Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2023

Το καθηλωτικό ακουστικό Apple Vision Pro σε πρώτη παρουσίαση.Το κοινό στην «ευτυχισμένη εποχή» της προσαρμογής, της ολοκλήρωσης και της συμμόρφωσης. Η συγχώνευση ανθρώπου και μηχανής.

Ο μαύρος καθρέφτης ραμμένος στον αμφιβληστροειδή – το Apple Vision Pro
24 Ιουνίου 2023

Το επόμενο ψηφιακό είδωλο από την Apple μπαίνει στη σκηνή. Δεν είναι ακόμα η κύρια σκηνή, αλλά η μπότα στην πόρτα της "μοναδικότητας" που λαχταρούν πολλοί είναι ήδη σταθερά τοποθετημένη. Ποιο είναι το νόημα αυτού - και πού θα μπορούσε να πάει το ταξίδι;


φωτο--Apple Vision Pro - Γυαλιά στην πρώτη παρουσίαση (05.06.23)

Από τον Elem Chintsky

Στις 5 Ιουνίου 2023, το καθηλωτικό ακουστικό Apple Vision Pro είδε το φως της ημέρας στον αναλογικό κόσμο - το φως της ελεύθερης αγοράς δεν θα ακολουθήσει μέχρι το 2024. Έχει τη δυνατότητα να ανατρέψει αυτή τη μία πραγματικότητα όπως την ξέρουμε;

Ο μεταμοντερνισμός μας είναι μια εποχή κλισέ. Αυτά που ήταν συναρπαστικά και επικίνδυνα οράματα για το μέλλον στη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο τον 20ό αιώνα με τους Philip K. Dick, Stanisław Lem, Aldous Huxley, τους αδελφούς Strugazki, τον Stanley Kubrick, τον David Cronenberg και τον Ridley Scott θα μπορούσαν τώρα να γίνουν σχεδόν πραγματικό παλλόμενο παρόν με το ανακοινωμένο Apple Vision Pro.
Ναι, η νέα συσκευή δεν έχει την αποκλειστική ευθύνη της επεξεργασίας των χώρων της συγχώνευσης ανθρώπου και μηχανής, αλλά είναι σαφώς ένας από τους μεγάλους πυλώνες πάνω στους οποίους σχεδιάζει κανείς να χτίσει. Η συζήτηση σχετικά με το αν η κατανάλωση και η συμμετοχή στην εικονική πραγματικότητα (VR) και την επαυξημένη πραγματικότητα (AR) θα γίνει mainstream και θα διαχυθεί στο mainstream χάρη στην ιδιοφυΐα μάρκετινγκ της Apple δεν έχει ακόμη αποφασιστεί.

Ειδικά επειδή η τιμή αγοράς έχει ήδη οριστεί στο εντυπωσιακό ποσό των 3.500 δολαρίων ΗΠΑ και αναφέρεται από σκεπτικιστές ως ο κύριος λόγος για τον οποίο δεν μπορεί να γίνει λόγος για ένα μελλοντικό μαζικό προϊόν. Αλλά δεν πρέπει να το κάνετε τόσο εύκολο για τον εαυτό σας.

Επειδή αν η Apple έχει αποδείξει κάτι το τελευταίο τέταρτο του αιώνα, είναι ότι μπορεί να κάνει μάζες ανθρώπων να αγοράσουν ένα υπερτιμημένο προϊόν, συμπεριλαμβανομένης μιας «εικόνας» - μιας «εικόνας» - σε συνδυασμό με μια μοναδική θέση με κύρος και να σώσει την τιμή αγοράς από το στόμα τους - μια τιμή αγοράς που πάντα υπερέβαινε αστρονομικά το κόστος κατασκευής του ίδιου του πράγματος.

Το πρώην [προηγούμενο ] εργαλείο της Google απαγορεύτηκε στη Ρωσία ως τεχνολογία κατασκοπείας

Ειδικά από τη στιγμή που η πρώτη μεγάλη προσπάθεια ψηφιακής «επέκτασης» του ανθρώπινου οργάνου της όρασης και της ακοής και συγχρονισμού του με το διαδίκτυο είχε ήδη την πρώτη της αποτυχία με τα γυαλιά Google Glass. Από την οποία η Apple βρίσκεται επί του παρόντος στη διαδικασία δημιουργίας πολύτιμου κεφαλαίου. Η διάδοση του πράγματος στους ανθρώπους αποδείχθηκε ότι ήταν ένας αγώνας για την Google για μια δεκαετία - από το 2013 έως το 2023.
Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης τορπιλίζουν συνεχώς τη συσκευή Google για τις υψηλές δυνατότητές της να υπονομεύσει την προσωπική και δημόσια ιδιωτικότητα. Η Μόσχα έχει επίσης απαγορεύσει την πώλησή του στη Ρωσία, καθώς το προϊόν έχει χαρακτηριστεί ως τεχνολογία κατασκοπείας. Αυτές οι ανησυχίες δεν ήρθαν από το πουθενά, αφού το καλοκαίρι του 2013 ο Edward Snowden αποκάλυψε το εξαιρετικά ισχυρό πρόγραμμα παρακολούθησης PRISM υπό την ηγεσία της NSA, το οποίο περιλαμβάνει όλα τα μονοπώλια πληροφορικής.

Τον Μάρτιο του 2023, η παραγωγή αυτών των γυαλιών διακόπηκε, κάτι που ισοδυναμεί με τη μετάδοση μιας σκυτάλης, δεδομένου ότι μόλις ένα τέταρτο αργότερα, ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, Tim Cook, παρουσίασε ήδη το τεχνικά και αισθητικά υπέροχο ισοδύναμο από το IT forge [εργοστάσιο πληροφορικής] του. Μέχρι στιγμής, υπήρξαν κυρίως έπαινοι και ενθουσιασμός από τα μέσα ενημέρωσης. Επιπλέον, αποδείχθηκε ότι η Apple είχε αναπτύξει ήσυχα το προϊόν της τα τελευταία οκτώ χρόνια, ενώ μελετούσε προσεκτικά την ιστορία του ανταγωνιστή της στην αγορά.

Αλλά ορισμένα παράθυρα Overton πρέπει να ανοίξουν και να κλείσουν αρκετές φορές για να μπορέσετε τελικά να τα ανοίξετε.

Αν κοιτάξετε το διαφημιστικό βίντεο της Apple για το Apple Vision Pro στο Youtube, έχετε την εντύπωση ότι αυτή τη φορά δεν θα υπάρξουν τέτοιες δυσκολίες στην εξεύρεση αγοράς πωλήσεων. Τα απτικά των αισθητήρων υψηλής τεχνολογίας, τα οποία μπορούν να συλλάβουν κάθε ματιά, κάθε εστιασμένη κίνηση της ίριδας και κάθε χειρονομία των χεριών σε πραγματικό χρόνο και πιθανώς να τα ερμηνεύσουν σωστά και πολύ ικανοποιητικά, έχουν πιθανώς ξεπεράσει κατά πολύ το προηγούμενο βιομηχανικό πρότυπο των σημερινών ακουστικών VR και AR. Η εργονομία του Apple Vision Pro μεταξύ του χρήστη και των εφαρμογών λέγεται επίσης ότι συνορεύει με τη «μαγεία» όσον αφορά την αντίληψη - όχι μόνο το ίδιο το διαφημιστικό βίντεο, αλλά και πολλούς τεχνολογικούς παράγοντες επιρροής στο Διαδίκτυο, οι οποίοι συνεχώς παραληρούν για αυτήν τη συσκευή και παροτρύνουν τους θεατές τους να προπαραγγείλουν.

Σύμφωνα με την καθιερωμένη παράδοση της εταιρείας, ο Tim Cook, όπως και ο Steve Jobs πολλές φορές πριν από αυτόν, παρουσίασε το νέο προϊόν. Ο Cook δεν δοκίμασε τη συσκευή στο σώμα του κατά τη διάρκεια της παρουσίασης. Με αυτόν τον τρόπο, έκανε μια ρήξη με μια βασική πτυχή της παράδοσης. Τα τελευταία 20 χρόνια, οι υπολογιστές της Apple, όπως οι συσκευές iMac, iPod, iPhone, iPad και Watch, επιδεικνύονταν πάντα σε πραγματικό χρόνο από τον ίδιο τον CEO. Αυτός ο τελευταίος «φόβος επαφής» θυμίζει τη γνωστή φωτογραφία του ιδρυτή του Facebook Mark Zuckerberg, ο οποίος ο ίδιος δεν φοράει ακουστικά VR / AR, αλλά όλοι οι άλλοι γύρω του - οι πολυάριθμοι πελάτες του - το κάνουν [φορούν].

Camera Obscura ως γυαλιά σκι
Το χάος γίνεται τάξη. Και στην Apple, η παραγγελία γράφεται με εξαιρετικά μεγάλα και κομψά γράμματα. Ποιος θα μπορέσει να αποκηρύξει την υποχώρηση του σημερινού σκοταδισμού, με όλες τις αντιφατικές πληροφορίες, τις ψευδείς ειδήσεις, την πλάγια σκέψη και τις θεωρίες συνωμοσίας; Σίγουρα όχι ο εμβολιασμένος πολίτης που βρίσκεται στην κοινωνία της απόλυτης πλειοψηφίας, με το δάχτυλο στην ταχεία κλήση προς το γραφείο δημόσιας τάξης, ο οποίος θα ανακαλύψει [εντοπίσει] αμέσως διχασμό και μίσος σε κάθε αντίθετη γνώμη. Ο δικός σας ολογραφικός προβολέας θα είναι στη διάθεσή σας για να τον πάρετε μαζί σας, ψιθυρίζοντας απευθείας και στα δύο αυτιά, δεμένος απαλά στη δική σας οργανική εννοιολογική συσκευή. Όλες οι αγαπημένες εφαρμογές που πετούν σε 3D χώρο, τις οποίες χειρίζεστε μπροστά στα έκπληκτα μάτια σας, ακόμη και σκιές.
Φανταστείτε λοιπόν την πολυσυζητημένη αλληγορία του Πλάτωνα για το σπήλαιο για άλλη μια φορά: μόνο το σπήλαιο στο οποίο εκτελούνται οι χοροί σκιάς δεν είναι πλέον μια αναλογική αντιληπτή απατηλή πραγματικότητα που πρέπει να ξεφύγουμε. Το επίπεδο δυσκολίας αυξάνεται και προστίθεται ένα πολυδιάστατο εμπόδιο. Αυτό συμβαίνει επειδή το Apple Vision Pro είναι ένα εξωτερικό, φορητό μέσο που συμβολίζει ένα πρόσθετο κουκούλι, μια αυτοπροκαλούμενη «σπηλιά» γύρω από το κρανίο κάποιου για να φορέσει. Μια απόδραση [μπροστά] στο μέτωπο. Ενώ με φρέσκια ανωριμότητα φορτώνεσαι ξανά από την πίσω πόρτα. Με την πρώτη ματιά, μπορεί να φανεί σε ορισμένους παρατηρητές ότι η οπτικοακουστική «εμπειρία σπηλιάς» του Apple Vision Pro προσφέρει το αντίθετο των κλασικών παρωπίδων εδώ. Επειδή το οπτικό πεδίο - αντί να περιορίζεται κυριολεκτικά - μπορεί να διογκωθεί από τον «μαύρο καθρέφτη» της Apple σε ένα γιγαντιαίο υπαίθριο σινεμά στην έρημο του νυχτερινού ουρανού.

Μιμίδια, μέσα ενημέρωσης και μέσο
Το δοκίμιο του Walter Benjamin το 1936 «Το έργο τέχνης στην εποχή της τεχνικής αναπαραγωγιμότητάς του» ήταν, στην εποχή του, μια πρωτοποριακή ματιά στις αλλαγές στη συλλογική αντίληψη που επέφερε ο ταχύς πολλαπλασιασμός των μέσων. Εν τω μεταξύ, έχουμε προχωρήσει πολύ πέρα από τις θέσεις του Μπένγιαμιν [Benjamin]
Το πρόβλημα της αναπαραγωγιμότητας της τέχνης με τις εικόνες και τους ήχους της έχει γίνει το νέο κανονιστικό πρότυπο επικοινωνίας στη μεταπολεμική περίοδο και δοκιμάστηκε ήδη αποτελεσματικά κατά τη διάρκεια και πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Τώρα έχει προστεθεί ένα στρώμα ψευδαίσθησης. Ένα έργο τέχνης όχι μόνο μπορεί να αναπαράγεται ατέλειωτα, αλλά μπορεί να αυξηθεί, να επεκταθεί, να τροποποιηθεί και να προσαρμοστεί και να περάσει σε κάθε καταναλωτή με κάθε νέα δημιουργία. Βραχυπρόθεσμα, αυτό δημιουργεί την εντύπωση της διατήρησης της ατομικότητας, ναι, ένα «κλείσιμο του κύκλου» των παρατηρήσεων του Μπένγιαμιν, ας πούμε, αν κάποιος θέλει να θεωρήσει όλους τους υβριδικούς κλώνους – επίσης διάσπαρτους στην υπερκουλτούρα των μιμιδίων – του πρωτότυπου έργου τέχνης ως ανεξάρτητα, νέα έργα.

Μακροπρόθεσμα, ωστόσο, όλα αυτά τα «άτομα» που καταναλώνουν μέσω του Apple Vision Pro θα συγχρονιστούν και θα ενοποιηθούν σε πολύ υψηλότερο επίπεδο. Αυτό το «ανώτερο επίπεδο» είναι όλη η αισθητηριακή είσοδος μέσω αξιωμάτων και κανόνων, κυρίως μεταφέρεται και επικοινωνείται μέσω της ψυχαγωγίας, η οποία εδραιώνει τον κοινωνικοπολιτικό κομφορμισμό και την υπακοή ακόμη περισσότερο από ό, τι συμβαίνει ήδη.
Ο Ολλανδός ψυχαναλυτής Joost A.M. Meerloo έγραψε τα ακόλουθα στο βιβλίο του, "The Rape of the Mind: The Psychology of Thought Control, Menticide, and Brainwashing German":

«Η συνεχής διείσδυση του θορύβου των επιχειρημάτων και της προπαγάνδας στο μυαλό μας μπορεί να οδηγήσει σε δύο τύπους αντιδράσεων. Μπορεί να οδηγήσει σε απάθεια και αδιαφορία, μια αντίδραση του «δεν με νοιάζει» ή μια αυξημένη επιθυμία να μελετήσω και να καταλάβω. Δυστυχώς, η πρώτη αντίδραση είναι η πιο συνηθισμένη».

Αυτό που ούτε ο Benjamin ούτε ο Meerloo θα μπορούσαν να μαντέψουν είναι πώς η τεχνητή νοημοσύνη (AI) θα γεννήσει το φαινόμενο του «deep fake» και έτσι η μεγαλύτερη ανατροπή της «δημόσιας αντίληψης» του πολιτισμού μας – τόσο στην εικόνα όσο και στον ήχο – δεν έχει έρθει ακόμα. Ειδικότερα, η υποβολή εκθέσεων αντιμετωπίζει μείζονες [μεγάλες] προκλήσεις.

Αλλά και η επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με όλες τις εφαρμογές για να αναζωογονήσουν, να βελτιώσουν και να ομορφύνουν το πρόσωπο κάποιου για το εικονικό κοινό, θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν ένα τσουνάμι απομάκρυνσης από την πραγματικότητα και ψυχικής ασθένειας.

Ο Αμερικανός θεωρητικός των μέσων ενημέρωσης Marshall McLuhan επεξεργάστηκε την έννοια του "το μέσο είναι το μήνυμα", ή "το μέσο είναι το μασάζ", όπου το τελευταίο είχε μια σημαντική και σκόπιμη διφορούμενη ασάφεια στα αγγλικά. ["the medium is the message" ή "the medium is the massage"] Ο McLuhan ήταν πεπεισμένος ότι ένα μέσο δεν θα μπορούσε ποτέ να είναι πραγματικά ουδέτερο σε σχέση με το άτομο που το λαμβάνει. Αντ 'αυτού, προκαλείται πάντα μια γνωστική «τριβή» ή «τρίψιμο» - εξ ου και «μασάζ», η οποία επιφέρει αλλαγές στο άτομο.

Ο McLuhan έγραψε επίσης στο βιβλίο του "Understanding Media: The Extensions of Man":

«Το παράδειγμα του ηλεκτρικού φωτός μπορεί να είναι διαφωτιστικό σε αυτό το πλαίσιο. Το ηλεκτρικό φως είναι καθαρή πληροφορία. Είναι ένα μέσο χωρίς μήνυμα, για να το πω έτσι, εκτός αν χρησιμοποιείται για να συλλαβίσει μια λεκτική διαφήμιση ή ένα όνομα.

Αυτή η «λεκτική επίδειξη», το γνωστικό «μασάζ» ή το αρθρωτό μήνυμα – για το οποίο ο McLuhan θεωρητικοποιεί εδώ και τρεμοπαίζει στο αναλογικό, ηλεκτρικό φως – φτάνει σε μια νέα ψηφιακή, οπτικοακουστική, συνεργιστική διάσταση με τις δυνατότητες του Apple Vision Pro.

Η νέα συσκευή ως μέσο ρίχνει "έξυπνο φως" στον μαύρο καθρέφτη, τον οποίο εξετάζουμε προσεκτικά. Ως αποτέλεσμα, ο άλλοτε «γραμμικός» χαρακτήρας του μηνύματος ανυψώνεται στο ευρυζωνικό επίπεδο του νέου μέσου – και καταργείται ο μονόδρομος αιώνων, καθώς «το βλέμμα και η προσοχή» του ανθρώπου μπορούν πλέον να ποσοτικοποιηθούν με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια. Αν και δεν είναι αρκετά ίση με την αρχαία θεωρία εκπομπών, η οποία δηλώνει ότι το ανθρώπινο μάτι μπορεί επίσης να «εκπέμπει ακτίνες», είναι τουλάχιστον αρκετά κοντά για να εκμαιεύσει τα πολύτιμα, ευγενή μεγάλα δεδομένα μέσω του «βλέμματος και της προσοχής του» που προέρχεται από τη συσκευή κοντά στο δέρμα.

Μόλις βρισκόταν στην παλάμη του χεριού σας ως smartphone, το μέσο είναι τώρα εν κινήσει ως το φιλικό, κομψό "facehugger" της σειράς ταινιών Alien: απορροφούσε τον ευγνώμων οικοδεσπότη του και τον εμποτίζει με νέες πληροφορίες. Ο συνεχής οπτικοακουστικός ήχος και η συνεχής αισθητηριακή παρέμβαση του ίδιου του χρήστη και του βλέμματός του – σε πραγματικό χρόνο – θα διατηρήσουν μια διαδραστική ορχήστρα αισθητηριακών εντυπώσεων που δεν ήταν δυνατή πριν.

Ο Meerloo προειδοποίησε επίσης και το εξήγησε προφητικά, καθώς το βιβλίο του δημοσιεύθηκε ήδη από το 1956:
«Η συνεχής υποβολή και η αργή ύπνωση στον απόηχο της μηχανικής μαζικής επικοινωνίας προωθούν την ομοιομορφία του νου και μπορούν να παρασύρουν το κοινό στην «ευτυχισμένη εποχή» της προσαρμογής, της ολοκλήρωσης και της συμμόρφωσης, στην οποία η ατομική γνώμη είναι εντελώς στερεότυπη (ή μετατρέπεται σε καρικατούρα)».

Για τον καθένα το δικό του φορητό σπήλαιο του Πλάτωνα, τοποθετημένο σε ένα κοινό, ποικίλο και "περιεκτικό" σύμπαν που ονομάζεται "Appleverse". Οι μικροσκοπικοί και φαινομενικά ατελείωτοι μοχλοί που σας επιτρέπουν να ορίσετε τις συγκεκριμένες και μοναδικές προτιμήσεις σας για να χτίσετε «τον δικό σας κόσμο όπως μου αρέσει» ενισχύουν την ψευδαίσθηση της ψηφιακής ατομικότητας και μοναδικότητας. Η ελεύθερη πτώση που ονομάζεται «δια-φυγή» θα ήταν ουσιαστικά προγραμματισμένη.

Παρέχει επίσης το καλύτερο καμουφλάζ για την πλήρως συγκεντρωτική αρχιτεκτονική που κρύβεται πίσω από αυτό. Ο πειρασμός είναι μεγάλος. Ένας πελάτης μπορεί να έχει ένα ολόκληρο ψηφιακό σύμπαν χτισμένο με βάση μια κλασική αναφορά στα μέσα ενημέρωσης από μια AI που ήταν περισσότερο από ικανή εκείνη την εποχή. Κάποιος θα ήθελε να πάρει ως μοντέλο την ταινία του Χόλιγουντ "The Wizard of Oz" (1939), το σοβιετικό μιούζικαλ "Merry Boys" (1934), την πολωνική ταινία "The Handwriting of Zaragoza" (1964), την ιαπωνική ταινία anime "My Neighbor Totoro" (1988) ή το βιντεοπαιχνίδι "Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty" (2002); – κανένα πρόβλημα και καλύπτεται από τη συνδρομή iTunes.

Οι σημερινές AI μπορούν ήδη να μιμηθούν και να πλαστογραφήσουν το 99% κάθε φωνής γνωστών προσωπικοτήτων. Αυτό μας φέρνει πίσω στα βαθιά ψεύτικα. Οι δισδιάστατες εικόνες που δημιουργούνται από υπολογιστή και έχουν ήδη ανατεθεί από AI από όλες τις πλευρές - και παράγονται μέσα σε δευτερόλεπτα - έχουν ένα εξαιρετικά ατμοσφαιρικό, ουσιαστικό αποτέλεσμα και δεν είναι σε καμία περίπτωση κατώτερες από τις περισσότερες από αυτές που δημιουργούνται από ανθρώπινα χέρια.

Οι νέες αντιλήψεις που θα δημιουργήσει το Apple Vision Pro θα μπορούσαν να γίνουν τόσο σαγηνευτικές, τόσο αισθητηριακά απαιτητικές, ώστε η ντοπαμίνη, η οποία αναβλύζει με πλήρη ταχύτητα, δεν μπορεί πλέον να αντικατασταθεί με τίποτα. Ακόμη και οι υπαινιγμοί για απόσυρση θα ακολουθούνταν από τεκτονικά σοκ σε μεγάλα τμήματα της κοινωνίας των πολιτών.

«Κανείς δεν μπορεί να υπηρετεί δύο αφέντες»

Γίνεται τόσος λόγος για τον «διαφανή πολίτη» που διατρέχει κανείς τον κίνδυνο να κατηγορηθεί για κλισέ. Δεν είναι μυστικό εδώ και μια δεκαετία ότι η Google, το Facebook, η Microsoft - και η ίδια η Apple - καθώς και οι περισσότεροι άλλοι γίγαντες πληροφορικής - συγχρονίζονται με την κυβέρνηση των ΗΠΑ όσον αφορά την πολιτική εξουσίας. Μετά τις αποκαλύψεις του Snowden, πολύ λίγα έχουν συμβεί – ούτε στις ενδιαφερόμενες κοινωνίες των πολιτών ούτε στις κυβερνήσεις που τις ελέγχουν. Το γεγονός ότι δεν έχει συμβεί τίποτα υποδηλώνει κάτι δυσοίωνο. Αλλά τουλάχιστον είναι βέβαιο ότι η πορεία για περαιτέρω διάλυση της ιδιωτικής ζωής με κάθε κόστος θα διατηρηθεί και έχει σημειώσει σημαντική επιτυχία.

Χάρη στον μαζικό πολλαπλασιασμό του Apple Vision Pro, το ήδη διαπιστευμένο από το κράτος, ελεγμένο από γεγονότα καλειδοσκόπιο της «νέας λειτουργίας» από στενόμυαλους ιδεολόγους θα προβαλλόταν τώρα, με την κυριολεκτική έννοια της λέξης, «από κοντά» στο μυαλό και, πάνω απ 'όλα, στο υποσυνείδητό του. Ο όρος «διανοητικός κινηματογράφος» θα δικαίωνε επιτέλους το επί μακρόν αλύτρωτο, αδέξιο βάρος του. Το θρησκευτικό ψυχόδραμα της καθημερινής ζωής δίνει στις μάζες την τελευταία κανονιστική κατάσταση της πραγματικότητας, τη συναίνεση και την απαραίτητη στάση σε οποιοδήποτε ευαίσθητο και «διχαστικό» ζήτημα – πόσο περισσότερο για τη μίνι πύλη που διεγείρει την υπερπραγματικότητα και ονομάζεται Apple Vision Pro;

Όλοι τους αυτοαποκαλούνται προοδευτικοί άθεοι, περίεργοι αγνωστικιστές, κοσμοπολίτες υλιστές και φωτισμένοι σκεπτικιστές – χωρίς καν να υποψιάζονται ότι ανήκουν εδώ και καιρό στη μεγαλύτερη θρησκεία της γης: τον τεχνοκρατικό επιστημονισμό, ο οποίος είναι αφοσιωμένος στη δημιουργία του ανθρώπινου drone. Το μεγαλύτερο τέχνασμα που έχει χρησιμοποιήσει ποτέ αυτή η νέα θρησκεία στους υποτελείς υπηκόους της είναι να τους κάνει όλους να πιστέψουν ότι δεν είναι μία. Για να παραφράσω την κλασική έμπνευση του Μπωντλαίρ. Συσκευές όπως το Apple Vision Pro μπορεί να δώσουν μεγάλη ώθηση προς αυτή την κατεύθυνση.

Ενώ οι κατ' όνομα Χριστιανοί μπορούν να έρχονται στη συλλογή μόνο τις Κυριακές, οι κοιμισμένοι μαθητές της «νέας θρησκείας», συμπεριλαμβανομένων των Χριστιανών που αναφέρθηκαν, βρίσκονται σε μια συνεχή, ατέρμονη κατάσταση συλλογής: δηλαδή, τη συλλογή όλων των δεδομένων που προέρχονται από τη σχεδόν πανταχού παρούσα παρουσία στο Διαδίκτυο.

"Αν λέει ότι είναι δωρεάν, είστε το προϊόν."

Ήταν μια από τις σημαντικές σκέψεις του Μισέλ Φουκώ να παρατηρήσει ότι ο σύγχρονος άνθρωπος δεν απέρριπτε πραγματικά τη δουλεία στους θεούς – αντίθετα, αντάλλαξε τους παλιούς θεούς και τους ιερείς τους με νέους. Πολύ λίγοι άνθρωποι γνωρίζουν καν αυτή την ανταλλαγή.

Ο στόχος: η συγχώνευση ανθρώπου και μηχανής

Μόνο η ασκητική, συνειδητή παραίτηση πιθανότατα θα εξακολουθεί να είναι διαθέσιμη ως επιλογή, αν κάποιος σκοπεύει να βάλει κάποιο είδος φραγμού σε αυτήν. Η αύξηση της ανθρώπινης κατάστασης, η σφετερισμός των αισθήσεών της, του σώματός της σε αλληλεπίδραση με την τεχνολογική πρόοδο – με λίγα λόγια: η συγχώνευση ανθρώπου και μηχανής – είναι ο στόχος.
Ο τεχνοκρατικός σούπερμαν και τα πρόθυμα σμήνη μετα-ανθρώπινων drones του είναι επίσης το αποκορύφωμα της άπληστης αναζήτησης ορισμένων ανθρώπων σήμερα για μια ευκαιρία να πάρουν επιτέλους τον έλεγχο της δικής τους εξέλιξης – μέσα στο ιδεολογικό πλαίσιο της «τεχνολογικής μοναδικότητας». Και μετά υπάρχει η διεπαφή εγκεφάλου-υπολογιστή του Elon Musk, "Neuralink". Αλλά ο Musk είναι ένας από τους καλούς αυτή τη στιγμή - οπότε μην ανησυχείτε εδώ προς το παρόν.

[Ο Elem Chintsky είναι Γερμανοπολωνός δημοσιογράφος που γράφει για γεωπολιτικά, ιστορικά, οικονομικά και πολιτιστικά θέματα. Η γόνιμη συνεργασία με το RT DE υπάρχει από το 2017. Από τις αρχές του 2020, ο ανεξάρτητος συγγραφέας ζει και εργάζεται στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας. Ο Chintsky, ο οποίος αρχικά εκπαιδεύτηκε ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος, διαχειρίζεται επίσης το δικό του κανάλι Telegram, όπου μπορείτε να βρείτε περισσότερα από τα άρθρα του.]

Δεν υπάρχουν σχόλια: