του παρόντος, η Πορτογαλία έχει  ακυρώσει ένα έργο λιθίου καθώς η ΕΕ αναζητά υλικό μπαταρίας.

Το δεύτερο σκοτεινό σύννεφο είναι η ασφαλιστικότητα των μελλοντικών φορτηγών πλοίων που έχουν σχεδιαστεί για να φέρουν EVs στην Αμερική:

Ενόψει των αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων παγκοσμίως, οι καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να επεκτείνουν τη γκάμα των προϊόντων τους ώστε να συμπεριλάβουν ηλεκτρικά οχήματα.

Μια ανάλυση του Reuters διαπίστωσε ότι οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Audi, η BMW, η Hyundai, η Fiat, η Volkswagen, η GM, η Ford, η Nissan, η Toyota, η Daimler και η Chrysler σχεδιάζουν να ξοδέψουν συνολικά 300 δισεκατομμύρια δολάρια σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα την επόμενη δεκαετία, επειδή οι εταιρείες αυτοκινήτων βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε ηλεκτρονικά οχήματα. Τα περισσότερα EV κατασκευάζονται σε χώρες μακριά από αμερικανικά λιμάνια.

Η Κίνα έχει περάσει από τη μηδενική παραγωγή το 1950 στην παραγωγή περισσότερων αυτοκινήτων το 2019 από τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και την Ινδία μαζί.

Το 6λεπτο  βίντεο  για τη «βελόνα» στην αυτοκινητοβιομηχανία δείχνει πώς έχει αναπτυχθεί η κυριαρχία των ξένων κατασκευαστών σε αυτή την περίοδο 69 ετών.

https://para-rigger.posthaven.com/top-ten-car-producing-countries-1950-2019

https://www.youtube.com/watch?v=kZCeuTzc850

Αυτοκίνητα που κατασκευάζονται ανά έτος  1950/2019  :

Κίνα Κανένα / 28 εκατομμύρια

Ηνωμένες Πολιτείες 8 εκατομμύρια / 11 εκατομμύρια

Ιαπωνία 31 χιλιάδες / 9,8 εκατομμύρια

Ινδία 15 χιλιάδες / 5 εκατομμύρια

Γερμανία 300 χιλιάδες / 5 εκατομμύρια

Νότια Κορέα Κανένα / 4 εκατομμύρια

Η μεταφορά αυτών των ξένων αυτοκινήτων στην Αμερική θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα ανυπέρβλητο ασφαλιστικό πρόβλημα. Το Felicity Ace, ένα φορτηγό πλοίο 650 ποδιών  που μετέφερε πολυτελή αυτοκίνητα αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίστηκε τον Μάρτιο του 2022.

Το πλήρωμα διάσωσης που εργαζόταν στο φλεγόμενο πλοίο είπε ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων ήταν ένας από τους  λόγους  που το πλοίο εξακολουθούσε να καίγεται μετά από αρκετές ημέρες. Η εκτιμώμενη αγοραία αξία του Felicity Ace ήταν 24,5 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η συνολική αξία των 3.965 οχημάτων θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια δολάρια.

Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή μεταφορά των μπαταριών από τους ξένους κατασκευαστές στα λιμάνια των ΗΠΑ, τα φορτηγά πλοία ή τους κατασκευαστές όταν μπορεί να προκληθεί πυρκαγιά;

Από τη θετική πλευρά, οι μπαταρίες ιόντων νατρίου είναι ο κύριος διεκδικητής για τον θρόνο του EV.

Η πρώτη γενιά μπαταριών ιόντων νατρίου από τον κινεζικό γίγαντα  CATL  θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2023. Εάν η εταιρεία κλείσει το χάσμα στην ενεργειακή πυκνότητα, η νέα τεχνολογία θα μπορούσε να γίνει πιο ανταγωνιστική από τις λύσεις με βάση το λίθιο.

Η τεχνολογία ιόντων νατρίου έχει καλύτερη απόδοση ενσωμάτωσης, απόδοση χαμηλής θερμοκρασίας και ταχύτητα φόρτισης. Οι ειδικοί ανακάλυψαν ότι οι μπαταρίες ιόντων νατρίου μπορούν να επαναφορτιστούν μόνο 1.500 φορές, σε σύγκριση με δύο έως τέσσερις φορές περισσότερες για τις παραλλαγές λιθίου. Επομένως, η μακροζωία των μπαταριών ιόντων νατρίου δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά αποθήκευσης ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, η ταχεία επέκταση του κλάδου αυξάνει τις τιμές και ενδέχεται να υπάρξουν σοβαρές ελλείψεις ήδη από το επόμενο έτος.

 Επιπλέον, το μετάλλευμα λιθίου υψηλής ποιότητας είναι σε έλλειψη και οι παραγωγοί σε όλο τον κόσμο έχουν δεχθεί κριτική για την υψηλή κατανάλωση νερού στην παραγωγή και άλλες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Επί του παρόντος, οι μπαταρίες ιόντων νατρίου είναι οι κύριοι διεκδικητές του θρόνου.

Μέχρι να εμφανιστεί κάτι σαν εναλλακτική μπαταρία ιόντων νατρίου για να αντικαταστήσει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου και να καλύψει την προβλεπόμενη ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων, η βιομηχανία θα παρακολουθεί τα μαύρα σύννεφα που κρέμονται πάνω από τη βιομηχανία όταν πρόκειται για μια αξιόπιστη αλυσίδα εφοδιασμού λιθίου για ηλεκτρικά οχήματα και μεθόδους μεταφοράς αυτών των ηλεκτρικών οχημάτων με ασφάλεια και ανέξοδα στην Αμερική.

πηγή  5-7-2022  https://www.pravda-tv.com/2022/07/elektrofahrzeuge-dunkle-wolken-am-horizont/

==================

σχετική μας ανάρτηση

21 Φεβρουαρίου 2022

Φωτιά μισού δισεκατομμυρίου δολαρίων, στο φορτηγό πλοίο Felicity Ace. Χιλιάδες Bentley και Lamborghini κάηκαν στον Ατλαντικό

https://hellenicrevenge.blogspot.com/2022/02/felicity-ace-bentley-lamborghini.html

Φωτιά μισού δισεκατομμυρίου δολαρίων. Χιλιάδες Bentley και Lamborghini κάηκαν στον Ατλαντικό

Το φορτηγό πλοίο Felicity Ace, το οποίο μετέφερε σχεδόν 4.000 ακριβά αυτοκίνητα από τη Γερμανία στις ΗΠΑ, πήρε φωτιά που κράτησε αρκετές ημέρες. Το κόστος των καμένων αυτοκινήτων μπορεί να φτάσει το μισό δισεκατομμύριο δολάρια.

Το πλοίο έφυγε από τις ακτές της Γερμανίας στις 9 Φεβρουαρίου και κατευθύνθηκε προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά ξέσπασε φωτιά σε αυτό στην περιοχή των πορτογαλικών Αζορών. Σχεδόν 4.000 πολυτελή αυτοκίνητα φορτώθηκαν στο Felicity Ace, συμπεριλαμβανομένων αυτοκινήτων από μάρκες όπως η Porsche, η Audi, η Bentley και η Lamborghini.

Η φωτιά ξεκίνησε σε ένα από τα αμπάρια του πλοίου και άρχισε να εξαπλώνεται γρήγορα στο πλοίο, συμπεριλαμβανομένου του «thanks» στο φορτίο. Το γεγονός είναι ότι πολλά αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες είναι πολύ εύφλεκτες.

Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό τι προκάλεσε τη φωτιά και αν σχετίζεται με μπαταρίες αυτοκινήτων.

Μια ομάδα 22 ατόμων εκκενώθηκε την ίδια μέρα που ξεκίνησε η φωτιά. Όμως το πλοίο συνέχισε να καίγεται για αρκετές μέρες, γιατί χρειαζόταν ειδικός εξοπλισμός για την κατάσβεση των μπαταριών, που δεν είχαν οι Πορτογάλοι πυροσβέστες.

Τη Δευτέρα οι φλόγες υποχώρησαν, καθώς, σύμφωνα με λιμενικούς, «δεν έχει μείνει τίποτα να καεί».

Πυροσβεστικά πληρώματα και τεχνικοί θα μπορούσαν σύντομα να επιβιβαστούν στο πλοίο για να το προετοιμάσουν για ρυμούλκηση είτε προς την Ευρώπη είτε τις Μπαχάμες.

Το πλοίο βρίσκεται αυτή τη στιγμή περίπου 90 ναυτικά μίλια από το νησί Faial στον Ατλαντικό Ωκεανό.

Οι πορτογαλικές αρχές φοβήθηκαν επίσης ότι τα προϊόντα καύσης των μπαταριών ιόντων λιθίου θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε περιβαλλοντική ρύπανση, ωστόσο, από τη Δευτέρα, δεν εντόπισαν διαρροή επικίνδυνων ουσιών.

Με τιμή εκκίνησης 99.650 $ ανά αυτοκίνητο, η συνολική αξία των καμένων αυτοκινήτων θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τη Skytek, μια εταιρεία πληροφορικής που ειδικεύεται στη δημιουργία καινοτόμων λύσεων για βιομηχανικούς τομείς.

Σύμφωνα με τους εκτιμητές της εταιρείας, η πυρκαγιά που ξέσπασε στο φορτηγό πλοίο Felicity Ace θα μπορούσε να οδηγήσει σε ζημιές για την αγορά ναυτιλιακής αντασφάλισης, σε ποσό αντίστοιχο με το κόστος των αυτοκινήτων.

========

4 Ιουλίου 2022

ο Elon Musk έκλεισε ξανά το εργοστάσιο της Tesla στο Grünheide τρεις μήνες αφότου άνοιξε, δεδομένου ότι η παραγωγή δεν τρέχει αρκετά γρήγορα γι 'αυτόν

https://hellenicrevenge.blogspot.com/2022/07/elon-musk-tesla-grunheide.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: